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시장보고서
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1856021
위성 D2D 서비스에 대한 소비자의 관심 : 소비자 조사Consumer Interest in Satellite Direct-to-Device Services: Consumer Survey |
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"전 세계 1만 9,500명의 소비자 대상 설문조사 결과, 위성을 이용한 D2D 서비스에 대한 관심 증가 확인"
본 보고서는 전 세계 소비자 1만 9,500명을 대상으로 한 조사에서 19개국 다양한 계층의 D2D(Direct-to-Device) 서비스에 대한 소비자의 관심과 지불 의향을 상세히 분석한 것입니다.
본 조사 응답자의 90% 이상이 적어도 한 가지 이상의 위성 D2D 서비스에 관심을 가지고 있는 것으로 나타났습니다. 이동통신사(MNO)는 고객 유지율을 높이고, 경쟁사 사용자를 끌어들이고, 업셀링 기회를 창출하기 위해 D2D의 도입을 고려해야 합니다. 또한, MNO는 소비자의 관심사와 지불 의향을 고려하여 다양한 계층에 맞는 서비스를 제공해야 합니다.
"Our survey of 19 500 consumers worldwide identifies a growing interest in satellite D2D services."
This report draws on our survey of 19 500 consumers worldwide to offer a detailed analysis of consumer interest in, and willingness to pay for, direct-to-device (D2D) services across various demographic segments in 19 countries.
Over 90% of respondents to our survey are interested in at least one type of satellite D2D service. Mobile network operators (MNOs) should consider adopting D2D to boost customer retention, attract rivals' users and create upselling opportunities. Additionally, MNOs need to tailor their offerings based on consumers' interest and willingness to pay across different demographic groups.