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세계의 HVAC 유지보수 및 서비스 시장 : 전망과 예측(2024-2029년)

HVAC Maintenance and Services Market - Global Outlook & Forecast 2024-2029

발행일: | 리서치사: Arizton Advisory & Intelligence | 페이지 정보: 영문 348 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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세계 HVAC 유지보수 서비스 시장 규모는 2023-2029년간 연평균 5.79% 성장할 것으로 예상됩니다.

시장 동향 및 촉진요인

가처분소득 증가

세계 대부분의 사람들의 높은 가처분 소득은 높은 문맹률과 취업률에 기인합니다. 이에 따라, 시장에서 판매되는 프리미엄급 스마트 제품에 대한 소비자의 선호도가 높아지고 있습니다. 비싼 가격에도 불구하고 미국과 같은 선진국에서는 주거 및 상업 부문에서 수영장 건설에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 건설 수요의 급증은 HVAC 유지보수 및 서비스 수요를 촉진할 것으로 보입니다. 전 세계적으로 수영장용 히트펌프에 대한 수요가 상당히 높은 이유는 근로자의 가처분 소득이 크게 증가했기 때문입니다.

우호적인 정부 정책 및 인센티브

재생에너지 사용을 지원하고 대기 중 온실가스 배출을 방지하는 각국의 유리한 정부 정책은 궁극적으로 HVAC 유지보수 및 서비스 시장을 견인하고 있습니다. 예를 들어, 중국 정부는 전국적으로 히트펌프 사용을 촉진하기 위해 노력하고 있습니다. 특히 석탄 화력 난방이 활발한 지역에서는 총 단가의 90%까지 설치 보조금을 지원하고 있습니다. 또한, 중국 정부는 환경 유해가스 배출을 줄이는 데 더 많은 관심을 기울이고 있으며, 중국 히트펌프 연합(China Heat Pump Alliance, CHPA)은 중국 HVAC 시장 표준화 단체입니다.

산업 억제요인

높은 설치비용과 초기비용

환경에 대한 지속 가능한 기여라는 HVAC의 장점에도 불구하고, 높은 초기 비용과 선행 비용이 보급의 걸림돌로 작용하고 있습니다. 이러한 요인은 특히 경제가 성장하고 가격에 민감한 아시아태평양 및 라틴아메리카 시장에서 비용이 구매에 큰 영향을 미치는 요인으로 작용하여 HVAC 유지보수 및 서비스 시장에 큰 도전이 될 수 있습니다. 추정에 따르면, 수영장 배관을 포함한 HVAC의 평균 설치 비용은 3,600-6,500달러이며, 인건비는 500-1,000달러입니다. 이러한 가격은 주요 타겟층인 중산층 소비자에게는 상당히 높은 가격인 경우가 많습니다. 전통적인 가스 히터 및 태양열 히터와 비교하여 HVAC는 장기적으로 운영 비용이 낮다는 증거가 있지만, 높은 설치 비용은 시장 공급업체에게 부담이되고 있습니다.

지역별 분석

2023년 세계 HVAC 유지보수 및 서비스 시장에서 아시아태평양이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 에너지 효율적인 HVAC 시스템에 대한 수요 증가와 방폭형 HVAC 장비 사용에 대한 엄격한 규제가 아시아태평양에서 확대되고 있습니다. 또한, 업계 전반에 걸쳐 클린룸의 채택이 증가하면서 엄청난 성장 기회를 창출하고 있습니다. 또한, 아시아태평양에서는 자연재해의 빈도가 계속 높아질 것으로 예상됩니다. 해안 도시로의 인구 이동과 함께 특정 무질서한 도시화 과정은 아시아태평양 국가의 취약한 기후 변화 위험을 초래하는 주요 원인이 되고 있습니다. 따라서 기후 조건의 변화는 예측 기간 동안 아시아태평양 국가에서 HVAC 유지보수 서비스의 동적 특성에 대한 수요를 촉진할 것입니다.

경쟁 구도

Systemair Manufacturing, Johnson Controls, Zehnder, Ostberg와 같은 HVAC 유지보수 서비스 시장의 세계 기업들은 수익성 높은 파트너십과 합병 전략을 통해 시장 확대를 꾀하고 있습니다. 반면, 국내 HVAC 유지보수 및 서비스 산업 벤더들은 국내의 필요와 욕구에 가장 적합한 제품 포트폴리오를 활용하고 있습니다. 그러나 기술 지향적인 제품이기 때문에 에너지 효율, COP, 친환경 냉매, 설치 비용, 지역 기후, 서비스 분석과 같은 고급 기능의 정교함과 전개가 차별화의 범위가 되어 경쟁 환경에서 벗어날 수 있습니다. 최근 몇 년동안 엔지니어링 및 기술 특성의 발전과 함께 HVAC 산업의 변화하는 역학은 일반 용도의 매우 효과적인 난방 장비를 요구하고 있습니다.

이 보고서는 세계 HVAC 유지보수 서비스 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 기회와 동향, 주요 기업 등의 정보를 전해드립니다.

목차

제1장 조사 대상 및 조사 범위

  • 시장의 정의
  • 대상이 되는 부문과 정의
  • 시장 파생

제2장 프리미엄 인사이트

  • 기회
    • 개요
    • 성장 촉진요인
    • 시장 : 최종사용자별
    • 시장 : 기기별
    • 시장 : 서비스 모델별
    • 경쟁 구도
    • 주요 벤더의 성장 전략

제3장 시장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 비용 분석
  • HVAC 시스템에 관한 프리미엄 인사이트
  • 인수합병(M&A)와 제품 개발
  • HVAC 시스템을 촉진하는 정부 규제
    • 개요
    • REPowerEU 계획에 의한 HVAC 시장 기여
    • REPowerEU 계획의 장점
    • 난방 기기에 대한 IRA의 장점
  • 주요 경쟁 하이라이트
  • 세계 경제 시나리오
    • 지역경제
    • 러시아·우크라이나 전쟁 : 세계의 영향
  • HVAC 시스템과 서비스 수요에 관한 프리미엄 인사이트
  • 상업 공간에서의 수요
    • 코워킹스페이스 HVAC 시스템과 서비스 수요 증가
    • 세계의 건설 부문 주요 하이라이트

제5장 시장 기회와 동향

  • 교환을 지원하는 IoT와 제품 혁신 도래
  • 기존 기기 에너지 효율 높은 기기에의 치환
  • 가처분소득 증가

제6장 시장 성장 실현요인

  • 상업 건설과 프로젝트 증가
  • 정부의 유리한 정책과 장려금
  • 난방 기기에서의 저GWP 냉매 솔루션 수요

제7장 시장 성장 억제요인

  • 높은 설치 비용과 초기 비용
  • 숙련 노동자 부족
  • 엄격한 규제
  • 격동하는 세계의 정치, 무역 관계

제8장 시장 구도

  • 시장 개요
  • 시장 규모와 예측
  • Five Forces 분석

제9장 장비

  • 시장 스냅숏과 성장 촉진요인
  • 시장 개요
    • 프리미엄 인사이트
  • 난방
    • 시장 개요
    • 히트펌프
    • 보일러 유닛
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별
  • 공조
    • 시장 개요
    • RAC
    • CAC
    • 칠러
    • 열교환기
    • 중요 사항
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별
  • 환기
    • 시장 개요
    • 환기 기기 시장 역학
    • 에어 핸들링 유닛(AHU)
    • 에어 필터
    • 가습기 및 제습기
    • 팬 코일 유닛
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별

제10장 서비스 모델

  • 시장 스냅숏과 성장 촉진요인
  • 시장 개요
    • HVAC 서비스 유형
  • 유지보수 및 수리
    • 시장 개요
    • HVAC 메인터넌스와 수리에 관한 주요 하이라이트
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별
  • 설치
    • 시장 개요
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별
  • 교환
    • 시장 개요
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별
  • 컨설팅
    • 시장 개요
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별

제11장 최종사용자

  • 시장 스냅숏과 성장 촉진요인
  • 시장 개요
  • 주택
    • 시장 개요
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별
  • 상업
    • 시장 개요
    • 호텔 및 리조트
    • 오피스 스페이스
    • 코워킹스페이스에 관한 프리미엄 인사이트
    • 공항 및 공공시설
    • 호스피탈리티
    • 병원
    • 교육기관
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별
  • 기타
    • 시장 개요
    • 시장 규모와 예측
    • 시장 : 지역별

제12장 지역

  • 시장 스냅숏과 성장 촉진요인
  • 지역적인 개요
    • 지역 분석

제13장 아시아태평양

  • 시장 개요
  • 시장 규모와 예측
  • 서비스 모델
    • 시장 규모와 예측
  • 기기
    • 시장 규모와 예측
  • 최종사용자
    • 시장 규모와 예측
  • 주요 국가
  • 중국 시장 규모와 예측
  • 일본 시장 규모와 예측
  • 인도 시장 규모와 예측
  • 호주 시장 규모와 예측
  • 한국 시장 규모와 예측

제14장 유럽

  • 시장 개요
  • 시장 규모와 예측
  • 서비스 모델
    • 시장 규모와 예측
  • 기기
    • 시장 규모와 예측
  • 최종사용자
    • 시장 규모와 예측
  • 주요 국가
  • 독일 시장 규모와 예측
  • 프랑스 시장 규모와 예측
  • 러시아 시장 규모와 예측
  • 영국 시장 규모와 예측
  • 노르웨이 시장 규모와 예측
  • 덴마크 시장 규모와 예측
  • 이탈리아 시장 규모와 예측
  • 폴란드 시장 규모와 예측
  • 스페인 시장 규모와 예측

제15장 북미

  • 시장 개요
  • 시장 규모와 예측
  • 서비스 모델
    • 시장 규모와 예측
  • 기기
    • 시장 규모와 예측
  • 최종사용자
    • 시장 규모와 예측
  • 주요 국가
  • 미국 시장 규모와 예측
  • 캐나다 시장 규모와 예측

제16장 라틴아메리카

  • 시장 개요
  • 시장 규모와 예측
  • 서비스 모델
    • 시장 규모와 예측
  • 기기
    • 시장 규모와 예측
  • 최종사용자
    • 시장 규모와 예측
  • 주요 국가
  • 브라질 시장 규모와 예측
  • 멕시코 시장 규모와 예측
  • 아르헨티나 시장 규모와 예측

제17장 중동 및 아프리카

  • 시장 개요
  • 시장 규모와 예측
  • 서비스 모델
    • 시장 규모와 예측
  • 기기
    • 시장 규모와 예측
  • 최종사용자
    • 시장 규모와 예측
  • 주요 국가
  • 사우디아라비아 시장 규모와 예측
  • 아랍에미리트(UAE) 시장 규모와 예측
  • 남아프리카공화국 시장 규모와 예측

제18장 경쟁 구도

  • 경쟁 개요
  • 주요 벤더의 성장 전략
  • 주요 콘피텐시
  • 세계의 규범과 규제 역학

제19장 주요 기업 개요

  • ALDES
  • AQUACAL
  • DAIKIN
  • JOHNSON CONTROLS
  • MITSUBISHI ELECTRIC
  • OSTBERG
  • PENTAIR
  • ROBERT BOSCH
  • RHEEM MANUFACTURING COMPANY
  • SAMSUNG
  • SIEMENS AG
  • SYSTEMAIR
  • ZEHNDER

제20장 기타 저명한 벤더

  • CARRIER
  • HONEYWELL INTERNATIONAL INC
  • LG
  • PANASONIC
  • MIDEA
  • REGAL
  • RAYTHEON TECHNOLOGIES
  • FLAKT GROUP
  • SWEGON
  • VTS GROUP
  • NUAIRE
  • NORTEK
  • ALFA LAVAL
  • HITACHI
  • LU-VE
  • VENT-AXIA
  • ROSENBERG
  • S & P
  • WOLF
  • CIAT
  • AL-KO GROUP
  • DYNAIR
  • DANFOSS
  • LENNOX
  • BACKER SPRINGFIELD
  • DUNHAMBUSH
  • TCL
  • TROX
  • VAILLANT GROUP
  • INGERSOLL RAND
  • CAMFIL

제21장 보고서 요약

  • 중요 사항
  • 전략적인 추천 사항

제22장 정량적 요약

  • 시장 : 지역별
    • 서비스 모델 : 시장 규모와 예측
    • 기기 : 시장 규모와 예측
    • 최종사용자 : 시장 규모와 예측

제23장 부록

LSH 24.02.21

The global HVAC maintenance and services market is expected to grow at a CAGR of 5.79% from 2023-2029.

MARKET TRENDS & DRIVERS

Rise in Disposable Income

The high disposable income of most of the population worldwide is attributable to the high literacy and employment rates. Thus, such factors contribute to an increasing consumer inclination toward premium and smart products available in the market. Despite premium pricing, the demand for the construction of swimming pools in the residential and commercial sectors is rising in developed countries such as the US. The surge in demand for construction would propel the demand for HVAC maintenance services. The considerably high demand for pool heat pumps worldwide can be attributed to the substantial disposable incomes of working individuals.

Favorable Government Policies and Incentives

The favorable government policies across the countries that support using renewable energy sources and prevent the emission of greenhouse gases into the atmosphere are eventually driving the HVAC maintenance and services market. For instance, the Chinese government strives to promote the use of heat pumps nationwide. It provides subsidies for installation that can cover up to 90% of the total unit cost, especially where heating with coal fire is popular. The country has also been trying to take a sustainable approach, making it more significant to reduce the emission of hazardous gases into the environment. The China Heat Pump Alliance (CHPA) is the standard body for the HVAC market in the country.

INDUSTRY RESTRAINTS

High Installation and Upfront Costs

Despite the benefits associated with HVAC in terms of sustainable contribution to the environment, the high initial and upfront costs are hindering their adoption. Such factors can be a significant challenge for the HVAC maintenance and services market, especially in the growing economies and price-sensitive markets of APAC and Latin America, where cost is a major influencing factor for purchase. According to estimates, the average installation costs for an HVAC with pool plumbing might range between USD 3,600 and USD 6,500, whereas the labor costs might range between USD 500 and USD 1,000. These prices are often quite high for middle-income consumers who form the major target segment. Although there is evidence of HVAC generating low operational costs over time when compared to conventional gas and solar heaters, the high installation cost is a burden for vendors in the market.

SEGMENTATION INSIGHTS

INSIGHTS BY EQUIPMENT

The HVAC maintenance and services market by equipment is segmented into heating, air conditioning, and ventilation. The heating segment dominated the global market share in 2023. The heating equipment market is characterized by many vendors producing both traditional and modern heating equipment. The market has several tools, each with a specific functional and distinct technology. Some include heating pumps, furnaces, boiler units, and other heating equipment. Heating pumps have been one of the most critical HVAC systems. They are mainly used in cold regions as their primary function is heating. The demand for heat pumps mainly results from efficiency since their output is four times the energy consumed. Heat pumps are a steady revenue generator for the industry and have witnessed high growth and constant innovation. The key factors favoring the heat pump demand include increased energy efficiency, low cost & payback period, and high reliability.

Segmentation by Equipment Type

  • Heating
  • Air Conditioning
  • Ventilation

INSIGHTS BY SERVICE MODEL

The maintenance & repair service model segment holds the most prominent share of the HVAC maintenance and services market 2023. HVAC maintenance, such as changing belts and filters, greasing bearings, and adjusting equipment due to wear and tear, is done periodically to keep equipment running correctly and efficiently. One convincing rationale for timely HVAC preventive maintenance is the potential for substantial savings on user utility bills. When an HVAC unit operates at peak efficiency, it doesn't overexert itself, which helps to reduce energy consumption. Moreover, the U.S. Department of Energy suggests that this efficiency boost can translate into significant savings, potentially slashing end-user energy costs by as much as 30%. Embracing HVAC preventative maintenance is not only for efficiency but also helps foster healthier indoor air quality. The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) mentioned indoor air can be two to five times more polluted than outdoor air. Proper HVAC maintenance can help remove pollutants and allergens, significantly improving indoor air quality. Such factors are projected to support the segmental growth during the forecast period.

Segmentation by Service Model

  • Maintenance & Repair
  • Installation
  • Replacement
  • Consulting

INSIGHTS BY END USERS

The global HVAC maintenance and services market by end-users is segmented into residential, commercial, and others. The residential end-user segment has emerged as the largest HVAC maintenance and services market. The rise in disposable income, growing urbanization, willingness for a sophisticated lifestyle, and expansion of distribution networks to cater to domestic aftersales services have led to the segment's dominance. With immense scope for commercial applications, the segment is booming in established markets of APAC, Europe, and the United States. Further, developing affordable and flexible HVAC that matches the complex and dynamic infrastructure and helps lower utility bills contributes to the segment's growth. Institutions such as schools, colleges, sports complexes, and water parks also use renewable technologies to signify or differentiate themselves from society by showcasing their environmental commitment by reducing their carbon footprint. Restaurants, hotels, spas, and recreation centers are the major end-users in the segment, which poses a strong growth prospect for the next five years. It is further accelerated by the growth in tourism, leisure activities, demographic factors, lifestyle modifications, and supportive incentives from the government to promote business activities.

Segmentation by End Users

  • Residential
  • Commercial
  • Others

GEOGRAPHICAL ANALYSIS

APAC holds the most significant share of the global HVAC maintenance and services market 2023. The increasing demand for energy-efficient HVAC systems and severe regulations for using explosion-proof HVAC equipment is growing in the APAC region. Also, the adoption of cleanrooms across industries will offer enormous growth opportunities. Moreover, the frequency of natural disasters in the Asia Pacific region is expected to remain high. With population relocation to coastal cities, a specific disordered urbanization process is the primary factor leading to the vulnerable climate change risk in APAC countries. Therefore, the fluctuating climatic conditions propel the demand for the dynamic nature of HVAC maintenance & service in APAC countries in the forecast period.

Segmentation by Geography

  • APAC
    • China
    • Japan
    • India
    • Australia
    • South Korea
  • Europe
    • Germany
    • France
    • Russia
    • The U.K.
    • Norway
    • Demark
    • Italy
    • Poland
    • Spain
  • North America
    • The U.S.
    • Canada
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Argentina
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • South Africa

COMPETITIVE LANDSCAPE

Global players in the HVAC maintenance and services market, like Systemair Manufacturing, Johnson Controls, Zehnder, and Ostberg, are trying to expand their markets through profitable partnerships and merger strategies. In contrast, the domestic vendors in the HVAC maintenance and services industry are capitalizing on the product portfolio that best suits domestic needs and wants. However, being a technology-oriented product, the scope of differentiation lies with sophistication and deployment of advanced features like energy efficiency, COP, eco-friendly refrigerant, installation costs, geographical climate, services analysis, and much more, through which the product can stay away from the competitive environment. With the recent advancements in engineering and technological features, the changing dynamics of the HVAC industry demand highly effective heating equipment for universal applications.

Key Company Profiles

  • Systemair
  • Johnson Controls
  • Robert Bosch
  • Zehnder
  • Ostberg
  • Aldes
  • Daikin
  • Samsung
  • Mitsubishi Electric
  • Rheem Manufacturing Company
  • AquaCal
  • Pentair

Other Prominent Vendors

  • LG
  • Panasonic
  • Carrier
  • MIDEA
  • Regal
  • Raytheon Technologies
  • Flakt Group
  • Beijer Ref
  • Flexit
  • Grundfos
  • Swegon
  • VTS
  • Nuaire
  • Nortek
  • Alfa Laval
  • Hitachi
  • LU-VE
  • Vent-Axia
  • Rosenberg
  • S&P
  • Wolf
  • CIAT
  • AL-KO GROUP
  • Dynair
  • Danfoss
  • Lennox
  • Backer Springfield
  • Dunhambush
  • TCL
  • Trox
  • Vaillant Group
  • Ingersoll Rand
  • Camfil

KEY QUESTIONS ANSWERED:

1. How big is the global HVAC maintenance and services market?

2. What is the growth rate of the global HVAC maintenance and services market?

3. Which region dominates the global HVAC maintenance and services market share?

4. What are the significant HVAC maintenance and services industry trends?

5. Who are the key players in the global HVAC maintenance and services market?

TABLE OF CONTENTS

1 SCOPE & COVERAGE

  • 1.1. MARKET DEFINITION
    • 1.1.1. INCLUSIONS
    • 1.1.2. EXCLUSIONS
    • 1.1.3. MARKET ESTIMATION CAVEATS
  • 1.2. SEGMENT COVERED & DEFINITIONS
    • 1.2.1. MARKET SEGMENTATION BY SERVICE MODEL
    • 1.2.2. MARKET SEGMENTATION BY EQUIPMENT
    • 1.2.3. MARKET SEGMENTATION BY END-USER
  • 1.3. MARKET DERIVATION
    • 1.3.1. BASE YEAR

2 PREMIUM INSIGHTS

  • 2.1 OPPORTUNITY POCKETS
    • 2.1.1 OVERVIEW
    • 2.1.2 DRIVING FACTORS
    • 2.1.3 MARKET BY END-USER
    • 2.1.4 MARKET BY EQUIPMENT
    • 2.1.5 MARKET BY SERVICE MODEL
    • 2.1.6 COMPETITIVE LANDSCAPE
    • 2.1.7 GROWTH STRATEGY OF KEY VENDORS

3 MARKET AT A GLANCE

4 INTRODUCTION

  • 4.1 OVERVIEW
  • 4.2 COST ANALYSIS
  • 4.3 KEY INSIGHTS FOR HVAC SYSTEM
  • 4.4 MERGER & ACQUISITIONS AND PRODUCT DEVELOPMENT
  • 4.5 GOVERNMENT REGULATIONS PROMOTING HVAC SYSTEMS
    • 4.5.1 OVERVIEW
    • 4.5.2 REPOWEREU PLAN CONTRIBUTION TO HVAC MARKET
    • 4.5.3 ADVANTAGES OF REPOWEREU PLAN
    • 4.5.4 BENEFITS OF IRA FOR HEATING EQUIPMENT
  • 4.6 KEY COMPETITIVE HIGHLIGHTS
  • 4.7 GLOBAL ECONOMIC SCENARIO
    • 4.7.1 REGIONAL ECONOMY
    • 4.7.2 RUSSIA-UKRAINE CONFLICT: GLOBAL IMPACT
  • 4.8 KEY INSIGHTS FOR DEMAND FOR HVAC SYSTEMS AND SERVICES
  • 4.9 DEMAND FROM COMMERCIAL SPACES
    • 4.9.1 INCREASE IN DEMAND FOR HVAC SYSTEMS AND SERVICES IN COWORKING SPACES
    • 4.9.2 KEY HIGHLIGHTS FOR GLOBAL CONSTRUCTION SECTOR

5 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS

  • 5.1 EMERGENCE OF IOT AND PRODUCT INNOVATIONS TO AID REPLACEMENTS
  • 5.2 REPLACEMENT OF EXISTING EQUIPMENT WITH ENERGY-EFFICIENT ONES
  • 5.3 RISE IN DISPOSABLE INCOME

6 MARKET GROWTH ENABLERS

  • 6.1 RISE IN COMMERCIAL CONSTRUCTION AND PROJECTS
  • 6.2 FAVORABLE GOVERNMENT POLICIES AND INCENTIVES
  • 6.3 DEMAND FOR LOW GWP REFRIGERANT SOLUTIONS IN HEATING EQUIPMENT

7 MARKET RESTRAINTS

  • 7.1 HIGH INSTALLATION AND UPFRONT COSTS
  • 7.2 LACK OF SKILLED LABOR
  • 7.3 STRINGENT REGULATIONS
  • 7.4 TURBULENT GLOBAL POLITICAL AND TRADE RELATIONS

8 MARKET LANDSCAPE

  • 8.1 MARKET OVERVIEW
    • 8.1.1 HIGHLIGHTS
  • 8.2 MARKET SIZE & FORECAST
  • 8.3 FIVE FORCES ANALYSIS
    • 8.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
    • 8.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
    • 8.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
    • 8.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
    • 8.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

9 EQUIPMENT

  • 9.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
  • 9.2 MARKET OVERVIEW
    • 9.2.1 KEY INSIGHTS
  • 9.3 HEATING
    • 9.3.1 MARKET OVERVIEW
    • 9.3.2 HEAT PUMP
    • 9.3.3 BOILER UNIT
    • 9.3.4 FURNACE
    • 9.3.5 MARKET SIZE & FORECAST
    • 9.3.6 MARKET BY GEOGRAPHY
  • 9.4 AIR CONDITIONING
    • 9.4.1 MARKET OVERVIEW
    • 9.4.2 RAC
    • 9.4.3 CAC
    • 9.4.4 CHILLER
    • 9.4.5 HEAT EXCHANGER
    • 9.4.6 KEY TAKEAWAYS
    • 9.4.7 MARKET SIZE & FORECAST
    • 9.4.8 MARKET BY GEOGRAPHY
  • 9.5 VENTILATION
    • 9.5.1 MARKET OVERVIEW
    • 9.5.2 MARKET DYNAMICS OF VENTILATION EQUIPMENT
    • 9.5.3 AIR HANDLING UNIT (AHU)
    • 9.5.4 AIR FILTER
    • 9.5.5 HUMIDIFIER & DEHUMIDIFIER
    • 9.5.6 FAN COIL UNIT
    • 9.5.7 MARKET SIZE & FORECAST
    • 9.5.8 MARKET BY GEOGRAPHY

10 SERVICE MODEL

  • 10.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
  • 10.2 MARKET OVERVIEW
    • 10.2.1 TYPES OF HVAC SERVICES
  • 10.3 MAINTENANCE & REPAIR
    • 10.3.1 MARKET OVERVIEW
    • 10.3.2 KEY HIGHLIGHTS FOR HVAC MAINTENANCE AND REPAIR
    • 10.3.3 MARKET SIZE & FORECAST
    • 10.3.4 MARKET BY GEOGRAPHY
  • 10.4 INSTALLATION
    • 10.4.1 MARKET OVERVIEW
    • 10.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
    • 10.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
  • 10.5 REPLACEMENT
    • 10.5.1 MARKET OVERVIEW
    • 10.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
    • 10.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY
  • 10.6 CONSULTING
    • 10.6.1 MARKET OVERVIEW
    • 10.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
    • 10.6.3 MARKET BY GEOGRAPHY

11 END-USER

  • 11.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
  • 11.2 MARKET OVERVIEW
  • 11.3 RESIDENTIAL
    • 11.3.1 MARKET OVERVIEW
    • 11.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
    • 11.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
  • 11.4 COMMERCIAL
    • 11.4.1 MARKET OVERVIEW
    • 11.4.2 HOTELS AND RESORTS
    • 11.4.3 OFFICE SPACES
    • 11.4.4 KEY INSIGHTS FOR COWORKING SPACES
    • 11.4.5 AIRPORT & PUBLIC UTILITIES
    • 11.4.6 HOSPITALITY
    • 11.4.7 HOSPITALS
    • 11.4.8 EDUCATIONAL INSTITUTIONS
    • 11.4.9 MARKET SIZE & FORECAST
    • 11.4.10 MARKET BY GEOGRAPHY
  • 11.5 OTHERS
    • 11.5.1 MARKET OVERVIEW
    • 11.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
    • 11.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY

12 GEOGRAPHY

  • 12.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
  • 12.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW
    • 12.2.1 REGIONAL ANALYSIS

13 APAC

  • 13.1 MARKET OVERVIEW
  • 13.2 MARKET SIZE & FORECAST
  • 13.3 SERVICE MODEL
    • 13.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 13.4 EQUIPMENT
    • 13.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 13.5 END-USER
    • 13.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 13.6 KEY COUNTRIES
  • 13.7 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
  • 13.8 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
  • 13.9 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST
  • 13.10 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST
  • 13.11 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST

14 EUROPE

  • 14.1 MARKET OVERVIEW
  • 14.2 MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.3 SERVICE MODEL
    • 14.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.4 EQUIPMENT
    • 14.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.5 END-USER
    • 14.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.6 KEY COUNTRIES
  • 14.7 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.8 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.9 RUSSIA: MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.10 UK: MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.11 NORWAY: MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.12 DENMARK: MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.13 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.14 POLAND: MARKET SIZE & FORECAST
  • 14.15 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST

15 NORTH AMERICA

  • 15.1 MARKET OVERVIEW
  • 15.2 MARKET SIZE & FORECAST
  • 15.3 SERVICE MODEL
    • 15.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 15.4 EQUIPMENT
    • 15.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 15.5 END-USER
    • 15.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 15.6 KEY COUNTRIES
  • 15.7 US: MARKET SIZE & FORECAST
    • 15.7.1 COMMON ISSUE WITH SPACE HEATING AND COOLING SYSTEMS INSTALLATION AND MAINTENANCE
  • 15.8 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

16 LATIN AMERICA

  • 16.1 MARKET OVERVIEW
  • 16.2 MARKET SIZE & FORECAST
  • 16.3 SERVICE MODEL
    • 16.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 16.4 EQUIPMENT
    • 16.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 16.5 END-USER
    • 16.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 16.6 KEY COUNTRIES
  • 16.7 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST
  • 16.8 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
  • 16.9 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST

17 MIDDLE EAST & AFRICA

  • 17.1 MARKET OVERVIEW
  • 17.2 MARKET SIZE & FORECAST
  • 17.3 SERVICE MODEL
    • 17.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 17.4 EQUIPMENT
    • 17.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 17.5 END-USER
    • 17.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
  • 17.6 KEY COUNTRIES
  • 17.7 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST
  • 17.8 UAE: MARKET SIZE & FORECAST
  • 17.9 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST

18 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 18.1 COMPETITION OVERVIEW
  • 18.2 GROWTH STRATEGY OF KEY VENDORS
  • 18.3 KEY COMPETENCIES
  • 18.4 GLOBAL DYNAMICS OF NORMS AND REGULATIONS

19 KEY COMPANY PROFILES

  • 19.1 ALDES
    • 19.1.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.1.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.1.3 KEY STRATEGIES
    • 19.1.4 KEY STRENGTHS
    • 19.1.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.2 AQUACAL
    • 19.2.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.2.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.2.3 KEY STRATEGIES
    • 19.2.4 KEY STRENGTHS
    • 19.2.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.3 DAIKIN
    • 19.3.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.3.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.3.3 KEY STRATEGIES
    • 19.3.4 KEY STRENGTHS
    • 19.3.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.4 JOHNSON CONTROLS
    • 19.4.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.4.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.4.3 KEY STRATEGIES
    • 19.4.4 KEY STRENGTHS
    • 19.4.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.5 MITSUBISHI ELECTRIC
    • 19.5.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.5.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.5.3 KEY STRATEGIES
    • 19.5.4 KEY STRENGTHS
    • 19.5.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.6 OSTBERG
    • 19.6.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.6.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.6.3 KEY STRATEGIES
    • 19.6.4 KEY STRENGTHS
    • 19.6.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.7 PENTAIR
    • 19.7.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.7.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.7.3 KEY STRATEGIES
    • 19.7.4 KEY STRENGTHS
    • 19.7.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.8 ROBERT BOSCH
    • 19.8.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.8.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.8.3 KEY STRATEGIES
    • 19.8.4 KEY STRENGTHS
    • 19.8.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.9 RHEEM MANUFACTURING COMPANY
    • 19.9.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.9.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.9.3 KEY STRATEGIES
    • 19.9.4 KEY STRENGTHS
    • 19.9.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.10 SAMSUNG
    • 19.10.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.10.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.10.3 KEY STRATEGIES
    • 19.10.4 KEY STRENGTHS
    • 19.10.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.11 SIEMENS AG
    • 19.11.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.11.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.11.3 KEY STRATEGIES
    • 19.11.4 KEY STRENGTHS
    • 19.11.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.12 SYSTEMAIR
    • 19.12.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.12.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.12.3 KEY STRATEGIES
    • 19.12.4 KEY STRENGTHS
    • 19.12.5 KEY OPPORTUNITIES
  • 19.13 ZEHNDER
    • 19.13.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 19.13.2 PRODUCT OFFERINGS
    • 19.13.3 KEY STRATEGIES
    • 19.13.4 KEY STRENGTHS
    • 19.13.5 KEY OPPORTUNITIES

20 OTHER PROMINENT VENDORS

  • 20.1 CARRIER
    • 20.1.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.1.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.2 HONEYWELL INTERNATIONAL INC
    • 20.2.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.2.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.3 LG
    • 20.3.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.3.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.4 PANASONIC
    • 20.4.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.4.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.5 MIDEA
    • 20.5.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.5.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.6 REGAL
    • 20.6.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.6.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.7 RAYTHEON TECHNOLOGIES
    • 20.7.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.7.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.8 FLAKT GROUP
    • 20.8.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.8.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.9 SWEGON
    • 20.9.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.9.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.10 VTS GROUP
    • 20.10.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.10.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.11 NUAIRE
    • 20.11.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.11.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.12 NORTEK
    • 20.12.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.12.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.13 ALFA LAVAL
    • 20.13.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.13.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.14 HITACHI
    • 20.14.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.14.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.15 LU-VE
    • 20.15.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.15.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.16 VENT-AXIA
    • 20.16.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.16.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.17 ROSENBERG
    • 20.17.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.17.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.18 S & P
    • 20.18.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.18.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.19 WOLF
    • 20.19.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.19.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.20 CIAT
    • 20.20.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.20.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.21 AL-KO GROUP
    • 20.21.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.21.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.22 DYNAIR
    • 20.22.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.22.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.23 DANFOSS
    • 20.23.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.23.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.24 LENNOX
    • 20.24.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.24.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.25 BACKER SPRINGFIELD
    • 20.25.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.25.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.26 DUNHAMBUSH
    • 20.26.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.26.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.27 TCL
    • 20.27.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.27.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.28 TROX
    • 20.28.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.28.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.29 VAILLANT GROUP
    • 20.29.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.29.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.30 INGERSOLL RAND
    • 20.30.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.30.2 PRODUCT OFFERINGS
  • 20.31 CAMFIL
    • 20.31.1 BUSINESS OVERVIEW
    • 20.31.2 PRODUCT OFFERINGS

21 REPORT SUMMARY

  • 21.1 KEY TAKEAWAYS
  • 21.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

22 QUANTITATIVE SUMMARY

  • 22.1 MARKET BY GEOGRAPHY
    • 22.1.1 SERVICE MODEL: MARKET SIZE & FORECAST
    • 22.1.2 EQUIPMENT: MARKET SIZE & FORECAST
    • 22.1.3 END-USER: MARKET SIZE & FORECAST

23 APPENDIX

  • 23.1 RESEARCH METHODOLOGY
  • 23.2 RESEARCH PROCESS
  • 23.3 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
    • 23.3.1 KEY CAVEATS
    • 23.3.2 CURRENCY CONVERSION
  • 23.4 ABBREVIATIONS
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