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세계의 Baas(Battery as a Service) 시장 : 제품 유형별, 서비스 유형별, 차량 유형별, 지역별 - 시장 규모, 산업 역학, 기회 분석 및 예측(2025-2033년)

Global Battery as a service Market: Product Type, Service Type, Vehicle Type, Region -Market Size, Industry Dynamics, Opportunity Analysis and Forecast for 2025-2033

발행일: | 리서치사: Astute Analytica | 페이지 정보: 영문 134 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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Baas(Battery as a Service) 시장은 전기차(EV)의 보급 확대, 배터리 비용 상승, 소유 모델의 진화를 배경으로 급격한 성장세를 보이고 있습니다. 2024년 2억 6,246만 달러로 평가된 시장 규모는 2033년 20억 8,740만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 25.91%의 매력적인 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. BaaS 플랫폼은 소비자와 차량 운영자가 EV 에너지에 접근하는 방식을 변화시키고, 유연성, 초기 비용 절감, 배터리 스왑 기술을 통한 빠른 처리 시간을 제공합니다.

아시아태평양은 중국의 방대한 전기차 생태계와 정부 지원 인프라 구축에 힘입어 40% 이상의 점유율로 시장을 선도하고 있습니다. 대만에서만 12,000개 이상의 GoStation을 운영하고 있으며, 매일 약 34만 건의 스왑이 이루어지고 있습니다. NIO의 Power Swap 스테이션은 900개에 달하며, 자동 배터리 교체 시스템의 규모와 효율성을 입증하고 있습니다. 유럽에서도 비슷한 추세를 보이고 있으며, 7만대 이상의 급속 충전기와 확대되는 배터리 교환 스테이션은 규제 의무화와 지속 가능한 모빌리티 정책으로 뒷받침되고 있습니다. 북미에서는 미국이 2만 8,000개 이상의 급속충전기와 상용차에 대한 BaaS 도입 증가로 인프라를 지속적으로 확충하고 있습니다.

Baas(Battery as a Service) 모델은 특히 차량 기반 용도과 도시형 모빌리티 서비스에 특히 매력적이며, 신속한 배터리 교체, 저렴한 구독료, 예측 가능한 유지보수가 경쟁 우위를 가져다줍니다. 전기 모빌리티가 부상하는 가운데, BaaS 서비스는 인프라와 소유자의 경제성 격차를 해소하고 선진국과 신흥국 시장 모두에서 EV의 보급을 가속화하고 있습니다.

주목할 만한 시장 발전

이 시장에서는 상당한 기술 혁신과 투자가 이루어지고 있습니다. 각 기업은 클라우드 기반 진단, 원격 모니터링, 무선 소프트웨어 업데이트의 통합을 통해 운영 효율성을 높이고 있습니다. 스웨덴, 이탈리아 등에서는 동적 무선 전력 공급 시스템을 시범 운영하고 있으며, 향후 BaaS 인프라를 보완할 것으로 기대되고 있습니다. 중국은 여전히 최전방에서 전 세계 배터리 스왑 설치의 85% 이상을 차지하고 있으며, 2025년까지 16,000개 이상의 스테이션을 설치하는 것을 전략적으로 추진하고 있습니다.

구독 모델은 빠르게 진화하고 있으며, NIO와 고고로(Gogoro)와 같은 업계 선두 기업들은 수억 달러의 경상 수익을 창출하고 있습니다. 이러한 플랫폼에는 현재 IoT, 빅데이터 분석, 차량 관리 도구가 내장되어 있어 개인화된 에너지 공급을 가능하게 하고 있습니다. 업계는 또한 단계별 가격 책정, 사용량에 따른 유료 서비스, 사용 강도에 따른 동적 가격 책정을 시도하고 있으며, BaaS를 신흥 EV-as-a-Service 생태계의 핵심 기능으로 자리매김하고 있습니다.

핵심 촉진요인

서비스형 배터리 시장의 주요 촉진요인은 EV용 배터리의 초기 비용이 높다는 점입니다. 2024년 배터리 팩의 가격이 평균 12,000-15,000달러에 달함에 따라, 자동차 제조업체들은 BaaS 제공업체와 제휴하여 차량과 배터리의 소유권을 분리하려고 합니다. NIO의월142달러부터 시작하는 구독 플랜과 차량 비용을 최대 8,500달러까지 절감할 수 있는 스텔란티스의 리스 이니셔티브는 이러한 변화를 잘 보여주고 있습니다.

또한, 차량 운영자는 배터리 관리 아웃소싱을 통해 수백만 달러의 자본 지출을 절감할 수 있기 때문에 초기 도입 기업에게는 큰 이점이 있습니다. BaaS는 배터리 열화, 교체, 보증 관리와 관련된 리스크를 줄여줍니다. 2024년 중반까지 중국에서는 200만 명 이상의 배터리 가입자가 보고되었으며, 매월 3억 4,000만 달러 이상의 경상 수익을 창출했습니다. 배터리 리스 인프라에 이미 25억 달러 이상의 자금이 투입되어 이 모델이 상업적으로 실현 가능한 규모임을 증명하고 있습니다.

새로운 기술 동향

고체전지의 개발은 BaaS 시장을 변화시키는 트렌드로 부상하고 있습니다. 이 배터리는 더 높은 에너지 밀도(최대 500Wh/kg), 빠른 충전 기능(10분 이내에 80% 충전), 우수한 안전성 프로파일을 제공합니다. 도요타, 퀀텀스케이프 등의 기업들은 2027-2028년까지 가동될 것으로 예상되는 생산시설을 추진하고 있습니다. 도요타의 시설은 스와핑 시스템과의 통합을 위해 특별히 설계된월1만 개의 솔리드 스테이트 배터리를 생산하는 것을 목표로 하고 있습니다.

생산 비용은 2030년까지 미국 내에서 65달러/kWh까지 하락할 것으로 예상되며, 경제적인 제안은 점점 더 유리해지고 있습니다. 삼성 SDI가 한국의 배터리 교환 네트워크에 2,000개의 프로토타입 셀을 배치하는 등 파일럿 프로그램은 이미 진행 중입니다. 또한, 솔리드 스테이트 배터리는 열 관리 비용과 보험료를 절감하고, 1,000회 이상의 충방전 주기로 긴 수명을 제공합니다.

최적화를 가로막는 장벽

큰 시장 개척 가능성에도 불구하고, 높은 자본 요구 사항으로 인해 인프라 개발은 여전히 큰 과제로 남아있습니다. 자동화된 배터리 교체 스테이션은 한 곳당 40만-60만 달러의 비용이 들며, 여기에는 전력망 업그레이드와 도시 지역의 토지 취득은 포함되지 않습니다. CATL과 Aulton을 포함한 중국 대기업들은 2026년까지 5,000개의 스테이션을 건설하기 위해 32억 달러를 투자하겠다고 밝혔는데, 이는 필요한 투자 규모가 얼마나 큰지 알 수 있습니다.

운영비용은 수익성을 더욱 압박하는 요인으로, 한 스테이션당월평균 2만 5,000달러의 유지비, 전기료, 인건비가 소요됩니다. 규모의 경제를 실현하기 위해서는 대도시 지역에 최소 50개의 스테이션이 필요하며, 2,500만 달러 이상의 투자가 필요합니다. 표준화도 장애물 중 하나이며, 제조업체마다 배터리 설계가 다르기 때문에 비용이 많이 드는 호환성 솔루션이 필요합니다. 또한, 유틸리티 그리드 업그레이드는 도시 클러스터당 200만 달러가 넘는 비용이 소요될 수 있어 신속한 구축에 한계가 있습니다. 그럼에도 불구하고 스와핑 인프라에 대한 전 세계 총 투자액은 2024년 87억 달러에 달한 것으로 추정되기 때문에 시장 모멘텀은 여전히 강합니다.

시장 세분화 세부 정보

시장 세분화

제품 유형별로 보면, 설치형이 82.6%로 압도적인 매출 점유율을 차지하고 있으며, 그리드 규모의 스토리지 구축이 이를 주도하고 있습니다. 에너지 기업 및 데이터센터는 BaaS를 활용하여 전력 신뢰성, 피크 절감, 재생에너지 통합을 관리하고 있습니다. 넥스텔라 에너지(15,000MWh), 아마존 웹 서비스(45개 시설) 등 주목할 만한 도입 사례가 있습니다. 비용 효율성과 제로 자본 투자 모델은 통신, 헬스케어, 산업 자동화 등의 분야에서 설치형 BaaS 솔루션을 매우 매력적으로 만들고 있습니다.

서비스 유형별로는 구독 기반 모델이 시장의 75% 이상을 차지하며, 유연성, 예측 가능한 비용, 지속적인 성능 보장을 제공합니다. 고고로와 같은 주요 플랫폼은 매월 1,100만 건 이상의 트랜잭션을 처리하고, 세계 시스템은 320만 건의 구독을 지원하고 있습니다. 통합 클라우드 플랫폼은 실시간 모니터링, 장애 감지, 사전 예방적 유지보수를 보장하고 가동 시간을 최대화하며 운영자의 위험을 최소화합니다. 구독 계층은 현재 개인용 스쿠터부터 상업용 트럭에 이르기까지 모든 것에 대응하고 있습니다.

차종별로는 승용차가 56.5%의 시장 점유율을 차지하고 있으며, 도시 지역에서의 보급과 프리미엄 차량과의 통합이 진행되고 있습니다. NIO의 배터리 교체 스테이션은 승용차 전체에서 3,000만 회 이상의 교체를 지원했습니다. 비용적 이점, 충전 시간 단축, 성능 보장으로 인해 BaaS는 자가용 및 차량 운행용 승용차 EV의 주류가 되고 있습니다. 한편, 동남아시아에서는 이륜차와 삼륜차가 주류를 이루고 있으며, 북미와 유럽에서는 배달용 밴과 버스 등 상용차가 주요 사용자입니다.

부문별 내역

제품 유형별

  • 고정형
  • 모바일/휴대용

서비스 유형별

  • 구독(렌탈)
  • 유료

차량 유형별

  • 이륜 및 삼륜
  • 승용차
  • 소형 상용차(LCV)
  • 대형 상용차(HCV)
  • 기타(텔레핸들러, 지게차, 기타)

지역별 인사이트

지역 부문 분석

아시아태평양은 연간 1,400만대 이상의 전기차 판매로 세계 서비스형 배터리 시장을 선도하고 있습니다. 중국의 인프라는 3,200개의 활성 교환 스테이션을 갖추고 있으며, 하루 280만 건 이상의 교환을 지원하고 있습니다. 주요 사업자로는 NIO, CATL, Aulton, Gogoro,吉利汽車の EVOGO 등이 있습니다. 주요 최종 사용자는 라이드 헤일링, 물류, 대중교통 차량 등입니다. 125억 달러가 투자되고 정부가 전기화를 의무화하고 있어 2033년까지 아시아태평양의 우위는 지속될 것으로 보입니다.

미국은 연방정부의 적극적인 지원으로 19억 달러의 자금 지원과 상업용 전기차 1대당 최대 7,500달러의 인센티브를 받고 있습니다. 아마존, 월마트, 페덱스 등의 기업이 도입을 주도하고 있으며, 앰플의 180개 자동 스테이션에서 매일 4만 5,000건 이상의 교환이 이루어지고 있습니다. 민관 파트너십을 통해 2026년까지 500개 이상의 스테이션을 구축할 예정입니다. GM 및 포드와의 기술 제휴는 북미 BaaS 생태계의 통합을 더욱 강화할 것입니다.

유럽은 배기가스 규제와 인프라 보조금으로 인해 두 번째 점유율을 차지하고 있습니다. 독일, 프랑스, 노르웨이 등의 국가에서는 함대에 도입이 확산되고 있습니다. Swobbee, Renault, Stellantis가 상업적 운영을 주도하고 있으며, 공공단체가 5,500대 이상의 BaaS 지원 버스를 관리하고 있습니다. 미국에서는 대기 질과 지속가능성 목표를 달성하기 위해 배터리 스왑 확대를 위해 22억 달러가 배정되어 매월 180개 이상의 새로운 스테이션이 설치되고 있습니다.

미국을 필두로 한 북미에서는 BaaS 시장을 성장시키기 위해 상용차 생태계를 활용하고 있습니다. 2026년까지 25만 대 이상의 차량이 배터리 스왑을 지원할 것으로 예측됩니다. 지역적으로는 지자체 전환과 전략적 투자 파트너십을 통해 강화된 고밀도 물류 구역의 코리도 개발 등에 중점을 두고 있습니다. 캐나다에서도 특히 라스트마일 물류와 라이드셰어링 분야에서 도입이 가속화되고 있습니다.

지역별

  • 북미
  • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 유럽
  • 서유럽
  • 영국
  • 독일
  • 프랑스
  • 이탈리아
  • 스페인
  • 기타
  • 동유럽
  • 폴란드
  • 러시아
  • 기타
  • 아시아태평양
  • 중국
  • 인도
  • 일본
  • 한국
  • 호주 및 뉴질랜드
  • ASEAN
  • 기타
  • 중동 및 아프리카(MEA)
  • 아랍에미리트(UAE)
  • 사우디아라비아
  • 남아프리카공화국
  • 기타
  • 남미
  • 아르헨티나
  • 브라질
  • 기타

주요 시장 진출기업

세계 서비스형 배터리 시장에서 혁신, 인프라 구축, 플랫폼 통합을 주도하는 주요 기업들은 다음과 같습니다.

  • NIO
  • Epiroc
  • Global Technology Systems, Inc.
  • Contemporary Amperex Technology Co
  • Swobee
  • Harding Energy, Inc.
  • ReJoule
  • Octillion
  • Numocity
  • Skoon
  • Numocity
  • Skoon
  • 기타

목차

제1장 조사 프레임워크

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약 : 세계의 Baas(Battery as a Service) 시장

제4장 세계의 Baas(Battery as a Service) 시장 개요

  • 업계 밸류체인 분석
  • 업계 전망
    • 전기자동차 시장 전망(100만 대), 2020년-2050년
    • 전기자동차 배터리 서비스 이용 증가
  • PESTLE 분석
  • Porter의 Five Forces 분석
  • 시장 역학과 동향
  • 시장 성장 동향에 대한 COVID-19의 영향 평가
  • 시장 성장과 전망
  • 경쟁 대시보드

제5장 Baas(Battery as a Service) 시장 분석(제품 유형별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020년-2033년(100만 달러)
    • 고정형
    • 가동형/휴대형

제6장 Baas(Battery as a Service) 시장 분석(서비스 유형별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020년-2033년(100만 달러)
    • 구독(렌탈)
    • Pay Per Use

제7장 Baas(Battery as a Service) 시장 분석(차량 유형별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020년-2033년(100만 달러)
    • 이륜차 및 삼륜차
    • 승용차
    • 상업용 경차(LCV)
    • 대형 상용차(HCV)
    • 기타(텔레핸들러, 지게차 등)

제7장 Baas(Battery as a Service) 시장 분석(지역별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020년-2033년(100만 달러)
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
    • 남미

제8장 북미의 Baas(Battery as a Service) 시장 분석

제9장 유럽의 Baas(Battery as a Service) 시장 분석

제10장 아시아태평양의 Baas(Battery as a Service) 시장 분석

제11장 중동 및 아프리카의 Baas(Battery as a Service) 시장 분석

제12장 남미의 Baas(Battery as a Service) 시장 분석

제13장 기업 개요

  • NIO
  • Epiroc
  • Global Technology Systems, Inc.
  • Contemporary Amperex Technology Co
  • Swobee
  • Harding Energy, Inc.
  • ReJoule
  • Octillion
  • Numocity
  • Skoon
  • Numocity
  • Skoon
LSH 25.09.11

The battery as a service (BaaS) market is experiencing exponential growth, driven by the growing penetration of electric vehicles (EVs), rising battery costs, and evolving ownership models. Valued at US$ 262.46 million in 2024, the market is projected to reach US$ 2,087.40 million by 2033, expanding at a compelling CAGR of 25.91% during the forecast period. BaaS platforms are transforming how consumers and fleet operators access EV energy, offering flexibility, reduced upfront costs, and rapid turnaround through battery swapping technology.

Asia-Pacific leads the market with over 40% share, fueled by China's vast EV ecosystem and government-backed infrastructure development. In Taiwan alone, Gogoro operates over 12,000 GoStations, conducting approximately 340,000 swaps daily. NIO's Power Swap stations-900 and counting-demonstrate the scale and efficiency of automated battery exchange systems. Similar momentum is seen in Europe, where over 70,000 fast chargers and expanding battery swapping stations are supported by regulatory mandates and sustainable mobility policies. In North America, the U.S. continues building out its infrastructure with over 28,000 fast chargers and increased BaaS adoption in commercial fleets.

Battery as a service models are particularly attractive for fleet-based applications and urban mobility services, where rapid battery turnaround, subscription affordability, and predictive maintenance offer competitive advantages. With electric mobility on the rise, BaaS offerings are helping bridge gaps in infrastructure and ownership economics, accelerating EV adoption across both developed and emerging markets.

Noteworthy Market Developments

The market is witnessing significant innovation and investment. Companies are increasingly integrating cloud-based diagnostics, remote monitoring, and over-the-air software updates, enhancing operational efficiency. Pilots of Dynamic Wireless Power Transfer systems in countries like Sweden and Italy are expected to complement future BaaS infrastructures. China remains at the forefront, accounting for more than 85% of global battery-swapping installations, with a strategic push to exceed 16,000 stations by 2025.

Subscription models are evolving rapidly, with industry leaders like NIO and Gogoro generating hundreds of millions in recurring revenue. These platforms are now embedded with IoT, big data analytics, and fleet management tools, enabling personalized energy delivery. The industry is also experimenting with tiered pricing, pay-per-use services, and dynamic pricing based on usage intensity, positioning BaaS as a central feature in the emerging EV-as-a-Service ecosystem.

Core Growth Drivers

A key driver for the battery as a service market is the high upfront cost of EV batteries, which continues to push consumers toward subscription-based alternatives. With battery pack prices averaging between US$ 12,000 and US$ 15,000 in 2024, automotive manufacturers are partnering with BaaS providers to decouple vehicle and battery ownership. NIO's subscription plans starting at US$ 142/month and Stellantis' leasing initiatives that reduce vehicle costs by up to US$ 8,500 exemplify this shift.

Fleet operators also benefit significantly, with early adopters saving millions in capital expenditure through outsourced battery management. BaaS reduces risks related to battery degradation, replacement, and warranty management. By mid-2024, China reported more than 2 million battery subscribers, generating over US$ 340 million in monthly recurring revenue. With more than US$ 2.5 billion in financing already committed to battery leasing infrastructure, the model has proven commercially viable at scale.

Emerging Technology Trends

Solid-state battery development is emerging as a transformative trend in the BaaS market. These batteries offer higher energy densities (up to 500 Wh/kg), rapid charging capabilities (80% in under 10 minutes), and superior safety profiles. Companies such as Toyota and QuantumScape are advancing production facilities expected to be operational by 2027-2028. Toyota's facility aims to manufacture 10,000 solid-state batteries monthly, specifically engineered for integration with swapping systems.

The economic proposition is becoming increasingly favorable, with production costs projected to drop to US$ 65/kWh by 2030. Pilot programs are already underway, such as Samsung SDI's deployment of 2,000 prototype cells in South Korea's battery exchange networks. Additionally, solid-state batteries reduce thermal management expenses and insurance premiums, while offering long life cycles of 1,000+ charge/discharge cycles-key metrics for commercial viability in battery swapping applications.

Barriers to Optimization

Despite strong market potential, infrastructure development remains a significant challenge due to high capital requirements. Automated battery swap stations cost between US$ 400,000 and US$ 600,000 each, not including grid upgrades or urban land acquisition, which can add another US$ 150,000 per location. China's leading firms-including CATL and Aulton-have pledged US$ 3.2 billion to build 5,000 stations by 2026, illustrating the scale of investment required.

Operational costs further weigh on profitability, with a single station averaging US$ 25,000 monthly in maintenance, electricity, and staffing. To achieve economies of scale, networks need a minimum of 50 stations in metropolitan zones, requiring investments upwards of US$ 25 million. Standardization is another hurdle-unique battery designs across manufacturers necessitate costly compatibility solutions. Moreover, utility grid upgrades can exceed US$ 2 million per urban cluster, limiting rapid deployment. Nevertheless, with total global investment in swapping infrastructure reaching US$ 8.7 billion in 2024, market momentum remains strong.

Detailed Market Segmentation

Market Segment Analysis

By Product Type, the stationary segment holds a dominant 82.6% revenue share, driven by grid-scale storage deployments. Energy companies and data centers are leveraging BaaS to manage power reliability, peak shaving, and renewable integration. Notable deployments include NextEra Energy (15,000 MWh) and Amazon Web Services (45 facilities). Cost efficiency and zero-capex models make stationary BaaS solutions highly attractive across sectors including telecom, healthcare, and industrial automation.

By Service Type, subscription-based models account for over 75% of the market, offering flexibility, predictable costs, and ongoing performance assurance. Leading platforms like Gogoro handle over 11 million monthly transactions, while global systems support 3.2 million subscriptions. Integrated cloud platforms ensure real-time monitoring, fault detection, and proactive maintenance, maximizing uptime and minimizing operator risk. Subscription tiers now accommodate everything from personal scooters to commercial trucks.

By Vehicle Type, passenger vehicles command a 56.5% market share, with widespread urban adoption and premium vehicle integrations. NIO's battery swap stations have supported over 30 million swaps across its passenger vehicle fleet. Cost benefits, faster recharge times, and performance guarantees are pushing BaaS into mainstream adoption for both private and fleet-operated passenger EVs. Meanwhile, 2 & 3-wheelers dominate in Southeast Asia, and commercial vehicles like delivery vans and buses are becoming key users in North America and Europe.

Segment Breakdown

By Product Type:

  • Stationary
  • Mobile/Portable

By Service Type:

  • Subscription (Rental)
  • Pay Per Use

By Vehicle Type:

  • 2 & 3-Wheeler
  • Passenger Car
  • Light Commercial Vehicle (LCV)
  • Heavy Commercial Vehicle (HCV)
  • Others (Telehandler, forklifts and others)

Geographic Insights

Region Segment Analysis

Asia Pacific leads the global battery as a service market with over 14 million annual EV sales. China's infrastructure-featuring 3,200 active swap stations-supports over 2.8 million daily exchanges. Key operators include NIO, CATL, Aulton, Gogoro, and Geely's EVOGO. Major end users include ride-hailing, logistics, and public transport fleets. With US$ 12.5 billion invested and government mandates for electrification, Asia Pacific's dominance will persist through 2033.

United States is advancing through aggressive federal support, with US$ 1.9 billion in funding and incentives of up to US$ 7,500 per commercial EV. Companies like Amazon, Walmart, and FedEx lead adoption, while Ample's 180 automated stations handle over 45,000 swaps daily. Public and private partnerships are facilitating the rollout of over 500 stations by 2026. Technological partnerships with GM and Ford further enhance BaaS ecosystem integration in North America.

Europe holds the second-largest share, driven by emissions regulations and infrastructure subsidies. Countries like Germany, France, and Norway are seeing widespread fleet adoption. Swobbee, Renault, and Stellantis lead commercial operations, while public entities manage over 5,500 BaaS-enabled buses. The EU has allocated US$ 2.2 billion toward battery swapping expansion, with over 180 new stations being installed monthly to meet air quality and sustainability goals.

North America, led by the U.S., is leveraging its commercial fleet ecosystem to grow the BaaS market. Over 250,000 vehicles are projected to be battery-swap enabled by 2026. Regional focus includes corridor development in high-density logistics zones, bolstered by municipal conversions and strategic investment partnerships. Canadian adoption is also accelerating, particularly in last-mile logistics and ride-sharing segments.

By Region:

  • North America
  • The U.S.
  • Canada
  • Mexico
  • Europe
  • Western Europe
  • The UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Western Europe
  • Eastern Europe
  • Poland
  • Russia
  • Rest of Eastern Europe
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Australia & New Zealand
  • ASEAN
  • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa (MEA)
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of MEA
  • South America
  • Argentina
  • Brazil
  • Rest of South America

Leading Market Participants

Key players driving innovation, infrastructure deployment, and platform integration in the global battery as a service market include:

  • NIO
  • Epiroc
  • Global Technology Systems, Inc.
  • Contemporary Amperex Technology Co
  • Swobee
  • Harding Energy, Inc.
  • ReJoule
  • Octillion
  • Numocity
  • Skoon
  • Numocity
  • Skoon
  • Other Prominent Players

Table of Content

Chapter 1. Research Framework

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Product Overview
  • 1.3. Market Segmentation

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Qualitative Research
    • 2.1.1. Primary & Secondary Sources
  • 2.2. Quantitative Research
    • 2.2.1. Primary & Secondary Sources
  • 2.3. Breakdown of Primary Research Respondents, By Region
  • 2.4. Assumption for the Study
  • 2.5. Market Size Estimation
  • 2.6. Data Triangulation

Chapter 3. Executive Summary: Global Battery as a Service Market

Chapter 4. Global Battery as a Service Market Overview

  • 4.1. Industry Value Chain Analysis
  • 4.2. Industry Outlook
    • 4.2.1. Electric Vehicle Market Outlook (Mn Units), 2020-2050
    • 4.2.2. Increase in the usage of batteries as a service in electric vehicles
  • 4.3. PESTLE Analysis
  • 4.4. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3. Threat of Substitutes
    • 4.4.4. Threat of New Entrants
    • 4.4.5. Degree of Competition
  • 4.5. Market Dynamics and Trends
    • 4.5.1. Growth Drivers
    • 4.5.2. Restraints
    • 4.5.3. Challenges
    • 4.5.4. Key Trends
  • 4.6. Covid-19 Impact Assessment on Market Growth Trend
  • 4.7. Market Growth and Outlook
    • 4.7.1. Market Revenue Estimates and Forecast (US$ Mn), 2020-2033
    • 4.7.2. Price Trend Analysis, by Product
  • 4.8. Competition Dashboard
    • 4.8.1. Market Concentration Rate
    • 4.8.2. Company Market Share Analysis (Value %), 2024
    • 4.8.3. Competitor Mapping

Chapter 5. Battery as a Service Market Analysis, By Product Type

  • 5.1. Key Insights
  • 5.2. Market Size and Forecast, 2020-2033 (US$ Mn)
    • 5.2.1. Stationary
    • 5.2.2. Mobile/Portable

Chapter 6. Battery as a Service Market Analysis, by Service Type

  • 6.1. Key Insights
  • 6.2. Market Size and Forecast, 2020-2033 (US$ Mn)
    • 6.2.1. Subscription (Rental)
    • 6.2.2. Pay Per Use

Chapter 7. Battery as a Service Market Analysis, by Vehicle Type

  • 7.1. Key Insights
  • 7.2. Market Size and Forecast, 2020-2033 (US$ Mn)
  • 7.3 2 & 3 Wheeler
  • 7.4 Passenger Car
  • 7.5 Light Commercial Vehicle (LCV)
  • 7.6. Heavy Commercial Vehicle (HCV)
  • 7.7. Others (Telehandler, forklifts and others)

Chapter 7 Battery as a Service Market Analysis, By Region

  • 7.1. Key Insights
  • 7.2. Market Size and Forecast, 2020-2033 (US$ Mn)
    • 7.2.1. North America
    • 7.2.2. Europe
    • 7.2.3. Asia Pacific
    • 7.2.4. Middle East & Africa
    • 7.2.5. South America

Chapter 8 North America Battery as a Service Market Analysis

  • 8.1 Key Insights
  • 8.2 Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Mn)
    • 8.2.1 By Product
    • 8.2.2 By Service Type
    • 8.2.3 By Vehicle Type
    • 8.2.4 By Country

Chapter 9 Europe Battery as a Service Market Analysis

  • 9.1 Key Insights
  • 9.2 Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Mn)
    • 9.2.1 By Product
    • 9.2.2 By Service Type
    • 9.2.3 By Vehicle Type
    • 9.2.4 By Country

Chapter 10 Asia Pacific Battery as a Service Market Analysis

  • 10.1 Key Insights
  • 10.2 Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Mn)
    • 10.2.1 By Product
    • 10.2.2 By Service Type
    • 10.2.3 By Vehicle Type
    • 10.2.4 By Country

Chapter 11 Middle East & Africa Battery as a Service Market Analysis

  • 11.1 Key Insights
  • 11.2 Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Mn)
    • 11.2.1 By Product
    • 11.2.2 By Service Type
    • 11.2.3 By Vehicle Type
    • 11.2.4 By Country

Chapter 12 South America Battery as a Service Market Analysis

  • 12.1 Key Insights
  • 12.2 Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Mn)
    • 12.2.1 By Product
    • 12.2.2 By Service Type
    • 12.2.3 By Vehicle Type
    • 12.2.4 By Country

Chapter 13. Company Profile (Company Overview, Financial Matrix, Key Product landscape, Key Personnel, Key Competitors, Contact Address, and Business Strategy Outlook) *

  • 13.1. NIO
  • 13.2. Epiroc
  • 13.3 Global Technology Systems, Inc.
  • 13.4 Contemporary Amperex Technology Co
  • 13.5 Swobee
  • 13.6 Harding Energy, Inc.
  • 13.7 ReJoule
  • 13.8 Octillion
  • 13.9 Numocity
  • 13.1 Skoon
  • 13.11. Numocity
  • 13.12. Skoon
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