시장보고서
상품코드
1735430

세계의 OTC 의약품, 비타민 및 식이보충제 시장

Over-the-Counter (OTC) Drugs, and Vitamins & Dietary Supplements: Global Markets

발행일: | 리서치사: BCC Research | 페이지 정보: 영문 155 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 OTC 의약품, 비타민 및 식이보충제 시장 규모는 2025년 2,769억 달러에서 2030년 말 3,717억 달러로 확대될 것으로 예상되며, 2025년부터 2030년까지 6.1%의 연평균 성장률을 보일 것으로 예측됩니다.

아시아태평양 시장 규모는 2025년 1,202억 달러에서 2030년 말 1,723억 달러로 확대될 것으로 예상되며, 같은 기간 동안 7.5%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

북미 시장 규모는 2025년 753억 달러에서 2030년 말 937억 달러로 확대될 것으로 예상되며, 같은 기간 동안 4.5%의 CAGR을 기록할 것으로 전망됩니다.

세계의 OTC 의약품, 비타민 및 식이보충제 시장을 조사했으며, 시장 개요, 시장 영향요인 및 시장 기회 분석, 법·규제 환경, 신기술 및 기술 개발 동향, 시장 규모 추정과 예측, 각종 부문별·지역별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 조사 범위
  • 시장 요약

제2장 시장 개요

  • 시장 정의
  • OTC 의약품
  • 비타민 및 식이보충제
  • 업계 개요
  • 거시경제 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제3장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 셀프 케어와 예방 케어에 대한 추세 상승
  • 인구통계 변화에 의한 고령화
  • 공중위생 시스템에 대한 압력 상승
  • 프리미엄화와 혁신이 가격 설정을 추진
  • 온라인 판매 채널 증가와 원격의료 플랫폼 성장
  • 시장 성장 억제요인
  • 자체브랜드 입수 가능성과 수용성 향상
  • 대체품의 위협
  • 대체 수단의 존재
  • 계절성의 영향
  • 시장 기회
  • 신흥 국가의 중산층 확대
  • 여성 건강과 인지 기능 서포트 제품 수요 증가
  • 허브나 유기농 제품으로의 이동
  • E-Commerce와 소비자 직판
  • 중요 포인트

제4장 규제 상황

  • 미국
  • OTC 의약품
  • 비타민 및 식이보충제
  • 유럽
  • OTC 의약품
  • 비타민 및 식이보충제
  • 아시아태평양
  • OTC 의약품
  • 비타민 및 식이보충제

제5장 신기술과 개발

  • 성분 표시에 대한 의식 향상
  • 혁신에 의한 브랜드 확장
  • 처방약에서 OTC 의약품으로의 교체

제6장 시장 세분화 분석

  • 세분화 내역
  • OTC 의약품, 비타민 및 식이보충제 시장 : 제품 유형별
  • 비타민 및 식이보충제
  • 시장 개요
  • 중요 포인트
  • 시장 매출·예측
  • 비타민 및 식이보충제 시장 : 판매 장소별
  • 소매 약국·점포
  • E-Commerce
  • 기타
  • OTC 의약품
  • 시장 개요
  • 중요 포인트
  • 시장 매출·예측 : 제품 유형별
  • 호흡기 치료
  • 통증 완화
  • 소화기계 건강
  • 피부과약
  • 구강 의료
  • 아이케어
  • 금연
  • OTC 의약품 시장 : 판매 장소별
  • 소매 약국·점포
  • 온라인 약국
  • 지역적 내역
  • OTC 의약품, 비타민 및 식이보충제 시장 : 지역별
  • 중요 포인트
  • 북미
  • 유럽
  • 아시아태평양
  • 중동 및 아프리카
  • 남미

제7장 경쟁 정보

  • 중요 포인트
  • OTC 의약품
  • 비타민 및 식이보충제
  • 주요 전개와 전략

제8장 OTC 의약품, 비타민 및 식이보충제 시장의 지속가능성 : ESG 관점

  • ESG : 소개
  • 환경
  • 사회
  • 거버넌스
  • ESG 리스크 평가
  • 결론

제9장 부록

  • 조사 방법
  • 정보 출처
  • 약어
  • 기업 개요
  • ABBOTT
  • AMWAY CORP.
  • BAYER AG
  • DSM- FIRMENICH
  • HALEON GROUP OF CO.
  • HERBALIFE LTD.
  • KENVUE
  • NESTLE HEALTH SCIENCE
  • OPELLA HEALTHCARE GROUP SAS
  • PHARMAVITE
  • PROCTER & GAMBLE
  • RECKITT
  • STADA ARZNEIMITTEL AG
  • TAISHO PHARMACEUTICAL HOLDINGS CO. LTD.
  • TEVA PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD.
  • 신흥 스타트업 기업/시장 디스럽터
ksm 25.06.13

The global market for over-the- counter (OTC) drugs, vitamins and dietary supplements is expected to grow from $276.9 billion in 2025 and is projected to reach $371.7 billion by the end of 2030, at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.1% during the forecast period of 2025 to 2030.

The Asia-Pacific market for OTC drugs, vitamins and dietary supplements is expected to grow from $120.2 billion in 2025 and is projected to reach $172.3 billion by the end of 2030, at a CAGR of 7.5% during the forecast period of 2025 to 2030.

The North American market for OTC drugs, vitamins and dietary supplements is expected to grow from $75.3 billion in 2025 and is projected to reach $93.7 billion by the end of 2030, at a CAGR of 4.5% during the forecast period of 2025 to 2030.

Report Scope

This report provides an overview of the global over-the-counter (OTC) drugs, vitamins and dietary supplements market and analyzes trends in this market. It includes global revenue ($ million) for the base year of 2024, estimated market values for 2025, and market values for the forecast period 2025 through 2030. In this report, market revenue refers to ex-factory or ex-manufacturer sales, representing the value of goods as they leave the manufacturer and before any markups by wholesalers or retailers.

The report focuses on the major driving trends and challenges that affect the OTC drugs, vitamins and dietary supplements market and its vendor landscape. It covers the latest new products, acquisitions and collaborations taking place in this market. It also analyzes environmental, social, and corporate governance (ESG) developments and discusses emerging opportunities and challenges related to the market.

The report concludes with an analysis of the competitive landscape of this market, providing the ranking and share of key players. It also has a company profiles section that is dedicated to providing details about leading market players.

It is important to note that this report's scope covers only pharmacological OTC drugs and excludes any other types of drugs, such as alternative therapies. Also, dietary supplements for weight management, meal replacements, medical nutrition, sports nutrition, and skin care are not included in this report.

Report Includes

  • 46 data tables and 59 additional tables
  • An overview of the global market for over-the-counter drugs, vitamins and dietary supplements
  • An analysis of the global market trends with market revenue data from 2022 to 2024, estimates for 2025, and projected CAGRs through 2030
  • Highlights of the current and future market potential and quantification of the market by product type, point of sales, and geographic region
  • Discussion on market opportunities for over-the-counter drugs, vitamins and dietary supplement applications, industry structure, and regulatory scenarios
  • Information on the latest developments in healthcare interoperability solutions and new industry research, upcoming technologies, and economic trends
  • Identification of challenges and discussion on how to overcome those to reach its commercialization potential, and ESG trends of the market
  • Market share analysis of the key companies of the industry and coverage of their proprietary technologies, strategic alliances, and other key market strategies and a relevant patent analysis
  • Comprehensive company profiles of the leading players of the industry, including Haleon Group of Companies, Kenvue, Opella Healthcare Group SAS, Bayer AG, and Procter & Gamble

Table of Contents

Chapter 1 Executive Summary

  • Scope of Report
  • Market Summary

Chapter 2 Market Overview

  • Market Definitions
  • Over-the-counter (OTC) Drugs
  • Vitamins and Dietary Supplements
  • Industry Overview
  • Macroeconomic Analysis
  • Porter's Five Forces Analysis
  • Bargaining Power of Buyers (High)
  • Bargaining Power of Suppliers (Moderate to Low)
  • Threat of New Entrants (Moderate)
  • Threat of Substitutes (Low)
  • Industry Competition (High)

Chapter 3 Market Dynamics

  • Market Drivers
  • Increasing Trend Toward Self-Care and Preventive Care
  • Changing Demographics Resulting in Aging Population
  • Increasing Pressure on Public Health Systems
  • Premiumization and Innovation Driving Pricing
  • Rising Online Sales Channels and Growth of Telehealth Platforms
  • Market Restraints
  • Increases in the Availability and Acceptance of Private-Label Brands
  • Threat from Counterfeit Products
  • Presence of Alternative Methods
  • Impact of Seasonality
  • Market Opportunities
  • Growing Middle Class in Emerging Economies
  • Growing Demand for Women's Health and Cognitive Health Support Products
  • Shift Toward Herbal and Organic Products
  • E-Commerce and Direct-to-Consumer Sales
  • Key Takeaways

Chapter 4 Regulatory Landscape

  • U.S.
  • OTC Drugs
  • Vitamins and Dietary Supplements
  • Europe
  • OTC Drugs
  • Vitamins and Dietary Supplements
  • Asia-Pacific
  • OTC Drugs
  • Vitamins and Dietary Supplements

Chapter 5 Emerging Technologies and Developments

  • Increased Awareness of Ingredient Labeling
  • Brand Extension Fueled by Innovation
  • Rx-to-OTC Switch

Chapter 6 Market Segmentation Analysis

  • Segmentation Breakdown
  • OTC Drugs, Vitamins and Dietary Supplements Market, by Product Type
  • Vitamins and Dietary Supplements
  • Market Overview
  • Key Takeaways
  • Market Revenue and Forecast
  • Vitamins and Dietary Supplements Market, by Point of Sale
  • Retail Pharmacies and Stores
  • E-Commerce
  • Other Points of Sales
  • OTC Drugs
  • Market Overview
  • Key Takeaways
  • Market Revenue and Forecast, by Product Type
  • Respiratory Treatments
  • Pain Relief
  • Digestive Health
  • Dermatological Drugs
  • Oral Medical Care
  • Eye Care
  • Smoking Cessation
  • OTC Drugs Market, by Point of Sale
  • Retail Pharmacies and Stores
  • E-Pharmacies
  • Geographic Breakdown
  • OTC Drugs, Vitamins and Dietary Supplements Market, by Region
  • Key Takeaways
  • North America
  • Europe
  • Asia-Pacific
  • Middle East and Africa
  • South America

Chapter 7 Competitive Intelligence

  • Key Takeaways
  • OTC Drugs
  • Vitamins and Dietary Supplements
  • Key Developments and Strategies

Chapter 8 Sustainability in OTC Drugs, Vitamins and Dietary Supplements Market: ESG Perspective

  • Introduction to ESG
  • Environment
  • Social
  • Governance
  • ESG Risk Ratings
  • Conclusion

Chapter 9 Appendix

  • Methodology
  • Sources
  • Abbreviations
  • Company Profiles
  • ABBOTT
  • AMWAY CORP.
  • BAYER AG
  • DSM- FIRMENICH
  • HALEON GROUP OF CO.
  • HERBALIFE LTD.
  • KENVUE
  • NESTLE HEALTH SCIENCE
  • OPELLA HEALTHCARE GROUP SAS
  • PHARMAVITE
  • PROCTER & GAMBLE
  • RECKITT
  • STADA ARZNEIMITTEL AG
  • TAISHO PHARMACEUTICAL HOLDINGS CO. LTD.
  • TEVA PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LTD.
  • Emerging Start-ups/ Market Disruptors
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제