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UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 : 세계 규모, 점유율, 동향 분석, 기회, 예측 리포트(2019-2029년)

Unified Communication-as-a-Service Market - Global Size, Share, Trend Analysis, Opportunity and Forecast Report, 2019-2029, Segmented By Deployment Model ; By Component ; By Organization Size ; By End User ; By Region

발행일: | 리서치사: Blueweave Consulting | 페이지 정보: 영문 400 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 규모는 안정된 CAGR 6.89%로 확대하며, 2029년에는 364억 3,000만 달러에 도달

세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장은 레거시 시스템에서 클라우드 기반 커뮤니케이션 서비스로의 전환, BYOD(Bring Your Own Device) 및 모빌리티 트렌드 증가로 인해 견인력을 높여가고 있습니다.

전략 컨설팅 및 시장 조사 기관인 BlueWeave Consulting은 최근 조사에서 2022년 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 규모를 2443억 3,000만 달러로 추정했습니다. 2023-2029년의 예측 기간 중 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 규모는 연평균 6.89% 성장하여 2029년에는 364억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 스마트폰의 보급 확대와 원격 근무를 가능하게 하는 디지털 플랫폼의 사용 증가가 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장의 주요 성장 요인으로 꼽힙니다. 또한 인공지능 및 머신러닝과 같은 신기술의 사용 확대는 분석 기간 중 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 확대에 매력적인 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.

기회 UCaaS를 통한 비용효율성 향상

클라우드 기반 통합 커뮤니케이션의 등장으로 직원들은 언제 어디서나 접속할 수 있게 되었으며, 기업은 온프레미스 PBX 시스템보다 저렴한 비용으로 통합 커뮤니케이션을 도입하고 있습니다. 호스팅 인프라에서 소프트웨어를 채택하기 때문에 총소유비용을 최소화할 수 있습니다. UCaaS 시스템은 고가의 통신 인프라가 아닌 온프레미스 VoIP 지원 전화 단말기와 전용 라우팅 장비만 있으면 되기 때문에 출장 비용을 줄이면서 직원 간 협업, 생산성, 업무 만족도를 높일 수 있습니다. 총소유비용 절감으로 인해 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장은 분석 기간 중 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

세계의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 - 컴포넌트별

세계의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장은 컴포넌트에 따라 전화, 통합 메시징, 컨퍼런싱, 협업 플랫폼 및 용도으로 나뉩니다. 전화 부문이 시장에서 가장 높은 점유율을 차지하고 있습니다. 그러나 UCaaS의 도입은 보안 및 다수공급자에 대한 의존도 감소와 같은 본질적인 특성으로 인해 예측 기간 중 협업 플랫폼 및 용도 부문 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 중소기업(SME) 수요가 증가함에 따라 세계 공급업체들은 전화 및 회의를 주요 제품으로 판매하고 있습니다. 이러한 기술은 중소기업의 기업 커뮤니케이션과 효율성 향상에 기여하고 있습니다.

지정학적 긴장 증가가 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장에 미치는 영향

지정학적 긴장이 고조되면서 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장의 성장을 저해했습니다. 예를 들어 이스라엘과 팔레스타인의 분쟁은 양국의 하이테크 산업 전체에 부정적인 영향을 미쳤으며, UCaaS는 데이터센터에 의존하는 클라우드 기반 제공 모델입니다. 이스라엘에는 약 17개의 데이터센터가 있으며, 다양한 중소기업의 업무를 지원하고 있습니다. 그러나 전쟁이 발발한 후 자금 부족과 함께 사이버 공격의 빈도가 급증하면서 기술 제공 자원이 감소했습니다. 기술 스타트업은 이스라엘과 하마스의 전쟁으로 가장 큰 타격을 입은 기업 중 하나이며, 이는 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 성장에 직접적인 영향을 미쳤습니다.

경쟁 구도

세계의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장에서 사업을 운영하는 주요 기업에는 Genesys, Mitel Networks Corp., NEC Corporation, Google LLC, RingCentral, Inc., Cisco Systems Inc., Microsoft Corporation, 8x8, Inc., Zoom Video Communications, Inc., Avaya Inc., GoTo, Orange S.A., DialPad, Verizon Communications Inc. 등이 있습니다. 시장 점유율을 한층 더 높이기 위해 이 기업은 M&A, 파트너십, 조인트 벤처, 라이선스 계약, 신제품 발매 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다.

이 보고서는 성장 잠재력, 향후 동향, 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장에 대한 정보를 제공합니다. 또한 전체 시장 규모 예측을 촉진하는 요인도 다루고 있습니다. 이 보고서는 세계 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장의 최근 기술 동향과 의사결정자가 적절한 전략적 의사결정을 내릴 수 있는 업계 인사이트을 제공할 것을 약속합니다. 또한 시장 성장 촉진요인, 도전 과제, 경쟁력에 대해서도 분석합니다.

목차

제1장 조사 프레임워크

제2장 주요 요약

제3장 세계의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 인사이트

  • 업계의 밸류체인 분석
  • DROC 분석
    • 성장 촉진요인
      • 레거시 시스템으로부터 클라우드 기반 통신 서비스로의 이동 증가
      • BYOD(Bring Your Own Device)와 모빌리티 동향의 급증
    • 억제요인
      • 클라우드 기반의 도입에 대한 보안상 우려
    • 기회
      • 다양한 분야에서 정부 구상과 활동의 확대
      • 5G 기술과 고속 인터넷의 도입
    • 과제
      • 통합 커뮤니케이션으로의 이동 준비가 부족하다.
  • 기술의 진보/최근 개발
  • 규제 프레임워크
  • Porter's Five Forces 분석

제4장 세계의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 개요

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 도입 모델별
      • 매니지드 서비스
      • 호스트형/클라우드 서비스
    • 컴포넌트별
      • 전화
      • 통합 메시징
      • 회의
      • 공동 플랫폼과 애플리케이션
    • 조직 규모별
      • 대기업
      • 중소기업(SME)
    • 최종사용자별
      • 미디어와 엔터테인먼트
      • BFSI
      • IT&통신
      • 헬스케어
      • 자동차와 운송
      • 기타
    • 지역별
      • 북미
      • 유럽
      • 아시아태평양(APAC)
      • 라틴아메리카(LATAM)
      • 중동 및 아프리카(MEA)

제5장 북미의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 도입 모델별
    • 컴포넌트별
    • 조직 규모별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 미국
      • 캐나다

제6장 유럽의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 도입 모델별
    • 컴포넌트별
    • 조직 규모별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 스페인
      • 벨기에
      • 러시아
      • 네덜란드
      • 기타

제7장 아시아태평양의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 도입 모델별
    • 컴포넌트별
    • 조직 규모별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 호주와 뉴질랜드
      • 인도네시아
      • 말레이시아
      • 싱가포르
      • 베트남
      • 기타

제8장 라틴아메리카의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 도입 모델별
    • 컴포넌트별
    • 조직 규모별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 브라질
      • 멕시코
      • 아르헨티나
      • 페루
      • 기타

제9장 중동 및 아프리카의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 도입 모델별
    • 컴포넌트별
    • 조직 규모별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트
      • 카타르
      • 쿠웨이트
      • 남아프리카공화국
      • 나이지리아
      • 알제리
      • 기타

제10장 경쟁 구도

  • 주요 기업과 제품 리스트
  • 세계의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장 점유율 분석, 2022년
  • 경영 파라미터에 의한 경쟁 벤치마킹
  • 주요 전략적 개발(합병, 인수, 파트너십 등)

제11장 지정학적 긴장의 증가가 세계의 UCaaS(Unified Communication-as-a-Service) 시장에 미치는 영향

제12장 기업 개요(회사 개요, 재무 매트릭스, 경쟁 구도, 주요인재, 주요 경쟁, 연락처 주소, 전략적 전망, SWOT 분석)

  • Genesys
  • Mitel Networks Corp.
  • NEC Corporation
  • Google LLC
  • RingCentral, Inc.
  • Cisco Systems Inc.
  • Microsoft Corporation
  • 8x8, Inc.
  • Zoom Video Communications, Inc.
  • Avaya Inc.
  • GoTo
  • Orange SA
  • DialPad
  • Verizon Communications Inc.
  • 기타 주요 기업

제13장 주요 전략적 제안

제14장 조사 방법

KSA 24.01.09

Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market Size Expands at Steady CAGR of 6.89% to Reach USD 36.43 Billion by 2029

Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market is gaining traction because of the growing shift from legacy systems to cloud-based communication services and increasing adoption of bring your own device (BYOD) and mobility trends.

BlueWeave Consulting, a leading strategic consulting and market research firm, in its recent study, estimated the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market size at USD 24.43 billion in 2022. During the forecast period between 2023 and 2029, BlueWeave expects the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market size to grow at a CAGR of 6.89% reaching a value of USD 36.43 billion by 2029. The expanding number of smartphones and the increasing usage of digital platforms that enable remote working are major growth factors for the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market. Furthermore, the growing use of new technologies, such as artificial intelligence and machine learning is expected to provide attractive opportunities for the expansion of Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market during the period in analysis.

Opportunity: Higher Cost-Efficiency with UCaaS

Due to the emergence of cloud-based unified communications, which allows employees to connect from any location and at any time, enterprises are implementing unified communications at a cheaper cost than on-premises PBX systems. UCaaS options charge a monthly fee and employ software from externally hosted infrastructure, minimizing the total cost of ownership. These features boost collaboration among workers, productivity, and work satisfaction while decreasing the cost of travel. UCaaS systems require VoIP-ready telephone handsets and specialized routing equipment on-premises, rather than expensive telecom infrastructure. As a result of the reduced total cost of ownership, the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market is expected to grow at a significant rate during the period in analysis.

Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market - By Component

Based on component, the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market is segmented into telephony, unified messaging, conferencing, and collaborative platform and applications. The telephony segment accounts for the highest share of the market. However, due to intrinsic features, such as security and reduced dependency on numerous providers for UCaaS adoption, the collaborative platforms and apps sector will likely have higher demand over the projection period. Because of an increasing demand from small and medium-sized organizations (SMEs), suppliers worldwide are selling telephony and conferencing as the primary products. These technologies help SMEs improve corporate communication and efficiency.

Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

The escalating geopolitical tensions disrupted the growth of the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market. For instance, the Israel-Palestine conflict negatively affected the entire tech industry in both countries. UCaaS is a cloud-based delivery model that relies on data centers to deliver. Israel has about 17 data centers that support the operations of various SMEs. However, post the outbreak of war, the technology-providing resources declined due to a lack of financial resources as well as a spike in the frequency of cyberattacks. The tech startups were among the worst-hit contenders due to the Israel war with Hamas, which directly impacted the growth of the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market.

Competitive Landscape

Major players operating in the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market include Genesys, Mitel Networks Corp., NEC Corporation, Google LLC, RingCentral, Inc., Cisco Systems Inc., Microsoft Corporation, 8x8, Inc., Zoom Video Communications, Inc., Avaya Inc., GoTo, Orange S.A., DialPad, and Verizon Communications Inc. To further enhance their market share, these companies employ various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, joint ventures, license agreements, and new product launches.

The in-depth analysis of the report provides information about growth potential, upcoming trends, and the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market. It also highlights the factors driving forecasts of total market size. The report promises to provide recent technology trends in the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market and industry insights to help decision-makers make sound strategic decisions. Furthermore, the report also analyzes the growth drivers, challenges, and competitive dynamics of the market.

Table of Contents

1. Research Framework

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Product Overview
  • 1.3. Market Segmentation

2. Executive Summary

3. Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market Insights

  • 3.1. Industry Value Chain Analysis
  • 3.2. DROC Analysis
    • 3.2.1. Growth Drivers
      • 3.2.1.1. Growth in Migration from Legacy Systems to Cloud-Based Communication Services
      • 3.2.1.2. Surge in Trend of Bring Your Own Device (BYOD) and Mobility
    • 3.2.2. Restraints
      • 3.2.2.1. Security Concern over Cloud-Based Deployment
    • 3.2.3. Opportunities
      • 3.2.3.1. Growing Government Initiatives and Activities Across Diverse Sectors
      • 3.2.3.2. Introduction of 5G Technology and High-Speed Internet
    • 3.2.4. Challenges
      • 3.2.4.1. Low Readiness to move to Unified Communication
  • 3.3. Technological Advancements/Recent Developments
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.5.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 3.5.2. Bargaining Power of Buyers
    • 3.5.3. Threat of New Entrants
    • 3.5.4. Threat of Substitutes
    • 3.5.5. Intensity of Rivalry

4. Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market Overview

  • 4.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 4.1.1. By Value (USD Billion)
  • 4.2. Market Share and Forecast
    • 4.2.1. By Deployment Model
      • 4.2.1.1. Managed Service
      • 4.2.1.2. Hosted/Cloud Service
    • 4.2.2. By Component
      • 4.2.2.1. Telephony
      • 4.2.2.2. Unified Messaging
      • 4.2.2.3. Conferencing
      • 4.2.2.4. Collaborative Platform and Application
    • 4.2.3. By Organization Size
      • 4.2.3.1. Large Enterprises
      • 4.2.3.2. Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
    • 4.2.4. By End User
      • 4.2.4.1. Media & Entertainment
      • 4.2.4.2. BFSI
      • 4.2.4.3. IT & Telecom
      • 4.2.4.4. Healthcare
      • 4.2.4.5. Automotive & Transportation
      • 4.2.4.6. Others
    • 4.2.5. By Region
      • 4.2.5.1. North America
      • 4.2.5.2. Europe
      • 4.2.5.3. Asia Pacific (APAC)
      • 4.2.5.4. Latin America (LATAM)
      • 4.2.5.5. Middle East and Africa (MEA)

5. North America Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 5.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 5.1.1. By Value (USD Billion)
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Deployment Model
    • 5.2.2. By Component
    • 5.2.3. By Organization Size
    • 5.2.4. By End User
    • 5.2.5. By Country
      • 5.2.5.1. United States
      • 5.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 5.2.5.1.2. By Component
      • 5.2.5.1.3. By Organization Size
      • 5.2.5.1.4. By End User
      • 5.2.5.2. Canada
      • 5.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 5.2.5.2.2. By Component
      • 5.2.5.2.3. By Organization Size
      • 5.2.5.2.4. By End User

6. Europe Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 6.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 6.1.1. By Value (USD Billion)
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Deployment Model
    • 6.2.2. By Component
    • 6.2.3. By Organization Size
    • 6.2.4. By End User
    • 6.2.5. By Country
      • 6.2.5.1. Germany
      • 6.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.1.2. By Component
      • 6.2.5.1.3. By Organization Size
      • 6.2.5.1.4. By End User
      • 6.2.5.2. United Kingdom
      • 6.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.2.2. By Component
      • 6.2.5.2.3. By Organization Size
      • 6.2.5.2.4. By End User
      • 6.2.5.3. Italy
      • 6.2.5.3.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.3.2. By Component
      • 6.2.5.3.3. By Organization Size
      • 6.2.5.3.4. By End User
      • 6.2.5.4. France
      • 6.2.5.4.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.4.2. By Component
      • 6.2.5.4.3. By Organization Size
      • 6.2.5.4.4. By End User
      • 6.2.5.5. Spain
      • 6.2.5.5.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.5.2. By Component
      • 6.2.5.5.3. By Organization Size
      • 6.2.5.5.4. By End User
      • 6.2.5.6. Belgium
      • 6.2.5.6.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.6.2. By Component
      • 6.2.5.6.3. By Organization Size
      • 6.2.5.6.4. By End User
      • 6.2.5.7. Russia
      • 6.2.5.7.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.7.2. By Component
      • 6.2.5.7.3. By Organization Size
      • 6.2.5.7.4. By End User
      • 6.2.5.8. The Netherlands
      • 6.2.5.8.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.8.2. By Component
      • 6.2.5.8.3. By Organization Size
      • 6.2.5.8.4. By End User
      • 6.2.5.9. Rest of Europe
      • 6.2.5.9.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.9.2. By Component
      • 6.2.5.9.3. By Organization Size
      • 6.2.5.9.4. By End User

7. Asia-Pacific Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 7.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 7.1.1. By Value (USD Billion)
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Deployment Model
    • 7.2.2. By Component
    • 7.2.3. By Organization Size
    • 7.2.4. By End User
    • 7.2.5. By Country
      • 7.2.5.1. China
      • 7.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.1.2. By Component
      • 7.2.5.1.3. By Organization Size
      • 7.2.5.1.4. By End User
      • 7.2.5.2. India
      • 7.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.2.2. By Component
      • 7.2.5.2.3. By Organization Size
      • 7.2.5.2.4. By End User
      • 7.2.5.3. Japan
      • 7.2.5.3.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.3.2. By Component
      • 7.2.5.3.3. By Organization Size
      • 7.2.5.3.4. By End User
      • 7.2.5.4. South Korea
      • 7.2.5.4.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.4.2. By Component
      • 7.2.5.4.3. By Organization Size
      • 7.2.5.4.4. By End User
      • 7.2.5.5. Australia & New Zealand
      • 7.2.5.5.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.5.2. By Component
      • 7.2.5.5.3. By Organization Size
      • 7.2.5.5.4. By End User
      • 7.2.5.6. Indonesia
      • 7.2.5.6.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.6.2. By Component
      • 7.2.5.6.3. By Organization Size
      • 7.2.5.6.4. By End User
      • 7.2.5.7. Malaysia
      • 7.2.5.7.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.7.2. By Component
      • 7.2.5.7.3. By Organization Size
      • 7.2.5.7.4. By End User
      • 7.2.5.8. Singapore
      • 7.2.5.8.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.8.2. By Component
      • 7.2.5.8.3. By Organization Size
      • 7.2.5.8.4. By End User
      • 7.2.5.9. Vietnam
      • 7.2.5.9.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.9.2. By Component
      • 7.2.5.9.3. By Organization Size
      • 7.2.5.9.4. By End User
      • 7.2.5.10. Rest of APAC
      • 7.2.5.10.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.10.2. By Component
      • 7.2.5.10.3. By Organization Size
      • 7.2.5.10.4. By End User

8. Latin America Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 8.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 8.1.1. By Value (USD Billion)
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Deployment Model
    • 8.2.2. By Component
    • 8.2.3. By Organization Size
    • 8.2.4. By End User
    • 8.2.5. By Country
      • 8.2.5.1. Brazil
      • 8.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.1.2. By Component
      • 8.2.5.1.3. By Organization Size
      • 8.2.5.1.4. By End User
      • 8.2.5.2. Mexico
      • 8.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.2.2. By Component
      • 8.2.5.2.3. By Organization Size
      • 8.2.5.2.4. By End User
      • 8.2.5.3. Argentina
      • 8.2.5.3.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.3.2. By Component
      • 8.2.5.3.3. By Organization Size
      • 8.2.5.3.4. By End User
      • 8.2.5.4. Peru
      • 8.2.5.4.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.4.2. By Component
      • 8.2.5.4.3. By Organization Size
      • 8.2.5.4.4. By End User
      • 8.2.5.5. Rest of LATAM
      • 8.2.5.5.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.5.2. By Component
      • 8.2.5.5.3. By Organization Size
      • 8.2.5.5.4. By End User

9. Middle East & Africa Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 9.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 9.1.1. By Value (USD Billion)
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Deployment Model
    • 9.2.2. By Component
    • 9.2.3. By Organization Size
    • 9.2.4. By End User
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. Saudi Arabia
      • 9.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.1.2. By Component
      • 9.2.5.1.3. By Organization Size
      • 9.2.5.1.4. By End User
      • 9.2.5.2. UAE
      • 9.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.2.2. By Component
      • 9.2.5.2.3. By Organization Size
      • 9.2.5.2.4. By End User
      • 9.2.5.3. Qatar
      • 9.2.5.3.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.3.2. By Component
      • 9.2.5.3.3. By Organization Size
      • 9.2.5.3.4. By End User
      • 9.2.5.4. Kuwait
      • 9.2.5.4.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.4.2. By Component
      • 9.2.5.4.3. By Organization Size
      • 9.2.5.4.4. By End User
      • 9.2.5.5. South Africa
      • 9.2.5.5.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.5.2. By Component
      • 9.2.5.5.3. By Organization Size
      • 9.2.5.5.4. By End User
      • 9.2.5.6. Nigeria
      • 9.2.5.6.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.6.2. By Component
      • 9.2.5.6.3. By Organization Size
      • 9.2.5.6.4. By End User
      • 9.2.5.7. Algeria
      • 9.2.5.7.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.7.2. By Component
      • 9.2.5.7.3. By Organization Size
      • 9.2.5.7.4. By End User
      • 9.2.5.8. Rest of MEA
      • 9.2.5.8.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.8.2. By Component
      • 9.2.5.8.3. By Organization Size
      • 9.2.5.8.4. By End User

10. Competitive Landscape

  • 10.1. List of Key Players and Their Offerings
  • 10.2. Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market Share Analysis, 2022
  • 10.3. Competitive Benchmarking, By Operating Parameters
  • 10.4. Key Strategic Developments (Mergers, Acquisitions, Partnerships, etc.)

11. Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

12. Company Profile (Company Overview, Financial Matrix, Competitive Landscape, Key Personnel, Key Competitors, Contact Address, Strategic Outlook, SWOT Analysis)

  • 12.1. Genesys
  • 12.2. Mitel Networks Corp.
  • 12.3. NEC Corporation
  • 12.4. Google LLC
  • 12.5. RingCentral, Inc.
  • 12.6. Cisco Systems Inc.
  • 12.7. Microsoft Corporation
  • 12.8. 8x8, Inc.
  • 12.9. Zoom Video Communications, Inc.
  • 12.10. Avaya Inc.
  • 12.11. GoTo
  • 12.12. Orange S.A.
  • 12.13. DialPad
  • 12.14. Verizon Communications Inc.
  • 12.15. Other Prominent Players

13. Key Strategic Recommendations

14. Research Methodology

  • 14.1. Qualitative Research
    • 14.1.1. Primary & Secondary Research
  • 14.2. Quantitative Research
  • 14.3. Market Breakdown & Data Triangulation
    • 14.3.1. Secondary Research
    • 14.3.2. Primary Research
  • 14.4. Breakdown of Primary Research Respondents, By Region
  • 14.5. Assumptions & Limitations
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