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세계의 큐 관리 시스템 시장 규모 조사 및 예측 : 컴포넌트별, 유형별, 도입 모델별, 조직 규모별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 분석(2023-2030년)

Global Queue Managements System Market Size study & Forecast by Component, by Type, by Deployment Model, by Organization Size, by Application, by End-User and Regional Analysis, 2023-2030

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 큐 관리 시스템 시장은 2022년에 약 5억 6,240만 달러로 평가되며, 2023-2030년의 예측 기간 중 4.0% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.

큐 관리 시스템(QMS)은 대기열내 고객 및 방문자의 흐름을 관리하고 분석하기 위한 툴로 구성됩니다. 이러한 시스템은 서비스 프로바이더가 서비스 제공을 개선하고, 직원 생산성을 향상시키며, 대기열 프로세스 전반을 개선하는 데 도움을 줍니다. 큐 관리 시스템 시장의 성장 배경에는 대기열을 관리하고 구조화하는 효율적인 시스템에 대한 수요 증가, 항공 산업의 확장, 가상 대기열 시스템에 대한 수요 급증 등의 요인이 있습니다.

공항의 확장 및 인프라 개발을 포함한 공항의 성장과 발전은 항공 산업에서 큐 관리 시스템에 대한 수요 증가를 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한 공항이 확장되고 더 많은 항공사와 목적지를 유치함에 따라 승객 수는 증가하는 추세입니다. 승객이 증가함에 따라 공항은 체크인 카운터, 보안 검색대, 출입국 심사대, 탑승 게이트의 대기열 관리라는 더 큰 과제에 직면하게 될 것입니다. 큐 관리 시스템은 공항이 승객의 흐름을 간소화하고 대기 시간을 최소화하며 전반적인 승객 경험을 개선하는 데 도움이 될 수 있으며, Oliver Wyman Forum의 2023년 분석에 따르면 2033년에는 민간 항공기 보유량이 33% 증가하여 전 세계 항공기 수가 36,000대 이상에 달할 것으로 예상됩니다.에 달할 것으로 예측했습니다. 또한 국제공항협의회(ACI) 세계는 2022-2040년 여객 운송량이 연평균 5.8% 증가하여 2040년까지 매년 190억 명 이상의 승객이 공항을 이용할 것으로 예측했습니다. 또한 의료기관의 긴 대기열을 줄이기 위해 병원 및 기타 의료 서비스 프로바이더들은 대기시간과 서비스 시간을 단축할 수 있는 큐 관리 시스템을 도입하고자 하는 의지를 보이고 있습니다. 또한 시중에 나와 있는 다양한 큐 관리 시스템은 의사에게 대기 시간을 알려줌으로써 운영 업무의 체계성을 높이고 있습니다. 그러나 큐 관리 시스템의 높은 초기 비용과 데이터 프라이버시 및 보안에 대한 우려는 2023-2030년의 예측 기간 중 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용할 것으로 보입니다.

세계의 큐 관리 시스템 시장 조사에서 고려된 주요 지역으로는 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카가 있습니다. 북미는 2022년 시장을 주도했습니다. 이 지역에서는 빠른 기술 발전과 고객 중심 솔루션에 대한 중요성이 강조되면서 헬스케어, 소매, 엔터테인먼트 등의 산업에서 혁신적인 큐 관리 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 디지털 솔루션 채택률 증가, 비접촉식 서비스에 대한 수요 증가, 서비스 품질 향상에 대한 끊임없는 노력은 이 지역에서 큰 폭의 성장이 예상되는 요인으로 작용하고 있습니다. 아시아태평양은 도시화와 경제 성장 증가, 소매업과 은행업의 확장, 고객 경험 향상에 대한 관심 증가, 공항 인프라에 대한 투자 급증 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

본 조사의 목적은 최근의 다양한 부문과 국가 시장 규모를 정의하고, 향후 수년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 조사 대상국에 업계의 질적·양적 측면 양측을 포함시키도록 설계되고 있습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인 및 과제 등의 중요한 측면에 관한 상세 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도 및 제품 제공의 상세 분석과 함께 이해관계자가 투자하기 위한 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 포함하고 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 세계의 큐 관리 시스템 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 업계의 진화
    • 조사 범위
  • 조사 대상년
  • 통화 환산율

제3장 세계의 큐 관리 시스템 시장 역학

  • 큐 관리 시스템 시장의 영향 분석(2020-2030년)
    • 시장 촉진요인
      • 효율적인 시스템에 대한 수요의 증가
      • 항공 산업의 확대
      • 가상 큐 시스템에 대한 수요의 급증
    • 시장이 해결해야 할 과제
      • 큐 관리 시스템의 초기 고비용
      • 데이터 프라이버시와 보안에 대한 우려
    • 시장 기회
      • 의료 시스템에서 채택의 증가
      • 첨단 기술의 통합

제4장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's Five Forces 영향 분석
  • PEST 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • COVID-19 영향 분석
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 시점
  • 애널리스트의 결론·제안

제5장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 컴포넌트별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 컴포넌트별, 실적 - 잠재력 분석
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 컴포넌트별 추정·예측 2020-2030년
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장, 하위 부문별 분석
    • 하드웨어
    • 소프트웨어
    • 서비스

제6장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 유형별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 유형별, 실적 - 잠재력 분석
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 유형별 추정·예측 2020-2030년
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장, 하위 부문별 분석
    • 가상 큐잉
    • 선형 큐잉

제7장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 도입 모델별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 도입 모델별, 실적 - 잠재력 분석
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 도입 모델별 추정·예측 2020-2030년
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장, 하위 부문별 분석
    • 온프레미스
    • 클라우드

제8장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 조직 규모별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 조직 규모별, 실적 - 잠재력 분석
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 조직 규모별 추정·예측 2020-2030년
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장, 하위 부문별 분석
    • 중소기업
    • 대기업

제9장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 용도별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 용도별 실적-잠재력 분석
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 용도별 추정·예측 2020-2030년
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장, 하위 부문별 분석
    • 고객 서비스
    • 리포팅과 애널리틱스
    • 쿼리 처리
    • 실시간 모니터링
    • 예약 관리

제10장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 최종사용자별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 최종사용자별, 실적 - 잠재력 분석
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 최종사용자별 추정·예측 2020-2030년
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장, 하위 부문별 분석
    • 소매
    • 헬스케어
    • 은행
    • 정부기관
    • 운송
    • 교육
    • 접객(Hoapitality)
    • 기타

제11장 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 지역 분석

  • 주요 국가
  • 신흥 국가
  • 세계의 큐 관리 시스템 시장 : 지역별 시장 스냅숏
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제12장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Advantech Co., Ltd.
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터의 가용성에 따름)
      • 제품 개요
      • 최근 동향
    • SEDCO Co., Ltd.
    • Q-matic Group AB
    • AKIS Technologies
    • Q-nomy, Inc.
    • Aurionpro Solutions Ltd.
    • Qminder Ltd.
    • Wavetec
    • Lavi Industries
    • Core Mobile, Inc.

제13장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
  • 조사 전제조건
KSA 24.04.16

Global Queue Managements System Market is valued at approximately USD 562.4 Million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.0 % during the forecast period 2023-2030. A Queue Management System (QMS) consists of tools utilized for the management and analysis of customer or visitor flow within a queue. These systems assist service providers in improving service delivery, boosting employee productivity, and refining the overall queuing process. The Queue Managements System Market is expanding because of factors such as rising demand for efficient systems to manage and structure queues, expansion of the aviation industry and surging demand for virtual queue systems.

The growth and development of airports, including expansion and infrastructure improvements, are expected to drive increased demand for queue management systems in the aviation industry. Moreover, as airports expand and attract more airlines and destinations, passenger traffic tends to increase. With more passengers, airports face greater challenges in managing queues at check-in counters, security checkpoints, immigration counters, and boarding gates. Queue management systems help airports streamline the flow of passengers, minimize the waiting time and enhance the overall passenger experience. According to an analysis by the Oliver Wyman Forum in 2023, the commercial aviation fleet is forecast to grow by 33%, reaching over 36,000 aircraft globally by 2033. Additionally, the Airports Council International (ACI) World anticipates an average annual increase of 5.8% in passenger traffic from 2022 to 2040, with over 19 billion passengers projected to utilize airports each year until 2040. Additionally, due to decrease the occurrence of prolonged lines at medical establishments, hospitals and other healthcare providers are demonstrating their willingness to implement queue management systems leading to reduced waiting and service times. Furthermore, various queue management systems in the market notify physicians about waiting times, thereby enhancing the systematic nature of operational tasks. However, factors such as the high initial cost of queue management systems and data privacy and security concerns hinder the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Queue Managements System Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022. The rapid technological advancements and strong emphasis on customer-centric solutions in the region have led to a growing demand for innovative queue management systems in industries such as healthcare, retail, and entertainment. Furthermore, the growing adoption rates of digital solutions, increased demand for contactless services, and the constant drive for improved service quality are also contributing factors to the anticipated substantial growth in this region. Asia-Pacific is expected to grow significantly over the forecast period owing to factors such as rising urbanization and economic growth, expansion of retail and banking sectors, rising focus on improved customer experience and surging investments in airport infrastructure.

Major market player included in this report are:

  • Advantech Co., Ltd.
  • SEDCO Co., Ltd.
  • Q-matic Group AB
  • AKIS Technologies
  • Q-nomy, Inc.
  • Aurionpro Solutions Ltd.
  • Qminder Ltd.
  • Wavetec
  • Lavi Industries
  • Core Mobile, Inc.

Recent Developments in the Market:

  • In July 2023, Qtrac, a prominent company in virtual queue management, recently integrated WhatsApp into its system. This update allowed for a broader global presence and provided clients with more options for customizing customer communication. The integration diversified messaging capabilities for personalized client interactions and improved service.
  • In July 2023, Alizz Islamic Bank effectively integrated SEDCO's cutting-edge Queue Management Solution, which incorporates a range of advanced features tailored to enhance customer flow and streamline branch operations. The solution comprises an intelligent queuing system, dynamic digital signage, centralized management, and robust business intelligence tools, all working together to deliver a smooth and efficient banking experience.
  • In May 2023, Q-MATIC Group AB introduced the most recent iteration of Orchestra 7.4, incorporating an enhanced data security measure that adhered to the most recent industry standards and regulations. Furthermore, the upgraded version of Orchestra 7.4 streamlined the connection process, reducing the time required to establish a secure connection.

Global Queue Managements System Market Report Scope:

  • Historical Data - 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation - 2022
  • Forecast period - 2023-2030
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered - Component, Type, Deployment Model, Organization Size, Application, End-User, Region
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component:

  • Hardware
  • Software
  • Services

By Type:

  • Virtual Queuing
  • Linear Queuing

By Deployment Model:

  • On-Premises
  • Cloud

By Organization Size:

  • SMEs
  • Large enterprises

By Application:

  • Customer service
  • Reporting & analytics
  • Query handling
  • Real-time monitoring
  • Appointment management

By End-User:

  • Retail
  • Healthcare
  • Banking
  • Government
  • Transportation
  • Education
  • Hospitality
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million)
    • 1.2.1. Queue Managements System Market, by Region, 2020-2030 (USD Million)
    • 1.2.2. Queue Managements System Market, by Component, 2020-2030 (USD Million)
    • 1.2.3. Queue Managements System Market, by Type, 2020-2030 (USD Million)
    • 1.2.4. Queue Managements System Market, by Deployment Model, 2020-2030 (USD Million)
    • 1.2.5. Queue Managements System Market, by Organization Size, 2020-2030 (USD Million)
    • 1.2.6. Queue Managements System Market, by Application, 2020-2030 (USD Million)
    • 1.2.7. Queue Managements System Market, by End-User, 2020-2030 (USD Million)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Queue Managements System Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Queue Managements System Market Dynamics

  • 3.1. Queue Managements System Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Growing demand for efficient systems
      • 3.1.1.2. Expansion of aviation industry
      • 3.1.1.3. Surging demand for virtual queue systems
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High initial cost of queue management systems
      • 3.1.2.2. Data privacy and security concerns
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising adoption in healthcare systems
      • 3.1.3.2. Integration of advanced technologies

Chapter 4. Global Queue Managements System Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Queue Managements System Market, by Component

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Queue Managements System Market by Component, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Million)
  • 5.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Hardware
    • 5.4.2. Software
    • 5.4.3. Services

Chapter 6. Global Queue Managements System Market, by Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Queue Managements System Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Million)
  • 6.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Virtual Queuing
    • 6.4.2. Linear Queuing

Chapter 7. Global Queue Managements System Market, by Deployment Model

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Queue Managements System Market by Deployment Model, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Deployment Model 2020-2030 (USD Million)
  • 7.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. On-premises
    • 7.4.2. Cloud

Chapter 8. Global Queue Managements System Market, by Organization Size

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Queue Managements System Market by Organization Size, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Organization Size 2020-2030 (USD Million)
  • 8.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. SMEs
    • 8.4.2. Large enterprises

Chapter 9. Global Queue Managements System Market, by Application

  • 9.1. Market Snapshot
  • 9.2. Global Queue Managements System Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 9.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million)
  • 9.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis
    • 9.4.1. Customer service
    • 9.4.2. Reporting & analytics
    • 9.4.3. Query handling
    • 9.4.4. Real-time monitoring
    • 9.4.5. Appointment management

Chapter 10. Global Queue Managements System Market, by End-User

  • 10.1. Market Snapshot
  • 10.2. Global Queue Managements System Market by End-User, Performance - Potential Analysis
  • 10.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by End-User 2020-2030 (USD Million)
  • 10.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis
    • 10.4.1. Retail
    • 10.4.2. Healthcare
    • 10.4.3. Banking
    • 10.4.4. Government
    • 10.4.5. Transportation
    • 10.4.6. Education
    • 10.4.7. Hospitality
    • 10.4.8. Others

Chapter 11. Global Queue Managements System Market, Regional Analysis

  • 11.1. Top Leading Countries
  • 11.2. Top Emerging Countries
  • 11.3. Queue Managements System Market, Regional Market Snapshot
  • 11.4. North America Queue Managements System Market
    • 11.4.1. U.S. Queue Managements System Market
      • 11.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 11.4.1.2. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 11.4.1.3. Deployment Model breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 11.4.1.4. Organization Size breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 11.4.1.5. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 11.4.1.6. End-User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 11.4.2. Canada Queue Managements System Market
  • 11.5. Europe Queue Managements System Market Snapshot
    • 11.5.1. U.K. Queue Managements System Market
    • 11.5.2. Germany Queue Managements System Market
    • 11.5.3. France Queue Managements System Market
    • 11.5.4. Spain Queue Managements System Market
    • 11.5.5. Italy Queue Managements System Market
    • 11.5.6. Rest of Europe Queue Managements System Market
  • 11.6. Asia-Pacific Queue Managements System Market Snapshot
    • 11.6.1. China Queue Managements System Market
    • 11.6.2. India Queue Managements System Market
    • 11.6.3. Japan Queue Managements System Market
    • 11.6.4. Australia Queue Managements System Market
    • 11.6.5. South Korea Queue Managements System Market
    • 11.6.6. Rest of Asia Pacific Queue Managements System Market
  • 11.7. Latin America Queue Managements System Market Snapshot
    • 11.7.1. Brazil Queue Managements System Market
    • 11.7.2. Mexico Queue Managements System Market
  • 11.8. Middle East & Africa Queue Managements System Market
    • 11.8.1. Saudi Arabia Queue Managements System Market
    • 11.8.2. South Africa Queue Managements System Market
    • 11.8.3. Rest of Middle East & Africa Queue Managements System Market

Chapter 12. Competitive Intelligence

  • 12.1. Key Company SWOT Analysis
    • 12.1.1. Company 1
    • 12.1.2. Company 2
    • 12.1.3. Company 3
  • 12.2. Top Market Strategies
  • 12.3. Company Profiles
    • 12.3.1. Advantech Co., Ltd.
      • 12.3.1.1. Key Information
      • 12.3.1.2. Overview
      • 12.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 12.3.1.4. Product Summary
      • 12.3.1.5. Recent Developments
    • 12.3.2. SEDCO Co., Ltd.
    • 12.3.3. Q-matic Group AB
    • 12.3.4. AKIS Technologies
    • 12.3.5. Q-nomy, Inc.
    • 12.3.6. Aurionpro Solutions Ltd.
    • 12.3.7. Qminder Ltd.
    • 12.3.8. Wavetec
    • 12.3.9. Lavi Industries
    • 12.3.10. Core Mobile, Inc.

Chapter 13. Research Process

  • 13.1. Research Process
    • 13.1.1. Data Mining
    • 13.1.2. Analysis
    • 13.1.3. Market Estimation
    • 13.1.4. Validation
    • 13.1.5. Publishing
  • 13.2. Research Attributes
  • 13.3. Research Assumption
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