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시장보고서
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세계의 에어리스 포장 시장 규모 조사 및 예측 : 포장 유형별, 재료 유형별, 최종사용자별, 지역별 분석(2023-2030년)Global Airless Packaging Market Size study & Forecast, by Packaging Type, by Material Type, by End-User and Regional Analysis, 2023-2030 |
세계의 에어리스 포장 시장은 2022년에 약 53억 9,000만 달러에 달하며, 예측 기간인 2023-2030년에는 4.90% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
에어리스 포장은 제품 용기에 공기가 들어가지 않도록 하는 포장 디자인 유형으로 제품의 무결성, 신선도 및 유통기한을 유지하는 데 도움이 됩니다. 특정 화장품, 스킨케어 제품, 의약품, 식품 등 공기와 접촉하는 것에 민감한 제품에 특히 유용합니다. 에어리스 포장의 가장 큰 특징은 용기에 공기를 다시 넣지 않고도 제품을 배출할 수 있다는 점입니다. 또한 고급 제품에 대한 수요 증가, 미용 및 퍼스널케어 산업 수요 증가, 제품 보호 및 보존성에 대한 수요 증가, 2023-2030년 예측 기간 중 시장에 유리한 수요를 창출할 것으로 예상되는 E-Commerce 부문의 부상 등이 있습니다.
또한 뷰티 및 퍼스널케어 산업은 에어리스 포장의 주요 수요처입니다. 고급 스킨케어 및 화장품에 대한 수요와 섬세한 제형을 보호하기 위한 효율적인 포장의 필요성이 결합되어 이 분야에서 에어리스 포장의 채택이 증가하고 있습니다. Statista에 따르면 2019년, 세계의 미용·퍼스널케어 산업은 942억 5,000만 달러에 달하며, 2022년에는 1,438억 5,000만 달러에 달하며, 2025년까지는 1,909억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다. 그 결과, 이 지역의 뷰티 및 퍼스널케어 산업의 성장이 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한 포장 기술의 혁신과 재활용 가능한 에어리스 디스펜서의 도입은 시장에 유리한 기회를 창출할 것으로 예상됩니다. 그러나 높은 제조 비용과 낮은 제품 차별화 수준은 2023-2030년의 예측 기간 중 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용할 것으로 보입니다.
세계의 에어리스 포장 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 북미는 소비자의 인식 증가, 고급 및 사치품에 대한 수요 증가, 지속가능한 포장에 대한 관심 증가, 에어리스 포장 설계 및 제조 공정의 기술 발전으로 인해 2022년 북미가 시장을 주도할 것으로 예상됩니다. 반면, 아시아태평양은 E-Commerce 산업의 부상, 고급 및 사치품에 대한 수요 증가, 화장품 및 퍼스널케어 산업 수요 증가 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 가장 빠른 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
본 조사의 목적은 최근 다양한 부문과 국가의 시장 규모를 정의하고, 향후 수년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 조사 대상국에서 업계의 질적·양적 측면 양측을 포함시키도록 설계되고 있습니다.
또한 시장의 향후 성장을 규정하는 촉진요인 및 과제 등의 중요한 측면에 관한 상세 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도 및 제품 제공의 상세 분석과 함께 이해관계자가 투자하기 위한 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 통합하고 있습니다.
Global Airless Packaging Market is valued at approximately USD 5.39 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.90% over the forecast period 2023-2030. Airless packaging is a type of packaging design that prevents air from entering the product container, helping to maintain the product's integrity, freshness, and shelf life. It is particularly beneficial for products that are sensitive to air exposure, such as certain cosmetics, skincare products, pharmaceuticals, and food items. The key feature of airless packaging is its ability to dispense the product without letting air back into the container. Moreover, the increasing demand for premium products, rising demand in the beauty and personal care industry, growing demand for product protection and shelf life, and rising e-commerce sector that anticipated to create a lucrative demand for the market during the forecast period 2023-2030.
Additionally, the beauty and personal care industry is a major consumer of airless packaging. The demand for premium skincare and cosmetic products, coupled with the need for efficient packaging to protect sensitive formulations, has led to increased adoption of airless packaging in this sector. Thus, the growing beauty and personal care industry is anticipated to support the market growth. According to Statista, in 2019, globally the beauty and personal care industry was valued at USD 94.25 billion; in 2022 the industry was valued at USD 143.85 billion and it is anticipated to reach USD 190.99 billion by 2025. As a result, the growing beauty and personal care industry in the region is anticipated to support the market growth. Moreover, the innovations in packaging technology and the introduction of recyclable airless dispensers are anticipated to create lucrative opportunities for the market. However, the high cost of manufacturing and low level of product differentiation stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Airless Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the growing awareness among consumers, rising demand for premium and luxury products, growing focus on sustainable packaging, and growing technological advancements in airless packaging design and manufacturing processes. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the fastest growth rate over the forecast period, owing to factors such as the rise of the e-commerce industry, rising demand for premium and luxury products, and growing demand in the cosmetics and personal care industry.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: