시장보고서
상품코드
1543723

세계의 크리에이티브 소프트웨어 시장 규모 조사 : 전개별, 유형별, 지역별 예측(2022-2032년)

Global Creative Software Market Size Study, by Deployment, by Type and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 285 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 크리에이티브 소프트웨어 시장은 2023년 약 93억 9,000만 달러로 평가되며, 2024년부터 2032년까지 7.11% 이상의 견조한 성장률로 성장할 것으로 예측됩니다.

크리에이티브 소프트웨어에는 다양한 매체에서 예술적이고 혁신적인 표현을 촉진하기 위해 설계된 디지털 도구가 포함됩니다. 이 범주에는 Adobe Photoshop과 같은 그래픽 디자인 프로그램, Final Cut Pro와 같은 비디오 편집 소프트웨어, Ableton Live와 같은 음악 제작 도구, 3D 모델링 애플리케이션 등이 포함됩니다. 이러한 도구를 통해 사용자는 정확하고 다양한 방식으로 컨텐츠를 제작, 편집, 개선할 수 있습니다. 다양한 기능과 커스터마이징 옵션을 제공하는 크리에이티브 소프트웨어는 아티스트, 디자이너, 음악가, 영화 제작자가 자신의 아이디어를 디지털 형식으로 구현할 수 있도록 지원합니다.

세계 크리에이티브 소프트웨어 시장 성장의 주요 요인으로는 오디오 및 비디오 파일을 많은 사용자에게 효율적으로 배포하기 위한 트랜스 코딩 기술에 대한 수요 증가를 꼽을 수 있습니다. 또한, 온라인 비디오 및 오디오 레코딩 플랫폼의 확산과 온디맨드 서비스에 대한 수요 증가도 이러한 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 중소기업의 큰 비즈니스 기회와 교육 분야의 급속한 확장은 크리에이티브 소프트웨어에 큰 시장 잠재력을 제공할 것으로 예상됩니다. 기업들이 디지털 환경에서 경쟁 우위를 유지해야 할 필요성을 인식함에 따라, 크리에이티브 소프트웨어 도입은 전략적 이니셔티브의 중요한 요소가 되고 있습니다. 그러나 크리에이티브 소프트웨어의 높은 비용은 2024년부터 2032년까지 예측 기간 동안 시장의 전반적인 수요를 저해할 것으로 보입니다.

시장 조사 대상의 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카 및 기타 지역으로, 2023년에는 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지하며 시장을 장악했습니다. 이는 미디어 및 엔터테인먼트 산업 내 기존 기업들의 오디오-비디오 녹화 및 편집 플랫폼에 대한 수요 증가에 기인합니다. 오디오 및 비디오 스트리밍 서비스에 대한 선호도 증가는 시장 성장에 기여하는 중요한 요인 중 하나이며, COVID-19 팬데믹으로 인해 사람들이 실내에 머무르는 것을 선택함에 따라 디지털 스트리밍 서비스에 대한 수요는 큰 견인차 역할을 했지만, 그 기세가 꺾일 조짐을 보이고 있습니다. 이 기세는 꺾일 기미가 보이지 않아 고품질 오디오 및 비디오 편집 소프트웨어에 대한 수요를 견인하고 있습니다.

목차

제1장 크리에이티브 소프트웨어 세계 시장 주요 요약

  • 크리에이티브 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 전개별
    • 유형별
  • 주요 동향
  • 경기후퇴의 영향
  • 애널리스트의 결론과 제안

제2장 세계의 크리에이티브 소프트웨어 시장 정의와 조사 가정

  • 조사 목적
  • 시장 정의
  • 조사 가정
    • 포함과 제외
    • 제한사항
    • 공급측 분석
      • 입수 가능성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자의 관점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술의 진보
      • 친환경
      • 소비자 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상 연도
  • 통화 환산율

제3장 크리에이티브 소프트웨어 세계 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 트랜스 코드 방식에 대한 수요 증가
    • 온라인 비디오 및 오디오 플랫폼 보급
    • 중소기업과 교육 분야에서의 확대
  • 시장 과제
    • 크리에이티브 소프트웨어의 고비용
    • 소프트웨어 통합의 복잡성
  • 시장 기회
    • 클라우드 기반 솔루션 채용 확대
    • 온디맨드 서비스에 대한 수요 상승
    • 크리에이티브 툴의 기술적 진보

제4장 세계의 크리에이티브 소프트웨어 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델로의 미래지향적 접근법
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 관점
  • 애널리스트의 결론과 제안

제5장 크리에이티브 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 전개별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 크리에이티브 소프트웨어 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 클라우드
    • 온프레미스

제6장 크리에이티브 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 유형별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 크리에이티브 소프트웨어 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 사운드·비디오 레코딩 소프트웨어
    • 이미지·비디오 편집 소프트웨어
    • 그래픽·일러스트레이션 소프트웨어
    • 데스크톱 퍼블리싱 소프트웨어
    • 기타

제7장 크리에이티브 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제8장 경쟁 정보

  • 주요 기업 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Adobe
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 가용성에 따라 다름)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • MAGIX Software GmbH
    • Corel Corporation
    • CyberLink Corp.
    • FXhome Limited
    • TechSmith Corporation
    • Nero AG
    • Movavi Software Limited
    • Sony Creative Software Inc.
    • Wondershare
    • Autodesk, Inc.
    • Avid Technology, Inc.
    • Apple Inc.
    • Serif Europe Ltd.
    • Canva

제9장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
ksm 24.09.26

Global Creative Software Market is valued at approximately USD 9.39 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7.11% over the forecast period 2024-2032. Creative software encompasses digital tools designed to foster artistic and innovative expression across various mediums. This category includes graphic design programs such as Adobe Photoshop, video editing software such as Final Cut Pro, music production tools including Ableton Live, and 3D modeling applications. These tools enable users to create, edit, and refine content with precision and versatility. By providing a wide range of features and customizable options, creative software empowers artists, designers, musicians, and filmmakers to bring their ideas to life in a digital format.

The Global Creative Software Market expansion can be primarily attributed to the rising demand for transcoding methods for the efficient distribution of audio and video files to a vast user base. The widespread proliferation of online video and audio recording platforms and the increasing demand for on-demand services also contribute to this growth. Furthermore, substantial opportunities in small and medium-sized enterprises and the rapid expansion of the education sector are expected to offer significant market potential to creative software. As businesses acknowledge the need to remain competitive in the digital landscape, the incorporation of creative software has become a crucial component of their strategic initiatives. However, high cost of creative software is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America dominated the market and accounted for largest share attributed to the rising demand for audio-video recording and editing platforms from the incumbents of the media & entertainment industry. The growing preference for audio and video streaming services is one of the significant factors contributing to the growth of the market. The demand for digital streaming services, which gained significant traction in the wake of the outbreak of the COVID-19 pandemic as people opted to stay indoors, shows no signs of abating, thereby driving the demand for high-quality audio and video editing software.

Major market players included in this report are:

  • Adobe
  • MAGIX Software GmbH
  • Corel Corporation
  • CyberLink Corp.
  • FXhome Limited
  • TechSmith Corporation
  • Nero AG
  • Movavi Software Limited
  • Sony Creative Software Inc.
  • Wondershare
  • Autodesk, Inc.
  • Avid Technology, Inc.
  • Apple Inc.
  • Serif Europe Ltd.
  • Canva

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Deployment:

  • Cloud
  • On-Premises

By Type:

  • Sound & Video Recording Software
  • Image & Video Editing Software
  • Graphics & Illustration Software
  • Desktop Publishing Software
  • Others

By Region:

North America:

  • U.S.
  • Canada

Europe:

  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE

Asia Pacific:

  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC

Latin America:

  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA

Middle East & Africa:

  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Creative Software Market Executive Summary

  • 1.1. Global Creative Software Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Deployment
    • 1.3.2. By Type
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Creative Software Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory Frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Creative Software Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Rising Demand for Transcoding Methods
    • 3.1.2. Proliferation of Online Video and Audio Platforms
    • 3.1.3. Expansion in SMEs and Education Sector
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Costs of Creative Software
    • 3.2.2. Complexity in Software Integration
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Growing Adoption of Cloud-Based Solutions
    • 3.3.2. Increasing Demand for On-Demand Services
    • 3.3.3. Technological Advancements in Creative Tools

Chapter 4. Global Creative Software Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Creative Software Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Creative Software Market: Deployment Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Cloud
    • 5.2.2. On-Premises

Chapter 6. Global Creative Software Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Creative Software Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Sound & Video Recording Software
    • 6.2.2. Image & Video Editing Software
    • 6.2.3. Graphics & Illustration Software
    • 6.2.4. Desktop Publishing Software
    • 6.2.5. Others

Chapter 7. Global Creative Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 7.1. North America Creative Software Market
    • 7.1.1. U.S. Creative Software Market
      • 7.1.1.1. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 7.1.1.2. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 7.1.2. Canada Creative Software Market
  • 7.2. Europe Creative Software Market
    • 7.2.1. UK Creative Software Market
    • 7.2.2. Germany Creative Software Market
    • 7.2.3. France Creative Software Market
    • 7.2.4. Spain Creative Software Market
    • 7.2.5. Italy Creative Software Market
    • 7.2.6. Rest of Europe Creative Software Market
  • 7.3. Asia-Pacific Creative Software Market
    • 7.3.1. China Creative Software Market
    • 7.3.2. India Creative Software Market
    • 7.3.3. Japan Creative Software Market
    • 7.3.4. Australia Creative Software Market
    • 7.3.5. South Korea Creative Software Market
    • 7.3.6. Rest of Asia Pacific Creative Software Market
  • 7.4. Latin America Creative Software Market
    • 7.4.1. Brazil Creative Software Market
    • 7.4.2. Mexico Creative Software Market
    • 7.4.3. Rest of Latin America Creative Software Market
  • 7.5. Middle East & Africa Creative Software Market
    • 7.5.1. Saudi Arabia Creative Software Market
    • 7.5.2. South Africa Creative Software Market
    • 7.5.3. Rest of Middle East & Africa Creative Software Market

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Key Company SWOT Analysis
  • 8.2. Top Market Strategies
  • 8.3. Company Profiles
    • 8.3.1. Adobe
      • 8.3.1.1. Key Information
      • 8.3.1.2. Overview
      • 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 8.3.1.4. Product Summary
      • 8.3.1.5. Market Strategies
    • 8.3.2. MAGIX Software GmbH
    • 8.3.3. Corel Corporation
    • 8.3.4. CyberLink Corp.
    • 8.3.5. FXhome Limited
    • 8.3.6. TechSmith Corporation
    • 8.3.7. Nero AG
    • 8.3.8. Movavi Software Limited
    • 8.3.9. Sony Creative Software Inc.
    • 8.3.10. Wondershare
    • 8.3.11. Autodesk, Inc.
    • 8.3.12. Avid Technology, Inc.
    • 8.3.13. Apple Inc.
    • 8.3.14. Serif Europe Ltd.
    • 8.3.15. Canva

Chapter 9. Research Process

  • 9.1. Research Process
    • 9.1.1. Data Mining
    • 9.1.2. Analysis
    • 9.1.3. Market Estimation
    • 9.1.4. Validation
    • 9.1.5. Publishing
  • 9.2. Research Attributes
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제