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TV 광고비는 2025년에 2,476억 1,000만 달러, 2032년에는 3,530억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2025-2032년 CAGR은 5.2%를 나타낼 전망입니다.
| 보고서 대상 범위 |
보고서 상세 |
| 기준 연도 |
2024년 |
2025년 시장 규모 |
2,476억 1,000만 달러 |
| 실적 데이터 |
2020-2024년 |
예측 기간 |
2025-2032년 |
| 예측 기간 : 2025-2032년 |
5.20% |
2032년 금액 예측 |
3,530억 8,000만 달러 |
광고비는 오랫동안 마케팅 전략의 핵심으로 많은 시청자에게 도달하고 브랜드에 대한 인상을 지속시키는 힘을 발휘해 왔습니다. 이 광고의 중요한 측면에는 방송 및 케이블 네트워크에서 광고를 제작하고 방영하기 위한 예산 배분이 포함됩니다. 소비자 행동이 디지털 시대로 진화함에 따라 TV 광고의 효과와 ROI는 전통적 광고 플랫폼과 현대적 광고 플랫폼의 적절한 균형을 추구하는 기업들에게 계속해서 관심과 적응의 주제가 되고 있습니다.
시장 역학
광범위한 시청자 도달 범위, 브랜드 인지도, 인지도 및 정서적 참여는 예측 기간 동안 세계 TV 광고 지출 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 또한, 프라임 타임과 이벤트 기회도 예측 기간 동안 TV 광고 지출 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 통합 캠페인, 데이터 기반 인사이트, 어드레서블 TV 광고, 크로스 스크린 캠페인은 예측 기간 동안 TV 광고 지출 시장에 성장 기회를 제공할 것으로 예측됩니다.
그러나 디지털 경쟁, 시청자 세분화, 광고 건너뛰기 및 광고 차단기 등은 예측 기간 동안 TV 광고비 시장의 성장을 저해할 것으로 예측됩니다.
본 조사의 주요 특징
- 본 보고서는 TV 광고비 시장을 상세하게 분석하여 2024년을 기준 연도로 하여 2025-2032년까지의 예측 기간 동안 시장 규모와 연평균 성장률(CAGR)을 정리하여 전해드립니다.
- 또한, 다양한 부문의 잠재적 수익 기회를 밝히고, 이 시장의 매력적인 투자 제안 매트릭스를 설명합니다.
- 또한 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회, 신제품 출시 및 승인, 시장 동향, 지역별 전망, 주요 기업의 경쟁 전략 등에 대한 주요 고찰을 제공합니다.
- 이 보고서에서는 기업 개요, 제품 포트폴리오, 주요 특징, 재무 성과, 전략 등의 매개 변수를 기반으로 TV 광고비 시장의 주요 기업 프로파일을 제공합니다.
- 이 보고서의 통찰력을 통해 마케팅 담당자와 기업 경영진은 향후 제품 출시, 유형화, 시장 확대, 마케팅 전술에 대한 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있습니다.
- 이 보고서는 투자자, 공급업체, 제품 제조업체, 유통업체, 신규 시장 진출기업, 재무 분석가 등 이 산업의 다양한 이해관계자를 대상으로 합니다.
- 이해관계자들은 TV 광고비 시장 분석에 사용되는 다양한 전략 매트릭스를 통해 의사결정을 쉽게 할 수 있습니다.
목차
제1장 조사 목적과 전제조건
제2장 시장 전망
- 보고서 설명
- 주요 요약
- Coherent Opportunity Map (COM)
제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석
- 시장 역학
- 성장 촉진요인
- 성장 억제요인
- 기회
- 규제 시나리오
- 제품 발매 및 승인
- PEST 분석
- Porter's Five Forces 분석
- 합병, 인수, 제휴
제4장 TV 광고 지출 시장, 유통 플랫폼별, 2020-2032년
제5장 TV 광고 지출 시장, 시간별, 2020-2032년
제6장 TV 광고 지출 시장, 지역별, 2020-2032년
- 서론
- 북미
- 유럽
- 독일
- 영국
- 프랑스
- 러시아
- 이탈리아
- 스페인
- 기타 유럽
- 아시아태평양
- 중국
- 인도
- 일본
- 한국
- ASEAN 국가
- 기타 아시아태평양
- 라틴아메리카
- 브라질
- 아르헨티나
- 멕시코
- 기타 라틴아메리카
- 중동 및 동아프리카
- GCC 국가
- 이스라엘
- 남아프리카공화국
- 중앙아프리카
- 북아프리카
- 기타 중동
제7장 경쟁 구도
- 기업 개요
- Procter & Gamble
- Amazon
- Comcast
- AT&T
- General Motors
- Verizon Communications
- L'Oreal
- The Walt Disney Company
- Ford Motor Company
- Samsung Electronics
- Unilever
- Toyota Motor Corporation
- NBCUniversal(Comcast 산하)
- Alphabet Inc.(Google)
- Johnson & Johnson
제8장 섹션
LSH 25.07.21
TV Ad spending Market is estimated to be valued at USD 247.61 Bn in 2025 and is expected to reach USD 353.08 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.2% from 2025 to 2032.
| Report Coverage |
Report Details |
| Base Year: |
2024 |
Market Size in 2025: |
USD 247.61 Bn |
| Historical Data for: |
2020 To 2024 |
Forecast Period: |
2025 To 2032 |
| Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: |
5.20% |
2032 Value Projection: |
USD 353.08 Bn |
advertising spending has long been a cornerstone of marketing strategies, wielding the power to reach mass audiences and create lasting brand impressions. This crucial aspect of the advertising landscape involves allocating budgets to produce and air commercials on broadcast and cable networks. As consumer behaviour evolves in the digital age, the effectiveness and ROI of TV ads continue to be a topic of interest and adaption for businesses aiming to strike the right balance between traditional and modern advertising platforms.
Market Dynamics:
Wide audience reach, brand visibility, and awareness and emotional engagement is anticipated to drive growth of the global TV Ad spending market over the forecast period. Moreover, prime time and event opportunities are also expected to boost the growth of the TV Ad spending market over the forecast period. Integrated campaigns, data-driven insights, addressable TV advertising and cross-screen campaigns are expected to create growth opportunities for the TV Ad spending market during the forecast period.
However, digital competition, fragmented audiences, and Ad skipping and Ad blockers are expected to hamper growth of the TV Ad spending market over the forecast period.
Key features of the study:
- This report provides in-depth analysis of the TV Ad spending market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR %) for the forecast period 2025-2032, considering 2024 as the base year.
- It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
- This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
- It profiles key players in the TV Ad spending market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
- Key companies covered as a part of this study include Procter & Gamble, Amazon, Comcast, AT&T, General Motors, Verizon Communications, L'Oreal, The Walt Disney Company, Ford Motor Company, Samsung Electronics, Unilever, Toyota Motor Corporation, NBCUniversal (owned by Comcast), Alphabet Inc. (Google), and Johnson & Johnson.
- Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
- The TV Ad spending market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.
- Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the TV Ad spending market.
Detailed Segmentation:
- TV Ad spending Market, By Delivery Platform:
- Cable TV
- Satellite TV
- Others
- TV Ad spending Market, By Time Slot:
- 20 Seconds
- 60 Seconds
- More than 60 Seconds
- TV Ad spending Market, By Region:
- North America
- Europe
- Asia Pacific
- Latin America
- Middle East and Africa
- Key Players Insights
- Procter & Gamble
- Amazon
- Comcast
- AT&T
- General Motors
- Verizon Communications
- L'Oreal
- The Walt Disney Company
- Ford Motor Company
- Samsung Electronics
- Unilever
- Toyota Motor Corporation
- NBCUniversal (owned by Comcast)
- Alphabet Inc. (Google)
- Johnson & Johnson
Table of Contents
1. Research Objectives and Assumptions
- Research Objectives
- Assumptions
- Abbreviations
2. Market Purview
- Report Description
- Market Definition and Scope
- Executive Summary
- Market Snippet, By Delivery Platform
- Market Snippet, By Time Slot
- Market Snippet, By Region
- Coherent Opportunity Map (COM)
3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis
- Market Dynamics
- Drivers
- Restraints
- Opportunities
- Key Highlights
- Regulatory Scenario
- Recent Trends
- Product Launches/Approvals
- PEST Analysis
- PORTER's Analysis
- Mergers, Acquisitions, and Collaborations
4. TV Ad Spending Market, By Digital Platform, 2020-2032, (USD Bn)
- Introduction
- Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
- Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
- Segment Trends
- Cable TV
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2021-2032, (USD Bn)
- Satellite TV
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2021-2032, (USD Bn)
- Others
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2021-2032, (USD Bn)
5. TV Ad Spending Market, By Time Slot, 2020-2032, (USD Bn)
- Introduction
- Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
- Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
- Segment Trends
- 20 Seconds
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2021-2032, (USD Bn)
- 60 Seconds
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2021-2032, (USD Bn)
- More than 60 Seconds
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2021-2032, (USD Bn)
6. TV Ad Spending Market, By Region, 2020-2032, (USD Bn)
- Introduction
- Market Share Analysis, By Sub-region, 2025 and 2032 (%)
- Y-o-Y Growth Analysis, For Sub-region, 2021 -2032
- Country Trends
- North America
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Digital Platform, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Time Slot, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2021-2032, (USD Bn)
- Europe
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Digital Platform, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Time Slot, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2021-2032, (USD Bn)
- Germany
- U.K.
- France
- Russia
- Italy
- Spain
- Rest of Europe
- Asia Pacific
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Digital Platform, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Time Slot, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2021-2032, (USD Bn)
- China
- India
- Japan
- South Korea
- ASEAN
- Rest of Asia Pacific
- Latin America
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Digital Platform, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Time Slot, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2021-2032, (USD Bn)
- Brazil
- Argentina
- Mexico
- Rest of Latin America
- Middle & East Africa
- Introduction
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Digital Platform, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Time Slot, 2021-2032, (USD Bn)
- Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country/Sub-region, 2021-2032, (USD Bn)
- GCC Countries
- Israel
- South Africa
- Central Africa
- North Africa
- Rest of Middle East
7. Competitive Landscape
- Company Profile
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Developments
- Financial Performance
- Strategies
- NBCUniversal (owned by Comcast)
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Company Highlights
- Product Portfolio
- Key Highlights
- Financial Performance
- Strategies
- Analyst Views
8. Section
- References
- Research Methodology
- About us