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싱가포르의 반려동물 케어 시장

Pet Care in Singapore

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 53 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

전반적으로 싱가포르의 반려동물 케어는 2025년에 견고한 소매 현재 가치 성장을 보일 것으로 예상되며, 개 사료와 고양이 사료가 주요 성장 동력이 될 것이지만 모든 주요 카테고리에서 매출이 증가할 것으로 예상됩니다. 하지만 전체 증가율은 전년보다 둔화될 것으로 예측됩니다.

본 보고서는 싱가포르의 반려동물 케어를 분석 및 예측한 시장 조사보고서입니다. 기업과 주요 브랜드를 파악하고 신제품 개발, 유통, 가격 문제 등 시장에 영향을 미치는 주요 요인에 대한 전략적 분석을 제공합니다.

대상 제품 : 반려동물 사료, 반려동물 용품

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 반려동물 케어 시장의 상세한 파악
  • 성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 지사를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유한 유로모니터 인터내셔널은 다양한 시장에 대한 이해와 독보적인 역량을 바탕으로 정보에 기반한 전략 계획을 수립할 수 있는 신뢰할 수 있는 정보 자료를 개발할 수 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

출처

싱가포르의 개 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 보다 엄격한 경제환경 가운데, 2025년에 싱가포르의 개 사료 가치 성장은 둔화할 전망
  • 프리미엄 독 후드 브랜드는 가치면에서 계속 리드
  • 편의성과 고급 개 사료을 요구하는 소비자가 소매 E-Commerce의 성장에 공헌

전망과 기회

  • 개 사료의 지속적인 수량 성장, 프리미엄 습식 개 사료이 매출을 견인할 것으로 예상
  • 소매 E-Commerce는 보다 다양한 제품과 충성도 특전의 현저함으로부터 혜택을 누릴 수 있음
  • 개 사료에 있어서의 장의 건강에 대한 관심이 높아져, 특별한 식사나 지속 가능한 원재료가 보다 입수하기 수월

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카테고리 데이터

싱가포르의 고양이 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 중가격대의 고양이 사료가 계속 우세, 한편으로 프리미엄 가격대의 고양이 사료는 보다 빠르게 성장
  • 고양이 사료는 팬시 피스트가 계속 금액 기준으로 최상위
  • 고양이 사료 브랜드는 소매 E-Commerce별 유통에 점점 주력

전망과 기회

  • 주택 개발 공사(HDB)의 주택에 있어서의 고양이의 사육 금지를 해제하는 신규제가 성장을 뒷받침
  • 소매 전자상거래는 점점 다양한 제품을 지원할 것으로 예상
  • 고령화하는 반려동물 수는 라이프 스테이지에 특화된 제품에 기회

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카테고리 데이터

싱가포르의 기타 반려동물 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 2025년 성장의 큰 촉진요인이 되지 않는 다른 반려동물 수
  • 혁신은 영양 개선을 촉진하지만 예산 의식은 여전히 중요한 우려 사항
  • 반려동물 가게와 슈퍼마켓은 기타 반려동물 사료의 주요 유통 채널

전망과 기회

  • 예측 기간 중, 기타 반려동물 사료는 완만한 성장이 전망
  • 소매 전자상거래의 성장에도 불구하고 반려동물 가게와 슈퍼 스토어는 기타 반려동물 사료의 주요 채널
  • 편리성과 휴대성이 기타 반려동물 사료의 혁신을 추진

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카테고리 데이터

싱가포르의 반려동물 제품

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 펫 제품의 가치 성장은 둔화하고 있는 것, 펫수 증가에 지지되고 있음
  • 반려동물 용품은 계속 키트 고양이가 리드
  • 반려동물 가게와 슈퍼마켓은 소비자 제품의 신뢰성에 대한 신뢰로 여전히 주요 유통 채널

전망과 기회

  • 비필수품은 예측기간 중에 성장이 둔화될 가능성
  • 반려동물 용품 구입에 편리한 채널로 소매 전자상거래가 성장할 것으로 예상
  • 반려동물 영양 보조 식품의 사용은 주인별 예방 건강 관리로의 전환을 보여줌

카테고리 데이터

KTH 25.06.09

Overall, pet care in Singapore is set to see solid retail current value growth in 2025, with sales expected to increase across all the main categories, although dog food and cat food will be the main growth drivers. However, a slowdown in the rate of overall increase is anticipated compared with the previous year. This is in part contributed by growing budget consciousness amongst local consumers amidst the uncertain global economic conditions, inflation, and rising cost of living. While the ann...

Euromonitor International's Pet Care in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Slowdown in value growth of dog food in Singapore in 2025 amidst the more challenging economic environment
  • Premium dog food brands continue to lead in value terms
  • Consumers seeking convenience and premium dog food contribute to growth of retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sustained volume growth for dog food, value sales expected to be driven by premium wet dog food
  • Retail e-commerce set to benefit from its wider variety of products and prominence of loyalty benefits
  • Growing focus on gut health in dog food, while specialised diets and sustainable ingredients will be more available
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Mid-priced cat food continues to dominate, while premium sees faster value growth
  • Cat food continues to be led by Fancy Feast in value terms
  • Growing focus of cat food brands on distribution through retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • New regulation lifting the ban on cat ownership in Housing Development Board (HDB) flats to support growth
  • Retail e-commerce expected to support a growing variety of products
  • Ageing pet population may see opportunity for life stage-specific products
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Population of other pets not a significant push factor for growth in 2025
  • Innovations drive improvements in nutrition; however, budget consciousness remains a key concern
  • Pet shops and superstores remains the dominant distribution channel for other pet food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Muted growth expected for other pet food over the forecast period
  • Pet shops and superstores expected to remain the key channel for other pet food, despite growth of retail e-commerce
  • Convenience and portability set to drive innovation in other pet food

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • While slowing, the value growth of pet products is supported by the rising pet population
  • Pet products continues to be led by Kit Cat
  • Pet shops and superstores remains the leading distribution channel, owing to consumer trust in product authenticity

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Non-necessities likely to see slowing growth over the forecast period
  • Retail e-commerce expected to grow as a convenient channel for purchases of pet products
  • Use of pet dietary supplements signals shift towards preventive healthcare by owners

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030
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