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세계의 CTP/CTB/CTC 통합 배터리 시장(2024-2035년)

Cell to Pack (CTP), Cell to Body (CTB) and Cell to Chassis (CTC) Integrated Battery Market 2024-2035

발행일: | 리서치사: Future Markets, Inc. | 페이지 정보: 영문 205 Pages, 61 Tables, 58 Figures | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

전기차 판매 증가로 배터리 수요가 증가하면서 2023년 전기차 배터리 시장 규모는 750GWh를 넘어섰으며, 이는 전년 대비 40% 증가한 수치입니다. 이 성장의 약 95%는 전기차가 차지할 것으로 예상되며, 전기차 시장이 급성장하면서 주행거리가 길고 신뢰성과 안전성이 높은 배터리의 개발이 주요 과제 중 하나로 떠오르고 있습니다. 전기자동차에 사용되는 기존 리튬이온 배터리는 에너지 밀도가 낮고, 열 안정성이 낮고, 발화하기 쉽다는 한계가 있습니다. 자동차 제조업체와 배터리 제조업체는 전기자동차에 안전하게 사용할 수 있도록 이러한 문제를 해결하는 새로운 배터리를 개발하고 있습니다. 기존 리튬이온 배터리 기술에 비해 CTP(Cell To Pack), CTB(Cell To Body), CTC(Cell To Chassis) 배터리 기술의 주요 장점은 에너지 밀도를 높이고 성능 매개 변수를 향상시키는 데 있습니다. 이러한 혁신적인 배터리 통합 접근 방식은 더 높은 부피 에너지 밀도와 중량 에너지 밀도를 가능하게 하여 차량 전체 중량 감소에 기여하는 동시에 차량 패키징 공간을 더 작게 차지하는 더 작고 가벼운 배터리 솔루션을 가능하게 합니다.

또한 CTP/CTB/CTC 기술은 보다 효율적인 배터리 패키징 설계를 촉진하여 제조 공정을 최소화하고 전체 배터리 패키징 부피를 줄이며 설계 유연성을 높입니다. 이는 보다 안정적인 배터리 특성, 배터리 수명 연장, 전반적인 배터리 성능 향상 등 배터리 수명 연장 및 우수한 성능 지표로 이어집니다. 이러한 첨단 배터리 기술의 가장 큰 장점은 배터리 포장 및 조립 비용을 절감할 수 있다는 점입니다. CTP/CTB/CTC 패키징 기술은 제조 공정을 간소화하고 기존 방식에 비해 복잡성을 줄임으로써 자동차 제조업체에 비용 효율적인 솔루션을 제공합니다.

이 보고서는 세계 CTP/CTB/CTC 통합 배터리 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 촉진요인 및 동향, 과거 수요 및 예측, 기업 개요 등을 제공합니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인과 동향
  • 최근 시장의 발전과 기술 하이라이트
  • 경쟁 상황
  • 규제 상황
  • 향후 전망과 최신 동향
  • 시장 예측과 성장 예측
    • EV용 배터리 수요 : EV 유형별
    • EV용 배터리 수요 : 지역별
    • EV용 배터리 수요 : 배터리 유형별
    • 배터리 셀 재료
    • 배터리 팩 재료

제2장 기술 개요

  • 통합 배터리 시스템 개요
    • 전기자동차 배터리 재료
    • 셀에서 팩으로
    • CTP, CTB, CTC
    • CTM(Cell-to-Module)
    • 승용차용 통합 배터리(섀시)
    • 비교 분석
  • 전기자동차에서 CTP, CTB, CTC의 중요성
  • 비용 분석
    • CTP
    • CTB
    • CTC
  • CTP 기술
    • 정의와 개념
    • 주요 컴포넌트와 아키텍처
    • CTC와 CTP의 비교
    • 셀 설계 최적화
    • 이점과 과제
    • 제조 공정
    • 설계상 고려사항
  • CTB 기술
    • 정의와 개념
    • 주요 컴포넌트와 아키텍처
    • CTB와 CTP의 비교
    • CTB와 CTC의 비교
    • 이점과 과제
    • 제조 공정
    • 설계상 고려사항
  • CTC 기술
    • 정의와 개념
    • 주요 컴포넌트와 아키텍처
    • 이점과 과제
    • 제조 공정
    • 설계상 고려사항
  • 열관리 시스템
    • 액체 냉각 시스템
    • 공기 냉각 시스템
    • 열전도 재료
    • 콜드 플레이트, 냉각수 호스
    • 상변화물질(PCM)
    • 스마트 열관리 시스템
    • 2상 냉각 시스템
    • 직접 배터리 침지 냉각
    • 열전 냉각
    • 그래핀 기반 열관리
    • 열 에너지 수확
    • 열 메타물질
  • 배터리 관리 시스템(BMS)
    • 기능과 컴포넌트
    • 집중형 BMS vs. 분산형 BMS
    • 통신 프로토콜
    • BMS의 진보
    • 안전성과 신뢰성에 관한 고려사항

제3장 시장 분석

  • 세계의 통합 배터리 시장 개요
    • 중국의 생산
  • 시장 규모와 예측(2024-2035년)
    • CTP 시장
    • CTB 시장
    • CTC 시장
  • 시장 세분화
    • 기술별(CTP, CTB, CTC)
    • 차종별(승용차, 상용차, 기타)
    • 지역별
    • 용도별(배터리 전기자동차, 하이브리드 전기자동차, 플러그인 하이브리드 전기자동차)
    • 배터리 화학별
  • 시장 성장 촉진요인
    • 전기자동차 수요 증가
    • 경량이고 효율적인 배터리 시스템에 대한 요구
    • 배터리 기술의 진보
    • 규제 대처와 인센티브
    • 정부 정책과 배출 목표
  • 시장 성장 억제요인
    • 높은 초기 비용
    • 기술적 과제와 통합 복잡성
    • 안전성 우려와 신뢰성 문제
    • 한정된 인프라와 충전 설비
  • 기회
    • 성능 향상
    • 비용 절감의 가능성
    • 설계 혁신
    • EV 시장 확대
    • 환경상의 이점
  • 과제
  • 경쟁 상황
    • 주요 기업과 전략
    • 자동차 OEM
    • 전략적 파트너십
    • 중국의 배터리 통합 정책
  • 규제 상황
    • 안전과 환경 규제
    • 인센티브와 보조금
    • 재활용과 폐기에 관한 규제
  • 향후 전망과 최신 동향
    • 배터리 화학과 재료의 진보
    • AI와 IoT의 통합
    • 무선 배터리 관리 시스템
    • 지속가능성과 순환성에 대한 주목 상승
  • 새로운 용도와 시장
    • 항공우주, 방위
    • 에너지 저장 시스템
    • 해사, 선박

제4장 기업 개요

  • 24M Technologies, Inc
  • Automotive Energy Supply Corporation(AESC)
  • Beijing Hyundai
  • BAIC BJEV
  • Benteler
  • BMW
  • BYD
  • China Aviation Lithium Battery(CALB) Technology Co., Ltd.
  • CATL
  • Changan Automobile
  • Chery International
  • EVE Energy Co., Ltd.
  • Farasis Energy
  • FAW
  • FinDreams Battery
  • Ford Motor Company
  • GAC Aion
  • GM
  • Gotion High-Tech
  • Great Wall Motor(GWM)
  • Hycan
  • IAT Automobile
  • JAC Motors
  • LG Energy
  • Leap Motor
  • Neta Auto
  • NIO, Inc.
  • Our Next Energy(ONE)
  • REPT Battero
  • SAIC(Shanghai Automotive Industry Corporation)
  • Samsung SDI Co.
  • SEVB
  • SK On
  • Stellantis N.V.
  • StoreDot
  • SVOLT Energy
  • Tesla
  • Tuopu Group
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Xiaomi Automobile
  • XING Mobility
  • Xpeng
  • ZEEKR

제5장 조사 방법

제6장 참고문헌

ksm 24.07.08

The growth in EV sales is driving demand for batteries, with the market for EV batteries surpassing 750 GWh in 2023, up 40% on the previous year. Electric cars account for approximately 95% of this growth. The EV market is rapidly expanding, and one of the significant challenges is the development of a reliable and safe battery that can provide a long driving range. The traditional lithium-ion batteries used in electric vehicles have limitations such as low energy density, poor thermal stability, and a tendency to catch fire. Vehicle OEMS and battery manufacturing companies are developing new batteries to address these issues for safe uses in electric vehicles. The key advantage of cell to pack (CTP), cell to body (CTB), and cell to chassis (CTC) battery technologies over traditional lithium-ion battery technologies lies in their improved energy density and enhanced performance parameters. These innovative battery integration approaches enable higher volumetric and gravimetric energy densities, allowing for more compact and lightweight battery solutions that occupy less vehicle packaging space while contributing to reduced overall vehicle weight.

Moreover, CTP, CTB, and CTC technologies facilitate more efficient battery packaging designs, minimizing manufacturing steps, reducing overall battery packaging volume, and enabling greater design flexibility. This translates into longer battery life and superior performance metrics, such as more stable battery characteristics, extended battery lifespans, and improved overall battery performance. A significant advantage of these advanced battery technologies lies in their potential to lower battery packaging and assembly costs. By streamlining manufacturing processes and reducing complexity compared to traditional methods, CTP, CTB, and CTC packaging techniques offer cost-effective solutions for automotive manufacturers.

"Cell to Pack (CTP), Cell to Body (CTB) and Cell to Chassis (CTC) Integrated Battery Market Report 2024-2035" covers the latest technologies, key applications, manufacturing processes, advantages, challenges, and opportunities within this rapidly evolving industry across major global regions. The integration of batteries directly into vehicle bodies and chassis represents a transformative shift in automotive design and engineering. This report meticulously evaluates the technological capabilities, real-world applicability, advantages, disadvantages, and tangible benefits CTP, CTB and CTC offer the entire automotive value chain.

The report assesses the pivotal battery technology trends propelling advancements in on-road and off-road automotive and aerospace vehicles utilizing CTP, CTB and CTC integrated solutions. This comprehensive evaluation illuminates the key commercial opportunities and strategic entry points across different vehicle segments. Also covered are emerging next-generation battery chemistries, materials, and architectures poised to disrupt the market further. The role of transformative technologies like AI, IoT, and wireless battery management systems in optimizing performance, safety, and sustainability is examined in detail. Report contents include:

Technology Overview including in-depth technical specifications on:

  • Cell-to-Pack (CTP) Technology
  • Cell-to-Body (CTB) Technology
  • Cell-to-Chassis (CTC) Technology
  • Thermal Management Systems
  • Battery Management Systems (BMS)

Market Analysis

  • Global Market Overview
  • Market Size and Forecast
  • Market Segmentation
  • Market Drivers
  • Market Restraints
  • Opportunities
  • Challenges

Competitive Landscape

  • Key Players and Strategies
  • Automotive OEMs
  • Strategic Partnerships

Regulatory Landscape

  • Safety and Environmental Regulations
  • Incentives and Subsidies
  • Recycling and Disposal Regulations

Future Outlook and Emerging Trends

  • Battery Chemistry and Materials Advancements
  • AI and IoT Integration
  • Wireless Battery Management Systems
  • Sustainability and Circularity Initiatives
  • Emerging Applications and Markets

Profiles of 44 companies including Company Overview, Product Portfolio and Recent Developments and Initiatives. Companies profiled include BYD, CALB, CATL, EVE Energy, GM, LG Energy, Leap Motor, NIO, Stellantis, StoreDot and SVOLT Energy (Full list of companies profiled in table of contents).

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Drivers and Trends
  • 1.3. Recent Market Developments and Technology Highlights
  • 1.4. Competitive Landscape
  • 1.5. Regulatory Landscape
  • 1.6. Future Outlook and Emerging Trends
  • 1.7. Market Forecast and Growth Projections
    • 1.7.1. EV Battery Demand, By EV Type
    • 1.7.2. EV Battery Demand, By Region
    • 1.7.3. EV Battery Demand, By Battery Type
    • 1.7.4. Battery Cell Materials
    • 1.7.5. Battery Pack Materials

2. TECHNOLOGY OVERVIEW

  • 2.1. Overview of Integrated Battery Systems
    • 2.1.1. Battery Materials for Electric Vehicles
    • 2.1.2. From Cell to Pack
    • 2.1.3. Cell-to-Pack (CTP), Cell-to-Body (CTB), and Cell-to-Chassis (CTC)
    • 2.1.4. Cell-to-Module (CTM)
    • 2.1.5. Passenger Car Integrated Battery (Chassis)
    • 2.1.6. Comparative Analysis
  • 2.2. Importance of CTP, CTB, and CTC in Electric Vehicles
  • 2.3. Cost analysis
    • 2.3.1. CTP (Cell to Pack)
    • 2.3.2. CTB (Cell to Body)
    • 2.3.3. CTC (Cell to Chassis)
  • 2.4. Cell-to-Pack (CTP) Technology
    • 2.4.1. Definition and Concept
    • 2.4.2. Key Components and Architecture
    • 2.4.3. Comparison between CTC and CTP
    • 2.4.4. Cell Design Optimization
    • 2.4.5. Advantages and Challenges
    • 2.4.6. Manufacturing Processes
    • 2.4.7. Design Considerations
  • 2.5. Cell-to-Body (CTB) Technology
    • 2.5.1. Definition and Concept
    • 2.5.2. Key Components and Architecture
    • 2.5.3. Comparison between CTB and CTP
    • 2.5.4. Comparison between CTB and CTC
    • 2.5.5. Advantages and Challenges
    • 2.5.6. Manufacturing Processes
    • 2.5.7. Design Considerations
  • 2.6. Cell-to-Chassis (CTC) Technology
    • 2.6.1. Definition and Concept
    • 2.6.2. Key Components and Architecture
    • 2.6.3. Advantages and Challenges
    • 2.6.4. Manufacturing Processes
    • 2.6.5. Design Considerations
  • 2.7. Thermal Management Systems
    • 2.7.1. Liquid Cooling Systems
    • 2.7.2. Air Cooling Systems
    • 2.7.3. Thermal Interface Materials
      • 2.7.3.1. Properties for TIMs in EVs
      • 2.7.3.2. Gap Pads in EV Batteries
      • 2.7.3.3. Gap Fillers
      • 2.7.3.4. Thermally Conductive Adhesives
      • 2.7.3.5. Chemistry Comparison
      • 2.7.3.6. Gap Filler to Thermally Conductive Adhesives
    • 2.7.4. Cold Plates and Coolant Hoses
      • 2.7.4.1. Coolant Fluids in EVs
      • 2.7.4.2. Inter-cell Heat Spreaders or Cooling Plates
      • 2.7.4.3. Advanced Cold Plate Design
      • 2.7.4.4. Coolant Hoses for EVs
    • 2.7.5. Phase Change Materials (PCMs)
    • 2.7.6. Smart Thermal Management Systems
    • 2.7.7. Two-Phase Cooling Systems:
    • 2.7.8. Direct Battery Immersion Cooling
    • 2.7.9. Thermoelectric Cooling
    • 2.7.10. Graphene-based Thermal Management
    • 2.7.11. Thermal Energy Harvesting
    • 2.7.12. Thermal Metamaterials
  • 2.8. Battery Management Systems (BMS)
    • 2.8.1. Functions and Components
    • 2.8.2. Centralized vs. Distributed BMS
    • 2.8.3. Communication Protocols
    • 2.8.4. Advancements in BMS
    • 2.8.5. Safety and Reliability Considerations

3. MARKET ANALYSIS

  • 3.1. Global Integrated Battery Market Overview
    • 3.1.1. Production in China
  • 3.2. Market Size and Forecast (2024-2035)
    • 3.2.1. CTP Market
    • 3.2.2. CTB Market
    • 3.2.3. CTC Market
  • 3.3. Market Segmentation
    • 3.3.1. By Technology (CTP, CTB, CTC)
    • 3.3.2. By Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles, Others)
    • 3.3.3. By Region
    • 3.3.4. By Application (Battery Electric Vehicles, Hybrid Electric Vehicles, Plug-in Hybrid Electric Vehicles)
    • 3.3.5. By Battery Chemistry
  • 3.4. Market Drivers
    • 3.4.1. Increasing Demand for Electric Vehicles
    • 3.4.2. Need for Lightweight and Efficient Battery Systems
    • 3.4.3. Advancements in Battery Technology
    • 3.4.4. Regulatory Initiatives and Incentives
    • 3.4.5. Government Policies and Emissions Targets
  • 3.5. Market Restraints
    • 3.5.1. High Initial Costs
    • 3.5.2. Technical Challenges and Integration Complexities
    • 3.5.3. Safety Concerns and Reliability Issues
    • 3.5.4. Limited Infrastructure and Charging Facilities
  • 3.6. Opportunities
    • 3.6.1. Performance Improvements
    • 3.6.2. Cost Reduction Potential
    • 3.6.3. Design Innovation
    • 3.6.4. EV Market Expansion
    • 3.6.5. Environmental Benefits
  • 3.7. Challenges
  • 3.8. Competitive Landscape
    • 3.8.1. Key Players and Strategies
    • 3.8.2. Automotive OEMS
    • 3.8.3. Strategic partnerships
    • 3.8.4. Battery Integration Policies in China
  • 3.9. Regulatory Landscape
    • 3.9.1. Safety and Environmental Regulations
      • 3.9.1.1. Battery Safety Standards
      • 3.9.1.2. Emissions and Fuel Economy Standards
      • 3.9.1.3. Environmental Impact Regulations
    • 3.9.2. Incentives and Subsidies
      • 3.9.2.1. Government Incentives
    • 3.9.3. Recycling and Disposal Regulations
      • 3.9.3.1. Battery Recycling Regulations
      • 3.9.3.2. End-of-Life Vehicle Directives
  • 3.10. Future Outlook and Emerging Trends
    • 3.10.1. Advancements in Battery Chemistry and Materials
      • 3.10.1.1. Solid-State Batteries
      • 3.10.1.2. Lithium-Sulfur Batteries
      • 3.10.1.3. Sodium-ion Batteries
      • 3.10.1.4. Silicon Anodes
    • 3.10.2. Integration of Artificial Intelligence and Internet of Things (IoT)
      • 3.10.2.1. Predictive Maintenance
      • 3.10.2.2. Smart Battery Management Systems
    • 3.10.3. Wireless Battery Management Systems
    • 3.10.4. Increasing Focus on Sustainability and Circularity
      • 3.10.4.1. Sustainable Battery Materials
      • 3.10.4.2. Battery Recycling and Reuse
  • 3.11. Emerging Applications and Markets
    • 3.11.1. Aerospace and Defense
    • 3.11.2. Energy Storage Systems
    • 3.11.3. Marine and Shipping

4. COMPANY PROFILES

  • 4.1 24M Technologies, Inc,
  • 4.2. Automotive Energy Supply Corporation (AESC)
  • 4.3. Beijing Hyundai
  • 4.4. BAIC BJEV
  • 4.5. Benteler
  • 4.6. BMW
  • 4.7. BYD
  • 4.8. China Aviation Lithium Battery (CALB) Technology Co., Ltd.
  • 4.9. CATL
  • 4.10. Changan Automobile
  • 4.11. Chery International
  • 4.12. EVE Energy Co., Ltd.
  • 4.13. Farasis Energy
  • 4.14. FAW
  • 4.15. FinDreams Battery
  • 4.16. Ford Motor Company
  • 4.17. GAC Aion
  • 4.18. GM
  • 4.19. Gotion High-Tech
  • 4.20. Great Wall Motor (GWM)
  • 4.21. Hycan
  • 4.22. IAT Automobile
  • 4.23. JAC Motors
  • 4.24. LG Energy
  • 4.25. Leap Motor
  • 4.26. Neta Auto
  • 4.27. NIO, Inc.
  • 4.28. Our Next Energy (ONE)
  • 4.29. REPT Battero
  • 4.30. SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation)
  • 4.31. Samsung SDI Co.
  • 4.32. SEVB
  • 4.33. SK On
  • 4.34. Stellantis N.V.
  • 4.35. StoreDot
  • 4.36. SVOLT Energy
  • 4.37. Tesla
  • 4.38. Tuopu Group
  • 4.39. Volvo
  • 4.40. Volkswagen
  • 4.41. Xiaomi Automobile
  • 4.42. XING Mobility
  • 4.43. Xpeng
  • 4.44. ZEEKR

5. RESEARCH METHODOLOGY

6. REFERENCES

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