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시장보고서
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이륜차 첨단 운전자 보조 시스템 산업의 성장 기회에 대한 전략적 개요Strategic Overview of the Growth Opportunities in the Two-wheeler Advanced Rider-assistance System Industry |
이륜차 관련 사고 증가에 대한 우려와 OEM 및 정부의 라이더 보조 개선에 대한 관심으로 인해 이륜차에서 ARAS의 채택이 가속화되고 있습니다.
세계 이륜차 시장은 내연기관(ICE) 이륜차에서 전기 이륜차로 전환하고 있습니다. 이러한 상황에서 소프트웨어 정의 플랫폼의 설계와 개발은 OEM에게 매우 중요합니다. 또한, 온라인과 소셜 미디어의 영향으로 소비자들은 자동차 사양에 대해 더 많이 알게 되었고, 고급 안전 시스템을 요구하기 시작했습니다.
새로운 진입과 신제품 출시로 인해 이 부문은 혼잡합니다. 이륜차용 ARAS 모듈은 현재 비용에 민감한 시장에서는 고가이기 때문에 통근을 주로 하는 라이더에게는 적합하지 않습니다. 애프터마켓 ARAS 모듈은 변조, 도난 및 노출된 장착 부품으로 인한 손상의 영향을 받기 쉽습니다.
정부와 민간기업이 넷제로 목표를 달성하기 위해 마이크로 모빌리티를 추진하면서 이륜차 보급률이 높아져 이륜차 사고가 증가하고 있으며, V2X 지원 ARAS는 ADAS 탑재 차량의 이륜차 인식의 한계를 극복할 수 있습니다.
전기 이륜차의 소프트웨어 정의 플랫폼과 실시간 ARAS 데이터 추출을 통한 커넥티드 기능은 엄청난 비지니스 기회이며, ARAS를 통해 라이더의 안전성을 향상시키고 사고 가능성을 줄이는 것은 새로운 라이더를 끌어들일 수 있습니다. 이는 미래에도 이륜차의 자율주행을 보장하고 더 진보된 라이더 지원 기술의 토대를 마련함으로써 달성할 수 있습니다.
2022년 중국이 86.6%로 세계 최대 전기자전거 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 독일이 4.54%, 미국이 1.55%입니다. 전기자전거의 수요는 전기자전거 기술의 발전, 건강 및 피트니스에 대한 관심, 환경보호에 대한 관심으로 인해 매년 증가하고 있습니다. 일반 자전거보다 더 강력한 전기자전거가 대중화됨에 따라 라이더의 안전에 대한 우려도 커지고 있습니다. 전 세계 전기이륜차(E2W) 판매의 약 85%가 중국에서 이루어지고 있지만, 2022년 판매량은 2021년 대비 12% 감소할 것으로 예상됩니다. 시장은 포화 상태에 도달할 것으로 예상됩니다.
전기이륜차 사용을 촉진하는 규제는 유럽 전역에서 큰 원동력이 되고 있습니다. 보조금과 인센티브는 아시아와 라틴아메리카의 신흥 시장을 주도하고 있습니다. 전통적인 이륜차 OEM의 E2W 시장 진입은 전 세계적으로 중요한 판매 촉진요인입니다. 2020년 이후 세계 ICE 이륜차 판매는 특히 신흥 기업 및 ICE 이륜차 OEM의 E2W 진입으로 인해 E2W와의 경쟁을 느끼기 시작했습니다. ICE에서 E2W로 전환하는 소비자의 주요 원동력은 여전히 통근자 부문이며, ICE에서 E2W로의 전환이 전년 대비 가속화되고 있지만, ICE 이륜차 시장은 향후 10년간 중요한 시장으로 남을 것으로 보입니다.
Concerns Over the Rising Two-wheeler Related Accidents and the Focus on Improving Rider Assistance by OEMs and Governments will Drive the Adoption of ARAS in Two-wheelers
Global two-wheeler markets are transitioning from internal combustion engine (ICE) two-wheelers to electric two-wheelers. In that context, the design and development of software-defined platforms are crucial for OEMs. Furthermore, consumers are becoming deeply knowledgeable about vehicle specifications thanks to the influence of online social media and have started to demand advanced safety systems.
The entry of new players and new product launches has crowded the segment. Two-wheeler ARAS modules are currently expensive for cost-sensitive markets, so they're not an option for the larger commuter segment riders. Aftermarket ARAS modules are susceptible to tampering, theft, and damage due to exposed fitting.
There has been an increasing number of accidents involving two-wheelers due to the rising two-wheeler adoption, as governments and private players promote micromobility to achieve net-zero targets. V2X-enabled ARAS will overcome the limitations of ADAS-equipped cars in recognizing two-wheelers.
Electric two-wheelers' software-defined platforms and connected features that result from extracting real-time ARAS data are immense business opportunities. Improving rider safety and reducing the chances of accidents with ARAS will attract new riders-this can be achieved by future-proofing autonomous riding in two-wheelers, laying the foundation for more advanced rider assistance technologies.
China is the largest contributor to e-bike sales globally with 86.6% market share in 2022 followed by Germany with 4.54% and the United States with 1.55%. E-bike demand is growing year on year due to advancements in e-bike technology, health and fitness concerns, and environmental concerns. As e-bikes, which are more powerful than common bicycles, become more widespread, so do concerns about rider safety. Some 85% of global electric two-wheeler (E2W) sales happen in China in spite of a 12% dip in sales in 2022 (compared to 2021). The market is expected to reach saturation.
Regulations favoring E2W usage are a significant driver across Europe. Subsidies and incentives are driving developing markets across Asia and Latin America. The entry of traditional two-wheeler OEMs into the E2W market is a significant sales driver globally. Global ICE two-wheeler sales have started to feel the competition from E2Ws after 2020, especially from emerging startups and the entry of ICE two-wheeler OEMs into the E2W space. The commuter segment remains the main driver for consumers' transition from ICE to E2Ws. Even though the transition from ICE to E2W accelerates YoY, the ICE 2W market will remain a significant market during this decade.