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시장보고서
상품코드
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KINTO Mobility의 전략적 프로파일Strategic Profile of KINTO Mobility |
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KINTO 브랜드의 핵심 자산 활용 극대화 및 차량의 장기적 가치 향상
2015년 프리미엄 자동차 제조업체에서 기존과 다른 자동차 보유 모델을 취급하는 100% 자회사 분사가 시작되었습니다. 트렌드가 바뀌고, 대량 판매 OEM 업체가 주도권을 잡게 되었고, 도요타의 KINTO는 시장에서 인정받는 브랜드가 되었습니다. 2015년부터 도요타의 공유 모빌리티 전략은 수동적인 역할에서 능동적인 역할로 크게 진화했습니다. 2015년 당시 도요타는 카셰어링 분야에서 여러 개의 파일럿 사업을 동시에 진행했고, 우버, 겟어라운드와 같은 다른 사업자와 여러 제휴를 맺었습니다. 와 여러 제휴 관계를 맺고 있었습니다. 그러나 현재는 독립적인 자회사가 몇 분에서 몇 시간, 몇 달에 이르기까지 모든 이용 사례에 대한 서비스를 제공하고 있으며, 사용에서 소유권까지 모든 비즈니스 모델을 아우르는 서비스를 제공합니다. 또한, 도요타는 차량 공급업체로서의 역할도 계속하고 있습니다. 특히, 공유 차량에서 지속 가능한 차량(하이브리드 및 수소차)의 보급이 확대되고 있는 현재, 도요타는 차량 공급자로서의 역할을 계속하고 있습니다. 도요타는 2040년까지 카셰어링, 구독, 마이크로모빌리티 서비스를 통해 MaaS 생태계를 확장하여 사고 감소, 교통 체증 및 오염 감소라는 전체 전략에 연계할 계획입니다.
Maximizing Asset Utilization and Enhancing the Long-term Value of Vehicles, Central to the KINTO Brand
Spinning off wholly owned subsidiaries to handle nontraditional car ownership models started in 2015 with premium automakers. The trend has shifted, with volume OEMs taking the lead, and Toyota's Kinto has become a well-accepted brand in the market. Toyota's strategy in the shared mobility space has evolved quite a lot since 2015, from being more passive to taking on a more active role now. In 2015, Toyota had several pilots running simultaneously in the car-sharing space and had several partnerships with other operators such as Uber and Getaround. But now, its stand-alone subsidiary offers services covering all use cases, ranging from a few minutes to hours or months, covering the entire breadth of usership-to-ownership business models. In addition, Toyota continues to play the role of a vehicle supplier, especially now that the penetration of sustainable vehicles in shared fleets is increasing (both hybrid and hydrogen vehicles). By 2040, Toyota plans to expand its MaaS ecosystem through car-sharing, subscription, and micromobility services, tying in with the overall strategy of fewer accidents and lesser congestion and pollution.