시장보고서
상품코드
1660643

소비자의 목소리 : 인도의 가솔린 이륜차 구매자 프로필

Voice of Consumer: Buyer Profiles of Petrol - powered Two-wheelers in India

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 45 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

도시 모빌리티 솔루션, 경제성, 신뢰성에 대한 소비자 수요로 성장 견인

인도에서는 도시 내 이동과 출퇴근을 위해 가솔린 이륜차(P2W)에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 소비자의 요구와 기대에 효과적으로 대응하기 위해서는 이러한 차량에 대한 구매자 프로필과 선호도를 명확히 이해하는 것이 필수적이며, Frost & Sullivan의 본 보고서는 인도 P2W 사용자의 행동, 성향 및 의사결정 과정을 조사하여 소비자의 목소리를 파악하는 것을 목표로 합니다. 파악하는 것을 목적으로 합니다. 이 보고서는 특히 인도에서 P2P 수요의 대부분을 차지하는 택배 서비스와 자전거 공유 기능에 초점을 맞추었습니다. 본 조사는 정성적 및 정량적 방법을 모두 사용하여 구매 결정 이유, 이용 패턴, 전반적인 만족도를 조사했습니다. 이 보고서는 제조업체, 소매업체, 정책 입안자들에게 운영 비용 상승과 환경 악화 등 앞으로의 과제에 대한 전략적 인사이트을 제공합니다. 이러한 전략은 변화하는 소비자 니즈에 대응함으로써 큰 성장을 가속하고, 강력한 고객 충성도를 형성하며, 장기적으로 인도의 P2W 분야에서 시장 입지를 강화할 수 있을 것으로 기대됩니다.

목차

조사 목적과 조사 방법

  • 조사 목적과 조사 방법

성장 필요성

  • 의사결정 프로세스
  • 구입 프로세스
  • 이용 패턴
  • 사용 경험

구입 결정 요인

  • P2W 구입시 검토 요인
  • P2W 구입시 주요 영향요인과 기업
  • P2W 정보원

구입 프로세스

  • 구입 프로세스
  • P2W 가격에 대한 의견

사용 패턴

  • P2W의 주행거리와 마일리지
  • 정기적인 주행에서 만나는 도로나 교통 상황
  • P2W 급유

사용 경험

  • P2W에 대한 만족도
  • 만족도 : P2W 운전자
  • 다른 사람에게 P2W를 권하고 싶은 정도
  • P2W 사용 과제
  • P2W 이용시에 직면하는 과제

주요 조사 결과

  • 인도 P2W 구매자 프로필에서 얻은 주요 조사 결과
  • OEM, 딜러, 시장 기업에 대한 전략적 제안

부록

  • 성장 기회가 Growth Pipeline Engine(TM)을 가속
  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)

다음 단계

  • 성장 기회의 이점과 영향
  • 다음 단계
  • 별지 리스트
  • 면책사항
LSH 25.03.13

Consumer Demand for Urban Mobility Solutions, Affordability, and Reliability are Driving Growth

There is a growing demand for petrol-powered two-wheelers (P2Ws) in India to fulfill urban mobility and commuting needs. To effectively address consumer requirements and expectations, it is essential to have a clear understanding of buyer profiles and preferences regarding these vehicles. This Frost & Sullivan report aims to capture the voice of the consumer by examining behaviors, inclinations, and decision-making processes among Indian P2W users. The report particularly focuses on delivery services and bike-sharing functionalities, as they account for a significant portion of the P2W demand in India. The research utilizes both qualitative and quantitative methods to explore the reasons behind purchase decisions, usage patterns, and overall satisfaction. The report offers manufacturers, retailers, and policymakers strategic insights into forthcoming challenges such as rising operational costs and deteriorating environmental conditions. By aligning with shifting consumer needs, these strategies are expected to promote significant growth, foster strong customer loyalty, and enhance market positioning in the Indian P2W sector over time.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology

Growth Imperatives

  • Decision-making Process
  • Purchase Process
  • Usage Pattern
  • Usage Experience

Factors Influencing Purchase Decision

  • Consideration Factors during P2W Purchase
  • Key Influencing Factors and Influencers during P2W Purchase
  • Information Sources for P2W

Purchase Process

  • Purchase Process
  • Opinion on P2W Price

Usage Pattern

  • Distance Traveled and Mileage of P2W
  • Road or Traffic Conditions Encountered on Regular Runs
  • Refueling the P2W

Usage Experience

  • Satisfaction with P2W
  • Satisfaction Drivers for P2W
  • Willingness to Recommend P2W to Others
  • Challenges Faced in P2W Usage
  • Challenges Faced while using P2Ws

Key Findings

  • Key Findings from P2W Buyer Profiles in India
  • Strategic Recommendations for OEMs, Dealers, and Market Players

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제