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자동차 애프터마켓에서의 전자 소매(eRetailing) 성장 기회

Growth Opportunities for eRetailing in the Automotive Aftermarket

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 103 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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주류 애프터마켓에서 온라인 채널의 부상으로 전 세계적으로 옴니채널 부품 및 서비스 판매가 촉진되고 있습니다.

자동차 애프터마켓 부품 거래는 디지털 기술의 도입에 크게 영향을 받아 진화하고 있으며, 2030년까지 전 세계적으로 약 1,530억 달러 규모의 부품 및 액세서리가 온라인 채널을 통해 판매될 것으로 예상되며, 대부분의 지역 시장에서 상당한 보급이 이루어질 것으로 예상됩니다. Frost & Sullivan은 수년 동안 이 산업에 대한 연구를 수행해 왔으며, 2019년 업데이트에서 경쟁 환경의 많은 역학을 확인했습니다. 그 이후로 경쟁 시나리오는 크게 변화하지 않았지만, 온라인 채널의 채택은 코로나19 팬데믹 이후 큰 영향을 받았습니다.

목차

전략적 필수 요건

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 자동차 애프터마켓 전자 소매(eRetailing)에 대한 주요 전략적 필수 요건의 영향
  • Growth Pipeline Engine(TM)을 가속하는 성장 기회

조사 범위, 목적, 배경, 조사 방법

  • 조사 범위
  • 조사 목적과 목표
  • 답변을 얻을 수 있는 주요 질문
  • 채널 참여 기업의 정의
  • 부품 카테고리의 정의
  • 예측의 전제조건

성장 환경

  • 자동차 애프터마켓의 세계 eRetailing 현황
  • 애프터마켓 eRetailing 5대 예측
  • 신흥 국가 시장의 주요 발전
  • 애프터마켓 eRetailing 구입 채널
  • 주요 경쟁사, 지역별

성장 기회 분석

  • 세계의 eRetailing 애프터마켓 대시보드
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 주요 동향
  • 비즈니스 모델
  • 디지털 판매 거점
  • 자체브랜드 프로그램
  • 보급률 예측
  • 보급률, 지역별
  • eRetailing 애프터마켓 보급률 히트맵, 2023년
  • 성장 전망
  • 매출 예측
  • 매출 예측, 지역별
  • 매출 예측 분석
  • 특정 지역 매출, 부품 카테고리별
  • 보급률 전망
  • 채널 참여 기업 점유율
  • 부품 카테고리 점유율
  • 매출 비율 내역, 참여 기업 유형별
  • 세계의 매출 점유율
  • 성장 지표
  • 주요 조사 결과와 전망

성장 기회 분석 - 북미

  • 성장 지표
  • 국가별 현황 - 미국/캐나다
  • 교환 부품과 액세서리 온라인 매출
  • 북미 애프터마켓 E-Commerce 상황

성장 기회 분석 - 유럽 특정국

  • 성장 지표
  • 국가별 현황 - 영국
  • 교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 영국
  • 국가별 현황 - 독일
  • 교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 독일
  • 국가별 현황 - 프랑스
  • 교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 프랑스
  • 국가별 현황 - 이탈리아
  • 교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 이탈리아
  • 국가별 현황 - 스페인
  • 교환 부품과 액세서리 온라인 매출 - 스페인
  • 유럽 애프터마켓 E-Commerce 상황

성장 기회 분석 - 인도

성장 기회 분석 - 중국

성장 기회 분석 - 남미

성장 기회

  • 성장 기회 1 - 프라이빗 라벨링
  • 성장 기회 2 - 온라인과 오프라인의 통합
  • 성장 기회 3 - 고객 수명주기 관리

정리

다음 단계

LSH 24.05.16

Emergence of the Online Channel in Mainstream Aftermarket to Catalyze Omnichannel Parts and Services Sales Globally

The automotive aftermarket parts trade is undergoing an evolution, largely influenced by the adoption of digital technologies. By 2030, approximately $153 billion in parts and accessories will be sold from the online channel worldwide, which represents significant penetration in most regional markets. Frost & Sullivan has been conducting research on this industry for many years, and this study is an update to the 2019 version that identified a lot of dynamics in the competitive landscape. Ever since, while the competitive scenario has not evolved much, adoption of the online channel has been significantly influenced post-COVID-19 pandemic.

Key Issues Addressed

  • What is the penetration of online retailing in the automotive aftermarket?
  • What is the long-term outlook for the penetration of eRetailing in different regions?
  • What are the penetration levels of online retailing in the automotive aftermarket in primary regions, and how will they evolve?
  • What are the new business models in aftermarket digitization?
  • How are the different market participants reacting to the increasing popularity of online channels?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Electronic Retailing (eRetailing) in the Automotive Aftermarket
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • Research Scope
  • Research Aim and Objectives
  • Key Questions This Study Will Answer
  • Channel Participant Definitions
  • Parts Category Definitions
  • Forecast Assumptions

Growth Environment

  • Global eRetailing in the Automotive Aftermarket Snapshot
  • 5 Big Predictions for Aftermarket eRetailing
  • Key Market Developments
  • Aftermarket eRetailing Purchase Channels
  • Key Competitors by Region

Growth Opportunity Analysis

  • Global eRetailing Aftermarket Dashboard
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Key Trends
  • Business Models
  • Digital Points Of Sale
  • Private Label Programs
  • Penetration Forecast
  • Regional Penetration
  • eRetailing Aftermarket Penetration Heatmap, 2023
  • Growth Outlook
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue in Select Regions by Parts Category
  • Penetration Outlook
  • Channel Participant Share
  • Parts Category Share
  • Percent Revenue Breakdown by Participant Type
  • Global Revenue Share
  • Growth Metrics
  • Key Findings and Outlook

Growth Opportunity Analysis-North America

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-US and Canada
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue
  • North American Aftermarket Ecommerce Landscape

Growth Opportunity Analysis-Select Countries in Europe

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-UK
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-UK
  • Country Snapshot-Germany
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Germany
  • Country Snapshot-France
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-France
  • Country Snapshot-Italy
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Italy
  • Country Snapshot-Spain
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Spain
  • European Aftermarket Ecommerce Landscape

Growth Opportunity Analysis-India

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-India
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-India
  • Indian Aftermarket Ecommerce Landscape

Growth Opportunity Analysis-China

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-China
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-China
  • Chinese Aftermarket Ecommerce Landscape
  • China's Leading Service Provider-Tuhu

Growth Opportunity Analysis-South America

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-Brazil
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Brazil
  • Country Snapshot-Mexico
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Mexico
  • South American Aftermarket eCommerce Landscape

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Private Labeling
  • Growth Opportunity 2-Online to Offline Integration
  • Growth Opportunity 3-Customer Life Cycle Management

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