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시장보고서
상품코드
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세계의 의약품 상업화 솔루션 및 서비스 산업(2024-2029년)Pharmaceutical Commercialization Solutions and Services Industry, Global, 2024-2029 |
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SaaS 기반 서비스 플랫폼에 기반한 혁신적인 정밀 마케팅과 프로그래매틱 마케팅 접근 방식으로 의약품의 상업화를 촉진합니다.
환자 중심의 의료 제공 방식에 대한 선호도가 높아짐에 따라 제약업계는 시장 이해관계자, 부문, 시장 출시 후 예측을 명확히 이해하고 원활한 시장 진출 전략을 수립하여 시장 상용화를 위한 단계별 접근 방식을 따르고 있습니다. 제약사들은 지역별로 시시각각 변화하는 시장 상황에 대응하기 위해 제3자 물류업체와 협력하여 이중 조달, 비축, 고도의 시나리오 계획과 같은 적응형 공급망 전략을 채택하는 한편, 기존 유통 파트너의 역량을 활용하여 유통 위험과 혼란을 피하고 있습니다. 활용하고 있습니다. 그 결과, 마케팅 및 판매 전략은 제약사가 이해관계자, 규제 기관, 최종 사용자 및 기타 기술 공급업체라는 큰 바다를 항해할 수 있도록 설계되어 있습니다. 제약사의 마케팅은 과학적 데이터, 증언 및 기타 다양한 정보를 사용하여 HCP(의료진)들 사이에서 긍정적인 이미지와 신뢰를 형성하여 제품 인지도를 높이고, 이후 약물 복용을 촉진하기 위해 노력합니다. 제약사는 제품의 가치 제안에 기반한 목표 시장 파악부터 최종 사용자의 관점 변화 이해, 경쟁 우위를 유지하기 위해 필요한 변화까지 모두 포함하는 단계적 접근 방식을 채택하여 상업적 시장 진입을 위한 단계별 접근 방식을 채택해야 합니다. 자동화와 AI, ML, 클라우드 솔루션의 활용은 제약사의 상업적 업무 확장에 도움이 될 수 있습니다. 이러한 도구는 시장 세분화, 컨텐츠 개인화, 리드 식별 및 점수화, 후속 시장 접근을 위해 예측 분석을 사용하여 더 나은 제품 인게이지먼트와 수익을 보장합니다. 제약회사와 벤더는 상업화 성공을 향상시키기 위해 업계 전반의 협업에 주목해야 합니다. 이 분석은 HEOR 솔루션, 맞춤형/정확한 옴니채널 마케팅 전략, 지불자와 PBM을 위한 통합 약가 시장 기회를 심층적으로 살펴보고, 서비스 모델/계약 유형별로 예측을 분류합니다.
Transformative Precision and Programmatic Marketing Approaches Backed by SaaS-based Service Platforms Drive Pharmaceutical Commercialization
With the growing preference for a patient-centric care delivery approach, the pharma industry follows a robust step-by-step approach towards market commercialization, with a clear understanding of the market stakeholders, segments, as well as post-launch forecasts to create seamless go-to-market strategies. To cater to the ever-evolving market landscapes across geographies, pharma companies are collaborating with third-party logistics and adopting adaptive supply chain strategies, such as dual sourcing, stockpiling, and advanced scenario planning, while tapping into established distribution partners' capabilities to avoid distribution risks and disruptions. As a result, marketing and sales strategies are designed to allow pharma companies to navigate the sea of stakeholders, regulatory bodies, end users, and other technology vendors. To increase product awareness and subsequent uptake, pharma marketing creates a positive image and confidence amongst HCPs for drug adoption using scientific data, testimonials, and many more. Pharma companies will have to adopt a step-by-step approach toward commercial market access, which involves everything from identifying the target market based on the product value proposition to understanding changes in end-user perspective and making the necessary alterations to maintain a competitive edge. Automation and the use of AI, ML, and cloud solutions will be instrumental in upscaling pharma commercial operations. These tools use predictive analytics for market segmentation, content personalization, lead identification and scoring, and subsequent market access, thereby ensuring better product uptake and revenue. Pharma companies and vendors must look at industry cross-collaborations that will improve commercialization success. This analysis dives deep into market opportunities available in HEOR solutions, tailormade/precision omnichannel marketing strategies, and integrated drug pricing for payers and PBMs and categorizes forecasts by service model/agreement type.