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자동차 자체 브랜드 애프터마켓 : 북미 및 유럽(2024-2030년)

Automotive Private Labeling Aftermarket, North America and Europe, 2024-2030

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 65 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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소매업체와 유통업체가 유지보수 카테고리의 자체 브랜드화를 통해 혁신적 성장 촉진

Frost & Sullivan의 이번 조사 보고서는 북미와 유럽의 자동차 자체 브랜드 애프터마켓을 분석합니다. 지정학적 격화로 인해 자동차 애프터마켓은 보다 경제적이고 합리적인 가격대의 제품 라인에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 유통업체와 소매업체들은 가치사슬을 압축하고, 특히 여러 카테고리에서 더 많은 자체 브랜드를 제공함으로써 이윤을 극대화하고 있습니다. 이를 통해 소비자에게 가격 혜택이 흘러내려 소비자들에게도 혜택이 돌아가고 있습니다. 이번 조사는 북미의 승용차 및 소형 트럭(1-3등급), 유럽의 다목적 차량, 스포츠 다목적 차량, 밴, 픽업트럭(A-F등급)에 초점을 맞추어 자동차 애프터마켓에서 자체 브랜드의 수익 잠재력을 정량화했습니다. 또한 아시아 최고비용국가(BCC) 시장으로부터의 수입도 고려했습니다. 배터리, 브레이크 부품, 필터, 와이퍼, 엔진오일, 스타터/발전기, 스티어링 및 서스펜션, 난방/환기/공조(HVAC) 등 여러 교체 부품 카테고리에 걸쳐 수익을 추정하고 예측했습니다. 또한 이 보고서는 자체 브랜드 DIY(Do It Yourself) 및 전자 소매업체 부문의 잠재력을 정량화했습니다. 이 보고서는 성장을 가속하거나 억제하는 요인을 검토하고, 이 분야의 변화로 인한 기회를 파악하여 시장 기업과 이해관계자들이 활용할 수 있도록 돕습니다. 기준 연도는 2023년, 예측 기간은 2024-2030년입니다.

목차

성장 환경 : 변혁

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 자동차용 자체 브랜드 애프터마켓 주요 3개 전략적 과제의 영향

성장 환경 : 에코시스템

  • 분석 범위
  • 범위 : 카테고리 선택(컴포넌트와 카테고리 분류)
  • 주요 경쟁사
  • 경쟁 환경
  • 이 조사 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 주요 질문
  • 유통 채널
  • 자체 브랜드의 구조

성장요인

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 예측에 관한 인사이트
  • 주요 조사 결과
  • 시장 전체 : 카테고리별 자체 브랜드 판매량(2023년/2030년)
  • 대시보드 : 북미와 유럽의 자체 브랜드 시장 상황 개요
  • 개요 : 카테고리별 자체 브랜드 침투율
  • 자동차용 애프터마켓 자체 브랜드 프로그램 동향
  • 새로운 비즈니스 모델과 지역 동향
  • 자체 브랜드의 지역 조달 거점
  • 컴포넌트별 자체 브랜드 전개 심도와 범위 : 북미와 유럽

북미의 성장요인

  • 북미 : 소매업체/유통업체 상황
  • 북미 : 소매업체/유통업체 자체 브랜드 상황
  • 북미 : 애프터마켓의 주요 지표와 장래성
  • 북미 : 자체 브랜드 판매량 : 카테고리별(2023년/2030년)
  • 북미 : 자체 브랜드 침투율 : 카테고리별(2023년/2030년)
  • 북미 : 자체 브랜드 매출 : 카테고리별, 소매업체/판매업체별(2023년)
  • 북미 : 자체 브랜드 매출 : 카테고리별, 소매업체/판매업체별(2030년)
  • 북미 : 자체 브랜드 DIY와 전자 소매 :(2023년/2030년)
  • 북미 : 자체 브랜드 시장 점유율 : 소매업체/판매업체별(2023년/2030년)
  • 성장 기회 : 자동차용 애프터마켓 자체 브랜드의 미래 : 북미(2024년-2030년)

유럽의 성장요인

  • 유럽 : 소매업체/유통업체 상황
  • 유럽 : 유통업체/공동구입 자체 브랜드 상황
  • 유럽 : 애프터마켓 주요 지표와 장래성
  • 유럽 : 자체 브랜드 판매량 : 카테고리별(2023년/2030년)
  • 유럽 : 자체 브랜드 침투율 : 카테고리별(2023년/2030년)
  • 유럽 : 자체 브랜드 매출 : 카테고리별, 소매업체/판매업체별(2023년)
  • 유럽 : 자체 브랜드 매출 : 카테고리별, 소매업체/판매업체별(2030년)
  • 유럽 : 자체 브랜드 DIY와 전자 소매 :(2023년/2030년)
  • 유럽 : 자체 브랜드 시장 점유율 : 소매업체/판매업체별(2023년/2030년)
  • 성장 기회 : 자동차용 애프터마켓 자체 브랜드의 미래 : 북미(2024년-2030년)
  • 자체 브랜드의 미래와 진화 : 밸류체인 참가자의 역할
  • 3대 예측

성장 기회 영역

  • 성장 기회 1 : 재제조 자체 브랜드
  • 성장 기회 2 : 신흥 카테고리
  • 성장 기회 3 : DIY와 전자 소매

부록과 다음 단계

  • 성장 기회의 이점과 영향
  • 다음 단계
  • 별지 리스트
  • 면책사항
LSH 24.12.19

Retailers and Distributors are Driving Transformational Growth by Private Labeling Maintenance Categories

This Frost & Sullivan study analyzes the automotive private labeling aftermarket in North America and Europe. Geopolitical escalations are driving the demand for more economical and affordable lines of products in the automotive aftermarket. Distributors and retailers are maximizing their margins by compressing the value chain, specifically by offering more private labels across multiple categories. This is also enabling them to unlock trickle-down price benefits for consumers. This study quantifies the revenue potential of private labeling in the automotive aftermarket, focusing on passenger vehicles and light trucks (classes 1-3) in North America and multi-purpose vehicles, sports utility vehicles, vans, and pickups (classes A-F) in Europe. It also considers imports from best-cost country (BCC) markets in Asia. The study estimates and forecasts revenue across multiple replacement categories such as batteries, brake parts, filters, wipers, engine oil, starters/alternators, steering and suspension, and heating, ventilation, and air conditioning (HVAC). In addition, this deliverable quantifies the potential of the do-it-yourself (DIY) and eRetail segments in private labeling. The report examines the factors driving and restraining growth and identifies the opportunities emerging from the changes in this space for market players and stakeholders to leverage. The base year is 2023, and the forecast period is from 2024 to 2030.

Table of Contents

Growth Environment: Transformation

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Private Labeling Aftermarket

Growth Environment: Ecosystem

  • Scope of Analysis
  • Scope: Select Categories (Components & Categorization)
  • Key Competitors
  • Competitive Environment
  • Key Questions that this Research Deliverable will Address
  • Distribution Channels
  • Private Labeling Structure

Growth Generator

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Considerations
  • Key Findings
  • Total Market: Private Label Revenue by Category, 2023 & 2030
  • Dashboard: Private Labeling Landscape, North America & Europe
  • Overview: Private Label Penetration across Categories
  • Key Trends in Private Label Programs in the Automotive Aftermarket
  • Emerging Business Models and Regional Trends
  • Regional Sourcing Hubs for Private Labeling
  • Private Labeling Depth and Coverage by Component: North America & Europe

Growth Generators in North America

  • North America: Retailer/Distributor Landscape*
  • North America: Retailer/Distributor Private Label Landscape
  • North America: Key Aftermarket Metrics and Future Potential
  • North America: Private Label Revenue by Category, 2023 & 2030
  • North America: Penetration of Private Label by Category, 2023 & 2030
  • North America: Private Label Revenue by Category by Retailer/Distributor, 2023
  • North America: Private Label Revenue by Category by Retailer/Distributor, 2030
  • North America: DIY and eRetail in Private Labeling, 2023 & 2030
  • North America: Private Label Market Share by Retailer/Distributor, 2023 & 2030
  • Growth Opportunity: Future of Private Labeling in the Automotive Aftermarket, North America, 2024-2030

Growth Generators in Europe

  • Europe: Retailer/Distributor Landscape*
  • Europe: Distributor and Buying Group Private Label Landscape
  • Europe: Key Aftermarket Metrics and Future Potential
  • Europe: Private Label Revenue by Category, 2023 & 2030
  • Europe: Penetration of Private Label by Category, 2023 & 2030
  • Europe: Private Label Revenue by Category by Retailer/Distributor, 2023
  • Europe: Private Label Revenue by Category by Retailer/Distributor, 2030
  • Europe: DIY & eRetail in Private Labeling, 2023 & 2030
  • Europe: Private Label Market Share by Retailer/Distributor, 2023 & 2030
  • Growth Opportunity: Future of Private Labeling in the Automotive Aftermarket, Europe, 2024-2030
  • Future and Evolution of Private Labeling: Role of Value Chain Participants
  • The 3 Big Predictions

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Private Labeling in Remanufacturing
  • Growth Opportunity 2: Emerging Categories
  • Growth Opportunity 3: DIY & eRetail

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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