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시장보고서
상품코드
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자동차 자체 브랜드 애프터마켓 : 북미 및 유럽(2024-2030년)Automotive Private Labeling Aftermarket, North America and Europe, 2024-2030 |
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소매업체와 유통업체가 유지보수 카테고리의 자체 브랜드화를 통해 혁신적 성장 촉진
Frost & Sullivan의 이번 조사 보고서는 북미와 유럽의 자동차 자체 브랜드 애프터마켓을 분석합니다. 지정학적 격화로 인해 자동차 애프터마켓은 보다 경제적이고 합리적인 가격대의 제품 라인에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 유통업체와 소매업체들은 가치사슬을 압축하고, 특히 여러 카테고리에서 더 많은 자체 브랜드를 제공함으로써 이윤을 극대화하고 있습니다. 이를 통해 소비자에게 가격 혜택이 흘러내려 소비자들에게도 혜택이 돌아가고 있습니다. 이번 조사는 북미의 승용차 및 소형 트럭(1-3등급), 유럽의 다목적 차량, 스포츠 다목적 차량, 밴, 픽업트럭(A-F등급)에 초점을 맞추어 자동차 애프터마켓에서 자체 브랜드의 수익 잠재력을 정량화했습니다. 또한 아시아 최고비용국가(BCC) 시장으로부터의 수입도 고려했습니다. 배터리, 브레이크 부품, 필터, 와이퍼, 엔진오일, 스타터/발전기, 스티어링 및 서스펜션, 난방/환기/공조(HVAC) 등 여러 교체 부품 카테고리에 걸쳐 수익을 추정하고 예측했습니다. 또한 이 보고서는 자체 브랜드 DIY(Do It Yourself) 및 전자 소매업체 부문의 잠재력을 정량화했습니다. 이 보고서는 성장을 가속하거나 억제하는 요인을 검토하고, 이 분야의 변화로 인한 기회를 파악하여 시장 기업과 이해관계자들이 활용할 수 있도록 돕습니다. 기준 연도는 2023년, 예측 기간은 2024-2030년입니다.
Retailers and Distributors are Driving Transformational Growth by Private Labeling Maintenance Categories
This Frost & Sullivan study analyzes the automotive private labeling aftermarket in North America and Europe. Geopolitical escalations are driving the demand for more economical and affordable lines of products in the automotive aftermarket. Distributors and retailers are maximizing their margins by compressing the value chain, specifically by offering more private labels across multiple categories. This is also enabling them to unlock trickle-down price benefits for consumers. This study quantifies the revenue potential of private labeling in the automotive aftermarket, focusing on passenger vehicles and light trucks (classes 1-3) in North America and multi-purpose vehicles, sports utility vehicles, vans, and pickups (classes A-F) in Europe. It also considers imports from best-cost country (BCC) markets in Asia. The study estimates and forecasts revenue across multiple replacement categories such as batteries, brake parts, filters, wipers, engine oil, starters/alternators, steering and suspension, and heating, ventilation, and air conditioning (HVAC). In addition, this deliverable quantifies the potential of the do-it-yourself (DIY) and eRetail segments in private labeling. The report examines the factors driving and restraining growth and identifies the opportunities emerging from the changes in this space for market players and stakeholders to leverage. The base year is 2023, and the forecast period is from 2024 to 2030.