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아시아태평양의 UCaaS 시장(2024-2030년)

UCaaS Market, Asia-Pacific, 2024-2030

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 108 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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2030년까지 AI 기반 기능이 UCaaS의 가치 제안을 재정의할 것입니다.

본 보고서는 2030년까지 설치 사용자 수와 평균 가격 예측을 포함한 아시아태평양의 UCaaS 시장을 상세하게 분석하였습니다. 아세안, 호주/뉴질랜드, 중국, 인도, 일본, 한국 등 5개 국가/지역의 UCaaS 도입 현황과 성장 가능성에 대해 논의했습니다. 또한, 시장 점유율과 경쟁사 분석도 함께 제공합니다. 마지막으로 아시아태평양 시장에서 호스팅 IP 텔레포니, UCaaS 및 기타 클라우드 서비스를 제공하는 업체들의 주요 성장 기회를 파악합니다.

이 지역은 국가 및 하위 지역별로 기술 성숙도 및 클라우드 기반 서비스, 특히 UCaaS의 채택이 다른 것이 특징입니다. 전 세계적인 팬데믹으로 인해 클라우드 협업 솔루션의 이용이 크게 증가한 것도 클라우드 PBX 및 UCaaS 솔루션의 보급을 촉진했습니다. 아시아태평양의 많은 기업들은 IT 인프라 비용 절감과 민첩성 향상을 위해 클라우드 기반 솔루션으로 빠르게 전환하고 있습니다. 호주 및 뉴질랜드(호주 및 뉴질랜드), 한국, 일본은 선진적인 IT 인프라와 클라우드에 대한 강한 인식에 힘입어 UCaaS 도입에 있어 이 지역을 선도하고 있습니다.

Frost &Sullivan은 기업들이 클라우드 PBX 솔루션 도입을 고려함에 따라, 예측 기간 동안 사용자 수가 꾸준히 증가할 것으로 예상하고 있습니다. 모든 아시아태평양 국가/지역에서 동일하게 나타나는 것은 아니지만, 하이브리드 워크스타일에 대한 대응의 필요성도 UCaaS의 성장을 가속할 것으로 보입니다. 아태지역에서 사업을 운영하는 서비스 제공업체에게는 큰 성장 기회가 존재합니다. 호스트형 IP 텔레포니 및 UCaaS 제공업체들은 새로운 기능 및 역량으로 기존 솔루션을 강화하고, 새로운 서비스를 출시하고, 새로운 고객 부문 및 새로운 하위 지역으로 진출하고, 보다 창의적인 서비스 번들을 개발하고, 커뮤니케이션 및 커뮤니케이션 및 협업 솔루션을 타사 소프트웨어 및 서비스와 통합하여 새롭고 독특한 이용 사례에 대응할 수 있습니다.

아태지역 ICT 예산은 온프레미스 UC 도입과 UCaaS로 양분될 것으로 예상되며, UCaaS는 비즈니스 연속성을 높이고, 어디서나 비즈니스 커뮤니케이션에 접근할 수 있으며, 불확실한 시기에 유연한 용량 조정이 가능한 반면, 아태지역 고객 증가에 대한 보안이 가장 중요하기 때문에 온프레미스 UC를 선호할 것으로 보입니다. 보안과 공급자 출처가 가장 중요하기 때문에 온프레미스 UC가 선호될 것으로 보입니다.

AI 도입 증가와 다양한 AI 이용 사례의 출현은 기술 투자에 긍정적인 영향과 부정적인 영향을 미칠 수 있으며, AI를 활용한 기능은 클라우드 커뮤니케이션과 협업의 채택을 촉진할 수 있습니다. 반면, AI 챗봇과 가상 상담원은 컨택센터 상담원 좌석에 대한 수요를 감소시킬 수 있습니다. 모든 아시아태평양 시장은 설치 사용자 및 수익 측면에서 지속적으로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 보고서는 기술 개발자, 서비스 제공업체, 리셀러 및 기타 시장 진출기업들에게 단기적으로 다양한 아시아태평양 시장을 탐색하고 장기적으로 주요 성장 기회를 파악할 수 있는 중요한 정보를 제공할 것입니다.

본 분석에는 Microsoft Teams Phone 사용자를 위한 Direct Routing, Operator Connect 또는 Teams Phone Mobile 서비스와 관련된 수익도 포함됩니다. 이러한 서비스는 이미 Microsoft의 UCaaS 시트로 계산되어 타사 공급자의 UCaaS 시트로는 표시되지 않습니다. 단, 이 조사 서비스에는 Google이나 Microsoft가 제공하는 소비자 대상 서비스 등 주로 소비자나 주택 사용자를 대상으로 하는 클라우드 VoIP 서비스는 포함되지 않습니다. 또한 이 조사 서비스에는 시분할 다중(TDM) Centrex, Centrex IP, Voice over Internet Protocol(VoIP) 액세스 및 SIP 트렁킹 서비스는 포함되지 않습니다.

목차

주요 요점

  • 주요 요점
  • 본 조사에서 답변을 얻을 수 있는 질문

분석 범위

  • 분석 범위
  • 분석 범위와 시장 정의
  • 세분화

성장 환경 : 아시아태평양 UCaaS 시장의 변혁

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 아시아태평양 UCaaS 업계에 대한 전략적 중요 과제 TOP 3의 영향

아시아태평양 UCaaS 시장 생태계

  • 경쟁 환경
  • 주요 경쟁사
  • 밸류체인

UCaaS 시장 성장요인

  • 성장 지표
  • 성장 촉진요인
  • UCC 솔루션 투자 촉진요인
  • 구내 PBX, 클라우드 PBX, 모바일 PBX에 대한 투자
  • PSTN 통화 플랜에 대한 투자
  • 클라우드 또는 모바일 PBX 서비스 도입
  • 기존 사용자 클라우드 또는 모바일 PBX 서비스에 대한 투자
  • 성장 억제요인
  • 아시아태평양의 거시환경이 투자에 미치는 영향
  • 기업 전화/비즈니스 통화 컨트롤 환경 현황과 향후
  • UCC 도입은 순조롭게 진행중
  • 현재의 클라우드 또는 모바일 PBX/UCaaS 솔루션 제공업체
  • 향후의 클라우드 또는 모바일 PBX/UCaaS 솔루션 제공업체
  • 완전하게 통합된 UCaaS 솔루션의 중요성
  • 예측에 관한 인사이트
  • 예측의 전제조건
  • 매출과 설치 시트수 예측
  • UCaaS 설치 시트수
  • 설치 시트수와 매출 예측 분석
  • 사용자당 평균수익(ARPU) 예측
  • 가격 동향과 예측 분석
  • 설치 시트 점유율 : 판매 브랜드별
  • 설치 시트 점유율 : 플랫폼 벤더별
  • 서비스 제공업체의 설치량 기준 시장 점유율 분석

성장 기회 분석 : ASEAN

  • 성장 지표
  • 설치 시트수 예측
  • 시장 분석 : ASEAN

성장 기회 분석 : 호주 및 뉴질랜드

  • 성장 지표
  • 설치 시트수 예측
  • 시장 분석 : 호주 및 뉴질랜드

성장 기회 분석 : 중국

  • 시장 분석 : 중국

성장 기회 분석 : 인도

  • 성장 지표
  • 설치 시트수 예측
  • 시장 분석 : 인도

성장 기회 분석 : 일본

  • 성장 지표
  • 설치 시트수 예측
  • 시장 분석 : 일본

성장 기회 분석 : 한국

  • 성장 지표
  • 설치 시트수 예측
  • 시장 분석 : 한국

아시아태평양의 UCaaS 시장 성장 기회 영역

  • 성장 기회 1 : AI Foundation
  • 성장 기회 2 : 버티컬 전략과 프런트라이너에 주력
  • 성장 기회 3 : 모바일 우선 UCaaS
  • 성장 기회 4 : SMB 시장 확대
  • 성장 기회 5 : Microsoft Teams 통화 지원 서비스

부록과 다음 단계

  • '기타'에 포함되는 프로바이더
  • '기타'에 포함되는 플랫폼
  • 성장 기회의 이점과 영향
  • 다음 단계
  • 별지 리스트
  • 면책사항
LSH 25.03.13

AI-Powered Capabilities will Redefine UCaaS Value Propositions by 2030

This study provides an in-depth analysis of the APAC UCaaS market, including a forecast of installed users and average prices until 2030. The study discusses the state of UCaaS adoption and the growth potential across the five countries/sub-regions, including ASEAN, ANZ, China, India, Japan, and South Korea. Furthermore, this study provides market share and competitor analyses. Finally, the study identifies key growth opportunities for providers delivering hosted IP telephony, UCaaS, and other cloud services in APAC markets.

The region is marked by varying technology maturity and adoption of cloud-based services, more specifically for UCaaS, across the different countries and sub-regions. The global pandemic, which led to a tremendous increase in the usage of cloud collaboration solutions, also helped create pull-through for cloud private branch exchange (PBX) and UCaaS solutions. Businesses in many Asia-Pacific countries are rapidly moving towards cloud-based solutions to reduce IT infrastructure costs and improve agility. Australia & New Zealand (ANZ), South Korea, and Japan have led the region in UCaaS adoption, driven by advanced IT infrastructure and strong cloud awareness.

As businesses consider opting for a cloud PBX solution, Frost & Sullivan predicts that user growth will remain strong throughout the forecast period. Although not equally seen in all APAC countries/sub-regions, the need to address hybrid workstyles will also drive UCaaS growth. There exist considerable growth opportunities for service providers operating in the APAC markets. Hosted IP telephony and UCaaS providers can enhance their existing solutions with new features and capabilities, launch new offerings, expand into new customer segments or new sub-regions, develop more creative service bundles, or integrate their communications and collaboration solutions with third-party software and services to address new and unique use cases.

We expect ICT budgets in APAC to be split between on-premises UC deployments and UCaaS. While UCaaS helps boost business continuity, enables access to business communications from anywhere, and allows flexible capacity adjustments in uncertain times, on-premises UC will be preferred as security and provider origin are paramount to increasing APAC customers.

Increased AI adoption and the emergence of diverse AI use cases may have both positive and negative impacts on technology investments. AI-powered features may drive cloud communications and collaboration adoption. On the other hand, AI chatbots and virtual agents may reduce demand for contact center agent seats. All APAC markets will continue to grow in terms of both installed users and revenue. This study provides technology developers, service providers, resellers, and other market participants with important information to navigate the diverse APAC markets in the short term and identify key growth opportunities in the long term.

This analysis also includes revenues associated with Direct Routing, Operator Connect, or Teams Phone Mobile services for Microsoft Teams Phone users. Such services are not shown as third-party provider UCaaS seats as they are already counted as Microsoft UCaaS seats. However, his research service does not include cloud VoIP services that are primarily targeted at consumers and residential users- such as the consumer offerings from Google or Microsoft. Also, this research service does not include time division multiplexing (TDM) Centrex, Centrex IP, or voice over Internet Protocol (VoIP) access and SIP trunking services.

Table of Contents

Key Takeaways

  • Key Takeaways
  • Key Questions This Study Will Answer

Scope

  • Scope of Analysis
  • Scope and Market Definitions
  • Segmentation

Growth Environment: Transformation in the Asia-Pacific UCaaS Market

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Asia-Pacific UCaaS Industry

Ecosystem in the Asia-Pacific UCaaS Market

  • Competitive Environment
  • Key Competitors
  • Value Chain

Growth Generator in the UCaaS Market

  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • UCC Solution Investment Drivers
  • Premises-based PBX, Cloud PBX or Mobile PBX Investments
  • PSTN Calling Plan Investments
  • Cloud or Mobile PBX Services Adoption
  • Cloud or Mobile PBX Services Investments Among Current Users
  • Growth Restraints
  • Macro Conditions Impact on Investments in Asia-Pacific
  • Current and Future Enterprise Telephony/Business Call Control Environments
  • UCC Adoption is Well Underway
  • Current Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers
  • Future Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solution Providers
  • Importance of a Fully Integrated UCaaS Solution
  • Forecast Considerations
  • Forecast Assumptions
  • Revenue and Installed Seats Forecast
  • Installed UCaaS Seats
  • Installed Seats and Revenue Forecast Analysis
  • Average Revenue Per User (ARPU) Forecast
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Installed Seat Share: By Selling Brand
  • Installed Seat Share: By Platform Vendor
  • Service Provider Installed Base Market Share Analysis

Growth Opportunity Analysis: ASEAN

  • Growth Metrics
  • Installed Seats Forecast
  • Market Analysis: ASEAN

Growth Opportunity Analysis: ANZ

  • Growth Metrics
  • Installed Seats Forecast
  • Market Analysis: ANZ

Growth Opportunity Analysis: China

  • Market Analysis: China*

Growth Opportunity Analysis: India

  • Growth Metrics
  • Installed Seats Forecast
  • Market Analysis: India

Growth Opportunity Analysis: Japan

  • Growth Metrics
  • Installed Seats Forecast
  • Market Analysis: Japan

Growth Opportunity Analysis: South Korea

  • Growth Metrics
  • Installed Seats Forecast
  • Market Analysis: South Korea

Growth Opportunity Universe in the APAC UCaaS Market

  • Growth Opportunity 1: AI Foundation
  • Growth Opportunity 2: Vertical Strategies and Frontliner Focus
  • Growth Opportunity 3: Mobile-first UCaaS
  • Growth Opportunity 4: SMB Market Expansion
  • Growth Opportunity 5: Microsoft Teams Calling Enablement Services

Appendix & Next Steps

  • Providers Included in "Other"
  • Platforms Included in "Other"
  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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