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세계의 시설 관리 시장(2024-2030년)

Facility Management Market, Global, 2024-2030

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 109 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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기술, 지속가능성, 업무환경 최적화, 사용자 경험이 혁신적 성장을 가속하고 있습니다.

시설관리(FM) 부문은 외부적 요인, 고객 수요의 변화, 내부적 제약으로 인해 큰 변화를 경험하고 있습니다. 인플레이션, 경제 불확실성, 세계 분쟁 등 지정학적 불안정 요소가 공급망에 혼란을 일으키고 운영비용을 증가시키고 있습니다. 인플레이션으로 인해 수익은 증가했지만, 동시에 이윤이 줄어들었기 때문에 조직은 현재 비용 최적화와 FM 아웃소싱 확대에 초점을 맞추었습니다. 동시에 기술, 노동 시장, 직장 내 수요의 급격한 변화는 서비스 제공을 재정의하고 있습니다.

모바일과 유연한 워크포스의 출현과 지속가능성 및 사용자 경험에 대한 관심은 혁신적이고 기술 기반의 FM 솔루션을 요구하고 있습니다. 그러나 대부분의 기업들은 변화가 늦어지고 상품화되어 성장이 정체되어 있습니다. FM 제공업체는 경쟁력을 유지하기 위해 기존 모델을 뛰어넘어 혁신적이고, 전략적 제휴와 인수를 모색하고, 미래 대응 능력을 개발해야 합니다. 이러한 힘의 수렴은 FM 환경을 변화시키고 있으며, 고객 및 건축 환경 전반의 변화하는 니즈에 대응하는 역동적이고 신속한 접근을 요구하고 있습니다.

수익 및 예측

2024년 매출액은 1조 10억 달러, 2024-2030년 CAGR은 5.2%입니다.

본 조사에서는 아웃소싱 FM 시장(인하우스 FM 서비스 및 소규모 FM 제외)을 포함한 시설관리(FM) 시장의 매출을 산출하기 위해 최종 사용자와의 계약을 이용하고 있습니다. 본 조사에서는 아웃소싱 FM을 FM 시장이라고 부릅니다.

본 조사에서는 FM 산업(모든 FM 서비스에 대한 총 지출액과 대응 가능한 시장)을 정량화하기 위해 인하우스 FM과 소규모 FM 시장 기회를 제시합니다.

인하우스 FM은 외부 서비스 제공업체가 아닌 최종 사용자가 사내 직원을 통해 제공하는 서비스의 가치를 대상으로 합니다.

소규모 FM은 현지 서비스 회사가 커버하는 중소기업을 위한 소규모 단일 사이트 계약에 관한 것입니다. FM 산업에는 완전성을 위해 이 분야도 포함되지만, 공급 기반이 다르기 때문에 아웃소싱 FM 시장에는 포함되지 않습니다.

고객 부문 정의

본 조사에서는 고객 부문별로 시장을 분석할 때 다음과 같은 세분화를 사용하였습니다.

  • 공공 부문: 의료, 정부, 교육, 기타 공공 부문(예: 군사/국방, 이민, 교통, 교도소, 응급서비스, 도서관, 공공건축물, 유산/문화 등)
  • 민간 부문 : 전문 서비스, 금융 서비스, 산업, 기타 민간 부문(소매, 접객업, 스포츠/레저 등)

지역 정의

이 조사는 세계 시장을 추적하고 4개의 주요 지역에 초점을 맞추었습니다.

  • 북미
  • 유럽
  • 아시아
  • 기타 지역

세계 시설관리(FM) 업계가 직면한 전략적 중요 이슈 3가지의 영향력

  • 본 조사에서는 아웃소싱 FM 시장(인하우스 FM 서비스 및 소규모 FM 제외)을 포함한 시설관리(FM) 시장의 매출을 산출하기 위해 최종 사용자와의 계약을 사용합니다.
  • 본 조사에서는 인하우스 FM과 소규모 FM 시장 기회를 제시하고, FM 산업(모든 FM 서비스에 대한 총 지출액과 대응 가능한 시장)을 정량화합니다.
  • 인하우스 FM은 외부 서비스 제공업체가 아닌 최종 사용자가 사내 직원을 통해 제공하는 서비스의 가치를 대상으로 합니다.
  • 소규모 FM은 지역 서비스 회사가 커버하는 중소기업을 위한 소규모 단일 사이트 계약에 관한 것입니다.

관점

  • 이 분석은 시장 역학 및 시장 성장 촉진요인을 명확히 하기 위해 섹터를 분류하고 있습니다.
  • 고객 부문에는 공공 부문(의료, 정부, 교육)과 민간 부문(전문 서비스, 금융 서비스)이 포함됩니다.
  • 분석 대상 지역은 북미, 유럽, 아시아, 아시아, 기타 지역(RoW)을 포함합니다.

성장 촉진요인

  • 공공 부문 아웃소싱에 대한 정부의 지속적인 노력은 FM의 보급률을 높이고 FM 아웃소싱 서비스 시장 수익을 증가시킬 것입니다.
  • 비용 절감과 단일 접점 통합 솔루션에 대한 수요가 FM 계약의 보급을 촉진하고 통합 딜리버리 모델의 수익을 증가시킬 것입니다.
  • 산업 및 상업 부문의 기술 서비스에 대한 수요 증가는 하드 서비스 분야 수요를 증가시킬 것입니다.
  • 경제의 불확실성과 GDP의 저성장은 고객이 핵심 프로세스 최적화, 비용 절감, 생산성 향상에 중점을 두기 때문에 FM 아웃소싱 비율을 높일 수 있습니다. 고인플레이션은 가격 상승과 수익 확대의 훈풍이 될 것으로 보입니다.
  • 그러나 이는 수익 확대를 촉진하는 것으로 비용 상승을 강요하고 이익률을 압박하는 요인입니다. 에너지 관리, 환경 서비스, 지속가능성에 대한 관심이 높아지면서 부가서비스 부문의 매출 성장을 견인할 것입니다.
  • FM은 에너지 관리, 성과 계약, 지속가능성 관리와 융합되고 있으며, FM 서비스 공급업체가 대응할 수 있는 시장이 확대되고 있습니다.
  • 산업 및 제조 부문에서는 기존에 사내에서 수행하던 FM 서비스의 아웃소싱이 모든 서비스 부문, 특히 하드 서비스 및 부가 서비스 부문의 수익 성장을 가속합니다.

성장 억제요인

  • 세계 경제의 불확실성으로 인한 예산 제약은 가격 민감도를 높이고, 가치 기반 업셀링의 기회를 감소시키며, 공격적인 가격 전략의 문을 열게 합니다.
  • FM 아웃소싱의 보급이 둔화되는 이유는 FM 서비스 제공에 대한 역사적 의존과 일부 고객 그룹의 아웃소싱 문화 부족으로 인해 FM 아웃소싱의 보급이 둔화되기 때문입니다.
  • 서비스의 상품화, 치열한 가격 경쟁, 마진 압박(특히 지원/소프트웨어 서비스 시장)으로 인해 고객의 가격 민감도는 더욱 높아질 것입니다.
  • 소프트웨어 서비스 아웃소싱의 성숙(특히 민간 기업)으로 인해 영업 파이프라인에 대한 압력이 증가하여 기회가 크게 제한될 것입니다.
  • 기술 부족과 유능한 직원 확보의 어려움은 하드 FM과 부가서비스 성장에 부정적인 영향을 미칩니다.
  • 아직 개발되지 않은 취약한 IFM 제품과(일부 상위 공급업체를 제외한) 진정한 IFM 진입자가 적다는 것은 더 넓은 시장에서 IFM 제공 모델을 제한하고 고객의 인식을 저해합니다.
  • 공공 부문의 수익이 강력하게 성장하고 있음에도 불구하고, 복잡한 입찰 과정과 느린 계약 체결 속도는 많은 공급업체들에게 매력적이지 않을 수 있습니다.

목차

범위, 세분화, 조사 방법

세계 시설 관리 업계 변혁

  • 왜 성장이 더욱 더 어려워지는가?
  • 전략적 필수 요건
  • 세계의 시설 관리(FM) 업계에 대한 3개 전략적 필수 요건의 영향

성장 환경

  • CEO의 360도 관점
  • 숫자로 보는 세계의 FM 시장 하이라이트
  • 세계의 FM 시장 세분화
  • 세계의 FM 시장 부문별 성장
  • FM 변혁의 5대 핵심 축
  • 예측과 결론

세계 시설 관리 업계 에코시스템

  • 경쟁 환경
  • 지역별 경쟁 요약
  • 지역별 주요 경쟁
  • 군력/전통별 주요 경쟁
  • 세계의 FM 시장 경쟁 전망
  • 매출 시장 점유율
  • 지역별 주요 FM 공급업체

세계의 시설 관리 시장 성장 촉진요인

  • 세계의 FM 시장 성장 전망 요약
  • 2024년-2030년 FM 개발 TOP 5
  • FM 시장 주요 동향
  • 세계의 FM 시장 발전
  • 2025년-2030년 FM 변혁 주요 동향
  • 2025년에 큰 영향을 미치는 동향과 영향요인
  • 세계 FM 업계 : 시장 최대 규모
  • 세계 FM 업계 : 지역 벤치마킹
  • 성장 지표
  • 지역별 주요 성장 지표
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 매출 예측
  • 매출 예측 분석
  • 계약 유형별 매출 예측
  • 계약 유형별 매출 예측 분석
  • 서비스 유형별 매출
  • 서비스 유형별 매출 예측
  • 서비스 유형별 매출 예측 분석
  • 서비스 하위 유형별 매출
  • 서비스 유형별 매출 예측 분석
  • 서비스 유형별 시장 성장 전망
  • 고객 유형별 FM 시장
  • 고객 유형별 매출 예측
  • 고객 유형별 매출 예측 분석
  • 고객 하위 유형별 매출
  • 고객 유형별 매출 예측 분석
  • 고객 부문별 시장 성장 전망
  • 지역별 매출 예측
  • 지역별/계약 유형별 매출
  • 지역별/서비스별 매출
  • 지역별/고객 유형별 매출
  • 지역별 매출 예측 분석

북미 시설 관리 시장 성장 촉진요인

  • FM 시장 역학
  • 매출 예측
  • 계약 유형별 매출 예측
  • 서비스 유형별 매출 예측
  • 고객 유형별 매출 예측
  • 국가별 매출 예측
  • FM 시장 세분화
  • FM 시장 부문별 성장 전망
  • 경쟁 환경
  • 매출 시장 점유율

유럽 시설 관리 시장 성장 촉진요인

  • FM 시장 역학
  • 매출 예측
  • 계약 유형별 매출 예측
  • 서비스 유형별 매출 예측
  • 고객 유형별 매출 예측
  • 국가별 매출 예측
  • FM 시장 세분화
  • FM 시장 부문별 성장 전망
  • 경쟁 환경
  • 매출 시장 점유율

아시아 시설 관리 시장 성장 촉진요인

  • FM 시장 역학
  • 매출 예측
  • 계약 유형별 매출 예측
  • 서비스 유형별 매출 예측
  • 고객 유형별 매출 예측
  • 국가별 매출 예측
  • FM 시장 세분화
  • FM 시장 부문별 성장 전망
  • 경쟁 환경
  • 매출 시장 점유율

기타 지역 시설 관리 시장 성장 촉진요인

  • FM 시장 역학
  • 매출 예측
  • 계약 유형별 매출 예측
  • 서비스 유형별 매출 예측
  • 고객 유형별 매출 예측
  • 국가별 매출 예측
  • FM 시장 세분화
  • FM 시장 부문별 성장 전망
  • 경쟁 환경
  • 매출 시장 점유율

성장 기회

  • 성장 기회 1: 탈탄소화 및 탄소중립
  • 성장 기회 2: 고객 부문 연계
  • 성장 기회 3: 사용자 경험 및 호스피탈리티 서비스
  • 성장 기회 4: 고객의 ESG 전략 지원
  • 성장 기회 5: 업무 공간 기술 및 분석
  • 성장 기회 6: FM을 위한 디지털 전환 및 AI
  • 성장 기회 7: 원격 FM 서비스
  • 성장 기회 8: 건강하고 지속 가능한 건물
  • 성장 기회 9: 비즈니스 생산성 및 조직 회복탄력성
  • 성장 기회 10: 서비스 통합 및 통합 시설 관리(IFM)

부록과 다음 단계

LSH 25.09.02

Technology, Sustainability, Workplace Optimization, and User Experience Drive Transformational Growth

The facility management (FM) sector is experiencing a major transformation due to external forces, changing customer demands, and internal constraints. Geopolitical instability, such as inflation, economic uncertainty, and global conflicts, have disrupted supply chains and raised the cost of operations. Although inflation has increased revenue, it has also compressed margins, and organizations are now concentrating on cost optimization and more outsourcing of FM. At the same time, radical changes in technology, labor market, and workplace demands are redefining service delivery.

The emergence of mobile, flexible workforces and the focus on sustainability and user experience require innovative, tech-enabled FM solutions. However, most companies have been slow to change, and they have been commoditized and their growth stagnated. FM providers need to go beyond the traditional models, be innovative and seek strategic partnerships or acquisitions to develop future-ready capabilities to stay competitive. The convergence of these forces is transforming the FM environment and necessitating a dynamic and responsive approach to address the changing needs of clients and the built environment at large.

Revenue Forecast

The revenue estimate for the base year 2024 is $1,001 billion with a CAGR of 5.2% for the study period 2024-2030.

This study uses end-user contracts to calculate the facility management (FM) market's revenue, including the outsourced FM market (excluding in-house FM services and small FM). The study refers to outsourced FM as the FM market.

The study will present in-house and small FM market opportunities to quantify the FM universe (total spending on all FM services and the addressable market).

In-house FM covers the value of services the end user delivers using its internal staff, not an external service provider.

Small FM relates to small, single-site contracts for small businesses that local service firms will cover. We include this for completeness in the FM universe, but it is not a part of the outsourced FM market, as it has a different supply base.

Definition of Customer Sectors

This study uses the following segmentation when analyzing the market by customer sector:

  • Public Sector: Healthcare, government, education, and other public sectors (e.g., military and defense, immigration, transport, prisons, emergency services, libraries, public buildings, and heritage and culture)
  • Private Sector: Professional services, financial services, industrial, and other private sectors (e.g., retail, hospitality, sport and leisure)

Definition of Regions

This study tracks the global market and focuses on 4 major regions:

  • North America
  • Europe
  • Asia
  • Rest of the World (RoW)

The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Facility Management (FM) Industry

Why

  • This study uses end-user contracts to calculate the facility management (FM) market's revenue, including the outsourced FM market (excluding in-house FM services and small FM).
  • The study will present in-house and small FM market opportunities to quantify the FM universe (total spending on all FM services and the addressable market).
  • In-house FM covers the value of services the end user delivers using its internal staff, not an external service provider.
  • Small FM relates to small, single-site contracts for small businesses that local service firms will cover.

Frost Perspective

  • The analysis categorizes sectors to provide clarity on market dynamics and growth drivers.
  • Customer sectors include Public Sector (healthcare, government, education) and Private Sector (professional services, financial services).
  • Regions analyzed include North America, Europe, Asia, and the Rest of the World (RoW).

Growth Drivers

  • Ongoing government commitment to outsourcing in the public sector raises FM penetration and drives market revenues for outsourced FM services.
  • Demand for cost savings and single-contact integrated solutions drives FM contract penetration and boosts revenues for integrated delivery models.
  • The industrial and commercial sectors' growing need for technical services boosts demand in the hard services segment.
  • Economic uncertainty and low GDP growth could increase FM outsourcing rates as customers increase their focus on core process optimization, cost reduction, and improved productivity. High inflation will act as a tailwind for increasing prices and revenues.
  • However, although this will drive revenue expansion, it will force up costs and pressure margins. Increased focus on energy management, environmental services, and sustainability drives revenue growth in the additional services segment.
  • FM is converging with energy management, performance contracting, and sustainability management, driving the addressable market for FM service suppliers.
  • Outsourcing traditionally in-house FM services in the industrial and manufacturing sectors will drive revenue growth across all service segments, especially hard and additional services.

Growth Restraints

  • Budget constraints resulting from global economic uncertainty will increase price sensitivity, reduce opportunities for value-based upselling, and open the door to aggressive pricing strategies.
  • The historical reliance on in-house FM service delivery and the lack of an outsourcing culture in several customer groups will slow the growth of outsourced FM penetration.
  • Service commoditization, fierce price competition, and margin pressure (especially in the support/soft services market) will lead to severe price sensitivity among customers.
  • The maturity of soft services outsourcing (especially in the private sector) will increase pressure on sales pipelines and severely limit opportunities.
  • Skills shortages and difficulties in acquiring qualified staff negatively impacts the growth of hard FM and additional services.
  • Underdeveloped and weak IFM offerings and few true IFM participants (other than some top suppliers) will limit IFM delivery models in the wider market, hindering customer awareness.
  • Despite strong revenue growth in the public sector, complex tendering processes and the slow pace of awarding new contracts may be unattractive to many suppliers.

Table of Contents

Scope, Segmentation & Methodology

  • Scope of Analysis
  • Segmentation by Service Type
  • Segmentation by Customer Sector
  • Segmentation by Geography
  • Segmentation by Contract Type
  • FM Service Spectrum by Contract Type
  • FM Market Analysis Methodology

Transformation in the Global Facility Management Industry

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Facility Management FM Industry

Growth Environment

  • CEO's 360-degree Perspectives
  • Global FM Market Highlights in Numbers
  • Global FM Market Segmentation
  • Global FM Market Growth by Segment
  • 5 Main Pillars of FM Transformation
  • Predictions and Conclusions

Ecosystem in the Global Facility Management Industry

  • Competitive Environment
  • Competitive Summary by Region
  • Key Competitors by Region
  • Key Competitors by Service Background/Heritage
  • Competitive Outlook for the Global FM Market
  • Revenue Market Share
  • Leading FM Suppliers by Region

Growth Generator in the Global Facility Management Market

  • Summary of the Global FM Market Growth Outlook
  • Top 5 FM Developments, 2024-2030
  • Key FM Market Trends
  • Global FM Market Evolution
  • Top Transformational FM Trends, 2025-2030
  • High Impact Trends and Influencing Factors in 2025
  • Global FM Universe: Total Addressable Market
  • Global FM Universe: Benchmarking Regions
  • Growth Metrics
  • Key Growth Metrics by Region
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast Analysis by Contract Type
  • Revenue by Service Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast Analysis by Service Type
  • Revenue by Service Sub-type
  • Revenue Forecast Analysis by Service Type
  • Market Growth Outlook by Service Type
  • FM Market by Customer Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast Analysis by Customer Type
  • Revenue by Customer Sub-type
  • Revenue Forecast Analysis by Customer Type
  • Market Growth Outlook by Customer Sector
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue by Region by Contract Type
  • Revenue by Region by Service Type
  • Revenue by Region by Customer Type
  • Revenue Forecast Analysis by Region

Growth Generator in the North America Facility Management Market

  • FM Market Dynamics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast by Country
  • FM Market Segmentations
  • FM Market Growth Outlook by Segment
  • Competitive Environment
  • Revenue Market Share

Growth Generator in the Europe Facility Management Market

  • FM Market Dynamics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast by Country
  • FM Market Segmentations
  • FM Market Growth Outlook by Segment
  • Competitive Environment
  • Revenue Market Share

Growth Generator in the Asia Facility Management Market

  • FM Market Dynamics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast by Country
  • FM Market Segmentations
  • FM Market Growth Outlook by Segment
  • Competitive Environment
  • Revenue Market Share

Growth Generator in the RoW Facility Management Market

  • FM Market Dynamics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast by Country
  • FM Market Segmentations
  • FM Market Growth Outlook by Segment
  • Competitive Environment
  • Revenue Market Share

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Decarbonization and Net Zero
  • Growth Opportunity 2: Customer Sector Alignment
  • Growth Opportunity 3: User Experience and Hospitality Services
  • Growth Opportunity 4: Supporting Customers' ESG Strategies
  • Growth Opportunity 5: Workplace Technology and Analytics
  • Growth Opportunity 6: Digital Transformation and AI for FM
  • Growth Opportunity 7: Remote FM Services
  • Growth Opportunity 8: Healthy and Sustainable Buildings
  • Growth Opportunity 9: Business Productivity and Organizational Resilience
  • Growth Opportunity 10: Service Integration and IFM

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Legal Disclaimer
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