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시장보고서
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항공 산업이 나아갈 길로서의 SAFSAFs as the way forward for the aviation industry |
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항공 산업은 운송 관련 배출량의 약 10%을 차지합니다. 세계 각국 정부는 탄소제로 목표를 설정하고 탈탄소화 전략을 채택해야 하며, SAF는 항공 산업을 탈탄소화하기 위한 중요한 기술로 인식되고 있으며, SAF 생산의 주요 경로로는 수소화 처리와 PtL(Power to Liquid)이 있습니다. 민관 부문은 SAF 혼합 의무 및 사용 목표를 설정하고 순 제로 목표 달성을 위해 노력하고 있습니다.
수소화 처리는 현재 가장 저렴하고 쉽게 이용할 수 있는 기술이기 때문에 현재 큰 역할을 하고 있습니다. 그러나 원료의 가용성 문제에 직면해 있습니다. 따라서 장기적으로 저탄소 수소와 탄소 회수 인프라가 성숙해지면 PtL 합성연료가 더 큰 역할을 할 것으로 예상됩니다. 많은 국가에서 SAF 혼합 의무를 규정하고 있으며, 아직 의무화되지 않은 국가에서는 많은 항공사가 자발적으로 혼합 의무를 규정하고 있습니다. 항공사는 SAF 제조업체와 장기적인 거래 계약을 체결하여 목표 달성을 계획하고 있습니다. SAF 생산능력은 2020-2030년 연평균 약 68%로 성장할 것으로 예상되며, 아시아, 북미, 유럽이 공급의 대부분을 제공하는 주요 지역으로 꼽힙니다. 수요 측면에서는 북미, 유럽, 영국이 SAF 소비의 주요 시장이 될 것으로 예측됩니다.
본 보고서는 세계 항공 산업에 대한 조사분석을 통해 탈탄소화에서 SAF의 역할, SAF 생산 경로, 각국의 SAF 혼합 의무, SAF 생산능력 전망 등의 정보를 제공하고 있습니다.
The aviation industry contributes to approximately 10% of all transport-related emissions. With net-zero targets being set by governments around the world, decarbonization strategies need to be adopted. SAFs have been identified as a key technology to decarbonize the aviation industry, with hydrotreatment and PtL (Power to Liquid) as the dominant pathways for SAF production. Both the public and private sectors have mobilized by setting blending mandates and targets for SAF utilization to help reach net-zero goals.
The aviation industry contributes to approximately 10% of all transport-related emissions. With net-zero targets being set by governments around the world, decarbonization strategies need to be adopted. SAFs have been identified as a key technology to decarbonize the aviation industry, with hydrotreatment and Power to Liquid as the dominant pathways for SAF production. Hydrotreatment is playing a major role at present, as the technology is readily available and currently the most affordable, however, it faces issues of feedstock availability. For this reason, Power to Liquid synthetic fuels will play a greater role in the long-term, when low-carbon hydrogen and carbon capture infrastructure will have reached maturity. A number of countries have set blending mandates for SAF usage, and, more prevalently in countries where mandates have not been set in place yet, numerous airlines have also set voluntary blending mandates. Airlines are planning on reaching their targets by signing long-term offtake agreements with SAF producers. With SAF capacity projected to grow at a CAGR of almost 68% between 2020 and 2030, Asia, North America, and Europe have been identified as the key regions providing the majority of said supply. On the demand side, North America, Europe, and the UK are expected to become the dominant markets for SAF consumption.