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액체 향료 시장 규모 : 유형별, 향료별, 용도별, 지역별 - 세계 예측(2023-2032년)

Liquid Flavor Market Size - By Type, Flavor, Application, Regional Outlook & Global Forecast, 2023 - 2032

발행일: | 리서치사: Global Market Insights Inc. | 페이지 정보: 영문 210 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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천연 향료 시장 규모는 천연 향료에 대한 소비자 수요 급증에 힘입어 2023년부터 2032년까지 연평균 4.3%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

건강을 중시하는 소비자들이 투명하고 깨끗한 라벨을 가진 제품을 찾는 가운데 과일, 식물, 허브 등 천연 유래 액체 향료에 대한 선호도가 높아지고 있습니다. 이에 따라 여러 음료 및 식품 제조업체들이 음료, 스낵 등 다양한 제품에 천연 액상 향료를 도입하려는 움직임이 활발해지고 있습니다. 로 로바닐(R) Natural CW 제품군을 확대했습니다. 업계 업체들의 이러한 전략적 제품 개발은 업계 확장을 가속화할 가능성이 높습니다.

제품 유형별로 보면, 천연 액체 향료 시장은 2022년 상당한 수익을 창출할 것으로 예상되며, 실제 과일, 허브, 식물에서 추출한 자연스럽고 깨끗한 라벨의 제품에 대한 소비자 선호도가 높아지면서 2032년까지 4.7%의 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다. 건강을 중시하는 소비자들 사이에서 원료 조달의 투명성에 대한 요구가 높아지면서 합성 향료의 대안으로 천연 액체 향료가 매력적인 대안으로 떠오르고 있습니다. 또한, 일부 F&B 업계 관계자들이 진정성과 품질에 중점을 둔다는 점에서 천연 유래 향료의 채택은 제품의 매력을 더욱 높일 수 있을 것으로 보입니다.

베이커리 및 제과 부문의 액체 향료 산업은 2023년부터 2032년까지 3.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다. 베이커리 및 제과점에서 혁신적이고 독특한 맛에 대한 수요가 증가함에 따라 편리하고 효율적인 솔루션을 제공하는 액체 향료에 대한 필요성이 증가하고 있습니다. 액체 향료는 베이커리 및 제과류 배합에 다양성과 정확성을 더하고, 미각 프로파일을 개선하고, 진화하는 소비자 선호도를 충족시킴으로써 이 부문의 성장에 더욱 기여하고 있습니다.

아시아태평양의 액체 향료 시장은 인구 증가, 급성장하는 식음료 부문, 다양하고 풍미 있는 식품에 대한 수요 증가에 힘입어 2032년까지 4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다. 진화하는 소비자 취향은 자연스럽고 독특한 맛 프로파일에 대한 수요를 증가시키고 업계 참가자들에게 잠재적인 성장 기회를 제공함으로써 액체 향료의 혁신을 더욱 자극하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 10월 국제 식품 향료 회사인 세노비아(Senovia)는 제품 개발 수준에서 아시아 및 중동에 대응하기 위해 아랍에미리트(UAE)에 전문 제품 연구 개발 위성 시설을 개설했습니다. 또한 APAC의 역동적이고 다양한 요리 풍경은 이 지역의 산업 환경을 확대할 가능성이 높습니다.

목차

제1장 조사 방법과 조사 범위

제2장 주요 요약

제3장 액체 향료(Flavor) 업계 인사이트

  • 생태계 분석
  • 업계에 대한 영향요인
    • 성장 촉진요인
    • 업계의 잠재적 리스크&과제
  • 성장 가능성 분석
  • COVID-19의 영향 분석
  • 규제 상황
    • 미국
    • 유럽
  • 가격 분석, 2022년
  • 기술 전망
    • 향후 시장 동향
  • Porter's Five Forces 분석
  • PESTEL 분석
  • 러시아·우크라이나 전쟁이 업계에 미치는 영향

제4장 경쟁 구도

  • 서론
  • 기업 매트릭스 분석
  • 세계 기업 점유율 분석
  • 경쟁 포지셔닝 매트릭스
  • 전략 대시보드

제5장 액체 향료(Flavor) 시장 규모와 예측 : 유형별, 2018년-2032년

  • 천연 향료
  • 합성 향료

제6장 액체 향료(Flavor) 시장 규모와 예측 : 향료(Flavor)별, 2018-2032년

  • 과일
  • 초콜릿
  • 바닐라
  • 견과류
  • 캐러멜
  • 기타

제7장 액체 향료(Flavor) 시장 규모와 예측 : 용도별, 2018-2032년

  • 음료
  • 유제품
  • 베이커리 및 제과
  • 세이보리 및 스낵
  • 기타

제8장 액체 향료(Flavor) 시장 규모와 예측 : 지역별, 2018년-2032년

  • 주요 동향 : 지역별
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 한국
    • 인도네시아
    • 말레이시아
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
  • 중동 및 아프리카
    • 남아프리카공화국
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)

제9장 기업 개요

  • Givaudan S.A.
  • Symrise AG
  • Kerry Group plc
  • International Flavors and Fragrances(IFF)
  • Sensient Technologies
  • Frutarom
  • MANE Flavor & Fragrance Manufacturer
  • Gold Coast Ingredients
  • McCormick & Company, Inc.
  • Natures Flavors, Inc.
  • Synergy Flavors
  • Doehler
  • BioSun Flavors & Food Ingredients
  • T. Hasegawa Co., Ltd.
  • Flavaroma
LSH 24.01.05

Liquid Flavor Market size is anticipated to expand at 4.3% CAGR from 2023-2032 propelled by the surging consumer demand for natural flavors. With multiple health-conscious consumers seeking transparent and clean-label products, the preference for liquid flavors derived from natural sources, such as fruits, botanicals, and herbs is rising. As a response, several food and beverage manufacturers are increasingly incorporating natural liquid flavors into various products, including beverages and snacks. In September 2022, global natural ingredient provider Solvay expanded its Rhovanil® Natural CW range with three new natural flavor ingredients, including Delica, Alta, and Sublima for enabling the F&B sectors to cost-effectively switch to natural flavors to meet the growing consumer expectations for natural products. Such strategic product developments by industry players is likely to accelerate the industry expansion.

The overall industry is segmented into type, flavor, application, and region.

Based on type, the natural liquid flavor market generated considerable revenue in 2022 and is estimated to exhibit 4.7% growth rate through 2032 owing to the rising consumer preference for natural and clean-label products derived from real fruits, herbs, and botanicals. The growing demand among health-conscious consumers for transparency in ingredient sourcing is spurring the adoption of natural liquid flavors as an appealing alternative to synthetic counterparts. Additionally, with several F&B industry participants focusing on authenticity, and quality, the adoption of naturally derived flavors will further enhance the product appeal.

Liquid flavor industry from the bakery and confectionery segment is set to witness 3.9% CAGR between 2023 and 2032. The escalating demand for innovative and unique flavors in baked goods and confections is surging the need for liquid flavors to offer convenient and efficient solutions. Liquid flavors add versatility and precision to the formulations of bakery and confectionery products for enhancing the taste profiles and meeting the evolving consumer preferences, further contributing to the segment growth.

Asia Pacific liquid flavor market is poised to depict 4% CAGR through 2032 driven by the burgeoning population, the presence of a booming food and beverages sector, and the rising demand for diverse and flavorful food products. The evolving consumer preferences are heightening the demand for natural and unique flavor profiles, further stimulating innovations in liquid flavors by providing potential growth opportunities to the industry participants. For instance, in October 2023, international food flavoring company Senovia opened a specialized product R&D satellite facility in the UAE to cater to the Asian and Middle Eastern regions at the product development level. Moreover, the dynamic and diverse culinary landscape of APAC is likely to augment the regional industry outlook.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Industry coverage
  • 1.2 Market scope & definition
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Data collection
  • 1.4 Forecast parameters
  • 1.5 COVID-19 impact analysis at global level
  • 1.6 Data validation
  • 1.7 Data Sources
    • 1.7.1 Primary
    • 1.7.2 Secondary
      • 1.7.2.1 Paid sources
      • 1.7.2.2 Unpaid sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Liquid Flavor industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032
  • 2.2 Business trends
  • 2.3 Type trends
  • 2.4 Flavor trends
  • 2.5 Application trends
  • 2.6 Regional trends

Chapter 3 Liquid Flavor Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 COVID- 19 impact analysis
  • 3.5 Regulatory landscape
    • 3.5.1 U.S.
    • 3.5.2 Europe
  • 3.6 Pricing analysis, 2022
  • 3.7 Technology landscape
    • 3.7.1 Future market trends
  • 3.8 Porter's analysis
  • 3.9 PESTEL analysis
  • 3.10 Russia-Ukraine War Impact on the industry

Chapter 4 Competitive Landscape, 2022

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company matrix analysis, 2022
  • 4.3 Global company market share analysis, 2022
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Liquid Flavor Market Size and Forecast, By Type 2018 - 2032

  • 5.1 Natural Flavors
  • 5.2 Synthetic Flavors

Chapter 6 Liquid Flavor Market Size and Forecast, By Flavor 2018 - 2032

  • 6.1 Fruit
  • 6.2 Chocolate
  • 6.3 Vanilla
  • 6.4 Nut
  • 6.5 Caramel
  • 6.6 Other

Chapter 7 Liquid Flavor Market Size and Forecast, By Application 2018 - 2032

  • 7.1 Beverages
  • 7.2 Dairy Products
  • 7.3 Bakery and Confectionery
  • 7.4 Savory and Snacks
  • 7.5 Other

Chapter 8 Liquid Flavor Market Size and Forecast, By Region 2018 - 2032

  • 8.1 Key trends, by region
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Spain
    • 8.3.5 Italy
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 South Korea
    • 8.4.6 Indonesia
    • 8.4.7 Malaysia
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 UAE

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Givaudan S.A.
  • 9.2 Symrise AG
  • 9.3 Kerry Group plc
  • 9.4 International Flavors and Fragrances (IFF)
  • 9.5 Sensient Technologies
  • 9.6 Frutarom
  • 9.7 MANE Flavor & Fragrance Manufacturer
  • 9.8 Gold Coast Ingredients
  • 9.9 McCormick & Company, Inc.
  • 9.10 Natures Flavors, Inc.
  • 9.11 Synergy Flavors
  • 9.12 Doehler
  • 9.13 BioSun Flavors & Food Ingredients
  • 9.14 T. Hasegawa Co., Ltd.
  • 9.15 Flavaroma
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