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PMS 및 월경 건강 보충제 시장 : 제품별, 소비자 그룹별, 제형별, 유통 채널별, 세계 예측(2024-2032년)

PMS and Menstrual Health Supplements Market - By Product (Combined, Single [Vitamins, Minerals]), Consumer Group (Premenstrual Syndrome, Perimenopause), Formulations (Tables & Capsules, Powder), Distribution Channel, Global Forecast (2024 - 2032)

발행일: | 리서치사: Global Market Insights Inc. | 페이지 정보: 영문 186 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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PMS 및 월경 건강 보충제 시장 규모는 의료 전문가 및 전문가에 의한 노력에 의해 2024-2032년 CAGR 5.8%를 기록합니다.

예를 들어 2023년 8월 싱가포르의 무움 헬스(Moom Health)는 PMS와 생리통에 대한 보충제 포트폴리오를 확장했습니다.

또한 일부 유명 기업은 의사, 영양사 및 기타 의료 서비스 프로바이더와 협력하여 PMS 및 월경 건강 보충제에 대한 신뢰성을 높이고 정보에 입각한 권장 사항을 제공합니다. 급속한 기술 발전은 생체이용률과 흡수 기술을 향상시키는 등 성분 전달 시스템의 혁신을 통해 이러한 보충제 개발에 영향을 미치고 있습니다.

PMS 및 월경 건강 보충제 산업은 제품, 소비자 그룹, 제형, 유통 채널 및 지역으로 구분됩니다.

제품별로 보면 단일 영양 보충제 부문은 2032년까지 업계 가치가 유리하게 성장할 것으로 예상됩니다. 단일 영양 보충제는 특정 PMS 및 월경 증상을 완화하기 위해 특정 영양소 및 성분을 제공하는 데 초점을 맞추었습니다. 이러한 표적화된 접근 방식을 통해 소비자는 여러 영양소가 혼합된 제품보다 기분 저하, 경련, 피로와 같은 특정 문제에 더 효과적으로 대처할 수 있습니다.

제형에 따라 PMS 및 월경 건강 보충제 시장 규모는 2024-2032년 분말 부문이 크게 확대될 것으로 예상됩니다. 분말 보충제는 물, 스무디, 주스 등 음료에 섞어 섭취할 수 있으므로 소비에 유연성이 있습니다. 또한 분말은 정제나 캡슐에 비해 용해가 빠르며 소화기관에서 더 빨리 흡수됩니다. 보충제의 효과를 높이고 PMS와 생리 증상을 빠르게 완화하는 강력한 능력은 이 분야의 성장을 가속할 것으로 보입니다.

지역별로 보면 유럽의 PMS 및 월경 건강 보충제 산업은 2032년까지 상당한 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이 지역에서는 E-Commerce와 소비자 직접 판매 채널이 부상하고 있으며, 온라인 플랫폼이 보충제 구매의 주요 수단으로 부상하고 있으며, 기업은 디지털 마케팅을 활용하여 소비자에게 접근하고 있습니다. 여성의 건강과 웰빙에 대한 인식이 높아지면서 이 지역의 제품 소비가 증가할 것으로 보입니다.

목차

제1장 조사 방법과 조사 범위

제2장 개요

제3장 업계 인사이트

  • 에코시스템 분석
  • 업계에 대한 영향요인
    • 촉진요인
      • 월경 건강에 대한 의식의 향상
      • PMS 및 월경 장애의 이환율 증가
      • 보충제 제제의 기술적 진보
    • 업계의 잠재적 리스크 & 과제
      • 엄격한 규제와 승인 프로세스
  • 성장 가능성 분석
  • 규제 상황
  • 기술적 전망
  • Porter의 산업 분석
  • PESTEL 분석

제4장 경쟁 구도

  • 서론
  • 기업 매트릭스 분석
  • 주요 시장 기업의 경쟁 분석
  • 경쟁 포지셔닝 매트릭스
  • 전략 대시보드

제5장 시장 추산·예측 : 제품별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 복합 영양 보충제
  • 단일 영양 보충제
    • 비타민
    • 미네랄
    • 허브 보충제
    • 기타 단품 영양 보충제

제6장 시장 추산·예측 : 소비자 그룹별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 월경전 증후군(PMS)
  • 갱년기 장애

제7장 시장 추산·예측 : 제형별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 정제·캡슐
  • 분말
  • 소프트 젤
  • 기타 제형

제8장 시장 추산·예측 : 유통 채널별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 소매 약국
  • 병원 약국
  • 온라인 약국

제9장 시장 추산·예측 : 지역별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 네덜란드
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 남아프리카공화국
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 기업 개요

  • Amway
  • Archer Daniels Midland
  • Country Life
  • CVS Health
  • DM Pharma
  • HealthBest
  • Herbalife International of America, Inc.
  • InStrenghth
  • JS Health
  • Looni
  • Nature's Bounty
  • Nature's Craft
  • Pharmavite LLC
  • Power Gummies
  • Purify Life
KSA 24.08.30

PMS and Menstrual Health Supplements Market size will record 5.8% CAGR between 2024 and 2032, on account of the rising efforts by healthcare professionals and experts. For instance, in August 2023, Singapore's Moom Health extended its supplements portfolio to battle PMS and menstrual woes.

Several prominent companies are also working with doctors, nutritionists, and other healthcare providers to enhance credibility of PMS and menstrual health supplements to provide informed recommendations. Rapid technological advances are influencing the development of these supplements with innovations in ingredient delivery systems, such as enhanced bioavailability and absorption technologies.

The PMS and menstrual health supplements industry is segmented into product, consumer group, formulation, distribution channel, and region.

By product, the industry value from the single nutrition supplements segment will witness lucrative growth through 2032. Single-nutrition supplements focus on offering specific nutrients or ingredients to alleviate specific PMS or menstrual symptoms. This targeted approach is also allowing consumers to address specific issues, such as mood swings, cramps, or fatigue, more effectively than multi-nutrient formulations.

Based on formulation, the PMS and menstrual health supplements market size from the powder segment will accrue significant expansion from 2024 to 2032. Powdered supplements offer flexibility in consumption as they can be mixed into beverages like water, smoothies, and juices. Powders also dissolve more quickly and are absorbed faster in the digestive system as compared to tablets and capsules. The strong ability to enhance the effectiveness of the supplements and provide quicker relief from PMS and menstrual symptoms will boost the segment growth.

Regionally, the Europe PMS and menstrual health supplements industry value may witness substantial CAGR through 2032, attributed to growing focus on sustainability and ethical sourcing of ingredients. With the rise of e-commerce and direct-to-consumer sales channels across the region, online platforms are becoming a primary method for purchasing supplements, with companies leveraging digital marketing to reach consumers. The surging awareness of women's health and wellness will also drive the regional product consumption.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Increasing awareness of menstrual health
      • 3.2.1.2 Growing incidence of PMS and menstrual disorders
      • 3.2.1.3 Technological advancements in supplement formulation
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.2.2.1 Strict regulations and approval processes
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Technological landscape
  • 3.6 Porter's analysis
  • 3.7 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company matrix analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Product, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Combined nutrition supplements
  • 5.3 Single nutrition supplements
    • 5.3.1 Vitamins
    • 5.3.2 Minerals
    • 5.3.3 Herbal supplements
    • 5.3.4 Other single nutrition supplements

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Consumer Group, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Premenstrual syndrome (PMS)
  • 6.3 Perimenopause

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Formulation, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Tablets & capsules
  • 7.3 Powder
  • 7.4 Softgels
  • 7.5 Other formulations

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Retail pharmacies
  • 8.3 Hospital pharmacies
  • 8.4 Online pharmacies

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Netherlands
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 Japan
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Rest of Latin America
  • 9.6 Middle East and Africa
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Amway
  • 10.2 Archer Daniels Midland
  • 10.3 Country Life
  • 10.4 CVS Health
  • 10.5 DM Pharma
  • 10.6 HealthBest
  • 10.7 Herbalife International of America, Inc.
  • 10.8 InStrenghth
  • 10.9 JS Health
  • 10.10 Looni
  • 10.11 Nature's Bounty
  • 10.12 Nature's Craft
  • 10.13 Pharmavite LLC
  • 10.14 Power Gummies
  • 10.15 Purify Life
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