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미국의 암 조영제 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 유형별, 양식별, 용도별, 부문별 예측(2024-2030년)

U.S. Cancer Contrast Media Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type, By Modality, By Application, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 94 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 암 조영제 시장 성장 및 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 미국의 암 조영제 시장은 2030년까지 15억 3,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2024년부터 2030년까지 11.7%의 CAGR로 확대될 것으로 예상됩니다.

주요 시장 기업 간의 협력 및 파트너십 증가, 정부 및 민간 부문의 R&D 투자 증가, 영상 진단에 대한 AI의 통합은 조영제의 능력을 향상시키고 있습니다. 따라서 이러한 요인들은 미국의 암 조영제 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.

신제품 출시는 제조업체 간의 경쟁을 촉진하고, 혁신을 촉진하고, 가격을 낮추며, 궁극적으로 환자와 의료 서비스 제공자 모두에게 선택의 폭을 넓힐 수 있습니다. 전체 시장의 성장 가능성은 안전성 향상, 표적 특이성 강화, 특징적인 영상 특성을 제공하는 새로운 조영제 생산에 달려 있습니다. 이는 진단과 치료 모두에 새로운 길을 열어줄 것입니다. 예를 들어, GE헬스케어는 2023년 4월 MRI 약물 고객 기반에 클라리스칸(가도텔릭산)과 픽소스캔(가도부트롤)이라는 두 가지 최고급 대환형 분자를 도입하여 조영제의 폭을 넓혔습니다. 업계 주요 기업들은 제품 포트폴리오를 확장하여 신제품을 시장에 출시하고 연구개발을 강화하는 등 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다.

또한, 의료 예산의 증가는 암의 조기 발견과 첨단 진단 도구에 대한 접근성 향상을 위한 공중보건 이니셔티브를 촉진하는 경우가 많습니다. 이러한 이니셔티브는 조영제의 중요성에 대한 인식이 높아지면서 해당 조영제에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 의료 예산의 증가는 신규 진입자를 끌어들이고 기존 이해관계자들이 시장에서 경쟁할 수 있는 동기를 부여합니다. 이러한 역동적인 움직임은 혁신을 촉진하고, 가격 경쟁을 촉진하며, 궁극적으로 의료진과 환자 모두에게 다양한 선택권을 제공합니다. 이러한 노력은 시장 확대에 유리한 기회를 창출하고 있습니다.

미국의 암 조영제 시장 보고서 - 하이라이트

  • 요오드 기반 조영제는 의료 영상 진단의 증가로 인해 2023년 39.5%의 점유율을 차지하며 유형별 부문을 지배했습니다.
  • 방사성 의약품 부문은 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 핵의학 이미징 분야는 2023년 38.2%의 가장 큰 시장 점유율을 차지했으며, 의료 전문가가 정확한 진단을 할 수 있도록 신체 내부 구조와 기능에 대한 상세하고 정확한 이미지를 제공하는 능력으로 인해 예측 기간 동안 가장 빠른 성장세를 보일 것으로 예상됩니다.
  • 좌식 생활습관, 흡연율 증가, 대기오염의 증가는 미국 내 암 환자 유병률 증가의 원인 중 하나입니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 미국의 암 조영제 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
    • 상부 시장 전망
    • 관련/부수 시장 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 시장 기회 분석
    • 시장 과제 분석
  • 미국의 암 조영제 시장 : 규제 프레임워크 및 기준과 컴플라이언스
  • 미국의 암 조영제 시장 : 상환 시나리오
  • 미국의 암 조영제 시장 : 분석 툴
    • 업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 미국의 암 조영제 시장 : 종류 추정·동향 분석

  • 유형 시장 점유율, 2023년 및 2030년
  • 부문 대시보드
  • 미국의 암 조영제 시장 : 유형별 전망

제5장 미국의 암 조영제 시장 : 모달리티 추정·동향 분석

  • 모달리티 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 부문 대시보드
  • 미국의 암 조영제 시장 전망 : 모달리티별

제6장 미국의 암 조영제 시장 : 용도 추정·동향 분석

  • 용도 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 부문 대시보드
  • 미국의 암 조영제 시장 전망 : 용도별

제7장 경쟁 상황

  • 주요 시장 진출 기업에 의한 최근의 동향과 영향 분석
  • 회사/경쟁 분류
  • 벤더 상황
    • List of key distributors and channel partners
    • Key customers
    • Key company market share analysis, 2023
    • Bayer AG
    • Lantheus
    • Bracco
    • Guerbet
    • Trivitron Healthcare
    • Cardinal Health
    • Telix Pharmaceuticals Limited
    • GE HealthCare
    • IMAX Diagnostic Imaging
    • Nano Therapeutics Pvt. Ltd.
ksm 24.03.20

U.S. Cancer Contrast Media Market Growth & Trends:

The U.S. cancer contrast media market is anticipated to reach USD 1.53 billion by 2030 and is anticipated to expand at a CAGR of 11.7% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing collaboration and partnerships among key market players, coupled with growing government and private sector R&D investments, alongside the integration of AI in diagnostic imaging enhance the capabilities of contrast media. Thus, these factors collectively propel the growth of U.S. cancer contrast media market.

Introducing new products can ignite positive competition among manufacturers, fostering innovation, lowering prices, and ultimately enhancing choices for both patients and healthcare providers. The potential for expanding the overall market depends upon the manufacturing of novel contrast agents that offer heightened safety, enhanced target specificity, or distinctive imaging properties. This opens up new pathways for both diagnosis and treatment. For instance, in April 2023 , GE Healthcare has broadened its range of contrast media by introducing two premier macrocyclic molecules, namely Clariscan (gadoteric acid) and Pixxoscan (gadobutrol), to its customer base for MRI agents. The industry key players are involved in enhancing R&D by introducing novel products to the market by expanding their product portfolio, which drives market growth.

Moreover, increased funding in healthcare budgets often facilitates public health initiatives promoting early cancer detection and enhanced accessibility to advanced diagnostic tools. These initiatives enhance awareness of the importance of contrast-enhanced imaging, consequently fueling demand for corresponding contrast media. The growth in healthcare budgets attracts new players and motivates existing stakeholders to compete in the market. This dynamic stimulates innovation, fosters price competitiveness, and ultimately leads to a broader range of options for both healthcare providers and patients. Such initiatives create a lucrative opportunity for market expansion.

U.S. Cancer Contrast Media Market Report Highlights:

  • Iodinated contrast media dominated the type segment with a share of 39.5% in 2023 owing to the increasing medical imaging procedures.
  • The radioactive agents segment is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period.
  • The nuclear imaging segment held the largest market share of 38.2% in 2023 and is anticipated to witness fastest growth over the forecast period owing to its ability to provide detailed and accurate images of internal structures and functions within the body which allows healthcare professionals for precise diagnosis.
  • Sedentary lifestyle, increasing incidences of smoking and rising air pollution are contributing to the growing prevalence of cancer cases in U.S.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Type
    • 1.2.2. Modality
    • 1.2.3. Application
    • 1.2.4. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased database
    • 1.4.2. GVR's internal database
    • 1.4.3. Secondary sources
    • 1.4.4. Primary research
    • 1.4.5. Details of primary research
      • 1.4.5.1. Data for primary interviews in U.S.
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data analysis models
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Commodity flow analysis (Model 1)
    • 1.7.2. Approach 1: Commodity flow approach
    • 1.7.3. Volume price analysis (Model 2)
    • 1.7.4. Approach 2: Volume price analysis
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Type outlook
    • 2.2.2. Modality outlook
    • 2.2.3. Application outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Cancer Contrast Media Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market driver analysis
      • 3.2.1.1. Increasing number of clinical studies
      • 3.2.1.2. Rising cancer cases
      • 3.2.1.3. Technological advancements
    • 3.2.2. Market restraint analysis
      • 3.2.2.1. Side effects and adverse reactions related to contrast agents
      • 3.2.2.2. Presence of alternative imaging options
    • 3.2.3. Market opportunity analysis
      • 3.2.3.1. Increasing demand for medical imaging
    • 3.2.4. Market challenges analysis
      • 3.2.4.1. Shortage of contrast media due to supply chain disruptions
  • 3.3. U.S. Cancer Contrast Media Market: Regulatory Framework and Standards & Compliances
  • 3.4. U.S. Cancer Contrast Media Market: Reimbursement Scenario
  • 3.5. U.S. Cancer Contrast Media Market Analysis Tools
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces
      • 3.5.1.1. Supplier power
      • 3.5.1.2. Buyer power
      • 3.5.1.3. Substitution threat
      • 3.5.1.4. Threat of new entrant
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
      • 3.5.2.1. Political landscape
      • 3.5.2.2. Technological landscape
      • 3.5.2.3. Economic landscape

Chapter 4. U.S. Cancer Contrast Media Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Type Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. Segment Dashboard
  • 4.3. U.S. Cancer Contrast Media Market by Type Outlook
  • 4.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
    • 4.4.1. Gadolinium-based Contrast Media
      • 4.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 4.4.2. Iodinated Contrast Media
      • 4.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 4.4.3. Radioactive Agents
      • 4.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 4.4.4. Others
      • 4.4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Cancer Contrast Media Market: Modality Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Modality Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Segment Dashboard
  • 5.3. U.S. Cancer Contrast Media Market by Modality Outlook
  • 5.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
    • 5.4.1. Nuclear Imaging
      • 5.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.2. CT scans
      • 5.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.3. Mammography
      • 5.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.4. MRI scans
      • 5.4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.5. Ultrasound
      • 5.4.5.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Cancer Contrast Media Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Segment Dashboard
  • 6.3. U.S. Cancer Contrast Media Market by Application Outlook
  • 6.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
    • 6.4.1. Breast Cancer
      • 6.4.1.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. Bladder Cancer
      • 6.4.2.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.4.3. Colorectal Cancer
      • 6.4.3.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.4.4. Lung Cancer
      • 6.4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.4.5. Prostate Cancer
      • 6.4.5.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.4.6. Others
      • 6.4.6.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Company/Competition Categorization
  • 7.3. Vendor Landscape
    • 7.3.1. List of key distributors and channel partners
    • 7.3.2. Key customers
    • 7.3.3. Key company market share analysis, 2023
    • 7.3.4. Bayer AG
      • 7.3.4.1. Company overview
      • 7.3.4.2. Financial performance
      • 7.3.4.3. Product benchmarking
      • 7.3.4.4. Strategic initiatives
    • 7.3.5. Lantheus
      • 7.3.5.1. Company overview
      • 7.3.5.2. Financial performance
      • 7.3.5.3. Product benchmarking
      • 7.3.5.4. Strategic initiatives
    • 7.3.6. Bracco
      • 7.3.6.1. Company overview
      • 7.3.6.2. Financial performance
      • 7.3.6.3. Product benchmarking
      • 7.3.6.4. Strategic initiatives
    • 7.3.7. Guerbet
      • 7.3.7.1. Company overview
      • 7.3.7.2. Financial performance
      • 7.3.7.3. Product benchmarking
      • 7.3.7.4. Strategic initiatives
    • 7.3.8. Trivitron Healthcare
      • 7.3.8.1. Company overview
      • 7.3.8.2. Financial performance
      • 7.3.8.3. Product benchmarking
      • 7.3.8.4. Strategic initiatives
    • 7.3.9. Cardinal Health
      • 7.3.9.1. Company overview
      • 7.3.9.2. Financial performance
      • 7.3.9.3. Product benchmarking
      • 7.3.9.4. Strategic initiatives
    • 7.3.10. Telix Pharmaceuticals Limited
      • 7.3.10.1. Company overview
      • 7.3.10.2. Financial performance
      • 7.3.10.3. Product benchmarking
      • 7.3.10.4. Strategic initiatives
    • 7.3.11. GE HealthCare
      • 7.3.11.1. Company overview
      • 7.3.11.2. Financial performance
      • 7.3.11.3. Product benchmarking
      • 7.3.11.4. Strategic initiatives
    • 7.3.12. IMAX Diagnostic Imaging
      • 7.3.12.1. Company overview
      • 7.3.12.2. Financial performance
      • 7.3.12.3. Product benchmarking
      • 7.3.12.4. Strategic initiatives
    • 7.3.13. Nano Therapeutics Pvt. Ltd.
      • 7.3.13.1. Company overview
      • 7.3.13.2. Financial performance
      • 7.3.13.3. Product benchmarking
      • 7.3.13.4. Strategic initiatives
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