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북미의 마케팅 기술 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 유형별, 용도별, 국가별 부문 예측(2024-2030년)

North America Marketing Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Social Media Tools, Content Marketing Tools, Rich Media Tools, Automation Tools), By Type, By Application, By Country, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 90 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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북미 마케팅 기술 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 북미 마케팅 기술(MarTech) 시장 규모는 2024년부터 2030년까지 20.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록했으며, 2030년까지 4,703억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 데이터 주도의 의사결정에 대한 수요 증가는 MarTech 수요를 촉진하고 있습니다. MarTech을 통해 기업은 세분화된 고객 그룹에 대응하고 타겟팅된 접근 방식을 구축할 수 있습니다. 마케팅 기술을 채택한 기업은 원격지 팀과 다른 디지털 플랫폼간에 생산성을 유지할 수 있습니다.

자동화와 인공지능(AI)의 성장은 이러한 플랫폼의 강화에 큰 역할을 하고 있습니다. 자연 언어 처리(NLP), 컴퓨터 비전, 예측 분석, 딥 뉴럴 네트워크(DNN), 확장 분석 등은 기업 행동 예측, 고객 커뮤니케이션 간소화, 컨텐츠 생성 자동화, 정밀한 컨텍스트 광고 생성, 비용 절감 등에 도움이 됩니다. 캠페인용 에셋(제목, 설명문, 이미지) 생성 등으로 신흥국 시장을 지원하기 위해 Microsoft는 Copilot AI(기술대학이 개발한 채팅봇)의 평가판을 보다 광범위한 광고주에게 전개했습니다.

이 플랫폼은 NLP와 생성형 AI를 결합하여 회사의 광고 제품, 용도, 기능, 관련 링크 등에 대해 적절하고 신속한 답변을 제공합니다. 다양한 업계의 MarTech에 대한 수요 증가가 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 이러한 솔루션의 최종 사용자는 용도에서 생산적인 가치를 얻고 있습니다. 전자상거래 사용자를 위한 개인화된 쇼핑 경험, 헬스케어 업계에서 환자 문의를 위한 채팅봇, 미디어 및 엔터테인먼트 업계에서의 고객 참여 전술 등은 기업이 마케팅 기술을 채택하도록 장려하는 가치 지향의 측면입니다.

북미 마케팅 기술 시장 보고서 하이라이트

  • 소셜 미디어 도구 제품 부문이 2023년 24.5%의 점유율로 시장을 독점했습니다. 이 부문은 다른 도구와 비교하여 가장 비용 효율적인 도구 중 하나이기 때문에 예측 기간 동안 CAGR 21.2%에서 성장할 것으로 예상됩니다. 또한 기업은 소셜 미디어 도구를 활용하여 많은 양의 귀중한 데이터를 생성합니다.
  • 디지털 마케팅 유형은 2023년에 압도적인 시장 점유율을 차지하며 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다. 비용 절감, 타겟팅된 접근 방식에 대한 액세스, 개인화된 메시지 등 디지털 마케팅과 관련된 이점은 이 부문의 성장에 기여하는 주요 요인입니다.
  • 헬스케어 용도 분야는 2023년에 큰 시장 점유율을 차지하며 예측 기간 동안 급속한 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다. 자동화는 자동 예약 알림, 처방전 보충, 웹 검색 기반 액션 트리거 메시지 등을 통해 건강 관리 제공업체가 고객 경험을 개선하고 더 나은 치료를 제공하는 데 도움이 됩니다. 적절하고 적시에 커뮤니케이션을 통해 환자와의 진정한 연결을 키우는 데 도움이 됩니다.
  • 2023년 12월, Amazon Web Services, Inc.는 마텍 역량 프로그램인 AWS Digital Customer Experience Competency의 확장을 발표했습니다. 잠재고객 및 고객 데이터 관리, 광고 플랫폼, 광고 인텔리전스 및 측정, 개인정보 보호가 강화된 데이터는 현재 AWS 광고 및 마케팅 기술 역량이라는 업데이트 프로그램에 추가된 새로운 역량의 일부입니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 북미 마케팅 기술 시장의 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
    • 상위 시장 전망
    • 관련/ 부수 시장 전망
  • 업계 밸류체인 분석
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 시장 기회 분석
  • 북미 마케팅 기술 시장 분석 도구
    • 업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 북미의 마케팅 기술 시장 : 제품의 추정 및 동향 분석

  • 제품 변동 분석과 시장 점유율, 2023년·2030년
  • 북미의 마케팅 기술 시장 : 제품 변동 분석, 2023년·2030년
  • 소셜 미디어 도구
  • 컨텐츠 마케팅 도구
  • 리치 미디어 툴
  • 자동화 툴
  • 데이터·분석 툴
  • 판매 촉진 도구

제5장 북미의 마케팅 기술 시장 : 유형의 추정 및 동향 분석

  • 유형 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 북미의 마케팅 기술 시장 : 유형 변동 분석, 2023년과 2030년
  • 디지털 마케팅
  • 오프라인 마케팅

제6장 북미의 마케팅 기술 시장 : 용도의 추정 및 동향 분석

  • 용도 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 북미의 마케팅 기술 시장 : 용도 변동 분석, 2023년과 2030년
  • IT 및 통신
  • 소매업 및 E-Commerce
  • 헬스케어
  • 미디어 및 엔터테인먼트
  • 스포츠 이벤트
  • BFSI
  • 부동산
  • 기타

제7장 북미 마케팅 기술 시장 - 경쟁 구도

  • 최근 동향과 영향 분석 : 주요 시장 진출기업별
  • 기업 분류
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
    • 확대
    • 합병인수
    • 파트너십·협업
    • 신제품 발매
    • 연구개발
  • 기업 프로파일
    • Amazon Web Services, Inc.(Amazon.com, Inc.)
    • Apple
    • Adobe Inc.
    • Amdocs
    • Buzzoole(Buzzoole Holdings Limited)
    • Konnect Insights(Prudence Analytics and Software Solutions Pvt. Ltd)
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Microsoft
    • Oracle
    • SAP
    • ContentGrow
    • Iterable, Inc.
    • Shift Paradigm
    • MiQ
    • Hootsuite Inc.
    • Buffer
    • eclincher, Inc.
    • CoSchedule
    • (LG Ad Solutions) Alphonso Inc
    • 커뮤니티
    • Infobip Ltd.
    • Meta
    • Salesforce, Inc.
JHS 24.06.20

North America Marketing Technology Market Growth & Trends:

The North America marketing technology (MarTech) market size is anticipated to reach USD 470.3 billion by 2030, registering a CAGR of 20.1% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing demand for data-driven decision-making is fostering the demand for MarTech. MarTech enables companies to cater to fragmented customer groups and build a targeted approach. Companies employing marketing technologies can maintain productivity across teams remotely and across different digital platforms.

Growth in automation and artificial intelligence (AI) has played a significant role in enhancing these platforms. Natural language processing (NLP), computer vision, predictive analytics, deep neural networks (DNN), and augmented analytics help companies in behavior forecasting, streamline customer communication, automate content creation, create contextual ads that are highly precise, and cut costs, among other benefits. To aid marketers in generating assets for campaigns (headlines, descriptions, and images) and other aspects, Microsoft rolled out Copilot AI (a chatbot developed by the tech giant) trial to a more extensive set of advertisers.

The platform combines NLP and generative AI to deliver relevant and quick answers regarding the company's advertising products, uses, features, relevant links, and more. The growing demand for MarTech from various industries is expected to drive market growth. End-users of these solutions are obtaining productive value from their application. Personalized shopping experiences for e-commerce users, chatbots for patient inquiries in the healthcare industry, and customer engagement tactics in the media & entertainment industry are some value-oriented aspects encouraging companies to employ marketing technologies.

North America Marketing Technology Market Report Highlights:

  • The social media tools product segment dominated the market with a share of 24.5% in 2023. The segment is expected to grow at a CAGR of 21.2% over the forecast period as it is one of the most cost-effective tools compared to other tools. In addition, businesses utilize social media tools to generate a high volume of valuable data
  • The digital marketing type segment held the dominant market share in 2023 and is estimated to grow at the fastest CAGR over the forecast period. The benefits associated with digital marketing, such as lower costs, access to a more targeted approach, and personalized messages, are key factors contributing to the segment growth
  • The healthcare application segment accounted for a major market share in 2023 and is projected to grow at a rapid CAGR over the forecast period. Automation has helped healthcare providers enhance the customer experience and deliver better care through automatic appointment reminders, prescription refills, and action-triggered messages based on their web searches. It has helped foster a real connection with patients through relevant and timely communication
  • In December 2023, Amazon Web Services, Inc. announced the expansion of its AWS Digital Customer Experience Competency, a martech competency program. Audience & customer data management, ad platforms, ad intelligence & measurement, and privacy-enhanced data are some new competencies being added to the updates program, now called AWS Advertising and Marketing Technology Competency

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Product
    • 1.2.2. Type
    • 1.2.3. Application
    • 1.2.4. Country Scope
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Product outlook
    • 2.2.2. Type outlook
    • 2.2.3. Application outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. North America Marketing Technology Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1 Increasing adoption of targeting strategies
      • 3.3.1.2 Growing adoption of social media
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
      • 3.3.2.1 Data security and privacy concerns
    • 3.3.3. Market Opportunity Analysis
      • 3.3.3.1 Growing investments in artificial intelligence
  • 3.4. North America Marketing Technology Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.4.1.1. Supplier power
      • 3.4.1.2. Buyer power
      • 3.4.1.3. Substitution threat
      • 3.4.1.4. Threat of new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic landscape
      • 3.4.2.3. Social landscape
      • 3.4.2.4. Technological landscape
      • 3.4.2.5. Environmental landscape
      • 3.4.2.6. Legal landscape

Chapter 4. North America Marketing Technology Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. North America Marketing Technology Market: Product Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 4.3. Social media tools
    • 4.3.1. Social media tools market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Content marketing tools
    • 4.4.1. Content marketing tools market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.5. Rich media tool
    • 4.5.1. Rich media tool market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.6. Automation tool
    • 4.6.1. Automation tool market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.7. Data & analytics tools
    • 4.7.1. Data & analytics tools market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.8. Sales enablement tools
    • 4.8.1. Sales enablement tools market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. North America Marketing Technology Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. North America Marketing Technology Market: Type Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 5.3. Digital marketing
    • 5.3.1. Digital marketing Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Offline marketing
    • 5.4.1. Offline marketing Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. North America Marketing Technology Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. North America Marketing Technology Market: Application Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 6.3. IT & telecommunication
    • 6.3.1. IT & telecommunication market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Retail & e-commerce
    • 6.4.1. Retail & e-commerce market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Healthcare
    • 6.5.1. Healthcare market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.6. Media & entertainment
    • 6.6.1. Media & entertainment market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.7. Sports & events
    • 6.7.1. Sports & events market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.8. BFSI
    • 6.8.1. BFSI market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.9. Real Estate
    • 6.9.1. Real estate market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.10. Others
    • 6.10.1. Others market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. North America Marketing Technology Market - Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Strategy Mapping
    • 7.4.1. Expansion
    • 7.4.2. Mergers & Acquisition
    • 7.4.3. Partnerships & Collaboration
    • 7.4.4. New Product Launches
    • 7.4.5. Research and Development
  • 7.5. Company Profiles
    • 7.5.1. Amazon Web Services, Inc. (Amazon.com, Inc.)
      • 7.5.1.1. Participant's overview
      • 7.5.1.2. Financial performance
      • 7.5.1.3. Product benchmarking
      • 7.5.1.4. Recent developments
    • 7.5.2. Apple
      • 7.5.2.1. Participant's overview
      • 7.5.2.2. Financial performance
      • 7.5.2.3. Product benchmarking
      • 7.5.2.4. Recent developments
    • 7.5.3. Adobe Inc.
      • 7.5.3.1. Participant's overview
      • 7.5.3.2. Financial performance
      • 7.5.3.3. Product benchmarking
      • 7.5.3.4. Recent developments
    • 7.5.4. Amdocs
      • 7.5.4.1. Participant's overview
      • 7.5.4.2. Financial performance
      • 7.5.4.3. Product benchmarking
      • 7.5.4.4. Recent developments
    • 7.5.5. Buzzoole (Buzzoole Holdings Limited)
      • 7.5.5.1. Participant's overview
      • 7.5.5.2. Financial performance
      • 7.5.5.3. Product benchmarking
      • 7.5.5.4. Recent developments
    • 7.5.6. Konnect Insights (Prudence Analytics and Software Solutions Pvt. Ltd)
      • 7.5.6.1. Participant's overview
      • 7.5.6.2. Financial performance
      • 7.5.6.3. Product benchmarking
      • 7.5.6.4. Recent developments
    • 7.5.7. Google LLC (Alphabet Inc.)
      • 7.5.7.1. Participant's overview
      • 7.5.7.2. Financial performance
      • 7.5.7.3. Product benchmarking
      • 7.5.7.4. Recent developments
    • 7.5.8. Microsoft
      • 7.5.8.1. Participant's overview
      • 7.5.8.2. Financial performance
      • 7.5.8.3. Product benchmarking
      • 7.5.8.4. Recent developments
    • 7.5.9. Oracle
      • 7.5.9.1. Participant's overview
      • 7.5.9.2. Financial performance
      • 7.5.9.3. Product benchmarking
      • 7.5.9.4. Recent developments
    • 7.5.10. SAP
      • 7.5.10.1. Participant's overview
      • 7.5.10.2. Financial performance
      • 7.5.10.3. Product benchmarking
      • 7.5.10.4. Recent developments
    • 7.5.11. ContentGrow
      • 7.5.11.1. Participant's overview
      • 7.5.11.2. Financial performance
      • 7.5.11.3. Product benchmarking
      • 7.5.11.4. Recent developments
    • 7.5.12. Iterable, Inc.
      • 7.5.12.1. Participant's overview
      • 7.5.12.2. Financial performance
      • 7.5.12.3. Product benchmarking
      • 7.5.12.4. Recent developments
    • 7.5.13. Shift Paradigm
      • 7.5.13.1. Participant's overview
      • 7.5.13.2. Financial performance
      • 7.5.13.3. Product benchmarking
      • 7.5.13.4. Recent developments
    • 7.5.14. MiQ
      • 7.5.14.1. Participant's overview
      • 7.5.14.2. Financial performance
      • 7.5.14.3. Product benchmarking
      • 7.5.14.4. Recent developments
    • 7.5.15. Hootsuite Inc.
      • 7.5.15.1. Participant's overview
      • 7.5.15.2. Financial performance
      • 7.5.15.3. Product benchmarking
      • 7.5.15.4. Recent developments
    • 7.5.16. Buffer
      • 7.5.16.1. Participant's overview
      • 7.5.16.2. Financial performance
      • 7.5.16.3. Product benchmarking
      • 7.5.16.4. Recent developments
    • 7.5.17. eclincher, Inc.
      • 7.5.17.1. Participant's overview
      • 7.5.17.2. Financial performance
      • 7.5.17.3. Product benchmarking
      • 7.5.17.4. Recent developments
    • 7.5.18. CoSchedule
      • 7.5.18.1. Participant's overview
      • 7.5.18.2. Financial performance
      • 7.5.18.3. Product benchmarking
      • 7.5.18.4. Recent developments
    • 7.5.19. (LG Ad Solutions) Alphonso Inc
      • 7.5.19.1. Participant's overview
      • 7.5.19.2. Financial performance
      • 7.5.19.3. Product benchmarking
      • 7.5.19.4. Recent developments
    • 7.5.20. Community
      • 7.5.20.1. Participant's overview
      • 7.5.20.2. Financial performance
      • 7.5.20.3. Product benchmarking
      • 7.5.20.4. Recent developments
    • 7.5.21. Infobip Ltd.
      • 7.5.21.1. Participant's overview
      • 7.5.21.2. Financial performance
      • 7.5.21.3. Product benchmarking
      • 7.5.21.4. Recent developments
    • 7.5.22. Meta
      • 7.5.22.1. Participant's overview
      • 7.5.22.2. Financial performance
      • 7.5.22.3. Product benchmarking
      • 7.5.22.4. Recent developments
    • 7.5.23. Salesforce, Inc.
      • 7.5.23.1. Participant's overview
      • 7.5.23.2. Financial performance
      • 7.5.23.3. Product benchmarking
      • 7.5.23.4. Recent developments
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