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디지털 아바타 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 제품별, 업계별, 지역별, 부문 예측(2024-2030년)

Digital Avatar Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Interactive Digital Avatar, Non-interactive Digital Avatar), By Category, By Industry Vertical, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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디지털 아바타 시장 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 디지털 아바타 시장 규모는 2024-2030년 49.8%의 CAGR로 성장하며, 2030년에는 2,706억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

세계 트렌드는 혁신적인 트렌드와 기술 발전에 힘입어 급격한 성장을 거듭하고 있습니다. 기업은 다양한 접점에서의 고객 참여에 점점 더 집중하고 있으며, 판매, 광고, 소비자와의 소통을 위해 디지털 아바타의 채택이 급증하고 있습니다.

증강현실(AR)과 가상현실(VR)과 같은 첨단 기술의 통합은 시장 전망에 혁명을 가져왔고, 마케터들은 현실적인 가상 아바타를 통해 고도로 개인화된 인터랙티브 경험을 제공할 수 있게 되었습니다. 이러한 통합은 창의적인 컨텐츠 제어의 새로운 길을 열어주는 동시에 사용자 참여를 강화하여 시장을 크게 개선할 수 있는 기회를 제공합니다.

또한 브랜드들의 가상 인플루언서 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 큰 힘을 보태고 있습니다. 기업은 시각적으로 매력적이고 독특한 가상 인플루언서에 투자함으로써 사용자의 관심을 끌고 디지털화되는 세상에서 제품의 도달 범위를 넓히기 위해 노력하고 있습니다. 예를 들어 Calvin Klein, Christian Louboutin, Puma, Samsung Galaxy, AliExpress 등 다양한 브랜드가 Lil Miquela, Shudu, Maya, Blawko와 같은 AI 기반 버추얼 인플루언서를 활용하고 있습니다. 도입하고 있습니다. 이러한 추세는 향후 수년간 시장 확대를 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.

다중접속 온라인 게임의 인기 급상승에 힘입어 커스터마이징 트렌드는 더욱 정교한 아바타 제작 툴의 개발을 촉진하고 시장 성장을 가속하는 데 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 또한 디지털 아바타를 소셜미디어 플랫폼에 통합함으로써 사용자들이 새로운 방식으로 자신을 표현할 수 있게 되어 시장 수요를 더욱 촉진하고 있습니다. 예를 들어 틱톡(TikTok Inc.)과 같은 회사는 '효과' 패널을 통해 아바타 생성 툴을 출시하여 사용자가 디지털 아바타를 만들어 컨텐츠 제작 및 참여를 강화할 수 있도록 지원하고 있습니다. 또한 Meta와 같은 기업은 Horizon Worlds와 같은 VR 환경을 위한 고급 아바타 툴을 개발하여 다양한 소셜미디어 및 가상현실 경험에 디지털 아바타를 통합하여 사용자 상호작용과 브랜드 참여를 강화하는 추세를 보이고 있습니다. 디지털 아바타를 다양한 소셜미디어 및 가상현실 경험에 통합하는 추세가 강화되고 있음을 보여줍니다. 이는 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

디지털 아바타 시장 보고서 하이라이트

  • 인터랙티브 디지털 아바타 제품 부문이 2023년 시장을 주도할 것으로 예상됩니다. 고객 서비스, 엔터테인먼트, 헬스케어, 교육 등 다양한 분야에서 참여도를 높이고 개인화된 경험을 제공하기 위해 채택이 증가하면서 이 부문의 성장을 가속하고 있습니다.
  • 카테고리별로는 가상 에이전트 및 어시스턴트가 2023년 시장을 장악할 것으로 예상됩니다. 이는 고객 경험 향상, 효율성 개선, 개인화된 서비스 제공, 은행, 의료, 통신, 소매 등 다양한 산업에서 확장성을 제공할 수 있는 능력에 기인합니다.
  • 업종별로는 게임 및 엔터테인먼트 분야가 2023년 시장을 주도할 것으로 예상됩니다. 모바일 게임 산업에서 AI 아바타의 인기 증가와 더 강렬하고 만족스럽고 몰입감 있는 게임에 대한 수요 증가가 이 부문의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
  • 지역별로는 북미가 2023년 시장을 주도할 것으로 예상되는데, 이는 탄탄한 기술 인프라, 소비자 및 기업의 높은 디지털 도입률, 기술 혁신 촉진에 기인한 것으로 분석됩니다.
  • 디지털 아바타 산업 기업은 디지털 아바타의 현실감을 높이기 위해 연구개발에 우선순위를 두고 있습니다. 또한 이들 업체들은 전략적 파트너십과 협업을 통해 시장에서의 입지와 영향력을 확대하기 위해 노력하고 있습니다. 예를 들어 2022년 2월 AVATAR Partners는 증강현실 경험을 강화하기 위해 SimpleAR와 전략적 파트너십 계약을 체결하고 증강현실 경험을 강화하는 데 주력하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 디지털 아바타 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 서론/계통 전망
  • 시장 규모와 성장 전망
  • 업계 밸류체인 분석
  • 시장 역학
    • 시장 촉진요인 분석
    • 시장 억제요인 분석
    • 업계의 기회
    • 업계의 과제
  • 디지털 아바타 시장 분석 툴
    • Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 디지털 아바타 시장 : 제품 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 디지털 아바타 시장 : 제품 변동 분석, 2023년 및 2030년
  • 인터랙티브 디지털 아바타
  • 비인터랙티브 디지털 아바타

제5장 디지털 아바타 시장 : 카테고리 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 디지털 아바타 시장 : 카테고리 변동 분석, 2023년 및 2030년
  • 가상 에이전트와 비서
  • 가상 인플루언서
  • 게임에서의 디지털 아바타
  • 기타

제6장 디지털 아바타 시장 : 업계 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 디지털 아바타 시장 : 업계 변동 분석, 2023년 및 2030년
  • BFSI
  • 소매·E-Commerce
  • 헬스케어
  • 게임과 엔터테인먼트
  • 교육과 트레이닝
  • 자동차
  • IT 및 통신
  • 기타

제7장 지역 추정·동향 분석

  • 지역별 디지털 아바타 시장, 2023년 및 2030년
  • 북미
    • 북미 디지털 아바타 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 유럽의 디지털 아바타 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양의 디지털 아바타 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
  • 남미
    • 남미의 디지털 아바타 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 중동 및 아프리카 디지털 아바타 시장의 추정과 예측,2018-2030
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트

제8장 경쟁 구도

  • 주요 시장 참여 기업에 의한 최근 동향과 영향 분석
  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
    • 확대
    • 합병과 인수
    • 파트너십과 협업
    • 신제품의 발매
    • 연구개발
  • 기업 개요
    • AI Foundation
    • DeepBrain AI.
    • Didimo, Inc.
    • Epic Games, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • NEON(SAMSUNG)
    • NVIDIA Corporation
    • Pinscreen Inc
    • Soul Machines Limited
    • Spatial Systems, Inc.
    • UneeQ
    • Wolf3D
KSA 24.06.21

Digital Avatar Market Growth & Trends:

The global digital avatar market size is anticipated to reach USD 270.61 billion by 2030, growing at 49.8% CAGR from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The global market is witnessing a remarkable surge, driven by innovative trends and technological advancements. Companies are increasingly focusing on customer engagement across various touchpoints, leading to a surge in the adoption of digital avatars for sales, advertising, and consumer interactions.

The integration of cutting-edge technologies such as augmented reality (AR) and virtual reality (VR) has revolutionized the market landscape, enabling marketers to offer highly personalized and interactive experiences through realistic virtual avatars. This integration has enhanced user engagement while opening new avenues for creative content control, driving significant improvements in the market.

Moreover, the rising adoption of virtual influencers by brands is significantly driving the market's growth. By investing in visually stunning and unique virtual influencers, companies aim to captivate user attention and expand their product reach in an increasingly digital world. For instance, the incorporation of AI-based virtual influencers like Lil Miquela, Shudu, Maya, and Blawko by various brands such as Calvin Klein, Christian Louboutin, Puma, Samsung Galaxy, and AliExpress. This trend is expected to fuel further market expansion in the coming years.

The trend of customization is playing a pivotal role in propelling market growth, fueled by the surging popularity of multiplayer online games, which is driving the development of more sophisticated avatar creation tools. Additionally, the integration of digital avatars into social media platforms allows users to express themselves in novel ways, further driving market demand. For instance, companies like TikTok Inc. have launched avatar creation tools through their "Effects" panel, enabling users to create digital avatars for enhanced content creation and engagement. Moreover, companies like Meta have developed advanced avatar tools for their VR environments, such as Horizon Worlds, showcasing the growing trend of incorporating digital avatars into various social media and virtual reality experiences to enhance user interactions and brand engagement. This, in turn, is expected to fuel the market growth.

Digital Avatar Market Report Highlights:

  • The interactive digital avatar product segment dominated the market in 2023. The increased adoption in customer service, entertainment, healthcare, and education sectors for enhanced engagement and personalized experiences for a variety of applications is driving the growth of the segment
  • Based on category, virtual agents and assistants will dominate the market in 2023. This is attributed to their ability to enhance customer experiences, improve efficiency, provide personalized services, and offer scalability across various industries such as banking, healthcare, telecommunications, and retail
  • Based on industry vertical, the gaming and entertainment segment dominated the market in 2023. The growing popularity of AI avatars in the mobile gaming industry and the increasing demand for more intense, satisfying, and immersive gaming are projected to fuel the growth of the segment
  • Based on region, North America dominated the market in 2023, owing to its robust technological infrastructure, high digital adoption rates among consumers and businesses, and fostering innovation
  • Players in the digital avatar industry prioritize research and development efforts to enhance the realism of digital avatars. Additionally, these players engage in strategic partnerships and collaborations to expand their market presence and reach. For instance, in February 2022,AVATAR Partners announced a strategic partnership agreement with SimpleAR, focusing on enhancing augmented reality experiences

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Digital Avatar Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Drivers Analysis
      • 3.4.1.1. Evolving solicitation in the entertainment and medical sectors
      • 3.4.1.2. Rapid technology innovation and growing digitalization
      • 3.4.1.3. Potential R&D in Digital Avatar
    • 3.4.2. Market Restraints Analysis
      • 3.4.2.1. High initial investment and device compatibility restrictions
      • 3.4.2.2. Spatial discomfort and the risk of other ailments is hampering the growth of the market
    • 3.4.3. Industry Opportunities
    • 3.4.4. Industry Challenges
  • 3.5. Digital Avatar Market Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Five Forces Analysis
      • 3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.5.1.3. Threats of substitution
      • 3.5.1.4. Threats from new entrants
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
      • 3.5.2.1. Political landscape
      • 3.5.2.2. Economic landscape
      • 3.5.2.3. Social landscape
      • 3.5.2.4. Technological landscape
      • 3.5.2.5. Environmental landscape
      • 3.5.2.6. Legal landscape

Chapter 4. Digital Avatar Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Digital Avatar Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Interactive Digital Avatar
    • 4.3.1. Interactive Digital Avatar Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Non-Interactive Digital Avatar
    • 4.4.1. Non-Interactive Digital Avatar Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Digital Avatar Market: Category Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Digital Avatar Market: Category Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Virtual Agents & Assistants
    • 5.3.1. Virtual Agents & Assistants Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Virtual Influencers
    • 5.4.1. Virtual Influencers Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Digital Avatar in Gaming
    • 5.5.1. Digital Avatar in Gaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Digital Avatar Market: Industry Vertical Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Digital Avatar Market: Industry Vertical Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. BFSI
    • 6.3.1. BFSI Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Retail & E-commerce
    • 6.4.1. Retail & E-commerce Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Healthcare
    • 6.5.1. Healthcare Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Gaming & Entertainment
    • 6.6.1. Gaming & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Education & Training
    • 6.7.1. Education & Training Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.8. Automotive
    • 6.8.1. Automotive Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.9. IT & Telecom
    • 6.9.1. IT & Telecom Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.10. Others
    • 6.10.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Digital Avatar Market by Region, 2023 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. South America
    • 7.5.1. South America Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3. Mexico
      • 7.5.3.1. Mexico Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East & Africa (MEA)
    • 7.6.1. MEA Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. Saudi Arabia
      • 7.6.2.1. Saudi Arabia Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. UAE
      • 7.6.3.1. UAE Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Market Positioning
  • 8.4. Company Heat Map Analysis
  • 8.5. Strategy Mapping
    • 8.5.1. Expansion
    • 8.5.2. Mergers & Acquisition
    • 8.5.3. Partnerships & Collaborations
    • 8.5.4. New Product Launches
    • 8.5.5. Research And Development
  • 8.6. Company Profiles
    • 8.6.1. AI Foundation
      • 8.6.1.1. Participant's Overview
      • 8.6.1.2. Financial Performance
      • 8.6.1.3. Product Benchmarking
      • 8.6.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.2. DeepBrain AI.
      • 8.6.2.1. Participant's Overview
      • 8.6.2.2. Financial Performance
      • 8.6.2.3. Product Benchmarking
      • 8.6.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.3. Didimo, Inc.
      • 8.6.3.1. Participant's Overview
      • 8.6.3.2. Financial Performance
      • 8.6.3.3. Product Benchmarking
      • 8.6.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.4. Epic Games, Inc.
      • 8.6.4.1. Participant's Overview
      • 8.6.4.2. Financial Performance
      • 8.6.4.3. Product Benchmarking
      • 8.6.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.5. Microsoft Corporation
      • 8.6.5.1. Participant's Overview
      • 8.6.5.2. Financial Performance
      • 8.6.5.3. Product Benchmarking
      • 8.6.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.6. NEON (SAMSUNG)
      • 8.6.6.1. Participant's Overview
      • 8.6.6.2. Financial Performance
      • 8.6.6.3. Product Benchmarking
      • 8.6.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.7. NVIDIA Corporation
      • 8.6.7.1. Participant's Overview
      • 8.6.7.2. Financial Performance
      • 8.6.7.3. Product Benchmarking
      • 8.6.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.8. Pinscreen Inc
      • 8.6.8.1. Participant's Overview
      • 8.6.8.2. Financial Performance
      • 8.6.8.3. Product Benchmarking
      • 8.6.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.9. Soul Machines Limited
      • 8.6.9.1. Participant's Overview
      • 8.6.9.2. Financial Performance
      • 8.6.9.3. Product Benchmarking
      • 8.6.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.10. Spatial Systems, Inc.
      • 8.6.10.1. Participant's Overview
      • 8.6.10.2. Financial Performance
      • 8.6.10.3. Product Benchmarking
      • 8.6.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.11. UneeQ
      • 8.6.11.1. Participant's Overview
      • 8.6.11.2. Financial Performance
      • 8.6.11.3. Product Benchmarking
      • 8.6.11.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.12. Wolf3D
      • 8.6.12.1. Participant's Overview
      • 8.6.12.2. Financial Performance
      • 8.6.12.3. Product Benchmarking
      • 8.6.12.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
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