※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.
디지털 교육 시장 성장과 동향
세계 디지털 교육 시장 규모는 2030년 1,337억 3,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 연평균 31.5%의 성장률을 기록할 것으로 예측됩니다.
최근 교육 산업은 전통적인 시험 위주의 학습에서 개인화된 쌍방향 학습으로 패러다임의 전환이 일어나고 있습니다. 디지털화가 교육 산업에 침투함에 따라 최신 기술과 새로운 창의적인 기술이 지식과 교육 컨텐츠를 제공하는 데 사용되어 학습과 발달이 평생 과정으로 변화하고 있습니다. 미래를 내다보면, 디지털 교육은 다양한 지역, 인구통계, 연령, 사회경제적 상황에 걸쳐 많은 수혜자들에게 혜택을 줄 것으로 예상됩니다.
디지털 교육은 사람들이 학습을 추구하는 방식을 변화시켰습니다. 온라인 학습 플랫폼이 촉진하는 대화형, 유연성, 고품질, 공동 학습은 특히 디지털 학습의 성장을 촉진하고 있습니다. 디지털 학습은 또한 사용자들에게 자신의 편의에 따라 코스를 수강할 수 있는 유연성을 제공합니다. 이에 따라 여러 교육 기관이 학생들에게 온라인 학습을 제공하고 있습니다. 기업들도 직원들의 교육 및 기술 향상을 위해 온라인 교육 모듈을 채택하고 있습니다. 디지털 학습은 학생들마다 학습 속도가 다르다는 등 기존 교육 방식에 따른 장벽을 극복하는 데도 도움이 됩니다.
교육기관은 디지털 학습을 통해 학생 추적, 운영 비용 절감, 안전 보안 강화 등 다양한 프로세스의 효율성을 높이고, 교수, 행정직원, 학생, 연구원을 위한 정보 도구를 제공하고 있습니다. 선진 교육기관들은 학습 환경을 변화시키고, 물리적 세계와 가상 세계를 통합하고, 학생들의 학습 성과를 향상시키기 위해 최신 기술을 도입하는 데 큰 기대를 걸고 있습니다. 세계 시장은 빠르게 성장하고 있는 분야로, 초기 단계의 스타트업부터 상장 기업까지 다양한 기업들이 진출해 있습니다. 이 시장은 크게 세 가지 주요 카테고리, 즉 유치원부터 고등학교까지, 고등교육, 기업용 학습에서 경험 많은 시장 진입자 및 일반 투자자들로부터 큰 관심을 받고 있습니다. 각 부문은 각기 다른 자금 조달 메커니즘, 최종사용자 및 구매자를 가지고 있습니다.
디지털 교육 시장 보고서 하이라이트
- 디지털 기술은 교육에 대한 접근성을 향상시킵니다. 학습자들은 전 세계 어디에서나 온라인으로 접속할 수 있는 전자책으로 점점 더 많이 이동하고 있습니다. 디지털 컨텐츠는 제작 비용이 높은 인쇄 컨텐츠에 비해 상대적으로 쉽게 제작할 수 있습니다.
- 디지털북은 다양한 언어로 제공되어 더 많은 사용자가 쉽게 번역하여 사용할 수 있습니다. 또한, 학습자, 특히 신체적 장애가 있는 학습자는 오디오 형식으로 교육 컨텐츠를 들음으로써 어휘력을 향상시키고 더 나은 해석을 통해 독해력을 향상시킬 수 있습니다.
- 학생들의 학습 동기를 높이는 것이 교육자들의 가장 큰 관심사로 떠오르고 있습니다. 이에 따라, 시장 업체들은 첨단 인터랙티브 화이트보드를 도입하고 프로젝터 기반 디스플레이에서 터치스크린 디스플레이로 전환함으로써 이러한 우려에 대응하고 있습니다. 이러한 노력은 능동적인 학습을 장려하고 학습자들이 중요한 준비 기술을 습득할 수 있도록 돕고 있습니다.
- 시장에서 경쟁 우위를 점하기 위해 진입 기업들은 플랫폼 개척을 위한 자금 조달을 통해 고객 기반을 확대하는 전략을 채택하기 시작했습니다. 예를 들어, Udacity, Inc.는 2020년 11월에 7,500만 달러를 차입금으로 조달했습니다. Udacity는 이 자금을 온라인 강의 플랫폼에 투자하여 더 많은 기업 고객을 확보할 계획입니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 디지털 교육 변수, 동향, 범위
- 시장 계통 전망
- 시장 역학
- 시장 성장 촉진요인 분석
- 시장 성장 억제요인 분석
- 산업 과제
- 디지털 교육 분석 툴
- 산업 분석 - Porter's Five Forces 분석
- PESTEL 분석
제4장 디지털 교육 시장 : 서비스, 추정·동향 분석
- 부문 대시보드
- 디지털 교육 시장 : 서비스 변동 분석, 100만 달러, 2024년과 2030년
- 자기 주도형
- 강사 주도형
제5장 디지털 교육 시장 : 학습, 추정·동향 분석
- 부문 대시보드
- 디지털 교육 시장 : 학습 변동 분석, 100만 달러, 2024년과 2030년
- 과학, 기술, 공학, 수학(STEM)
- 비즈니스 관리
제6장 디지털 교육 시장 : 코스별, 추정·동향 분석
- 부문 대시보드
- 디지털 교육 시장 : 코스 변동 분석, 100만 달러, 2024년과 2030년
- 과학, 기술, 공학, 수학(STEM)
- 비즈니스 관리
- 기타
제7장 디지털 교육 시장 : 최종 용도별, 추정·동향 분석
- 부문 대시보드
- 디지털 교육 시장 : 최종 용도 변동 분석, 100만 달러, 2024년과 2030년
- 학술기관과 개인
- 기업
제8장 디지털 교육 시장 지역별, 추정·동향 분석
- 디지털 교육 시장 점유율, 지역별, 2024년과 2030년, 100만 달러
- 북미
- 북미 디지털 교육 시장 추정과 예측, 2018-2030년
- 미국
- 캐나다
- 멕시코
- 유럽
- 유럽의 디지털 교육 시장 추정과 예측, 2018-2030년
- 영국
- 독일
- 프랑스
- 아시아태평양
- 아시아태평양의 디지털 교육 시장 추정과 예측, 2018-2030년
- 중국
- 인도
- 일본
- 한국
- 라틴아메리카
- 라틴아메리카 디지털 교육 시장 추정과 예측, 2018-2030년
- 브라질
- 중동 및 아프리카
- 중동 및 아프리카 디지털 교육 시장 추정과 예측, 2018-2030년
- 사우디아라비아
- 아랍에미리트
- 남아프리카공화국
제9장 경쟁 상황
- 기업 분류
- 기업의 시장 포지셔닝
- 기업 히트맵 분석
- 기업 개요/상장 기업
- Coursera Inc.
- edX LLC
- Pluralsight LLC
- Brain4ce Education Solutions Pvt. Ltd.(Edureka)
- Udacity, Inc.(Accenture)
- Udemy, Inc.
- Miriadax
- Springer Nature(Iversity)
- Intellipaat Software Solutions Pvt. Ltd.
ksm 24.11.25
Digital Education Market Growth & Trends:
The global digital education market size is expected to reach USD 133.73 billion in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 31.5% from 2025 to 2030. The education industry has witnessed a paradigm shift from conventional exam-oriented learning to personalized and interactive learning in recent years. As digitization continues to penetrate the education industry, the latest technologies and new and creative techniques are being used to deliver knowledge and educational content, thereby transforming learning and development into a lifelong process. Looking forward to the future, digital education is predicted to benefit several beneficiaries across various geographies, demographics, ages, and socioeconomic conditions.
Digital education has changed the way people are pursuing learning. The interactive, flexible, high-quality, and collaborative learning facilitated by online learning platforms is particularly stimulating the growth of digital learning. Digital learning also provides users with the flexibility to take courses at their convenience. Hence, several institutions are offering online learning to their students. Corporates are also adopting online training modules for training their employees and helping them in upgrading their skill sets. Digital learning can also help overcome the barriers associated with the conventional teaching approach, such as the difference in the pace of learning of different students.
Education institutes have adopted digital learning to improve the efficiency of various processes, such as tracking students, reducing operational costs, and enhancing safety and security while providing information tools for teachers, administration staff, students, and researchers. Progressive educational institutions are looking forward to adopting the latest technology to transform the learning environment and merge the physical and virtual world to derive better student outcomes. The global market is a rapidly growing sector with companies spanning from early-stage start-ups to publicly traded organizations. The market is gaining a lot of attention from seasoned industry participants and generalist investors, primarily across the three main categories, i.e., K-12, higher education, and corporate learning. Each sector is unique and has different funding mechanisms, end users, and buyers.
Digital Education Market Report Highlights:
- Digital technology can improve access to education. Learners are increasingly shifting toward eBooks that can be accessed online from anywhere across the globe. Digital content is comparatively easy to generate than printed content, which tends to incur higher production costs
- Digital books are available in different languages and can be easily translated and retrieved by a wider user base. Moreover, learners, especially with physical disabilities, can listen to the educational content in an audio format to improve their vocabulary and encourage better interpretive reading
- Enhancing student engagement is emerging as a prime concern for educators. Hence, market players are responding to such concerns by introducing advanced interactive whiteboards and are shifting from projector-based displays to touch screen displays. Such initiatives are encouraging active learning and developing critical readiness skills into the learners
- To gain a competitive edge in the market, players have started adopting the client base expansion strategy by raising funds for the development of their platform. For instance, in November 2020, Udacity, Inc. raised USD 75 million in the form of a debt facility. The company will be using the funding amount to invest in its online course platform to attract more business customers
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
- 1.1. Market Segmentation and Scope
- 1.2. Research Methodology
- 1.2.1. Information Procurement
- 1.3. Information or Data Analysis
- 1.4. Methodology
- 1.5. Research Scope and Assumptions
- 1.6. Market Formulation & Validation
- 1.7. Country Based Segment Share Calculation
- 1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
- 2.1. Market Outlook
- 2.2. Segment Outlook
- 2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Digital Education Variables, Trends, & Scope
- 3.1. Market Lineage Outlook
- 3.2. Market Dynamics
- 3.2.1. Market Drivers Analysis
- 3.2.2. Market Restraints Analysis
- 3.2.3. Industry Challenge
- 3.3. Digital education Analysis Tools
- 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
- 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
- 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
- 3.3.1.3. Threats of substitution
- 3.3.1.4. Threats from new entrants
- 3.3.1.5. Competitive rivalry
- 3.3.2. PESTEL Analysis
Chapter 4. Digital Education Market: Learnings Estimates & Trend Analysis
- 4.1. Segment Dashboard
- 4.2. Digital education market: Learnings Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030
- 4.3. Self-paced
- 4.3.1. Self-paced Learnings Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 4.4. Instructor-led
- 4.4.1. Instructor-led Learnings Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Digital education market: Course Estimates & Trend Analysis
- 5.1. Segment Dashboard
- 5.2. Digital education market: Course Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030
- 5.3. Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM)s
- 5.3.1. Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM)s Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 5.4. Business Management
- 5.4.1. Business Management Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Digital education market: End Use Estimates & Trend Analysis
- 6.1. Segment Dashboard
- 6.2. Digital education market: Course Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030
- 6.3. Science, Technology, Engineering, Mathematics (STEM)
- 6.3.1. Science, Technology, Engineering, Mathematics (STEM) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 6.4. Business Management
- 6.4.1. Business Management Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 6.5. Others
- 6.5.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Digital Education Market: End Use Estimates & Trend Analysis
- 7.1. Segment Dashboard
- 7.2. Digital education market: End Use Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030
- 7.3. Academic Institutions & Individual
- 7.3.1. Academic Institutions & Individual Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 7.4. Enterprise
- 7.4.1. Enterprise Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Digital Education Market Region Estimates & Trend Analysis
- 8.1. Digital Education Market Share, By Region, 2024 & 2030, USD Million
- 8.2. North America
- 8.2.1. North America Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.2.2. U.S.
- 8.2.2.1. U.S. Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.2.3. Canada
- 8.2.3.1. Canada Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.2.4. Mexico
- 8.2.4.1. Mexico Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3. Europe
- 8.3.1. Europe Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3.2. UK
- 8.3.2.1. UK Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3.3. Germany
- 8.3.3.1. Germany Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3.4. France
- 8.3.4.1. France Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.4. Asia Pacific
- 8.4.1. Asia Pacific Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.4.2. China
- 8.4.2.1. China Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.4.3. India
- 8.4.3.1. India Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.4.4. Japan
- 8.4.4.1. Japan Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.4.5. South Korea
- 8.4.5.1. South Korea Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.5. Latin America
- 8.5.1. Latin America Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.5.2. Brazil
- 8.5.2.1. Brazil Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.6. MEA
- 8.6.1. MEA Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.6.2. KSA
- 8.6.2.1. KSA Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.6.3. UAE
- 8.6.3.1. UAE Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.6.4. South Africa
- 8.6.4.1. South Africa Digital Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 9. Competitive Landscape
- 9.1. Company Categorization
- 9.2. Company Market Positioning
- 9.3. Company Heat Map Analysis
- 9.4. Company Profiles/Listing
- 9.4.1. Coursera Inc.
- 9.4.1.1. Participant's Overview
- 9.4.1.2. Financial Performance
- 9.4.1.3. Course Benchmarking
- 9.4.1.4. Strategic Initiative
- 9.4.2. edX LLC
- 9.4.2.1. Participant's Overview
- 9.4.2.2. Financial Performance
- 9.4.2.3. Course Benchmarking
- 9.4.2.4. Strategic Initiative
- 9.4.3. Pluralsight LLC
- 9.4.3.1. Participant's Overview
- 9.4.3.2. Financial Performance
- 9.4.3.3. Course Benchmarking
- 9.4.3.4. Strategic Initiative
- 9.4.4. Brain4ce Education Solutions Pvt. Ltd. (Edureka)
- 9.4.4.1. Participant's Overview
- 9.4.4.2. Financial Performance
- 9.4.4.3. Course Benchmarking
- 9.4.4.4. Strategic Initiative
- 9.4.5. Udacity, Inc. (Accenture)
- 9.4.5.1. Participant's Overview
- 9.4.5.2. Financial Performance
- 9.4.5.3. Course Benchmarking
- 9.4.5.4. Strategic Initiative
- 9.4.6. Udemy, Inc.
- 9.4.6.1. Participant's Overview
- 9.4.6.2. Financial Performance
- 9.4.6.3. Course Benchmarking
- 9.4.6.4. Strategic Initiative
- 9.4.7. Miriadax
- 9.4.7.1. Participant's Overview
- 9.4.7.2. Financial Performance
- 9.4.7.3. Course Benchmarking
- 9.4.7.4. Strategic Initiative
- 9.4.8. Springer Nature (Iversity)
- 9.4.8.1. Participant's Overview
- 9.4.8.2. Financial Performance
- 9.4.8.3. Course Benchmarking
- 9.4.8.4. Strategic Initiative
- 9.4.9. Intellipaat Software Solutions Pvt. Ltd.
- 9.4.9.1. Participant's Overview
- 9.4.9.2. Financial Performance
- 9.4.9.3. Course Benchmarking
- 9.4.9.4. Strategic Initiative