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고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 솔루션별, 서비스별, 도입별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)

Customer Self-service Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution (Web Self-service, Virtual Assistants), By Service, By Deployment (Cloud, On premise), By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 100 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 규모는 2025-2030년에 21.6%의 CAGR을 기록하며, 2030년에는 572억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

고객 만족도를 높이고 고객 충성도를 높이기 위한 노력은 예측 기간 중 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 또한 다양한 고객 서비스 접점을 지속적으로 확대하는 것도 시장 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.

기업은 변화하는 소비자 행동을 이해하는 것이 자사 제품을 강화하는 데 도움이 된다는 사실을 깨닫고 있습니다. 동시에 중소기업과 대기업 모두 자동화된 고객 셀프 서비스 소프트웨어를 도입하기 시작했습니다. 이는 시장 관계자들에게 빅데이터 및 인공지능(AI)과 같은 최신 기술과 통합된 혁신적인 고객 셀프 서비스 소프트웨어 솔루션을 도입할 수 있는 기회를 제공합니다.

COVID-19 팬데믹과 재택근무 및 사회적 거리두기에 대한 선호도가 높아짐에 따라 특히 통신 서비스 프로바이더들은 셀프 서비스 기능을 도입해야 하는 상황에 직면해 있습니다. 또한 팬데믹으로 인해 전 세계 기업 업무, 업무 일정, 여행 계획이 계속 혼란스러워지면서 고객 서비스 센터는 통화량이 급증하고 있습니다. 이러한 상황은 특히 AI를 활용한 셀프 서비스 솔루션의 필요성을 더욱 높이고 있습니다.

인터넷을 통한 청구서 결제, 24시간 온라인 지원 및 기타 양방향 온라인 서비스 이용 등 디지털 거래에 대한 선호도가 높아지는 추세는 줄어들 기미가 보이지 않습니다. 따라서 기업은 고객 지원 서비스의 속도와 효율성을 높이면서도 충분한 유연성을 확보할 수 있는 셀프 서비스 솔루션을 찾고 있습니다. 또한 신속한 애프터서비스 및 유지보수 서비스도 기업이 셀프서비스 소프트웨어 공급업체를 선택할 때 중요한 요소로 작용하고 있습니다.

고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 보고서 하이라이트

  • 소셜미디어 및 커뮤니티 셀프 서비스 부문은 예측 기간 중 상당한 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이는 조직이 고객 지원 비용을 억제하기 위한 노력의 일환으로 커뮤니티 및 토론 포럼을 지원할 수 있는 소셜미디어 채널로 빠르게 전환하고 있기 때문입니다.
  • 관리형 서비스는 최종사용자가 업무를 효율적으로 수행하고 비즈니스 인텔리전스를 향상시킬 수 있으므로 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
  • 클라우드를 도입하면 기업이 온프레미스 솔루션을 호스팅하기 위한 전용 인프라 비용을 절감할 수 있으므로 클라우드 부문은 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
  • 의료 부문은 환자가 예약, 양식 작성, 프로파일 업데이트, 청구서 결제 등을 할 수 있는 셀프 서비스 앱의 채택이 증가함에 따라 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양 시장은 고객 셀프 케어 용도 도입을 고려하는 중소기업이 증가함에 따라 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 개요

제3장 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 산업의 과제
  • 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 분석 툴
    • 산업 분석 - Porter의 산업 분석
    • PESTEL 분석

제4장 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 : 솔루션별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 : 솔루션 변동 분석, 2024년과 2030년
  • 웹 셀프 서비스
  • 모바일 셀프 서비스
  • 가상 비서
  • 메일 관여
  • 대화형 음성 응답(IVR)
  • 기타

제5장 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 : 서비스별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 : 서비스 변동 분석, 2024년과 2030년
  • 전문 서비스
  • 매니지드 서비스

제6장 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 : 도입별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 : 도입 변동 분석, 2024년과 2030년
  • 클라우드
  • 온프레미스

제7장 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 : 최종 용도별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 : 최종 용도 변동 분석, 2024년과 2030년
  • IT와 통신
  • BFSI
  • 소매·E-Commerce
  • 미디어와 엔터테인먼트
  • 의료
  • 정부
  • 제조업
  • 기타

제8장 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 : 지역별, 추정·동향 분석

  • 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 점유율, 지역별, 2024년과 2030년
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국

제9장 경쟁 구도

  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 기업 개요/상장기업
    • Salesforce, Inc.
    • Oracle
    • Microsoft
    • Zendesk
    • Freshworks Inc.
    • Avaya LLC
    • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
    • HubSpot, Inc.
    • SAP SE
    • Verint Systems Inc.
KSA 25.01.03

Customer Self-service Software Market Growth & Trends:

The global customer self-service software market size is expected to reach USD 57.21 billion by 2030, registering a CAGR of 21.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Efforts to enhance the level of customer satisfaction and encourage customer loyalty are anticipated to propel the market growth over the forecast period. The continued rollout of a large number of customer service touchpoints is also expected to contribute to market growth.

Enterprises have realized that understanding the changing consumer behavior can help them in enhancing their offerings. At the same time, both small and medium-sized enterprises and large enterprises have started adopting automated customer self-service software. This is opening opportunities for the market players to introduce innovative customer self-service software solutions integrated with the latest technologies, such as big data and Artificial Intelligence (AI).

The outbreak of the COVID-19 pandemic and the growing preference for working from home and maintaining social distancing are particularly prompting communications service providers to adopt self-service capabilities. Furthermore, customer service centers are confronting a sudden rise in call volumes as the pandemic continues to disrupt corporate operations, workplace schedules, and travel plans worldwide. The situation is particularly driving the need for AI-enabled self-service solutions.

The growing preference for digital transactions to pay bills and for accessing 24-hour online support and other interactive online services through the internet shows no signs of abating. Hence, enterprises are scouting for self-service solutions that can ensure adequate flexibility while enhancing the speed and effectiveness of their customer support service. Prompt after-sales maintenance service is also emerging as a decisive factor for enterprises while selecting a vendor for procuring customer self-service software.

Customer Self-service Software Market Report Highlights:

  • The social media and community self-service segment is anticipated to register a considerable CAGR over the forecast period as organizations are rapidly switching to social media channels, which can potentially support communities and discussion forums, as part of the efforts to curb customer support costs
  • The managed services segment is expected to register a significant CAGR over the forecast period as managed services allow end-users to run their operations effectively and increase business intelligence.
  • The cloud segment is expected to register a significant CAGR over the forecast period as cloud deployment allows enterprises to save on the costs incurred on having a dedicated infrastructure to host on-premise solutions
  • The healthcare segment is expected to register a significant CAGR over the forecast period owing to the growing adoption of self-service apps that allow patients to schedule appointments, fill forms, update their profile, and pay bills
  • The Asia Pacific regional market is anticipated to register a significant CAGR over the forecast period in line with the increasing number of small & medium enterprises looking forward to implementing customer self-care applications

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Information Procurement
  • 1.3. Information or Data Analysis
  • 1.4. Methodology
  • 1.5. Research Scope and Assumptions
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Country Based Segment Share Calculation
  • 1.8. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Customer Self-service Software Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenge
  • 3.3. Customer Self-service Software Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and social landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape

Chapter 4. Customer Self-service Software Market: Solution Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Customer Self-service Software Market: Solution Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Web Self-service
    • 4.3.1. Web Self-service Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Mobile Self-service
    • 4.4.1. Mobile Self-service Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Virtual Assistants
    • 4.5.1. Virtual Assistants Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Email Engagement
    • 4.6.1. Email Engagement Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.7. Interactive Voice Response (IVR)
    • 4.7.1. Interactive Voice Response (IVR) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.8. Others
    • 4.8.1. Other Solutions Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Customer Self-service Software Market: Service Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Customer Self-service Software Market: Service Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Professional Services
    • 5.3.1. Professional Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Managed Services
    • 5.4.1. Managed Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Customer Self-service Software Market: Deployment Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Customer Self-service Software Market: Deployment Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Cloud
    • 6.3.1. Cloud Deployment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. On-premise
    • 6.4.1. On-premise Deployment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Customer Self-service Software Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Customer Self-service Software Market: End Use Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 7.3. IT & Telecom
    • 7.3.1. IT & Telecom Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. BFSI
    • 7.4.1. BFSI Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Retail & E-commerce
    • 7.5.1. Retail & E-commerce Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Media & Entertainment
    • 7.6.1. Media & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.7. Healthcare
    • 7.7.1. Healthcare Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.8. Government
    • 7.8.1. Government Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.9. Manufacturing
    • 7.9.1. Manufacturing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.10. Others
    • 7.10.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Customer Self-service Software Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Customer Self-service Software Market Share, By Region, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. U.K.
      • 8.3.2.1. U.K. Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. China Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3. Japan
      • 8.4.3.1. Japan Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5. South Korea
      • 8.4.5.1. South Korea Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.6. Australia
      • 8.4.6.1. Australia Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. UAE
      • 8.6.2.1. UAE Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.3. Saudi Arabia
      • 8.6.3.1. Saudi Arabia Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.4. South Africa
      • 8.6.4.1. South Africa Customer Self-service Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Company Categorization
  • 9.2. Company Market Positioning
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles/Listing
    • 9.4.1. Salesforce, Inc.
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.2. Oracle
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.3. Microsoft
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.4. Zendesk
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.5. Freshworks Inc.
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.6. Avaya LLC
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.7. Zoho Corporation Pvt. Ltd.
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.8. HubSpot, Inc.
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.9. SAP SE
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.10. Verint Systems Inc.
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Strategic Initiatives
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