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천연 항산화제 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 천연 산화 방지제 시장 규모는 2030년까지 15억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 시장은 2025-2030년 동안 CAGR 3.9%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 유기농 퍼스널케어 제품에 대한 수요 증가는 피부와 머리카락의 이점으로 천연 항산화제 시장 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다. 또한, 강화 식품의 이점에 대한 소비자 의식 증가는 예측 기간 동안 천연 항산화제 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 천연 항산화제의 섭취가 건강에 초래하는 이점에 대한 소비자의 의식 증가는 시장 성장을 가속할 가능성이 높습니다. 비타민 E와 비타민 C 보충제 시장 성장은 또한 입수의 용이성, 의료 부문의 확장 및 이러한 성분의 저렴한 가격에 의해 지원됩니다.
2014년에는 비타민 C 수요가 세계 수요의 80% 이상을 차지하고 가장 높았으며, 이 동향은 예측 기간 동안 계속될 것으로 보입니다. 암이나 심혈관 질환의 유병률이 높아 의약품 수요가 증가함에 따라 의약품에 대한 광범위한 이용이 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 비타민 C의 과잉 생산은 향후 7년간 시장 성장을 방해할 것으로 예상됩니다. 카로티노이드는 착색제로 의약품에 사용되는 것이 증가하고 있기 때문에 세계 시장에서 가장 빠르게 성장하는 부문이 될 것으로 예상됩니다.
천연 산화 방지제 시장 보고서 하이라이트
- 비타민 C 제품 부문은 시장을 독점했으며 2024년 최대 수익 점유율을 차지했습니다. 이 성장은 특히 콜라겐 생산을 촉진하고 피부의 탄력성을 향상시키는 잘 알려진 건강상의 이점 때문입니다.
- 의약품 용도 부문은 세계의 천연 항산화제 산업을 선도했으며 2024년 최대 수익 점유율을 차지했습니다.
- 아시아태평양의 천연 항산화제 시장은 세계 시장을 독점했으며 2024년 최대 수익 점유율을 차지했습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 천연 항산화제 시장의 변수, 동향, 범위
- 세계의 천연 항산화제 시장 전망
- 산업 밸류체인 분석
- 용도 개요
- 평균 가격 동향 분석
- 수급 격차 분석, 2024년
- 규제 프레임워크
- 시책과 인센티브 플랜
- 표준 및 컴플라이언스
- 규제의 영향 분석
- 시장 역학
- 시장 성장 촉진요인 분석
- 시장 성장 억제요인 분석
- 산업의 과제
- Porter's Five Forces 분석
- 공급자의 힘
- 구매자의 힘
- 대체 위협
- 신규 참가로부터의 위협
- 경쟁 기업간 경쟁 관계
- PESTEL 분석
- 정치 상황
- 경제 상황
- 사회 상황
- 기술 상황
- 환경 상황
- 법적 상황
제4장 천연 항산화제 시장 : 제품의 전망의 추정과 예측
- 천연 항산화제 시장 : 제품 변동 분석, 2024년과 2030년
제5장 천연 항산화제 시장 : 용도의 전망, 추정, 예측
- 천연 항산화제 시장 : 용도 변동 분석, 2024년과 2030년
제6장 천연 항산화제 시장의 지역별 전망과 예측
- 지역 스냅샷
- 천연 항산화제 시장 : 지역 변동 분석, 2024년과 2030년
- 북미
- 시장 추정·예측, 2018-2030년
- 제품별, 2018-2030년
- 용도별, 2018-2030년
- 미국
- 유럽
- 시장 추정·예측, 2018-2030년
- 제품별, 2018-2030년
- 용도별, 2018-2030년
- 독일
- 영국
- 아시아태평양
- 시장 추정·예측, 2018-2030년
- 제품별, 2018-2030년
- 용도별, 2018-2030년
- 중국
- 인도
- 라틴아메리카
- 시장 추정·예측, 2018-2030년
- 제품별, 2018-2030년
- 용도별, 2018-2030년
- 브라질
- 중동 및 아프리카
- 시장 추정·예측, 2018-2030년
- 제품별, 2018-2030년
- 용도별, 2018-2030년
제7장 경쟁 구도
- 주요 시장 진출기업에 의한 최근의 동향과 영향 분석
- 벤더 상황
- 기업 분류
- 주요 유통업체 및 채널 파트너 목록
- 잠재 고객/최종 사용자 목록
- 경쟁의 역학
- 기업 프로파일/상장 기업
- DSM
- Archer Daniels Midland
- DuPont-Danisco
- Prinova
- Tianjin Jianfeng
- Natural Products Co. Ltd.(JF Naturals)
- Indena SPA
- Naturex
- Ajinomoto OmniChem Natural Specialties
JHS 25.03.10
Natural Antioxidants Market Growth & Trends:
The global natural antioxidants market size is anticipated to reach USD 1.50 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 3.9% from 2025 to 2030. Rising demand for organic personal care products is anticipated to augment natural antioxidants market demand owing to their benefits to skin and hair. In addition, increasing consumer awareness regarding the benefits of fortified food is expected to propel the demand for natural antioxidants over the projected period. Growing consumer awareness regarding the benefits of consumption of natural antioxidants on health is likely to fuel market growth. Market growth for vitamin E and vitamin C supplements is also supported by the ease of availability, expansion of the healthcare sector, and low cost of these ingredients.
Demand for vitamin C was the highest accounting for over 80% of the global demand in 2014 and this trend is likely to continue over the forecast period. Extensive use of the product in pharmaceuticals coupled with increasing demand for drugs owing to the high prevalence of cancer and cardiovascular diseases is expected to fuel market growth. Overproduction of vitamin C is anticipated to hamper market growth over the next seven years. Carotenoids are anticipated to be the fastest-growing segment within the global market owing to its increasing use in pharmaceuticals for coloration.
Natural Antioxidants Market Report Highlights:
- The Vitamin C product segment dominated the market and accounted for the largest revenue share in 2024. This growth is attributed to its well-known health benefits, particularly in promoting collagen production and enhancing skin elasticity.
- The pharmaceutical application segment led the global natural antioxidants industry and accounted for the largest revenue share in 2024, primarily driven by increasing consumer health and wellness awareness.
- The Asia Pacific natural antioxidants market dominated the global market and accounted for the largest revenue share in 2024.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
- 1.1. Market Segmentation & Scope
- 1.2. Market Definition
- 1.3. Information Procurement
- 1.3.1. Purchased Database
- 1.3.2. GVR's Internal Database
- 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
- 1.3.4. Primary Research
- 1.4. Information Analysis
- 1.4.1. Data Analysis Models
- 1.5. Market Formulation & Data Visualization
- 1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
- 2.1. Market Insights
- 2.2. Segmental Outlook
- 2.3. Competitive Outlook
Chapter 3. Natural Antioxidants Market Variables, Trends & Scope
- 3.1. Global Natural Antioxidants Market Outlook
- 3.2. Industry Value Chain Analysis
- 3.3. Application Overview
- 3.4. Average Price Trend Analysis
- 3.5. Supply-Demand Gap Analysis, 2024
- 3.6. Regulatory Framework
- 3.6.1. Policies and Incentive Plans
- 3.6.2. Standards and Compliances
- 3.6.3. Regulatory Impact Analysis
- 3.7. Market Dynamics
- 3.7.1. Market Driver Analysis
- 3.7.2. Market Restraint Analysis
- 3.7.3. Industry Challenges
- 3.8. Porter's Five Forces Analysis
- 3.8.1. Supplier Power
- 3.8.2. Buyer Power
- 3.8.3. Substitution Threat
- 3.8.4. Threat From New Entrant
- 3.8.5. Competitive Rivalry
- 3.9. PESTEL Analysis
- 3.9.1. Political Landscape
- 3.9.2. Economic Landscape
- 3.9.3. Social Landscape
- 3.9.4. Technological Landscape
- 3.9.5. Environmental Landscape
- 3.9.6. Legal Landscape
Chapter 4. Natural Antioxidants Market: Product Outlook Estimates & Forecasts
- 4.1. Natural Antioxidants Market: Product Movement Analysis, 2024 & 2030
- 4.1.1. Vitamin C
- 4.1.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 4.1.2. Vitamin E
- 4.1.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 4.1.3. Polyphenols
- 4.1.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 4.1.4. Carotenoids
- 4.1.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
Chapter 5. Natural Antioxidants Market: Application Outlook Estimates & Forecasts
- 5.1. Natural Antioxidants Market: Application Movement Analysis, 2024 & 2030
- 5.1.1. Pharmaceuticals
- 5.1.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 5.1.2. Food
- 5.1.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 5.1.3. Animal Feed
- 5.1.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 5.1.4. Beverages
- 5.1.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 5.1.5. Others
- 5.1.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
Chapter 6. Natural Antioxidants Market Regional Outlook Estimates & Forecasts
- 6.1. Regional Snapshot
- 6.2. Natural Antioxidants Market: Regional Movement Analysis, 2024 & 2030
- 6.3. North America
- 6.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.3.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.3.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.3.4. U.S.
- 6.3.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.3.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.3.4.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.4. Europe
- 6.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.4.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.4.4. Germany
- 6.4.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.4.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.4.4.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.4.5. UK
- 6.4.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.4.5.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.4.5.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.5. Asia Pacific
- 6.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.5.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.5.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.5.4. China
- 6.5.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.5.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.5.4.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.5.5. India
- 6.5.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.5.5.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.5.5.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.6. Latin America
- 6.6.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.6.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.6.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.6.4. Brazil
- 6.6.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.6.4.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.6.4.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.7. Middle East & Africa
- 6.7.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.7.2. Market Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
- 6.7.3. Market Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (Tons) (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
- 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
- 7.2. Vendor Landscape
- 7.2.1. Company Categorization
- 7.2.2. List Of Key Distributors and Channel Partners
- 7.2.3. List Of Potential Customers/End Users
- 7.3. Competitive Dynamics
- 7.3.1. Competitive Benchmarking
- 7.3.2. Strategy Mapping
- 7.3.3. Heat Map Analysis
- 7.4. Company Profiles/Listing
- 7.4.1. DSM
- 7.4.1.1. Participant's Overview
- 7.4.1.2. Financial Performance
- 7.4.1.3. Product Benchmarking
- 7.4.1.4. Strategic Initiatives
- 7.4.2. Archer Daniels Midland
- 7.4.2.1. Participant's Overview
- 7.4.2.2. Financial Performance
- 7.4.2.3. Product Benchmarking
- 7.4.2.4. Strategic Initiatives
- 7.4.3. DuPont-Danisco
- 7.4.3.1. Participant's Overview
- 7.4.3.2. Financial Performance
- 7.4.3.3. Product Benchmarking
- 7.4.3.4. Strategic Initiatives
- 7.4.4. Prinova
- 7.4.4.1. Participant's Overview
- 7.4.4.2. Financial Performance
- 7.4.4.3. Product Benchmarking
- 7.4.4.4. Strategic Initiatives
- 7.4.5. Tianjin Jianfeng
- 7.4.5.1. Participant's Overview
- 7.4.5.2. Financial Performance
- 7.4.5.3. Product Benchmarking
- 7.4.5.4. Strategic Initiatives
- 7.4.6. Natural Products Co. Ltd. (JF Naturals)
- 7.4.6.1. Participant's Overview
- 7.4.6.2. Financial Performance
- 7.4.6.3. Product Benchmarking
- 7.4.6.4. Strategic Initiatives
- 7.4.7. Indena S.P.A
- 7.4.7.1. Participant's Overview
- 7.4.7.2. Financial Performance
- 7.4.7.3. Product Benchmarking
- 7.4.7.4. Strategic Initiatives
- 7.4.8. Naturex
- 7.4.8.1. Participant's Overview
- 7.4.8.2. Financial Performance
- 7.4.8.3. Product Benchmarking
- 7.4.8.4. Strategic Initiatives
- 7.4.9. Ajinomoto OmniChem Natural Specialties
- 7.4.9.1. Participant's Overview
- 7.4.9.2. Financial Performance
- 7.4.9.3. Product Benchmarking
- 7.4.9.4. Strategic Initiatives