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AI 애니메이션 제너레이터 시장 규모, 점유율, 동향 분석 : 플랫폼별, 기술별, 용도별, 최종사용자별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)

AI Anime Generator Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform, By Technology, By Application, By End-user, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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AI 애니메이션 제너레이터 시장 규모와 동향 :

세계의 AI 애니메이션 제너레이터 시장 규모는 2024년에는 913억 8,000만 달러로 추계되며, 2025-2030년에 CAGR 27.7%로 성장할 것으로 예측됩니다.

시장 성장의 주요 원동력은 최소한의 기술적 전문 지식으로 고품질의 감정 표현이 풍부하고 일관성 있는 애니메이션 스타일의 작품을 만들 수 있는 AI 모델의 발전이 확대되고 있다는 점입니다. 또한 창의적인 워크플로우에 AI 애니메이션 생성기의 통합 증가, 사용자 친화적인 플랫폼의 부상, 애니메이션 아트 제작의 민주화는 AI 애니메이션 생성기 산업의 확장을 촉진하는 주요 동향입니다.

AI 애니메이션 생성기 업계에서 AI 생성 컨텐츠와 관련된 저작권 침해, 지적재산권 및 윤리적 문제에 대한 대응에 대한 관심이 높아지고 있는 것은 AI 애니메이션 생성기 업계의 중요한 동향입니다. AI가 생성한 작품의 소유권 및 인간 아티스트에게 미칠 수 있는 잠재적 영향에 대한 논의가 심화되고 있으며, 업계 이해관계자 및 규제 당국에 투명성, 책임성, 공정 이용을 보장하는 프레임워크 개발을 촉구하고 있습니다. 이러한 진화하는 규제 상황과 윤리적 상황은 원작자와 사회 규범에 대한 존중과 혁신의 균형을 맞추기 위해 AI 애니메이션 생성 기술이 개발, 배포 및 상업화되는 방식을 형성하고 있습니다.

또한 GAN(Generative Adversarial Networks), 트랜스포머 모델 등 AI 및 머신러닝 기술의 급속한 발전으로 매우 정확하고 사실적이며 시각적으로 매력적인 애니메이션 스타일의 이미지를 생성할 수 있게 되었습니다. 이러한 정교한 모델은 표정, 색상 파렛트, 배경 등 애니메이션의 복잡한 디테일을 기존 방식보다 더 충실하고 빠르게 포착할 수 있게 되었습니다. 그 결과, AI가 생성하는 애니메이션 아트의 품질과 일관성은 지속적으로 향상되고 있으며, 창의적인 취미 커뮤니티에서 게임, 엔터테인먼트, 광고 등 상업 산업까지 그 채택이 확대되어 AI 애니메이션 생성기 산업의 성장을 주도하고 있습니다.

또한 AI 애니메이션 생성기를 보다 광범위한 크리에이티브 생태계에 통합하는 것은 AI 애니메이션 생성기 업계의 성장 추세로, 크로스 플랫폼 호환성 및 실시간 애니메이션 기능을 지원하는 툴이 증가하고 있습니다. 프로시저럴 애니메이션, 스타일 트랜스퍼 등의 발전으로 크리에이터들은 역동적이고 인터랙티브한 애니메이션 컨텐츠를 효율적으로 제작할 수 있게 되었습니다. 이러한 추세는 특히 게임 및 엔터테인먼트 분야에서 두드러지게 나타나고 있으며, AI가 생성한 캐릭터와 장면을 실시간으로 애니메이션화하여 사용자 참여를 높이고 멀티미디어 스토리텔링에서 AI의 활용 범위를 확장하고 있습니다.

또한 AI 애니메이션 생성기 업계 기업은 최첨단 AI 기술을 활용하고 다양한 사용자 요구에 맞게 플랫폼을 조정하여 폭넓은 시청자를 확보하는 데 전략적으로 집중하고 있습니다. 많은 기업은 독특하고 충실도 높은 결과물을 보장하기 위해 광범위한 고품질 애니메이션 데이터세트로 훈련된 견고하고 확장 가능한 AI 모델 개발에 중점을 두고 있으며, Animon.ai의 접근 방식과 같이 무제한 컨텐츠 제작을 가능하게 하는 구독 기반 가격 모델은 금전적 장벽을 낮추고 세계 크리에이터 커뮤니티를 육성하기 위해 인기를 얻고 있으며, 초보자와 전문 감독 모두에게 어필하고 있습니다.

목차

제1장 분석 방법·범위

제2장 개요

제3장 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 변동 요인·경향·범위

  • 시장 연관 전망
    • 모시장 전망
    • 관련/부수 시장 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 업계의 과제
  • AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 분석 툴
    • 업계 분석 : Porter의 산업 분석
    • PESTEL 분석

제4장 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 플랫폼별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 변동 분석, 플랫폼별(2024년·2030년)
  • 앱 기반
  • 웹기반

제5장 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 기술별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 변동 분석, 기술별(2024년·2030년)
  • 텍스트로-비디오 생성 모델
  • 이미지-이미지 변환 모델
  • 이미지-비디오 애니메이션 모델
  • 비디오-비디오 모델
  • 커스텀 모델

제6장 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 용도별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 변동 분석, 용도별(2024년·2030년)
  • 컨텐츠 작성
  • 머천다이징
  • 기타

제7장 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 최종사용자별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 변동 분석, 최종사용자별(2024년·2030년)
  • 개인 크리에이터
  • 애니메이션 스튜디오
  • 게임 개발자
  • 광고·마케팅 대리점
  • 기타

제8장 지역별 추정·동향 분석

  • AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 지역별(2024년·2030년)
  • 북미
    • 북미의 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 추정치·예측(2018-2030년)
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 유럽의 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 추정치·예측(2018-2030년)
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양의 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 추정치·예측(2018-2030년)
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 라틴아메리카의 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 추정치·예측(2018-2030년)
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 중동 및 아프리카의 AI 애니메이션 제너레이터 시장 : 추정치·예측(2018-2030년)
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 아랍에미리트

제9장 경쟁 구도

  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 기업 개요/상장기업
    • Midjourney
    • Runway AI
    • Reallusion Inc.
    • Krikey Inc.
    • Artbreeder
    • DeepArt
    • PaintsChainer(Preferred Networks, Inc.)
    • Toonify
    • Waifu Labs
    • Fotor AI(Everimaging Science &Technology Co., Ltd)
KSA 25.06.25

AI Anime Generator Market Size & Trends:

The global AI anime generator market size was estimated at USD 91.38 billion in 2024 and is expected to grow at a CAGR of 27.7% from 2025 to 2030. The market growth is largely driven by the growing advancements in AI models that enable the creation of high-quality, emotionally expressive, and consistent anime-style artwork with minimal technical expertise. Additionally, the increasing integration of AI anime generators into creative workflows, the rise of user-friendly platforms, and the democratization of anime art production are key trends fueling the AI anime generator industry expansion.

The growing focus on addressing copyright infringement, intellectual property rights, and ethical concerns associated with AI-created content is a key trend within the AI anime generator industry. The rapid expansion of AI art tools has intensified debates over ownership of AI-generated works and the potential impact on human artists, prompting industry stakeholders and regulators to develop frameworks that ensure transparency, accountability, and fair use. This evolving regulatory and ethical landscape shapes how AI anime generation technologies are developed, deployed, and commercialized to balance innovation with respect for original creators and societal norms.

Additionally, the rapid advancements of AI and machine learning technologies, such as Generative Adversarial Networks (GANs) and transformer models, enable the creation of highly accurate, realistic, and visually appealing anime-style images. These sophisticated models increasingly capture intricate anime details, including facial expressions, color palettes, and backgrounds, with greater fidelity and speed than traditional methods. As a result, the quality and consistency of AI-generated anime art continue to improve, broadening its adoption across both creative hobbyist communities and commercial industries like gaming, entertainment, and advertising, thereby driving the AI anime generator industry growth.

Furthermore, integrating AI anime generators into broader creative ecosystems is a growing trend within the AI anime generator industry, with tools increasingly supporting cross-platform compatibility and real-time animation capabilities. Advances such as AI-driven lip sync, procedural animation, and style transfer enable creators to efficiently produce dynamic, interactive anime content. This trend is particularly strong in gaming and entertainment sectors, where AI-generated characters and scenes can be animated in real time, enhancing user engagement and expanding the scope of AI in multimedia storytelling.

Moreover, companies in the AI anime generator industry strategically focus on leveraging cutting-edge AI technologies and tailoring their platforms to diverse user needs to capture a broad audience. Many firms emphasize developing robust, scalable AI models trained on extensive, high-quality anime datasets to ensure unique, high-fidelity outputs. Subscription-based pricing models that enable unlimited content creation, such as Animon.ai's approach, are gaining traction to lower financial barriers and foster global creator communities, appealing to both beginners and professional directors, which is expected further to fuel the market expansion in the coming years.

Global AI Anime Generator Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at the global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest technological trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global AI anime generator market report based on platform, technology, application, end-user, and region:

  • Platform Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
  • App-based
  • Web-based
  • Technology Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
  • Text-to-Video Generation Models
  • Image-to-Image Transformation Models
  • Image to Video Animation Models
  • Video to Video Models
  • Custom Models
  • Application Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
  • Content Creation
  • Merchandising
  • Others
  • End User Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
  • Individual Creators
  • Animation Studios
  • Game Developers
  • Advertising and Marketing Agencies
  • Others
  • Regional Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
  • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • UK
    • Germany
    • France
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
  • Latin America
    • Brazil
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • South Africa
    • UAE

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Information analysis
    • 1.2.2. Market formulation & data visualization
    • 1.2.3. Data validation & publishing
  • 1.3. Research Scope and Assumptions
    • 1.3.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. AI Anime Generator Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Deployment Challenge
  • 3.3. AI Anime Generator Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Deployment Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic landscape
      • 3.3.2.3. Social landscape
      • 3.3.2.4. Technological landscape
      • 3.3.2.5. Environmental landscape
      • 3.3.2.6. Legal landscape

Chapter 4. AI Anime Generator Market: Platform Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. AI Anime Generator Market: Platform Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Billion)
  • 4.3. App-based
    • 4.3.1. App-based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Web-based
    • 4.4.1. Web-based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. AI Anime Generator Market: Technology Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. AI Anime Generator Market: Technology Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Billion)
  • 5.3. Text-to-Video Generation Models
    • 5.3.1. Text to Video Generation Models Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Image-to-Image Transformation Models
    • 5.4.1. Image-to-Image Transformation Models Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.5. Image to Video Animation Models
    • 5.5.1. Image to Video Animation Models Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.6. Video to Video Models
    • 5.6.1. Video to Video Models Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.7. Custom Models
    • 5.7.1. Custom Models Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. AI Anime Generator Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. AI Anime Generator Market: Application Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Content Creation
    • 6.3.1. Content Creation Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Merchandising
    • 6.4.1. Merchandising Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. AI Anime Generator Market: End User Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. AI Anime Generator Market: End User Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Billion)
  • 7.3. Individual Creators
    • 7.3.1. Individual Creators Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4. Animation Studios
    • 7.4.1. Animation Studios Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.5. Game Developers
    • 7.5.1. Game Developers Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.6. Advertising and Marketing Agencies
    • 7.6.1. Advertising and Marketing Agencies Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.7. Others
    • 7.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. AI Anime Generator Market by Region, 2024 & 2030
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America AI Anime Generator Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030, (USD Billion)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. UK AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. China AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.3. Japan
      • 8.4.3.1. Japan AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.5. South Korea
      • 8.4.5.1. South Korea AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.6. Australia
      • 8.4.6.1. Australia AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.2. Saudi Arabia
      • 8.6.2.1. Saudi Arabia AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.3. South Africa
      • 8.6.3.1. South Africa AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.4. UAE
      • 8.6.4.1. UAE AI Anime Generator Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Company Categorization
  • 9.2. Company Market Positioning
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles/Listing
    • 9.4.1. Midjourney
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.2. Runway AI
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.3. Reallusion Inc.
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.4. Krikey Inc.
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.5. Artbreeder
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.6. DeepArt
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.7. PaintsChainer (Preferred Networks, Inc.)
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.8. Toonify
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.9. Waifu Labs
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.10. Fotor AI (Everimaging Science & Technology Co., Ltd)
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Strategic Initiatives
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