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세계의 AI 애니메이션 생성기 시장 규모, 점유율, 업계 분석 보고서 : 플랫폼별, 용도별, 기술별, 최종사용자별, 지역별 전망 및 예측(2025-2032년)

Global AI Anime Generator Market Size, Share & Industry Analysis Report By Platform, By Application, By Technology, By End User, By Regional Outlook and Forecast, 2025 - 2032

발행일: | 리서치사: KBV Research | 페이지 정보: 영문 355 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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AI 애니메이션 생성기 시장 규모는 예측 기간 동안 27.3%의 CAGR로 성장하여 2032년까지 6,074억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

COVID-19는 특히 팬데믹 초기 단계에서 AI 애니메이션 생성기 시장에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 봉쇄와 엄격한 이동 제한으로 인해 기술 기업과 개발팀의 업무가 중단되어 소프트웨어 출시와 AI 모델 훈련이 지연되었습니다. 많은 기업들이 필요한 리소스를 확보하고 국경을 초월한 협업을 유지하는 데 어려움을 겪으면서 AI 애니메이션 분야의 혁신 속도가 느려졌습니다. 이처럼 COVID-19 팬데믹은 시장에 부정적인 영향을 끼쳤습니다.

시장 성장요인

개인화된 몰입형 컨텐츠에 대한 수요가 증가하면서 시장을 주도하고 있습니다. 오늘날 애니메이션 팬들은 개개인의 취향에 맞는 독특하고 매력적인 경험을 원하고, 크리에이터들은 기존 애니메이션 방식을 뛰어넘는 혁신을 원하고 있으며, AI 기반 애니메이션 생성기는 시청자의 취향에 맞는 맞춤형 캐릭터, 스토리, 비주얼 스타일을 만들 수 있습니다. 스타일을 만들 수 있습니다. 이러한 수준의 개인화는 팬 참여를 높일 뿐만 아니라 컨텐츠에 대한 더 깊은 감정적 유대감을 형성하여 애니메이션 시청을 더욱 인터랙티브하고 의미 있게 만들어 줍니다. 이처럼 개인화되고 매력적인 애니메이션 경험에 대한 수요 증가는 시장을 계속 발전시키고 새로운 창조적 가능성과 시청자 참여를 이끌어 낼 것입니다.

또한, 생성형 AI 기술의 발전은 애니메이션의 품질과 리얼리티를 크게 향상시켜 시장을 변화시키고 있으며, GAN(적대적 생성 네트워크) 및 딥러닝 모델과 같은 최첨단 알고리즘을 통해 AI 시스템은 기존의 수작업 기술에 필적하는 매우 섬세하고 표현력이 뛰어나며 힘 있고 부드러운 애니메이션을 생성할 수 있습니다. 이러한 개선은 제작 시간과 비용을 절감하는 동시에 아티스트와 스튜디오의 창의력을 향상시키고, 시각적 품질 저하 없이 더 빠른 결과물을 얻을 수 있도록 돕습니다. 이처럼 AI 기술의 지속적인 개선은 애니메이션의 새로운 기준을 세우고 있으며, AI 생성 컨텐츠는 점점 더 정교해져 제작자와 시청자 모두에게 매력적으로 다가오고 있습니다.

시장 억제요인

시장에서의 주요 제약 중 하나는 고도의 AI를 활용한 애니메이션 툴 개발에 따른 높은 초기 개발 비용입니다. 고품질 애니메이션 컨텐츠를 생성할 수 있는 고도의 AI 알고리즘을 개발하기 위해서는 연구, 소프트웨어 개발, 그리고 하드웨어 인프라에 대한 막대한 투자가 필요합니다. 중소 규모의 스튜디오나 독립 제작사에게는 이러한 비용이 부담스러운 경우가 많아 시장 진입을 제한하고 AI 애니메이션 기술의 전반적인 보급을 늦추고 있습니다. 결론적으로, 이러한 높은 개발 및 운영 비용과 더불어 전문 인력의 필요성이 시장의 확장 속도를 늦추고 단기적인 접근성과 확장성을 제한하고 있습니다.

가치사슬 분석

AI 애니메이션 생성기 시장의 가치사슬은 혁신과 모델 학습이 시작되는 연구개발(R&D)에서 시작됩니다. 다음으로 필요한 기술 인프라를 구축하고, 컨텐츠 입력과 데이터 수집을 통해 데이터를 수집합니다. 이후 소프트웨어 개발을 통해 이 데이터는 기능적인 AI 도구로 변환되고, 마케팅과 유통을 통해 최종사용자에게 전달됩니다. 이 프로세스는 다양한 최종사용자를 위한 애플리케이션으로 발전하고, 지속적인 지원과 피드백 루프를 통해 연구 개발이 정교해지고, 추가 정보를 제공함으로써 시장 적응성과 제품 개선이 지속적으로 이루어집니다.

플랫폼별 전망

플랫폼에 따라 시장은 앱 기반과 웹 기반으로 분류됩니다. 앱 기반 부문은 2024년 시장의 38%의 매출 점유율을 차지했습니다. 이러한 성장은 전 세계 스마트폰 사용자 증가에 따른 모바일 애플리케이션의 보급에 기인합니다. 앱 기반 AI 애니메이션 생성기는 사용자에게 편의성, 이동 중 접근성, 카메라 및 사진 갤러리와 같은 장치 기능과의 원활한 통합을 제공합니다. 이러한 애플리케이션은 종종 직관적인 사용자 인터페이스와 오프라인 기능을 갖추고 있어 전반적인 사용자 경험을 향상시킵니다.

용도별 전망

용도별로는 컨텐츠 제작, 머천다이징, 기타로 분류됩니다. 머천다이징 부문은 2024년 시장 수익의 21%를 차지했으며, AI로 생성된 애니메이션 캐릭터와 비주얼은 의류, 액세서리, 포스터, 수집품 등 굿즈 디자인에 점점 더 많이 활용되고 있습니다. 브랜드와 E-Commerce 플랫폼은 이러한 툴을 활용하여 전 세계 팬덤의 마음을 사로잡을 수 있는 매력적이고 독특한 애니메이션 디자인을 빠르게 만들어내고 있습니다. 이는 제품 개발 주기를 가속화할 뿐만 아니라, 개인화된 온디맨드 트렌드를 지원하여 소비자 참여도를 높이고 애니메이션 굿즈 생태계에서 더 많은 수익 기회를 창출할 수 있도록 돕고 있습니다.

기술별 전망

기술을 기반으로 시장은 텍스트에서 비디오로 생성 모델, 이미지에서 이미지로 변환 모델, 이미지에서 비디오로 애니메이션 모델, 비디오에서 비디오로 모델, 사용자 정의 모델로 분류됩니다. 텍스트-동영상 생성 모델 부문은 2024년 시장에서 17%의 매출 점유율을 기록했습니다. 이러한 모델을 통해 사용자는 텍스트 설명에서 직접 애니메이션 동영상을 생성할 수 있어 수작업으로 애니메이션이나 스크립트를 작성할 필요가 없습니다. 특히 유튜버, 인디 개발자, 마케팅 담당자들 사이에서 스토리텔링 및 컨텐츠 제작에 대한 창의적 자동화에 대한 수요가 증가하면서 이러한 모델의 채택을 촉진하고 있습니다.

최종사용자별 전망

최종사용자를 기준으로 시장은 개인 크리에이터, 애니메이션 스튜디오, 게임 개발자, 광고 및 마케팅 대행사, 기타로 분류됩니다. 게임 개발자 부문은 2024년 시장의 18% 수익 점유율을 차지했습니다. 게임 개발자는 캐릭터 디자인, 컷신, 배경 아트, 게임 내 애니메이션에 AI 생성 애니메이션 에셋을 활용하고 있습니다. 이러한 통합은 특히 한정된 예산으로 시각적으로 매력적인 경험을 만들고자 하는 인디 게임 개발자와 모바일 게임 개발자에게 개발 기간과 비용을 크게 단축할 수 있습니다.

지역 전망

지역별로는 북미, 유럽, 아시아태평양, LAMEA(라틴아메리카, 중동 및 아프리카)로 시장을 분석했습니다. 아시아태평양은 2024년 전체 시장 매출의 42%를 차지했습니다. 이 지역의 우위는 일본, 한국, 중국 등의 국가에 뿌리내린 애니메이션 문화에 힘입은 바 큽니다. 이들 국가는 소비자 수요와 컨텐츠 제작 능력이 모두 매우 높기 때문입니다. 이 지역에는 대형 애니메이션 스튜디오, 기술 기업, 그리고 디지털 컨텐츠에 적극적으로 참여하는 수많은 애니메이션 애호가들이 존재합니다.

목차

제1장 시장 범위와 조사 방법

  • 시장 정의
  • 목적
  • 시장 범위
  • 세분화
  • 조사 방법

제2장 시장 요람

  • 주요 하이라이트

제3장 시장 개요

  • 소개
    • 개요
      • 시장 구성과 시나리오
  • 시장에 영향을 미치는 주요 요인
    • 시장 성장 촉진요인
    • 시장 성장 억제요인
    • 시장 기회
    • 시장 과제
  • Porter’s Five Forces 분석

제4장 AI 애니메이션 생성기 시장 밸류체인 분석

  • 연구개발(R&D)
  • 테크놀러지 인프라
  • 컨텐츠 입력과 데이터 취득
  • 소프트웨어 개발
  • 마케팅과 유통
  • 최종 용도 애플리케이션
  • 서포트와 피드백 루프

제5장 AI 애니메이션 생성기 시장의 주요 고객 기준

  • 출력 품질 :
  • 맞춤형과 크리에이티브 컨트롤 :
  • 사용 용이성 :
  • 생성 속도 :
  • 가격과 구독 유연성 :
  • 텍스트 정확함과 신속한 해석 :
  • 애니메이션 기능 :
  • 스타일 전송과 다양성 :
  • 디바이스 간의 접근성 :
  • 프라이버시와 소유권 :
  • 커뮤니티와 공유 기능 :

제6장 세계 시장 : 플랫폼별

  • 세계의 웹 기반 시장 : 지역별
  • 세계의 앱 기반 시장 : 지역별

제7장 세계 시장 : 용도별

  • 세계의 컨텐츠 제작 시장 : 지역별
  • 세계의 머천다이징 시장 : 지역별
  • 세계의 기타 용도 시장 : 지역별

제8장 세계 시장 : 기술별

  • 세계의 이미지에서 이미지로의 변환 모델 시장 : 지역별
  • 세계의 이미지에서 비디오로의 애니메이션 모델 시장 : 지역별
  • 세계의 텍스트에서 비디오로의 생성 모델 시장 : 지역별
  • 세계의 커스텀 모델 시장 : 지역별
  • 세계의 비디오에서 비디오로의 모델 시장 : 지역별

제9장 세계 시장 : 최종사용자별

  • 세계의 개인 크리에이터 시장 : 지역별
  • 세계의 애니메이션 스튜디오 시장 : 지역별
  • 세계의 게임 개발 시장 : 지역별
  • 세계의 광고·마케팅 대리점 시장 : 지역별
  • 세계의 기타 최종사용자 시장 : 지역별

제10장 세계 시장 : 지역별

  • 북미
    • 북미의 시장 : 국가별
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
      • 기타 북미
  • 유럽
    • 유럽의 시장 : 국가별
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 러시아
      • 스페인
      • 이탈리아
      • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양의 시장 : 국가별
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 한국
      • 싱가포르
      • 말레이시아
      • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카, 중동 및 아프리카
    • 라틴아메리카, 중동 및 아프리카 시장 : 국가별
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 아랍에미리트
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카공화국
      • 나이지리아
      • 기타 라틴아메리카, 중동 및 아프리카

제11장 기업 개요

  • CyberLink Corporation
  • Runway AI, Inc
  • Reallusion Inc
  • Krikey Inc
  • Live3D Limited(AnimeGenius)
  • Artvyai
  • Apple, Inc
  • NightCafe Studio Pty Ltd
  • Waifu Labs
  • Fotor

제12장 AI 애니메이션 생성기 시장 성공 필수 조건

ksm 25.07.23

The Global AI Anime Generator Market size is expected to reach $607.41 billion by 2032, rising at a market growth of 27.3% CAGR during the forecast period.

The ability to integrate with other web-based tools and services, such as graphic design software or cloud storage, enhances the utility of web-based AI anime generators. The segment's growth is further supported by the increasing penetration of high-speed internet and the global shift toward browser-based creative tools.

COVID-19 Impact Analysis

The outbreak of COVID-19 had a detrimental impact on the AI Anime Generator market, particularly during the early stages of the pandemic. Lockdowns and strict movement restrictions disrupted the operations of tech firms and development teams, leading to delays in software launches and AI model training. Many companies faced challenges in securing necessary resources and maintaining cross-border collaborations, which hindered the pace of innovation in the AI anime space. Thus, the COVID-19 pandemic had a negative impact on the market.

Market Growth Factors

The increasing demand for personalized and immersive content is a significant driver in the market. Anime fans today seek unique, engaging experiences that resonate with their individual tastes, pushing creators to innovate beyond traditional animation methods. AI-powered anime generators enable the creation of customized characters, stories, and visual styles tailored to specific viewer preferences. This level of personalization not only enhances fan engagement but also fosters a deeper emotional connection to the content, making anime consumption more interactive and meaningful. Hence, this growing desire for tailored and engaging anime experiences continues to propel the market forward, unlocking new creative possibilities and audience engagement.

Additionally, Advancements in generative AI technology are transforming the market by significantly enhancing animation quality and realism. Cutting-edge algorithms, such as GANs (Generative Adversarial Networks) and deep learning models, allow AI systems to create highly detailed, expressive, and fluid animations that rival traditional hand-drawn techniques. These improvements reduce production time and costs while increasing the creative potential of artists and studios, enabling faster output without compromising on visual excellence. Thus, ongoing improvements in AI technology are setting new standards for animation, making AI-generated content increasingly sophisticated and appealing to both creators and viewers

Market Restraining Factors

One of the primary restraints on the market is the high initial development cost associated with creating advanced AI-powered animation tools. Developing sophisticated AI algorithms capable of generating high-quality anime content demands significant financial investment in research, software development, and hardware infrastructure. Small and medium-sized studios or independent creators often find these costs prohibitive, limiting market participation and slowing the overall adoption of AI animation technologies. In conclusion, these high development and operational expenses combined with the need for expert personnel slow the pace at which the market can expand, limiting accessibility and scalability in the short term.

Value Chain Analysis

The AI Anime Generator Market value chain begins with Research & Development (R&D), where innovation and model training are initiated. This is followed by establishing the necessary Technology Infrastructure and acquiring data through Content Input & Data Acquisition. Software Development then transforms this data into functional AI tools, supported by Marketing & Distribution to reach end users. The process culminates in diverse End-Use Applications, while continuous Support & Feedback Loop refines and informs further R&D, ensuring ongoing market adaptability and product improvement.

Platform Outlook

Based on platform, the market is characterized into app-based and web-based. The app-based segment garnered the 38% revenue share in the market in 2024. This growth can be attributed to the widespread adoption of mobile applications, driven by the increasing number of smartphone users globally. App-based AI anime generators offer users convenience, on-the-go access, and seamless integration with device features such as cameras and photo galleries. These applications often come with intuitive user interfaces and offline capabilities, enhancing the overall user experience.

Application Outlook

By application, the market is divided into content creation, merchandising, and others. The merchandising segment garnered a 21% revenue share in the market in 2024. AI-generated anime characters and visuals are increasingly being used for merchandise design, including clothing, accessories, posters, and collectibles. Brands and e-commerce platforms are leveraging these tools to quickly generate appealing and unique anime designs that resonate with global fandoms. This not only accelerates product development cycles but also supports personalized and on-demand merchandise trends, driving higher consumer engagement and expanding revenue opportunities in the anime merchandise ecosystem.

Technology Outlook

On the basis of technology, the market is classified into text-to-video generation models, image-to-image transformation models, image to video animation models, video to video models, and custom models. The text-to-video generation models segment recorded a 17% revenue share in the market in 2024. These models enable users to generate anime videos directly from textual descriptions, reducing the need for manual animation and scripting. The increasing demand for creative automation in storytelling and content creation-especially among YouTubers, indie developers, and marketing professionals-has propelled the adoption of these models.

End User Outlook

Based on end user, the market is segmented into individual creators, animation studios, game developers, advertising & marketing agencies, and others. The game developers segment acquired a 18% revenue share in the market in 2024. Game developers are leveraging AI-generated anime assets for character design, cut-scenes, background art, and in-game animations. This integration significantly reduces development time and cost, especially for indie and mobile game developers aiming to create visually compelling experiences on limited budgets.

Regional Outlook

Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Asia Pacific segment recorded 42% revenue share in the market in 2024. The dominance of this region is primarily driven by the deep-rooted anime culture in countries like Japan, South Korea, and China, where both consumer demand and content production capabilities are exceptionally high. The region is home to leading animation studios, tech companies, and a massive base of anime enthusiasts who actively engage with digital content.

List of Key Companies Profiled

  • CyberLink Corporation
  • Runway AI, Inc.
  • Reallusion Inc.
  • Krikey Inc.
  • Live3D Limited (AnimeGenius)
  • Artvy.ai
  • Apple, Inc.
  • NightCafe Studio Pty Ltd
  • Waifu Labs
  • Fotor

Global AI Anime Generator Market Report Segmentation

By Platform

  • Web-based
  • App-based

By Application

  • Content Creation
  • Merchandising
  • Other Application

By Technology

  • Image-to-Image Transformation Models
  • Image to Video Animation Models
  • Text-to-Video Generation Models
  • Custom Models
  • Video to Video Models

By End User

  • Individual Creators
  • Animation Studios
  • Game Developers
  • Advertising & Marketing Agencies
  • Other End User

By Geography

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
    • Rest of North America
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • France
    • Russia
    • Spain
    • Italy
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Singapore
    • Malaysia
    • Rest of Asia Pacific
  • LAMEA
    • Brazil
    • Argentina
    • UAE
    • Saudi Arabia
    • South Africa
    • Nigeria
    • Rest of LAMEA

Table of Contents

Chapter 1. Market Scope & Methodology

  • 1.1 Market Definition
  • 1.2 Objectives
  • 1.3 Market Scope
  • 1.4 Segmentation
    • 1.4.1 Global AI Anime Generator Market, by Platform
    • 1.4.2 Global AI Anime Generator Market, by Application
    • 1.4.3 Global AI Anime Generator Market, by Technology
    • 1.4.4 Global AI Anime Generator Market, by End User
    • 1.4.5 Global AI Anime Generator Market, by Geography
  • 1.5 Methodology for the research

Chapter 2. Market at a Glance

  • 2.1 Key Highlights

Chapter 3. Market Overview

  • 3.1 Introduction
    • 3.1.1 Overview
      • 3.1.1.1 Market Composition and Scenario
  • 3.2 Key Factors Impacting the Market
    • 3.2.1 Market Drivers
    • 3.2.2 Market Restraints
    • 3.2.3 Market Opportunities
    • 3.2.4 Market Challenges
  • 3.3 Porter Five Forces Analysis

Chapter 4. Value Chain Analysis of AI Anime Generator Market

  • 4.1 Research & Development (R&D)
  • 4.2 Technology Infrastructure
  • 4.3 Content Input & Data Acquisition
  • 4.4 Software Development
  • 4.5 Marketing & Distribution
  • 4.6 End-Use Applications
  • 4.7 Support & Feedback Loop

Chapter 5. Key Customer Criteria AI Anime Generator Market

  • 5.1 Output Quality:
  • 5.2 Customization and Creative Control:
  • 5.3 Ease of Use:
  • 5.4 Speed of Generation:
  • 5.5 Pricing and Subscription Flexibility:
  • 5.6 Accuracy of Text and Prompt Interpretation:
  • 5.7 Animation Capabilities:
  • 5.8 Style Transfer and Variety:
  • 5.9 Accessibility Across Devices:
  • 5.1 Privacy and Ownership Rights:
  • 5.11 Community and Sharing Features:

Chapter 6. Global AI Anime Generator Market by Platform

  • 6.1 Global Web-based Market by Region
  • 6.2 Global App-based Market by Region

Chapter 7. Global AI Anime Generator Market by Application

  • 7.1 Global Content Creation Market by Region
  • 7.2 Global Merchandising Market by Region
  • 7.3 Global Other Application Market by Region

Chapter 8. Global AI Anime Generator Market by Technology

  • 8.1 Global Image-to-Image Transformation Models Market by Region
  • 8.2 Global Image to Video Animation Models Market by Region
  • 8.3 Global Text-to-Video Generation Models Market by Region
  • 8.4 Global Custom Models Market by Region
  • 8.5 Global Video to Video Models Market by Region

Chapter 9. Global AI Anime Generator Market by End User

  • 9.1 Global Individual Creators Market by Region
  • 9.2 Global Animation Studios Market by Region
  • 9.3 Global Game Developers Market by Region
  • 9.4 Global Advertising & Marketing Agencies Market by Region
  • 9.5 Global Other End User Market by Region

Chapter 10. Global AI Anime Generator Market by Region

  • 10.1 North America AI Anime Generator Market
    • 10.1.1 North America AI Anime Generator Market by Platform
      • 10.1.1.1 North America Web-based Market by Region
      • 10.1.1.2 North America App-based Market by Region
    • 10.1.2 North America AI Anime Generator Market by Application
      • 10.1.2.1 North America Content Creation Market by Country
      • 10.1.2.2 North America Merchandising Market by Country
      • 10.1.2.3 North America Other Application Market by Country
    • 10.1.3 North America AI Anime Generator Market by Technology
      • 10.1.3.1 North America Image-to-Image Transformation Models Market by Country
      • 10.1.3.2 North America Image to Video Animation Models Market by Country
      • 10.1.3.3 North America Text-to-Video Generation Models Market by Country
      • 10.1.3.4 North America Custom Models Market by Country
      • 10.1.3.5 North America Video to Video Models Market by Country
    • 10.1.4 North America AI Anime Generator Market by End User
      • 10.1.4.1 North America Individual Creators Market by Country
      • 10.1.4.2 North America Animation Studios Market by Country
      • 10.1.4.3 North America Game Developers Market by Country
      • 10.1.4.4 North America Advertising & Marketing Agencies Market by Country
      • 10.1.4.5 North America Other End User Market by Country
    • 10.1.5 North America AI Anime Generator Market by Country
      • 10.1.5.1 US AI Anime Generator Market
        • 10.1.5.1.1 US AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.1.5.1.2 US AI Anime Generator Market by Application
        • 10.1.5.1.3 US AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.1.5.1.4 US AI Anime Generator Market by End User
      • 10.1.5.2 Canada AI Anime Generator Market
        • 10.1.5.2.1 Canada AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.1.5.2.2 Canada AI Anime Generator Market by Application
        • 10.1.5.2.3 Canada AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.1.5.2.4 Canada AI Anime Generator Market by End User
      • 10.1.5.3 Mexico AI Anime Generator Market
        • 10.1.5.3.1 Mexico AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.1.5.3.2 Mexico AI Anime Generator Market by Application
        • 10.1.5.3.3 Mexico AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.1.5.3.4 Mexico AI Anime Generator Market by End User
      • 10.1.5.4 Rest of North America AI Anime Generator Market
        • 10.1.5.4.1 Rest of North America AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.1.5.4.2 Rest of North America AI Anime Generator Market by Application
        • 10.1.5.4.3 Rest of North America AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.1.5.4.4 Rest of North America AI Anime Generator Market by End User
  • 10.2 Europe AI Anime Generator Market
    • 10.2.1 Europe AI Anime Generator Market by Platform
      • 10.2.1.1 Europe Web-based Market by Country
      • 10.2.1.2 Europe App-based Market by Country
    • 10.2.2 Europe AI Anime Generator Market by Application
      • 10.2.2.1 Europe Content Creation Market by Country
      • 10.2.2.2 Europe Merchandising Market by Country
      • 10.2.2.3 Europe Other Application Market by Country
    • 10.2.3 Europe AI Anime Generator Market by Technology
      • 10.2.3.1 Europe Image-to-Image Transformation Models Market by Country
      • 10.2.3.2 Europe Image to Video Animation Models Market by Country
      • 10.2.3.3 Europe Text-to-Video Generation Models Market by Country
      • 10.2.3.4 Europe Custom Models Market by Country
      • 10.2.3.5 Europe Video to Video Models Market by Country
    • 10.2.4 Europe AI Anime Generator Market by End User
      • 10.2.4.1 Europe Individual Creators Market by Country
      • 10.2.4.2 Europe Animation Studios Market by Country
      • 10.2.4.3 Europe Game Developers Market by Country
      • 10.2.4.4 Europe Advertising & Marketing Agencies Market by Country
      • 10.2.4.5 Europe Other End User Market by Country
    • 10.2.5 Europe AI Anime Generator Market by Country
      • 10.2.5.1 Germany AI Anime Generator Market
        • 10.2.5.1.1 Germany AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.2.5.1.2 Germany AI Anime Generator Market by Application
        • 10.2.5.1.3 Germany AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.2.5.1.4 Germany AI Anime Generator Market by End User
      • 10.2.5.2 UK AI Anime Generator Market
        • 10.2.5.2.1 UK AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.2.5.2.2 UK AI Anime Generator Market by Application
        • 10.2.5.2.3 UK AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.2.5.2.4 UK AI Anime Generator Market by End User
      • 10.2.5.3 France AI Anime Generator Market
        • 10.2.5.3.1 France AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.2.5.3.2 France AI Anime Generator Market by Application
        • 10.2.5.3.3 France AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.2.5.3.4 France AI Anime Generator Market by End User
      • 10.2.5.4 Russia AI Anime Generator Market
        • 10.2.5.4.1 Russia AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.2.5.4.2 Russia AI Anime Generator Market by Application
        • 10.2.5.4.3 Russia AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.2.5.4.4 Russia AI Anime Generator Market by End User
      • 10.2.5.5 Spain AI Anime Generator Market
        • 10.2.5.5.1 Spain AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.2.5.5.2 Spain AI Anime Generator Market by Application
        • 10.2.5.5.3 Spain AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.2.5.5.4 Spain AI Anime Generator Market by End User
      • 10.2.5.6 Italy AI Anime Generator Market
        • 10.2.5.6.1 Italy AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.2.5.6.2 Italy AI Anime Generator Market by Application
        • 10.2.5.6.3 Italy AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.2.5.6.4 Italy AI Anime Generator Market by End User
      • 10.2.5.7 Rest of Europe AI Anime Generator Market
        • 10.2.5.7.1 Rest of Europe AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.2.5.7.2 Rest of Europe AI Anime Generator Market by Application
        • 10.2.5.7.3 Rest of Europe AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.2.5.7.4 Rest of Europe AI Anime Generator Market by End User
  • 10.3 Asia Pacific AI Anime Generator Market
    • 10.3.1 Asia Pacific AI Anime Generator Market by Platform
      • 10.3.1.1 Asia Pacific Web-based Market by Country
      • 10.3.1.2 Asia Pacific App-based Market by Country
    • 10.3.2 Asia Pacific AI Anime Generator Market by Application
      • 10.3.2.1 Asia Pacific Content Creation Market by Country
      • 10.3.2.2 Asia Pacific Merchandising Market by Country
      • 10.3.2.3 Asia Pacific Other Application Market by Country
    • 10.3.3 Asia Pacific AI Anime Generator Market by Technology
      • 10.3.3.1 Asia Pacific Image-to-Image Transformation Models Market by Country
      • 10.3.3.2 Asia Pacific Image to Video Animation Models Market by Country
      • 10.3.3.3 Asia Pacific Text-to-Video Generation Models Market by Country
      • 10.3.3.4 Asia Pacific Custom Models Market by Country
      • 10.3.3.5 Asia Pacific Video to Video Models Market by Country
    • 10.3.4 Asia Pacific AI Anime Generator Market by End User
      • 10.3.4.1 Asia Pacific Individual Creators Market by Country
      • 10.3.4.2 Asia Pacific Animation Studios Market by Country
      • 10.3.4.3 Asia Pacific Game Developers Market by Country
      • 10.3.4.4 Asia Pacific Advertising & Marketing Agencies Market by Country
      • 10.3.4.5 Asia Pacific Other End User Market by Country
    • 10.3.5 Asia Pacific AI Anime Generator Market by Country
      • 10.3.5.1 China AI Anime Generator Market
        • 10.3.5.1.1 China AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.3.5.1.2 China AI Anime Generator Market by Application
        • 10.3.5.1.3 China AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.3.5.1.4 China AI Anime Generator Market by End User
      • 10.3.5.2 Japan AI Anime Generator Market
        • 10.3.5.2.1 Japan AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.3.5.2.2 Japan AI Anime Generator Market by Application
        • 10.3.5.2.3 Japan AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.3.5.2.4 Japan AI Anime Generator Market by End User
      • 10.3.5.3 India AI Anime Generator Market
        • 10.3.5.3.1 India AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.3.5.3.2 India AI Anime Generator Market by Application
        • 10.3.5.3.3 India AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.3.5.3.4 India AI Anime Generator Market by End User
      • 10.3.5.4 South Korea AI Anime Generator Market
        • 10.3.5.4.1 South Korea AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.3.5.4.2 South Korea AI Anime Generator Market by Application
        • 10.3.5.4.3 South Korea AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.3.5.4.4 South Korea AI Anime Generator Market by End User
      • 10.3.5.5 Singapore AI Anime Generator Market
        • 10.3.5.5.1 Singapore AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.3.5.5.2 Singapore AI Anime Generator Market by Application
        • 10.3.5.5.3 Singapore AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.3.5.5.4 Singapore AI Anime Generator Market by End User
      • 10.3.5.6 Malaysia AI Anime Generator Market
        • 10.3.5.6.1 Malaysia AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.3.5.6.2 Malaysia AI Anime Generator Market by Application
        • 10.3.5.6.3 Malaysia AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.3.5.6.4 Malaysia AI Anime Generator Market by End User
      • 10.3.5.7 Rest of Asia Pacific AI Anime Generator Market
        • 10.3.5.7.1 Rest of Asia Pacific AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.3.5.7.2 Rest of Asia Pacific AI Anime Generator Market by Application
        • 10.3.5.7.3 Rest of Asia Pacific AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.3.5.7.4 Rest of Asia Pacific AI Anime Generator Market by End User
  • 10.4 LAMEA AI Anime Generator Market
    • 10.4.1 LAMEA AI Anime Generator Market by Platform
      • 10.4.1.1 LAMEA Web-based Market by Country
      • 10.4.1.2 LAMEA App-based Market by Country
    • 10.4.2 LAMEA AI Anime Generator Market by Application
      • 10.4.2.1 LAMEA Content Creation Market by Country
      • 10.4.2.2 LAMEA Merchandising Market by Country
      • 10.4.2.3 LAMEA Other Application Market by Country
    • 10.4.3 LAMEA AI Anime Generator Market by Technology
      • 10.4.3.1 LAMEA Image-to-Image Transformation Models Market by Country
      • 10.4.3.2 LAMEA Image to Video Animation Models Market by Country
      • 10.4.3.3 LAMEA Text-to-Video Generation Models Market by Country
      • 10.4.3.4 LAMEA Custom Models Market by Country
      • 10.4.3.5 LAMEA Video to Video Models Market by Country
    • 10.4.4 LAMEA AI Anime Generator Market by End User
      • 10.4.4.1 LAMEA Individual Creators Market by Country
      • 10.4.4.2 LAMEA Animation Studios Market by Country
      • 10.4.4.3 LAMEA Game Developers Market by Country
      • 10.4.4.4 LAMEA Advertising & Marketing Agencies Market by Country
      • 10.4.4.5 LAMEA Other End User Market by Country
    • 10.4.5 LAMEA AI Anime Generator Market by Country
      • 10.4.5.1 Brazil AI Anime Generator Market
        • 10.4.5.1.1 Brazil AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.4.5.1.2 Brazil AI Anime Generator Market by Application
        • 10.4.5.1.3 Brazil AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.4.5.1.4 Brazil AI Anime Generator Market by End User
      • 10.4.5.2 Argentina AI Anime Generator Market
        • 10.4.5.2.1 Argentina AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.4.5.2.2 Argentina AI Anime Generator Market by Application
        • 10.4.5.2.3 Argentina AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.4.5.2.4 Argentina AI Anime Generator Market by End User
      • 10.4.5.3 UAE AI Anime Generator Market
        • 10.4.5.3.1 UAE AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.4.5.3.2 UAE AI Anime Generator Market by Application
        • 10.4.5.3.3 UAE AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.4.5.3.4 UAE AI Anime Generator Market by End User
      • 10.4.5.4 Saudi Arabia AI Anime Generator Market
        • 10.4.5.4.1 Saudi Arabia AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.4.5.4.2 Saudi Arabia AI Anime Generator Market by Application
        • 10.4.5.4.3 Saudi Arabia AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.4.5.4.4 Saudi Arabia AI Anime Generator Market by End User
      • 10.4.5.5 South Africa AI Anime Generator Market
        • 10.4.5.5.1 South Africa AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.4.5.5.2 South Africa AI Anime Generator Market by Application
        • 10.4.5.5.3 South Africa AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.4.5.5.4 South Africa AI Anime Generator Market by End User
      • 10.4.5.6 Nigeria AI Anime Generator Market
        • 10.4.5.6.1 Nigeria AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.4.5.6.2 Nigeria AI Anime Generator Market by Application
        • 10.4.5.6.3 Nigeria AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.4.5.6.4 Nigeria AI Anime Generator Market by End User
      • 10.4.5.7 Rest of LAMEA AI Anime Generator Market
        • 10.4.5.7.1 Rest of LAMEA AI Anime Generator Market by Platform
        • 10.4.5.7.2 Rest of LAMEA AI Anime Generator Market by Application
        • 10.4.5.7.3 Rest of LAMEA AI Anime Generator Market by Technology
        • 10.4.5.7.4 Rest of LAMEA AI Anime Generator Market by End User

Chapter 11. Company Profiles

  • 11.1 CyberLink Corporation
    • 11.1.1 Company Overview
    • 11.1.2 Financial Analysis
    • 11.1.3 Segmental and Regional Analysis
    • 11.1.4 Research & Development Expense
  • 11.2 Runway AI, Inc.
    • 11.2.1 Company Overview
  • 11.3 Reallusion Inc.
    • 11.3.1 Company Overview
  • 11.4 Krikey Inc.
    • 11.4.1 Company Overview
  • 11.5 Live3D Limited (AnimeGenius)
    • 11.5.1 Company Overview
  • 11.6 Artvy.ai
    • 11.6.1 Company Overview
  • 11.7 Apple, Inc.
    • 11.7.1 Company Overview
    • 11.7.2 Financial Analysis
    • 11.7.3 Regional Analysis
    • 11.7.4 Research & Development Expense
    • 11.7.5 SWOT Analysis
  • 11.8 NightCafe Studio Pty Ltd
    • 11.8.1 Company Overview
  • 11.9 Waifu Labs
    • 11.9.1 Company Overview
  • 11.10. Fotor
    • 11.10.1 Company Overview

Chapter 12. Winning Imperatives of AI Anime Generator Market

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