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시장보고서
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세계의 냉장 트레일러 시장 : 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 트레일러별, 차축별, 동력원별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)Refrigerated Trailer Market Size, Share & Trends Analysis Report By Trailer (Single-Temperature, Multi-Temperature), By Axle (Single Axle, Tandem Axle, Triple Axle), By Power Source, By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
세계의 냉장 트레일러 시장 규모는 2024년 72억 4,000만 달러로 추정되며, 2025-2030년까지 CAGR 6.3%를 보일 것으로 예측됩니다.
시장은 신선품 수요 증가와 전자상거래 및 온라인 식료품의 확대로 기세를 늘리고 있습니다.
그러나 냉장 트레일러의 초기 비용은 여전히 중요한 과제입니다.
게다가 전기식에서 에너지 효율적인 냉동 시스템으로의 이동이 진행되고 있기 때문에 냉동 트레일러의 채용이 더욱 가속화되어, 플릿 오퍼레이터의 지속가능성이 향상되어, 운용 비용이 삭감될 것으로 예측됩니다.
신선품 수요 증가는 냉장 트레일러 산업의 성장의 주요 원동력입니다. 전자상거래, 특히 온라인 식료품 쇼핑 증가에 따라, 소비자는 현재 신선 식품, 유기 식품, 냉동 식품이 신속하고 최적의 상태로 배송 될 것으로 기대하고 있습니다. 물건, 야채, 유제품, 고기, 냉동품 등의 제품을 수송하는 냉장 트레일러 수요의 상승에 연결되어 있습니다. 또한, 레스토랑이나 케이터링 회사 등의 푸드서비스 산업도, 신선도를 확보하기 위해서 냉장 수송에 의존하고 있습니다.
소비자 선호도가 온라인 쇼핑의 편의성으로 이동함에 따라 신속하고 신선하고 신뢰할 수있는 배송 서비스에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 예를 들어 인도에서는 India Brand Equity Foundation(IBEF)에 따르면 2024년에 1,250억 달러로 평가된 전자상거래 산업은 CAGR 15%로 2030년까지 3,450억 달러로 성장할 것으로 예측되고 있습니다. 그리고 전자상거래의 매출은 2024년에 8.1% 성장해 소매 매출 전체의 16.1%를 차지할 것으로 예상되고 있습니다.
주요 시장의 각국 정부는 보다 엄격한 배기 가스 규제를 실시하고 있으며, 배기 가스 제로의 운송 솔루션으로의 시프트를 촉진하고 있습니다. TRU를 제로에미션 기술로 이행시키기 위한 규칙을 진행하고 있습니다. 2024년 9월, Trailer Dynamics와 THE REEFER Group은 제휴하여 eCool Trailer를 출시했습니다. eCool Trailer는 추진 시스템과 냉동 시스템 모두에 전력을 공급하는 완전 전기식 냉동 트레일러로, 함대가 장기적인 배출량과 운전 비용을 절감하면서 규제 준수를 충족할 수 있도록 지원합니다.
냉장 트레일러의 초기 비용이 높은 것은 특히 소규모 플릿 오퍼레이터에게 큰 과제가 되고 있습니다. 또한, 핀란드의 TIP 그룹이나 Valoe와 같은 태양광 발전을 이용한 냉장 트레일러에는 다액의 투자가 필요하고, 수백대의 트레일러를 개조한다 프로젝트는 약 2,000만 달러로 평가되고 있습니다.이 기술은 장기적인 절약을 약속하지만, 초기 비용이 높은 것이 도입을 검토하고 있는 많은 기업에게 장벽이 되고 있습니다.
The global refrigerated trailer market size was estimated at USD 7.24 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 6.3% from 2025 to 2030. The market is gaining momentum, driven by increasing demand for perishable goods and the growing expansion of e-commerce and online grocery.
However, the high upfront costs of refrigerated trailers remain a key challenge. The growing technological advancements in refrigeration and the rising stringency of environmental regulations present a major growth opportunity for the market.
In addition, the ongoing shift towards electric and energy-efficient refrigeration systems is expected to accelerate the adoption of refrigerated trailers further, enhancing sustainability and reducing operational costs for fleet operators.
The increasing demand for perishable goods is a major driver of growth in the refrigerated trailer industry. With the rise in e-commerce, particularly online grocery shopping, consumers now expect fresh, organic, and frozen food to be delivered quickly and in optimal condition. For example, supermarkets like Walmart and Tesco have expanded their online grocery services, leading to an uptick in demand for refrigerated trailers to transport products such as fruits, vegetables, dairy, meat, and frozen goods. In addition, the food service industry, including restaurants and catering companies, also depends on refrigerated transport to ensure freshness. This heightened demand for cold chain logistics drives the need for more advanced refrigerated trailers.
As consumer preferences shift toward the convenience of shopping online, demand for fast, fresh, and reliable delivery services has surged. For instance, in India, the e-commerce industry, valued at USD 125 billion in 2024, is projected to grow to USD 345 billion by 2030, with a CAGR of 15%, according to the India Brand Equity Foundation (IBEF). Similarly, in the U.S., e-commerce sales are expected to grow by 8.1% in 2024, making up 16.1% of total retail sales, as per the Census Bureau of the Department of Commerce. This growth has led to an increased need for refrigerated trailers to ensure the safe transport of perishable goods, including fresh produce, dairy, and frozen items, for these online grocery services.
Governments across key markets are enforcing stricter emission norms, prompting a shift toward zero-emission transport solutions. In the U.S., the California Air Resources Board (CARB) mandates that all new trailer Transport Refrigeration Units (TRUs) meet Ultra-Low Emission TRU (ULETRU) standards from 2023 onward and is advancing rules to transition TRUs to zero-emission technologies. In the EU, Regulation (EU) 2024/573 limits fluorinated greenhouse gases used in refrigeration. These policies are accelerating the demand for cleaner technologies. For instance, in September 2024, Trailer Dynamics and THE REEFER Group partnered to launch the eCool Trailer, a fully electric refrigerated trailer that powers both propulsion and refrigeration systems, helping fleets meet regulatory compliance while reducing long-term emissions and operating costs.
The high upfront costs of refrigerated trailers present a significant challenge, particularly for smaller fleet operators. Advanced models, such as electric or hybrid trailers with battery systems or energy recovery technology, can cost significantly more than traditional diesel units. For instance, Carrier's all-electric Vector eCool trailer can cost approximately USD 30,000 more than a standard diesel refrigeration unit due to its advanced features. In addition, solar-powered refrigerated trailers, like those from TIP Group and Valoe in Finland, involve substantial investments, with projects valued at around USD 20 million for retrofitting hundreds of trailers. While these technologies promise long-term savings, the initial high costs remain a barrier for many businesses looking to adopt them.
Global Refrigerated Trailer Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global refrigerated trailer market report based on trailer, axle, power source, end use, and region.