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미국의 모바일 헬스 앱(mHealth Apps) 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 유형별, 플랫폼별, 부문 예측(2025-2033년)

U.S. mHealth Apps Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Medical Apps (Womens Health, Personal Health Record Apps, Diagnostic Apps), Fitness Apps), By Platform (Android, iOS, Others), And Segment Forecasts, 2025 - 2033

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 100 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 모바일 헬스 앱(mHealth Apps) 시장 규모·동향 :

미국의 mHealthapps 시장 규모는 2024년에 123억 3,000만 달러로 추계되며, 2033년에는 324억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2025-2033년의 CAGR은 11.16%로 성장합니다.

스마트폰의 보급과 인터넷 연결의 확대, 의사와 환자의 모바일 헬스 기술 채택 증가가 이 부문의 성장을 주도하고 있습니다. 또한 개인 건강 관련 데이터를 수집 및 추적하고 스마트폰을 사용하여 환자의 전반적인 건강을 개선하기 위해 피트니스 및 의료 앱의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속할 것으로 예상되는 주요 요인입니다.

스마트폰 보급률 증가로 모바일 헬스 솔루션에 대한 폭넓은 접근성 확보 촉진

The Mobile Economy의 보고서에 따르면 미국내 스마트폰 보급률은 2022년 약 76%, 2030년에는 92%를 보일 것으로 예측되며, 이러한 급속한 성장은 더 많은 소비자들이 언제 어디서나 모바일 헬스 앱에 접속할 수 있는 디바이스를 필요로 한다는 것을 의미합니다. 이러한 빠른 성장은 더 많은 소비자들이 언제 어디서나 모바일 헬스 앱에 접속할 수 있는 디바이스를 가지고 있다는 것을 의미하며, 2023년 현재 전 세계에서 68억 명 이상의 스마트폰 사용자가 있으며, 2025년까지 73억 4,000만 명으로 늘어날 것으로 예측됩니다. 이러한 스마트폰의 보급으로 미국에서만 8,400만 명에 달하는 수백만 명의 미국인이 헬스케어 앱을 사용할 수 있게 되었고, 30%가 헬스케어에 이러한 앱을 많이 사용하고 있습니다. 확장되는 네트워크 인프라와 5G 기술은 원활한 앱 기능과 실시간 건강 데이터 교환을 지원합니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 개요

제3장 모바일 헬스 앱 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
  • 업계 분석 - Porter의 산업 분석
    • 공급업체의 힘
    • 구매자의 힘
    • 대체의 위협
    • 신규 진출업체의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계
  • PESTEL 분석
  • 헬스케어 모바일 앱 동향
    • 모바일 헬스 앱에 관한 통계
    • 2023년에 유행한 건강 앱
  • 사례 연구 분석
  • 모바일 헬스 서비스의 사용자 선호도 분석
  • 모바일 헬스 에코시스템
    • 모바일 헬스 앱 에코시스템
  • 모바일 헬스 앱 개발
  • 경쟁 순위
  • 디지털 헬스 투자 동향
    • 벤처캐피털(VC) 거래 활동
    • 2024년 디지털 헬스 VC 거래 TOP 10
  • 디지털 헬스에서 유니콘 기업의 자금조달 동향
  • 디지털 헬스 시장에서 출구 동향
  • 디지털 헬스 상황에서 주요 투자자의 분석
  • 미국에서 디지털 헬스 시장의 주요 투자 지역 동향
    • 연간 자금조달과 거래
    • 분기별 자금조달과 거래
    • 거래 스테이지별 연간 거래 비율
    • 분기별 TOP 주식 거래
    • 연간 퇴직수
    • 분기별 출구
    • 분기별 TOP 투자자(기업수별)
  • 실리콘밸리
    • 분기별 자금조달과 거래
    • 거래 스테이지별 연간 거래 비율
    • 분기별 TOP 주식 거래
  • 뉴욕
    • 분기별 자금조달과 거래
    • 거래 스테이지별 연간 거래 비율
    • 분기별 TOP 주식 거래
  • 보스턴
    • 분기별 자금조달과 거래
    • 거래 스테이지별 연간 거래 비율
    • 분기별 TOP 주식 거래
  • 디지털 헬스 앱 시장의 주요 평가 지표
    • 유지율
    • 해약률
    • 컨버젼율
    • 액티브 유저 수
    • 다운로드 수

제4장 모바일 헬스 앱 시장 : 유형별 부문 분석, 2021-2033년

  • 정의와 범위
  • 유형별 부문 대시보드
  • 모바일 헬스 앱 시장 : 유형별, 2021-2033년
  • 의료 앱
    • 시장 추산·예측(2021-2033년)
    • 여성 건강 앱
    • 만성질환 관리 앱
    • 개인 건강 기록 앱
    • 복약 관리 앱
    • 진단 앱
    • 원격 모니터링 앱
    • 기타(약 복용 리마인더, 의료 참고 자료, 전문가 네트워크, 헬스케어 교육)
  • 피트니스 앱
    • 시장 추산·예측(2021-2033년)

제5장 모바일 헬스 앱 시장 : 플랫폼별 부문 분석, 2021-2033년

  • 정의와 범위
  • 플랫폼별 부문 대시보드
  • 모바일 헬스 앱 시장 : 플랫폼별, 2021-2033년
  • Android
    • 시장 추산·예측(2021-2033년)
  • iOS
    • 시장 추산·예측(2021-2033년)
  • 기타
    • 시장 추산·예측(2021-2033년)

제6장 경쟁 구도

  • 주요 시장 참여 기업에 의한 최근 동향과 영향 분석
  • 기업/경쟁 분류
  • 기업 개요
    • Apple Inc.
    • Google Inc.
    • AirStrip Technologies, Inc.
    • Veradigm LLC(Allscripts Healthcare Solutions)
    • Qualcomm Technologies, Inc.
    • AT&T
    • Teladoc Health, Inc.
    • Abbott
    • Johnson &Johnson Services, Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Headspace Health
    • WellDoc, Inc.
KSA 25.07.24

U.S. mHealth Apps Market Size & Trends:

The U.S. mHealthapps market size was estimated at USD 12.33 billion in 2024 and is projected to reach USD 32.41 billion by 2033, growing at a CAGR of 11.16% from 2025 to 2033. The growing penetration of smartphones and internet connectivity, and the rising adoption of mHealth technologies by physicians and patients, drive segment growth. Furthermore, the growing adoption of fitness and medical apps to collect and track individuals' health-related data and to improve the overall health of patients using smartphones is a major factor anticipated to drive market growth.

Increasing Smartphone Penetration Fuels Widespread Access to mHealth Solutions

Smartphone penetration in the U.S. is a foundational driver for mHealth app adoption. According to The Mobile Economy reports, smartphone penetration in the U.S. was approximately 76% in 2022 and is projected to reach 92% by 2030. This rapid growth means more consumers have the devices necessary to access mHealth apps anytime and anywhere. With over 6.8 billion smartphone users worldwide as of 2023, to grow to 7.34 billion by 2025, the scale of connectivity is unprecedented. This widespread smartphone ownership enables millions of Americans, 84 million people in the U.S. alone, to use healthcare apps, with 30% relying heavily on these apps for managing their health. Expanding network infrastructure and 5G technology support seamless app functionality and real-time health data exchange.

U.S. mHealth Apps Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at country levels and provides an analysis on the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For the purpose of this study, Grand View Research has segmented the U.S. mHealth apps market report on the basis of type, and platform:

  • Type Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
  • Medical Apps
    • Women's Health
    • Fitness & Nutrition
    • Menstrual Health
    • Pregnancy Tracking & Postpartum Care
    • Disease Management
    • Menopause
    • Others
    • Chronic Disease Management Apps
    • Obesity Management Apps
    • Mental Health Management Apps
    • Diabetes Management Apps
    • Blood Pressure and ECG Monitoring Apps
    • Cancer Management Apps
    • Other Chronic Disease Management Apps
    • Personal Health Record Apps
    • Medication Management Apps
    • Diagnostic Apps
    • Remote Monitoring Apps
    • Others (Pill Reminder, Medical Reference, Professional Networking, Healthcare Education)
  • Fitness Apps
  • Platform Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
  • Android
  • iOS
  • Others

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Type
    • 1.1.2. Platform
  • 1.2. Estimates and forecast timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased database
    • 1.4.2. GVR's internal database
    • 1.4.3. Secondary sources
    • 1.4.4. Primary research
    • 1.4.5. Details of primary research
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data analysis models
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. mHealth Apps Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market driver analysis
      • 3.2.1.1. High penetration of smartphones
      • 3.2.1.2. Favorable government initiatives
      • 3.2.1.3. Growing adoption of mobile health applications
      • 3.2.1.4. Increase in investments supporting mHealth & digital health
    • 3.2.2. Market restraint analysis
      • 3.2.2.1. Data privacy and security concerns
  • 3.3. Industry Analysis - Porter's
    • 3.3.1. Supplier power
    • 3.3.2. Buyer power
    • 3.3.3. Substitution threat
    • 3.3.4. Threat of new entrants
    • 3.3.5. Competitive rivalry
  • 3.4. PESTEL Analysis
  • 3.5. Healthcare Mobile App Trends
    • 3.5.1. Some Statistics Related to mHealth Apps
    • 3.5.2. Some Trending Health Apps of 2023
  • 3.6. Case Study Analysis
  • 3.7. User preference analysis of mHealth services
  • 3.8. mHealth Ecosystem
    • 3.8.1. mHealth Apps Ecosystem
  • 3.9. mHealth App Development
  • 3.10. Competitive Ranking
  • 3.11. Digital Health Investment Trends
    • 3.11.1. Venture Capital (VC) Deal Activity
    • 3.11.2. Top 10 Digital Health VC Deals in 2024
  • 3.12. Unicorn Funding Trends in Digital Health
  • 3.13. Exit Trends in the Digital Health Market
  • 3.14. Key Investors Analysis in the Digital Health Landscape
  • 3.15. U.S. Key Investment Geographic Trends in Digital Health Market
    • 3.15.1. Annual Funding & Deals
    • 3.15.2. Quarterly Funding & Deals
    • 3.15.3. Annual Percent Of Deals By Deal Stage
    • 3.15.4. Quarter Top Equity Deals
    • 3.15.5. Annual Exits
    • 3.15.6. Quarterly Exits
    • 3.15.7. Quarter Top Investors By Company Count
  • 3.16. Silicon Valley
    • 3.16.1. Quarterly Funding & Deals
    • 3.16.2. Annual Percent Of Deals By Deal Stage
    • 3.16.3. Quarter Top Equity Deals
  • 3.17. New York
    • 3.17.1. Quarterly Funding & Deals
    • 3.17.2. Annual Percent Of Deals By Deal Stage
    • 3.17.3. Quarter Top Equity Deals
  • 3.18. Boston
    • 3.18.1. Quarterly Funding & Deals
    • 3.18.2. Annual Percent Of Deals By Deal Stage
    • 3.18.3. Quarter Top Equity Deals
  • 3.19. Key Evaluation Metrics for Digital Health Apps Market
    • 3.19.1. Retention Rate
    • 3.19.2. Churn Rate
    • 3.19.3. Conversion Rate
    • 3.19.4. Number of Active Users
    • 3.19.5. Number of Downloads

Chapter 4. mHealth Apps Market Segment Analysis, By Type, 2021 - 2033 (USD Million)

  • 4.1. Definitions and Scope
  • 4.2. Type Segment Dashboard
  • 4.3. mHealth Apps Market, by Service Type, 2021 to 2033
  • 4.4. Medical Apps
    • 4.4.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
    • 4.4.2. Women's Health Apps
      • 4.4.2.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.2.2. Fitness & Nutrition Apps
        • 4.4.2.2.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.2.3. Menstrual Health
        • 4.4.2.3.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.2.4. Pregnancy Tracking & Postpartum Care Apps
        • 4.4.2.4.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.2.5. Disease Management Apps
        • 4.4.2.5.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.2.6. Menopause Apps
        • 4.4.2.6.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.2.7. Others
        • 4.4.2.7.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
    • 4.4.3. Chronic Disease Management Apps
      • 4.4.3.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.3.2. Obesity Management Apps
        • 4.4.3.2.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.3.3. Mental Health Management Apps
        • 4.4.3.3.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.3.4. Diabetes Management Apps
        • 4.4.3.4.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.3.5. Blood Pressure and ECG Monitoring Apps
        • 4.4.3.5.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.3.6. Cancer Management Apps
        • 4.4.3.6.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
      • 4.4.3.7. Other Chronic Disease Management Apps
        • 4.4.3.7.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)
    • 4.4.4. Personal Health Record Apps
      • 4.4.4.1. Market estimates and forecast 2021 to 2033 (USD Million)
    • 4.4.5. Medication Management Apps
      • 4.4.5.1. Market estimates and forecast 2021 to 2033 (USD Million)
    • 4.4.6. Diagnostic Apps
      • 4.4.6.1. Market estimates and forecast 2021 to 2033 (USD Million)
    • 4.4.7. Remote Monitoring Apps
      • 4.4.7.1. Market estimates and forecast 2021 to 2033 (USD Million)
    • 4.4.8. Others (Pill Reminder, Medical Reference, Professional Networking, Healthcare Education)
      • 4.4.8.1. Market estimates and forecast 2021 to 2033 (USD Million)
  • 4.5. Fitness Apps
    • 4.5.1. Market estimates and forecasts, 2021 to 2033 (USD Million)

Chapter 5. mHealth Apps Market Segment Analysis, By Platform, 2021 - 2033 (USD Million)

  • 5.1. Definitions and Scope
  • 5.2. Platform Segment Dashboard
  • 5.3. mHealth Apps Market by Platform Outlook, 2021 to 2033
  • 5.4. Android
    • 5.4.1. Market estimates and forecast 2021 to 2033 (USD million)
  • 5.5. iOS
    • 5.5.1. Market estimates and forecast 2021 to 2033 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market estimates and forecast 2021 to 2033 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 6.2. Company/Competition Categorization
  • 6.3. Company Profiles
    • 6.3.1. Apple Inc.
      • 6.3.1.1. Company overview
      • 6.3.1.2. Financial performance
      • 6.3.1.3. Product benchmarking
      • 6.3.1.4. Strategic initiatives
    • 6.3.2. Google Inc.
      • 6.3.2.1. Company overview
      • 6.3.2.2. Financial performance
      • 6.3.2.3. Product benchmarking
      • 6.3.2.4. Strategic initiatives
    • 6.3.3. AirStrip Technologies, Inc.
      • 6.3.3.1. Company overview
      • 6.3.3.2. Financial performance
      • 6.3.3.3. Product benchmarking
      • 6.3.3.4. Strategic initiatives
    • 6.3.4. Veradigm LLC (Allscripts Healthcare Solutions)
      • 6.3.4.1. Company overview
      • 6.3.4.2. Financial performance
      • 6.3.4.3. Product benchmarking
      • 6.3.4.4. Strategic initiatives
    • 6.3.5. Qualcomm Technologies, Inc.
      • 6.3.5.1. Company overview
      • 6.3.5.2. Financial performance
      • 6.3.5.3. Product benchmarking
      • 6.3.5.4. Strategic initiatives
    • 6.3.6. AT&T
      • 6.3.6.1. Company overview
      • 6.3.6.2. Financial performance
      • 6.3.6.3. Product benchmarking
      • 6.3.6.4. Strategic initiatives
    • 6.3.7. Teladoc Health, Inc.
      • 6.3.7.1. Company overview
      • 6.3.7.2. Financial performance
      • 6.3.7.3. Product benchmarking
      • 6.3.7.4. Strategic initiatives
    • 6.3.8. Abbott
      • 6.3.8.1. Company overview
      • 6.3.8.2. Financial performance
      • 6.3.8.3. Product benchmarking
      • 6.3.8.4. Strategic initiatives
    • 6.3.9. Johnson & Johnson Services, Inc.
      • 6.3.9.1. Company overview
      • 6.3.9.2. Financial performance
      • 6.3.9.3. Product benchmarking
      • 6.3.9.4. Strategic initiatives
    • 6.3.10. Pfizer Inc.
      • 6.3.10.1. Company overview
      • 6.3.10.2. Financial performance
      • 6.3.10.3. Product benchmarking
      • 6.3.10.4. Strategic initiatives
    • 6.3.11. Headspace Health
      • 6.3.11.1. Company overview
      • 6.3.11.2. Financial performance
      • 6.3.11.3. Product benchmarking
      • 6.3.11.4. Strategic initiatives
    • 6.3.12. WellDoc, Inc.
      • 6.3.12.1. Company overview
      • 6.3.12.2. Financial performance
      • 6.3.12.3. Product benchmarking
      • 6.3.12.4. Strategic initiatives
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