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미국의 제산제 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 유형별, 최종 용도별, 주요 기업별, 경쟁 분석, 부문별 예측(2025-2030년)

U.S. Antacids Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Tablet, Liquid, Others), By End-use (Retail Pharmacy, Hospital Pharmacy, Others), Key Companies, Competitive Analysis, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 80 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 제산제 시장 요약

미국의 제산제 시장 규모는 2024년 30억 달러로 추정되며, 2025년부터 2030년까지 연평균 3.7% 성장하여 2030년에는 37억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 식습관의 변화는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속하는 중요한 요소입니다.

위식도역류질환(GERD), 소화성 궤양, 기타 위산과다, 소화불량, 속쓰림을 유발하는 위 문제 등 소화기 질환 증가도 시장 확대에 영향을 미칠 것으로 예측됩니다. CDC가 2024년 12월 발표한 보고서에 따르면, 미국 성인의 약 5.9%가 궤양 진단을 받았다고 합니다. 다른 주요 촉진요인으로는 빠르고 효과적인 증상 완화를 제공하는 일반의약품(OTC) 제산제에 대한 인식이 높아지고 쉽게 구할 수 있다는 점을 들 수 있습니다.

또한 스트레스, 흡연, 음주, 음주, 식습관, 비만 등의 생활습관은 산과 관련된 증상의 원인이 되기 때문에 미국의 제산제 산업의 성장에 더 많은 영향을 미칠 것으로 예측됩니다. 예를 들어, 2024년 9월에 발표된 CDC 보고서에 따르면, 2021년 8월부터 2023년 8월까지 미국 성인의 비만 유병률은 40.3%였습니다. 40-59세 성인과 저학력층에서 가장 높은 비율을 보입니다. 고도비만은 성인의 9.4%가 앓고 있으며, 모든 연령대에서 남성보다 여성이 더 높은 비율을 보이고 있습니다.

제품 개발의 대부분은 츄어블, 액상, 속용정, 브랜딩 등의 전달 형태에 집중되어 있습니다. 적당한 혁신은 미국의 제산제 산업 수요를 촉진할 것으로 예상되는 콤보 제제 및 OTC-프로바이오틱스 하이브리드 제제에 의한 것입니다.

미국의 제산제 시장은 특히 제산제가 일반의약품(OTC)이라는 점에서 규제의 영향을 많이 받습니다. FDA는 안전성과 유효성을 보장하기 위해 제형, 표시, 마케팅 클레임을 모니터링하고 있습니다. 새로운 제제나 배합제는 특정 OTC 모노그래프 기준을 충족해야 하며, 라니티딘 등 일부 성분은 안전성 우려로 인해 판매가 중단되었습니다. 이는 제조업체가 특히 제품 안전, 리콜, 투명성과 관련하여 진화하는 규제 지침에 지속적으로 적응해야 함을 의미합니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 미국의 제산제 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
    • 상위 시장 전망
    • 관련/부수 시장 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
  • 미국의 제산제 시장 분석 툴
    • 업계 분석 - Porter의 Five Forces 분석
    • PESTEL 분석
  • 미국의 제산제 시장 : 파이프라인 분석

제4장 미국의 제산제 시장 : 유형 추정·동향 분석

  • 유형 부문 대시보드
  • 미국의 제산제 시장 : 유형 변동 분석
  • 미국의 제산제 시장 규모와 동향 분석(유형별, 2018-2030년)
  • 정제
  • 액체
  • 기타

제5장 미국의 제산제 시장 : 최종 용도 추정·동향 분석

  • 최종 용도 부문 대시보드
  • 미국의 제산제 시장 : 최종 용도 변동 분석
  • 미국의 제산제 시장 규모와 동향 분석(최종 용도별, 2018-2030년)
  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 주요 시장 진출기업의 최근 동향과 영향 분석
  • 기업/경쟁 분류
  • 벤더 구도
    • Key company heat map analysis, 2024
  • 기업 개요
    • Haleon Group of Companies.
    • Bayer AG
    • Boehringer Ingelheim International GmbH
    • Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
    • Sanofi
    • Reckitt Benckiser Group plc
    • Sun Pharmaceuticals Ltd.
    • Takeda Pharmaceutical Company Limited
    • Pfizer Inc.
    • Procter &Gamble
LSH 25.08.25

U.S. Antacids Market Summary

The U.S. antacids market size was estimated at USD 3.00 billion in 2024 and is projected to reach USD 3.73 billion in 2030, growing at a CAGR of 3.7% from 2025 to 2030. Changing dietary habits is a key factor propelling market growth over the forecast period.

Rising cases of digestive issues such as gastroesophageal reflux disease (GERD), peptic ulcers, and other stomach problems that cause acidity, indigestion, and heartburn are also expected to support market expansion. According to a report published by the CDC in December 2024, approximately 5.9% U.S. adults were diagnosed with ulcers. Other key drivers include rising awareness and easy access to over-the-counter (OTC) antacids, which provide fast and effective relief from symptoms.

In addition, lifestyle factors such as stress, smoking, alcohol use, poor diet, and obesity, all of which contribute to acid-related conditions, are expected to further influence the growth of the U.S. antacid industry. For instance, according to a report by the CDC published in September 2024, the prevalence of obesity was 40.3% among adults in the U.S. from August 2021 to August 2023. The highest rates are seen in adults aged 40-59 and those with lower education levels. Severe obesity affected 9.4% of adults, with women showing higher rates than men across all age groups.

Most product development focuses on delivery formats such as chewable, liquids, fast-dissolve tablets, and branding. Some moderate innovation comes from combo formulations or OTC-probiotic hybrids which are expected to drive the demand for U.S. antacid industry.

The U.S. antacid market is subject to the high impact of regulations, particularly because antacids are available over-the-counter (OTC). The FDA monitors formulation, labeling, and marketing claims to ensure safety and efficacy. New formulations or combinations must meet specific OTC monograph standards, and some ingredients, such as ranitidine, have been withdrawn due to safety concerns. This means manufacturers must continuously adapt to evolving regulatory guidelines, especially around product safety, recalls, and transparency.

U.S. Antacids Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth and provides an analysis of the latest trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For the purpose of this report, Grand View Research has segmented the U.S. antacid market on the basis of types, and end-use:

  • Type Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Tablet
  • Liquid
  • Others
  • End-use Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Hospital Pharmacy
  • Retail Pharmacy
  • Others

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Type
    • 1.2.2. End use
    • 1.2.3. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased database
    • 1.4.2. GVR's internal database
    • 1.4.3. Secondary sources
    • 1.4.4. Primary research
    • 1.4.5. Details of primary research
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data analysis models
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Type outlook
    • 2.2.2. End use outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Antacid Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market driver analysis
    • 3.2.2. Market restraint analysis
  • 3.3. U.S. Antacid Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Supplier power
      • 3.3.1.2. Buyer power
      • 3.3.1.3. Substitution threat
      • 3.3.1.4. Threat of new entrant
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Technological landscape
      • 3.3.2.3. Economic landscape
  • 3.4. U.S. Antacid Market: Pipeline Analysis

Chapter 4. U.S. Antacid Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Type Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Antacid Market: Type Movement Analysis
  • 4.3. U.S. Antacid Market Size & Trend Analysis, by Type, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.4. Tablet
    • 4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.5. Liquid
    • 4.5.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.6. Others
    • 4.6.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Antacid Market: End use Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. End use Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Antacid Market: End use Movement Analysis
  • 5.3. U.S. Antacid Market Size & Trend Analysis, by End use, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.4. Hospital Pharmacy
    • 5.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.5. Retail Pharmacy
    • 5.5.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 6.2. Company/Competition Categorization
  • 6.3. Vendor Landscape
    • 6.3.1. Key company heat map analysis, 2024
  • 6.4. Company Profiles
    • 6.4.1. Haleon Group of Companies.
      • 6.4.1.1. Company overview
      • 6.4.1.2. Financial performance
      • 6.4.1.3. Type benchmarking
      • 6.4.1.4. Strategic initiatives
    • 6.4.2. Bayer AG
      • 6.4.2.1. Company overview
      • 6.4.2.2. Financial performance
      • 6.4.2.3. Type benchmarking
      • 6.4.2.4. Strategic initiatives
    • 6.4.3. Boehringer Ingelheim International GmbH
      • 6.4.3.1. Company overview
      • 6.4.3.2. Financial performance
      • 6.4.3.3. Type benchmarking
      • 6.4.3.4. Strategic initiatives
    • 6.4.4. Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
      • 6.4.4.1. Company overview
      • 6.4.4.2. Financial performance
      • 6.4.4.3. Type benchmarking
      • 6.4.4.4. Strategic initiatives
    • 6.4.5. Sanofi
      • 6.4.5.1. Company overview
      • 6.4.5.2. Financial performance
      • 6.4.5.3. Type benchmarking
      • 6.4.5.4. Strategic initiatives
    • 6.4.6. Reckitt Benckiser Group plc
      • 6.4.6.1. Company overview
      • 6.4.6.2. Financial performance
      • 6.4.6.3. Type benchmarking
      • 6.4.6.4. Strategic initiatives
    • 6.4.7. Sun Pharmaceuticals Ltd.
      • 6.4.7.1. Company overview
      • 6.4.7.2. Financial performance
      • 6.4.7.3. Type benchmarking
      • 6.4.7.4. Strategic initiatives
    • 6.4.8. Takeda Pharmaceutical Company Limited
      • 6.4.8.1. Company overview
      • 6.4.8.2. Financial performance
      • 6.4.8.3. Type benchmarking
      • 6.4.8.4. Strategic initiatives
    • 6.4.9. Pfizer Inc.
      • 6.4.9.1. Company overview
      • 6.4.9.2. Financial performance
      • 6.4.9.3. Type benchmarking
      • 6.4.9.4. Strategic initiatives
    • 6.4.10. Procter & Gamble
      • 6.4.10.1. Company overview
      • 6.4.10.2. Financial performance
      • 6.4.10.3. Type benchmarking
      • 6.4.10.4. Strategic initiatives
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