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소화성궤양 치료제 시장 : 제품 유형별, 궤양 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Peptic Ulcer Drugs Market by Product Type (Proton Pump Inhibitors, Potassium-Competitive Acid Blocker, Antacids, H2-Antagonists, Antibiotics, Ulcer protective), Ulcer Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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소화성궤양 치료제 시장 세계 시장 규모는 2024년 49억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 62억 달러에 도달하여 2025년부터 2033년까지 2.51%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 소화성궤양의 유병률 증가, 특히 노인 인구의 증가, 침습적 수술보다 다양한 약물 요법에 대한 소비자 지향의 변화는 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 일부입니다.

소화성궤양(십이지장 궤양)은 위, 소장, 식도 하부의 점막에 점차적으로 발생하여 결함을 유발하는 개방성 통증입니다. 소화성궤양은 보통 염증, 방사선 치료, 아스피린의 잦은 복용이나 주사, 항염증제 투여 등으로 인해 발생합니다. 소화성궤양을 방치하면 중상부 및 상체 통증, 체중 감소, 내출혈, 대량 출혈 등을 유발하여 입원이 필요할 수도 있습니다. 현재 양성자 펌프 억제제(PPI), H2 길항제, 항생제, 칼륨 이온 경쟁형 산 차단제(P-CAB), 제산제, 궤양 보호제 등 다양한 종류의 약물로 치료할 수 있습니다. 이러한 약물은 통증을 줄이고, 치유 시간을 연장하며, 산 분비를 최소화하고, 세균 감염에 대한 저항력을 제공하고, 소화액으로부터 위를 보호합니다. 그 결과, 소화성궤양 치료제는 위염, 위식도 역류질환(GERD), 십이지장 궤양 치료를 위해 의료 전문가들이 널리 사용하고 있습니다.

소화성궤양 치료제 시장 동향:

소화성궤양의 유병률 증가, 특히 노인 인구의 증가는 시장 성장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 건강에 해로운 생활습관과 위암의 증가로 인해 소화성궤양 환자 수가 증가하고 있습니다. 이는 침습적 수술보다 다양한 소화성궤양 치료제에 대한 소비자 성향의 변화와 함께 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이에 따라 스테로이드계 항염증제는 수술에 비해 덜 침습적이고, 가격이 저렴하며, 출혈을 줄이면서 회복을 빠르게 할 수 있습니다. 또한, 소화성궤양 치료제의 승인이 진행되고 있으며, 약물의 제형화를 위해 정부가 제약회사에 투자하고 있는 것도 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한, 합병증을 극복하기 위한 신약 개발을 위한 지속적인 임상시험의 실시와 시장에서 현재 약물의 효과가 낮다는 점도 영향을 미치고 있습니다. 또한, 비용 효율적인 소화성궤양 치료제의 장점에 대한 소비자의 인식이 높아지고 다양한 유통 채널에서 쉽게 구할 수 있다는 점이 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 진단 및 법의학적 조작을 위한 인공지능(AI) 기반 병리 검사 기술의 등장도 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 제품의 효능을 향상시키기 위한 광범위한 연구개발(R&D) 활동과 소화성궤양 치료용 일반의약품(OTC) 개발에 대한 투자 증가와 같은 다른 요인들도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 소화성궤양 치료제 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
  • 세계 소화성궤양 치료제 시장의 촉진요인, 저해요인, 기회요인은 무엇인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 소화성궤양 치료제 시장은 어느 국가인가?
  • 제품 유형별 시장 분석은?
  • 궤양 유형별 시장 분석은?
  • 유통 채널별 시장 현황은?
  • 세계 소화성궤양 치료제 시장의 경쟁 구도는?
  • 세계 소화성궤양 치료제 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 소화성궤양 치료제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 양성자 펌프 억제제
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 칼륨 경쟁적 위산분비 차단제(P-CAB)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 제산제
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • H2 길항제
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 항생제
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 궤양 보호
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 궤양 유형별

  • 위궤양
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 십이지장궤양
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 병원 약국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 소매 약국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 온라인 약국
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 촉진요인, 억제요인, 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • AstraZeneca plc
    • Boehringer Ingelheim International GmbH
    • Novitium Pharma LLC
    • Pfizer Inc.
    • PharmaKing Co. Ltd.
    • RedHill Biopharma Ltd
    • Viatris Inc.
    • Yuhan Corporation
    • Zydus Lifesciences Limited
ksm 25.02.14

The global peptic ulcer drugs market size reached USD 4.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.51% during 2025-2033. The increasing prevalence of peptic ulcers, especially amongst the geriatric population and shifting consumer inclination toward various medications over invasive surgeries represent some of the key factors driving the market growth.

Peptic ulcers, or duodenal ulcers, are open sore that gradually develops and triggers defects in the lining of the stomach, small intestine, and lower esophagus. They are usually caused due to inflammation, radiation therapy, frequent oral and injectable administration of aspirins, and anti-inflammatory drugs. If peptic ulcers are left untreated, they might initiate severe pain in the mid- or upper-body parts, weight loss, internal bleeding, and severe blood loss, which require hospitalization. Currently, they can be treated with various drug types, including proton pump inhibitors (PPI), H2 antagonists, antibiotics, potassium-competitive acid blockers (P-CAB), antacids, and ulcer protectives. These medications reduce body aches, provide more time to heal, minimize acid secretion, offer resistance against bacterial infections, and protect the stomach from digestive juices. As a result, peptic ulcer drugs are extensively utilized by healthcare practitioners for the treatment of gastritis, gastroesophageal reflux disease (GERD), and duodenal ulcers.

Peptic Ulcer Drugs Market Trends:

The increasing prevalence of peptic ulcers, especially amongst the geriatric population, represents one of the key factors driving the market growth. Moreover, unhealthy lifestyle habits and rising instances of stomach cancer, is resulting in the growing number of individuals suffering from peptic ulcers. This, along with the shifting consumer inclination towards various peptic ulcer-curing drugs over invasive surgeries, which, in turn, is contributing to the market growth. In line with this, as compared to surgical procedures, several steroidal anti-inflammatory medications are minimally invasive, more affordable, and enable faster recovery while ensuring reduced blood loss. Additionally, the ongoing approvals of peptic ulcer drugs and several government investments in pharmaceutical companies for the formulation of medications are supporting the market growth. This is further influenced by the continuous conduction of clinical trials for new drug formation to overcome complications and the ineffectiveness of present drugs in the market. Moreover, the increasing consumer awareness regarding the benefits of cost-effective peptic ulcer drugs and their easy availability across multiple distribution channels is favoring the market growth. The advent of artificial intelligence (AI)-based pathology testing technology to perform diagnostic and forensic operations is also propelling the market growth. Other factors, such as extensive research and development (R&D) activities to enhance product efficacy and the increasing investments in the development of the over the counter (OTC) medications for treating peptic ulcers, are positively impacting the market growth.

Key Market Segmentation:

Product Type Insights:

  • Proton Pump Inhibitors
  • Potassium-Competitive Acid Blocker (P-CAB)
  • Antacids
  • H2-Antagonists
  • Antibiotics
  • Ulcer protective
  • The report has also provided a detailed breakup and analysis of the peptic ulcer drugs market based on the product type. This includes proton pump inhibitors, potassium-competitive acid blocker (P-CAB), antacids, H2-antagonists, antibiotics, and ulcer protective. According to the report, antibiotics represented the largest segment.

Ulcer Type Insights:

  • Gastric Ulcer
  • Duodenal Ulcer
  • Others

Distribution Channel Insights:

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Online Pharmacies
  • The report has also provided a detailed breakup and analysis of the peptic ulcer drugs market based on the distribution channel. This includes hospital, retail and online pharmacies. According to the report, hospital pharmacies represented the largest segment.

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for peptic ulcer drugs. Some of the factors driving the North America peptic ulcer drugs market included the increasing prevalence of peptic ulcers, especially amongst the geriatric population and shifting consumer inclination toward various peptic ulcer curing drugs over invasive surgeries and the fueling need for over-the-counter (OTC) medications in the healthcare sector.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global peptic ulcer drugs market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Abbott Laboratories, AstraZeneca plc, Boehringer Ingelheim International GmbH, Novitium Pharma LLC, Pfizer Inc., PharmaKing Co. Ltd., RedHill Biopharma Ltd, Viatris Inc., Yuhan Corporation, Zydus Lifesciences Limited, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • How has the global peptic ulcer drugs market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global peptic ulcer drugs market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive peptic ulcer drugs market?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the ulcer type?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What is the competitive structure of the global peptic ulcer drugs market?
  • Who are the key players/companies in the global peptic ulcer drugs market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Peptic Ulcer Drugs Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Proton Pump Inhibitors
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Potassium-Competitive Acid Blocker (P-CAB)
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Antacids
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 H2-Antagonists
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Antibiotics
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Ulcer Protective
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Ulcer Type

  • 7.1 Gastric Ulcer
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Duodenal Ulcer
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hospital Pharmacies
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail Pharmacies
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Online Pharmacies
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Abbott Laboratories
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 AstraZeneca plc
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Boehringer Ingelheim International GmbH
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Novitium Pharma LLC
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Pfizer Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 PharmaKing Co. Ltd.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 RedHill Biopharma Ltd
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Viatris Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Yuhan Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Zydus Lifesciences Limited
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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