시장보고서
상품코드
1426893

IDC PeerScape : 항공우주 산업에서 판매 효율성 향상 및 고객 경험 개선 사례

IDC PeerScape: Practices to Improve Sales Efficiency and Enhance Customer Experience in the Aerospace Industry

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 6 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

이 IDC PeerScape에서는 항공우주 산업에서 판매 효율성을 높이고 고객 경험을 개선하기 위한 세 가지 방법을 설명합니다. 산업별 마켓플레이스를 활용하여 투명성, 판매 효율성 및 CX를 개선합니다. 증강현실(XR) 기술을 활용하여 제품 구성을 더 빠르고 매력적으로 만듭니다. 셀프 서비스 플랫폼을 활용하여 작업을 자동화하고 최신의 적절한 제품 정보를 제공합니다. IDC의 Manufacturing Insights 선임 연구 분석가인 Mark Casidsid는 다음과 같이 말했습니다. "항공우주 산업은 고도의 규제, 제품의 복잡성, 장기적인 비즈니스 관계의 중요성 등의 특징을 가지고 있습니다. 디지털 기술을 통해 판매 효율성을 높이고 고객 경험을 개선하는 것은 전 세계 제조업체들에게 중요한 차별화 요소가 될 것입니다."

IDC PeerScape 도표

주요 요약

Peer Insights

  • 프랙티스 1 : 산업별 마켓플레이스를 활용하여 투명성, 판매 효율성 및 고객 경험 향상
    • 과제
    • 사례
    • 가이던스
  • 프랙티스 2 : XR 기술을 사용하여 제품 구성을 보다 효율적이고 반응성이 뛰어나며 매력적으로 만들 수 있습니다.
    • 과제
    • 사례
    • 가이던스
  • 프랙티스 3 : 직관적인 셀프 서비스 플랫폼을 사용하여 작업을 자동화하고 최신의 관련성 높은 제품 정보를 제공합니다.
    • 과제
    • 사례
    • 가이던스

참고 자료

  • 관련 조사
ksm 24.04.26

This IDC PeerScape outlines three practices to enhance sales efficiency and improve the customer experience in the aerospace industry:Leverage industry-specific marketplaces to enhance transparency, sales efficiency and CXUse extended reality (XR) technologies to make product configuration more responsive and engagingUtilize self-service platforms to automate tasks and provide up to date and relevant product information"The aerospace sector is characterized by a high degree of regulation, product complexity, and emphasis on long-term business relationships. Driving sales efficiency and enhancing customer experience through digital technology will be a key differentiator for manufacturers globally," said Mark Casidsid, senior research analyst, IDC Manufacturing Insights.

IDC PeerScape Figure

Executive Summary

Peer Insights

  • Practice 1: Leverage Industry-Specific Marketplaces to Enhance Transparency, Sales Efficiency, and Customer Experience
    • Challenge
    • Example
    • Guidance
  • Practice 2: Use XR Technologies to Make Product Configuration More Efficient, Responsive, and Engaging
    • Challenge
    • Example
    • Guidance
  • Practice 3: Use Intuitive Self-Service Platforms to Automate Tasks and Provide Up-to-Date and Relevant Product Information
    • Challenge
    • Example
    • Guidance

Learn More

  • Related Research
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제