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시장보고서
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세계의 모바일 인앱 및 게임 내 광고(2024-2028년) 시장 전망: 동영상 광고의 성장세 본격화Worldwide Mobile In-App and In-Game Advertising Forecast, 2024-2028: Video Ads Rolls On |
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이 보고서는 2028년까지의 모바일 인앱 및 게임 내 광고 동향에 대한 견해를 제공합니다. 관련 시장 동향과 기술 발전을 평가하고 기술 공급업체에 대한 조언을 제공합니다. 또한, 광고가 모바일 게임 UA 관행에 미치는 영향에 대해 논의하고, 게임 개발자 및 퍼블리셔를 포함한 기술 공급업체와 광고주가 전략을 최적화할 수 있는 방법을 제안합니다. IDC의 Gaming, Esports and VR/AR services, 리서치 디렉터인 루이스 워드(Lewis Ward)는 "모바일 앱 내 광고는 사용자들에게 큰 영향을 미치고 있스빈다. 모바일 인앱 광고는 오늘날 많은 주요 모바일 게임 스튜디오들이 사용자 확보를 촉진하고, 이탈한 기업을 재참여시키고, 경쟁사와의 차별화를 꾀하는 데 필수적입니다. 조사에 따르면, 광고 인벤토리를 보유한 게임 개발자/퍼블리셔에 대한 광고 지출은 2028년까지 모바일 게임에 대한 직접 지출의 44%까지 증가할 것으로 예상됩니다."라고 말했습니다.
This IDC study provides a view into mobile in-app and in-game advertising dynamics through 2028. It assesses related market trends and technological advancements, and it offers advice to technology suppliers. It also discusses the impact that ads have on mobile game UA practices and suggests how tech suppliers and advertisers, including game developers and publishers, can optimize their strategies. Four regional forecast breakouts are included for North America, Western Europe, Asia/Pacific, and a combined rest of the world (ROW) region."Mobile in-app ads are essential for most of the top mobile game studios today that are seeking to drive user acquisition and to re-engage with lapsed or infrequent players to stay ahead of the competition. Our research shows that ad payouts to game developers/publishers with ad inventory will, in aggregate, rise to 44% of the direct mobile game spending total in 2028." - Lewis Ward, research director, IDC's Gaming, Esports and VR/AR services