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IDC PeerScape : CoE(Centers of Excellence)에서 팀 관리 향상의 프랙티스IDC PeerScape: Practices to Improve Team Management in Centers of Excellence |
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이 IDC PeerScape에서는 성공하고 있는 조직이 어떻게 기대 이상의 CoE(Centers of Excellence)를 책정했는지, CoE를 둘러싼 과제에 어떻게 대처했는지에 대해 몇개의 예를 탐구하고 있습니다. IDC의 IT Executive Programs(IEP) 비상근 리서치 어드바이저인 David Weldon은 다음과 같이 말하고 있습니다. "CoE 팀 관리에 관해서는 임원에 대한 인원 배치 계획의 판매부터 필요한 스킬의 식별, 적합한 인재의 선택, 성공의 평가까지 고려해야 할 요소가 다수 있습니다. 우리가 대화를 나눈 조직은 이를 제대로 시행하는 방법을 알아냈습니다."
This IDC PeerScape explores several examples of how successful organizations developed centers of excellence that met or exceeded expectations and how they addressed the challenges surrounding COEs. It examines how each organization:Identified the best leadership and team members to assign to a center of excellenceDetermined the skills and traits needed among membersManaged team members' roles and performanceDetermined best rotation practices and durations for team membersEvaluated the individual and collective contributions of team membersDefined and measured success from the COE efforts"There are many factors to consider with regard to the management of a COE team, from selling the staffing plan to executives to identifying the skills needed, choosing the right people, and measuring success," says David Weldon, adjunct research advisor for IDC's IT Executive Programs (IEP). "The organizations we spoke to have figured out how to get it done right."