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1502740

IDC PlanScape : 자동 계산대 및 셀프 계산대에서의 컴퓨터 비전 도입 분석

IDC PlanScape: Analysis of Computer Vision Implementation in Automated and Self-Checkout Stores

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 10 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이 보고서는 컴퓨터 비전 기술이 아시아태평양의 소매업, 특히 자동 계산대 및 셀프 계산대 강화에 미치는 변혁적 영향에 초점을 맞추었습니다. 이 보고서는 컴퓨터 비전 기술이 정확한 상품 인식과 고객 행동 모니터링을 통해 운영을 간소화하고 인건비를 절감하며 고객 경험을 개선하는 데 있어 컴퓨터 비전 기술의 역할을 강조하고 있습니다. IDC 리테일 인사이트의 리서치 매니저 비제이 사라티 골라팔리(Vijay Sarathi Gollapalli)는"컴퓨터 비전 기술은 아시아/태평양 지역의 자동화 및 셀프 체크아웃 매장을 혁신하여 운영 효율성을 크게 높이고 원활한 쇼핑 경험을 제공하고 있습니다. 제품을 정확하게 인식하고 고객 행동을 모니터링하는 기능을 통해 소매업체는 비용을 절감하고 손실을 방지하며 기술에 정통한 소비자들의 높은 기대치를 충족하여 소매 혁신의 선두에 설 수 있습니다. 이 기술을 도입한 아태지역 리테일러들은 쇼핑 경험을 재편하여 고객에게 더욱 원활하고 효율적인 쇼핑 경험을 제공하고 있습니다."라고 말했습니다.

IDC PlanScape 다이어그램

주요 요약

컴퓨터 비전은 왜 중요한가?

컴퓨터 비전이란?

주요 이해관계자는?

  • 최고 기술 책임자
  • IT 매니저와 기술자
  • 점포 운영 매니저
  • 손실 방지 매니저
  • 비주얼 머천다이저
  • 고객 경험 매니저
  • 트레이닝 매니저
  • 벤더 담당자
  • 경영 임원 팀

조직은 컴퓨터 비전 기술을 어떻게 활용할 수 있는가?

  • 사례 연구

기술 구입자에 대한 어드바이스

관련 조사

LSH 24.07.08

This IDC PlanScape report highlights the transformative impact of computer vision technology on the retail sector in Asia/Pacific, particularly in enhancing automated and self-checkout stores. It underscores the technology's role in streamlining operations, reducing labor costs, and improving customer experiences by enabling accurate product recognition and monitoring customer behavior. The report also discusses the importance of adopting computer vision for retailers to stay competitive and cater to the evolving demands of tech-savvy consumers."Computer vision technology is transforming automated and self-checkout stores in the Asia/Pacific region, significantly boosting operational efficiency and delivering smooth shopping experiences. With its ability to accurately recognize products and monitor customer behavior, retailers can reduce costs, prevent losses, and meet the high expectations of tech-savvy consumers, positioning themselves at the forefront of retail innovation. Embracing this technology, retailers in the region are reshaping the shopping experience, making it more seamless and efficient for customers," says Vijay Sarathi Gollapalli, research manager, IDC Retail Insights

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why is Computer Vision Important?

What is Computer Vision?

Who are the Key Stakeholders?

  • Chief Technology Officer
  • IT Managers and Technicians
  • Store Operations Managers
  • Loss Prevention Managers
  • Visual Merchandisers
  • Customer Experience Managers
  • Training Managers
  • Vendor Representatives
  • Executive Leadership Team

How Can My Organization Take Advantage of computer vision technology?

  • Case Studies

Advice for Technology Buyers

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