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시장보고서
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IDC의 세계 디지털 전환 사용 사례(2024년) : 체험형 호스피탈리티, 다이닝 및 여행IDCs Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2024: Experiential Hospitality, Dining, and Travel |
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이 IDC 조사에서는 호스피탈리티 업계에서 디지털 전환이 진행되고 있는 가장 두드러진 사용 사례에 대해 설명합니다. 호텔 및 여행사들은 디지털 전환을 위해 무엇을 어떻게 변경하고, 혁신하고, 새로운 기술을 계획할 것인지에 대한 가이드로 이 문서를 활용할 수 있습니다. 이 문서의 표는 호텔, 레스토랑 및 여행 비즈니스 프로세스에서 조직이 로드맵에 포함시켜야 할 여러 분야에 대한 인사이트를 제공합니다. IDC Retail Insights의 호스피탈리티 및 여행 디지털 전략 담당 선임 리서치 매니저인 도로시 크리머(Dorothy Creamer)는 다음과 같이 말했습니다. "모든 비즈니스가 AI의 최신 슈퍼 사이클을 계속 탐색함에 따라 다음 세대의 호스피탈리티 및 여행은 자동화 및 지능형 시스템에 크게 기울어 질 것이지만, 먼저 조직은 데이터 및 디지털 전략뿐만 아니라 기존 기술 스택을 엄격하게 검토해야합니다. 첨단 기술 솔루션에 대한 적응과 채택이라는 과제는 필수적이며, 미래 지향적인 기업은 급변하는 시장에서 성공하기 위해 역동적이고 유연하게 대응해야 합니다. 이 보고서는 운영상의 목표를 달성하고, 프리미어 수준의 고객 서비스를 제공하기 위해 효과적이고 효율적인 기술 활용을 가능하게 하는 전략적 우선순위에 대한 로드맵을 제공하는 것을 목표로 합니다."
This IDC study describes the most prominent use cases that are being digitally transformed in the hospitality industry. Hospitality organizations can use this document as a guide as they define what and how they will plan for change, innovation, and new technologies along the digital transformation journey. The tables in this document provide insight into the many areas of hotel, restaurant, and travel business processes that organizations should put on their road map. This document defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required.Dorothy Creamer, senior research manager, Hospitality and Travel Digital Strategies, IDC Retail Insights, says, "Hospitality, dining, and travel organizations are increasingly focused on operating as digital businesses. The next generation of hospitality and travel will lean heavily on embedded automation and intelligent systems as all businesses continue to navigate the latest super-cycle of AI, but first, organizations must take a hard look at existing tech stacks as well as data and digital strategies. The challenge of adapting to and adopting high-tech solutions is necessary, and future-ready enterprises will need to be dynamic and flexible to be successful in a rapidly changing market. This document is designed to provide a road map of strategic priorities to enable the effective and efficient use of technology to deliver premiere guest services while achieving operational objectives."