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시장보고서
상품코드
1563036
5G 수익화 인에이블러 : 제품 카탈로그/CPQ5G Monetization Enablers: Product Catalog/CPQ |
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이 IDC Market Perspective에서는 통신업체의 효과적인 수익화 전략을 실현하는 데 있어 세분화된 제품 카탈로그 및 가격 견적(CPQ) 기능의 중요한 역할을 강조합니다. 또한 5G와 같은 새로운 기술로 촉진되는 새로운 소비자, B2B 및 B2B2X 서비스의 제공과 수익화를 지원하기 위해 통신사가 이러한 분야에 투자해야 할 필요성을 강조합니다. 이 문서는 또한 현재 시장 환경에 대한 인사이트를 제공하고, 진화하는 통신사 CPQ 및 제품 카탈로그 분야에서 주요 공급업체와 그들의 전략을 파악합니다. "통신사가 네트워크 API 및 네트워크 슬라이스와 같은 새로운 네트워크 기능을 활용하고자 하는 시대에 제품 카탈로그와 CPQ의 역할은 시장 기회에 보다 신속하게 대응할 수 있는 능력에 결정적인 영향을 미칩니다. 이는 비즈니스의 모든 부분에서 마찬가지이지만, 특히 고부가가치 사용 사례가 수익을 창출할 수 있는 가장 큰 기회인 B2B 상황에서 더욱 그렇습니다."라고 IDC의 통신 SP 운영 및 수익화 연구 부사장인 John Byrne은 말합니다.
This IDC Market Perspective highlights the critical role of granular product catalog and configure price quote (CPQ) capabilities in enabling effective monetization strategies for telecommunications companies. It underscores the necessity for telcos to invest in these areas to support the delivery and monetization of new consumer, B2B, and B2B2X services, facilitated by emerging technologies like 5G. The document also provides insights into the current market landscape, identifying key vendors and their strategies in the evolving telco CPQ and product catalog space."In an era in which telcos remain eager to take advantage of emerging network capabilities such as network APIs and network slices, the role of product catalog and CPQ is crucial to their ability to be more responsive to market opportunities. This is true in all parts of their business, but especially in B2B contexts where higher-value use cases are the biggest opportunity to drive revenue," said John Byrne, research VP, Comms SP Operations and Monetization, IDC.