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시장보고서
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1586328
AI 에이전트와 클라우드가 생명과학 및 의료 산업에서 혁신을 확장하고 신뢰를 구축하며 규정 준수를 보장하는 방법How AI Agents and the Cloud Are Scaling Innovation, Building Trust, and Ensuring Compliance in the Life Science and Healthcare Industries |
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이 IDC Perspective에서는 클라우드 기반 AI 플랫폼과 AI 에이전트가 생명과학 및 헬스케어 산업을 어떻게 변화시키고 있는지에 대해 논의합니다. 또한, AI 도입 과정의 모든 단계에서 신뢰를 통합하는 것이 중요하다는 점을 강조합니다. 미래에는 클라우드 기반 AI 플랫폼에 내장된 AI 에이전트가 중요해질 것입니다. IDC의 생명과학 R&D 전략 및 기술 Research Vice President인 Nimita Limaye)는 "생명과학 업계가 AI에 투자하고 새로운 운영 모델을 채택할 준비가 된 것은 이번이 처음입니다. 규제가 엄격한 '환자 중심' 산업에서 AI를 도입하기 위해서는 신뢰 구축이 매우 중요합니다."라고 발했습니다. IDC Trust Measurement and Metrics 부문 리서치 디렉터인 Grace Trinidad 박사는 "AI와 GenAI를 조직 전체에서 효과적으로 사용하려면 조직 전체의 협업이 필요하며, 이는 많은 조직이 지금까지 해보지 않은 일입니다. 효과적인 배포를 위해서는 AI가 어떻게 검토되고 어떻게 활용되는지, 사업 부문과 부서를 넘나들며 투명하게 공개하고, 모든 수준의 직원이 참여해야 합니다. 세일즈포스(Salesforce)와 같은 기업들은 고객에게 친숙한 AI 경험을 제공하기 위해 노력하고 있으며, 이러한 종합적인 경험을 고객에게 제공하기 위해서는 전사적인 노력이 필요하다는 것을 잘 알고 있습니다."라고 말했습니다.
This IDC Perspective discusses how cloud-based AI platforms and AI agents are transforming the life science and healthcare industries. It highlights the importance of embedding trust at every step of the process of AI implementation. It provides advice to technology buyers from these industries to help them make strategic decisions on their AI strategies.'The future is about AI agents embedded in cloud-based AI platforms - the "agentification" of AI is happening as we speak. Never before has the life science industry been so ready set to invest in AI and to adopt these newer operating models. Building trust will be crucial to scale adoption in this highly regulated and 'patient centric' industry," said Dr. Nimita Limaye, research VP, Life Sciences R&D Strategy and Technology at IDC. "Using AI and GenAI effectively across an organization requires whole-organization collaboration, the likes of which many orgs have never had to undertake before. Effective deployment requires transparency in how AI is being considered or used across lines of business and departments and engagement from employees at all levels. Companies like Salesforce that are working to put an accessible AI experience in front of customers understand that it takes all hands inside the company to create this inclusive experience for customers," said Dr. Grace Trinidad, research director, Trust Measurement and Metrics at IDC.