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Uniphore가 ActionIQ와 Infoworks를 인수, 기업 AI 플랫폼의 데이터 관리를 강화

Uniphore Acquires ActionIQ and Infoworks to Enhance Data Control in Its Enterprise AI Platform

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 6 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이 IDC Market Note에서는 Uniphore가 2024년 12월 5일에 ActionIQ와 Infoworks를 인수 하는 것으로 최종 합의한 것, 이러한 인수가 Uniphore의 사업 전략, 제품 제공, 고객 기반메 미치는 영향, 보다 광범위한 대화형 AI, 생성형 AI, 고객 데이터 플랫폼 시장에 대한 영향을 살펴봅니다. IDC의 Conversational AI Tools and Technologies의 리서치 매니저인 Hayley Sutherland는 "전통적으로 대화형 AI에 주력하던 AI 벤더들이 엔터프라이즈 AI 플랫폼으로 확장함에 따라, AI에 필요한 기업 및 고객 데이터를 연결, 관리, 준비하는 역량이 점점 더 중요해지고 있습니다."라고 말합니다. "Infoworks와 ActionIQ의 인수는 Uniphore의 진화에 있어 또 다른 중요한 단계이며, 이전 인수와 내부 R&D를 기반으로 AI 분야에서 입지를 더욱 강화하는 데 도움이 될 것입니다."

이그제큐티브 스냅숏

이 마켓 노트

IDC의 시점

  • 고객 마케팅과 고객 경험의 영향
  • AI와 CX 자동화를 위한 고품질 데이터의 제공
  • 부문 횡단적 CX 사용 사례를 위한 고객 데이터
  • 대화형 AI와 생성형 AI 플랫폼의 영향

참고 자료

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  • 요약
KSA 25.02.27

This IDC Market Note examines Uniphore's definitive agreement on December 5, 2024, to acquire ActionIQ and Infoworks, the impact of these acquisitions on Uniphore's business strategy, product offerings, and customer base, and implications for broader conversational AI, generative AI, and customer data platform markets. "As AI vendors that were traditionally focused on conversational AI expand into enterprise AI platforms, the capabilities for connecting to, managing, and prepping the enterprise and customer data needed to feed AI become increasingly important," said Hayley Sutherland, research manager, Conversational AI Tools and Technologies at IDC. "The acquisitions of Infoworks and ActionIQ represent another significant step in Uniphore's evolution and should help the company build on prior acquisitions and advanced internal R&D to further strengthen its position in AI."

Executive Snapshot

In This Market Note

IDC's Point of View

  • Customer Marketing and Customer Experience Impact
  • Delivering High-Quality Data for AI and CX Automation
  • Customer Data for Cross-Functional CX Use Cases
  • Conversational AI and Generative AI Platform Impact

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