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기업 인공지능(AI) 시장 보고서 : 구성요소별, 전개 방식별, 기술별, 조직 규모별, 업계별, 지역별(2025-2033년)

Enterprise Artificial Intelligence Market Report by Component, Deployment Mode, Technology (Natural Language Processing, Machine Learning, Computer Vision, Speech Recognition, and Others), Organization Size, Industry Vertical, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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기업 인공지능(AI) 시장 세계 시장 규모는 2024년 305억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 4,267억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 32.34%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 디지털 제조, 사물인터넷(IIOT), 엣지 컴퓨팅, 산업용 로봇, 자율주행차 등 제조 산업 전반에 걸쳐 디지털 제조, 사물인터넷(IIOT), 엣지 컴퓨팅, 산업용 로봇, 자율주행차 등의 활용이 증가하면서 시장을 견인하고 있습니다.

기업용 인공지능(AI)은 기업이 고도의 기계와 인지 능력을 활용하여 조직의 지식, 데이터, 정보를 발견하고 제공할 수 있도록 하는 기술입니다. 이 소프트웨어는 인간의 두뇌를 반영하여 논리적 문제 해결, 의사결정, 진화하는 시나리오에 대한 대응, 조직 내 의사결정자와의 커뮤니케이션을 수행합니다. 엔터프라이즈 인공지능은 귀중한 시간을 절약하고, 워크플로우를 강화하며, 사용자 경험을 향상시키고, 혁신 주기를 단축하고, 인적 오류의 여지를 없애고, 전체 비용을 절감하고, 효율성을 촉진합니다. 그 결과, 자동차, 미디어 및 광고, 헬스케어, 정보기술(IT) 및 통신, 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 등 다양한 산업에서 널리 활용되고 있습니다.

기업 인공지능(AI) 시장 동향:

최종 이용 산업의 디지털화 진전은 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 산업용 로봇, 자율주행차, 디지털 제조, 사물인터넷(IIOT), 엣지 컴퓨팅, 증강현실(AR/VR) 등 새로운 트렌드에 따른 제조업의 대폭적인 확장이 시장 성장을 견인하고 있습니다. 이러한 솔루션은 제조 공정을 보다 민첩하고, 유연하며, 개인화할 수 있도록 돕습니다. 이와는 별도로, 신뢰할 수 있는 클라우드 컴퓨팅 인프라의 도입과 예방적 유지보수, 고객 행동 분석, 사기 및 위험 감지를 위한 동적 AI 솔루션의 개선은 시장 성장을 크게 촉진하고 있습니다. 또한, 대량의 데이터 분석 및 해석을 위한 제품이 여러 조직에서 널리 채택되고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와 더불어, 방대한 양의 유전체 데이터를 분석하여 보다 정확한 치료와 의료 사고를 예방할 수 있는 능력으로 인해 헬스케어 산업에서 AI에 대한 수요가 증가하면서 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이 외에도 로봇 및 스마트 가상 비서 개발, 가처분 소득의 증가, 산업 자동화를 촉진하는 다양한 정부 이니셔티브의 시행 등이 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 기업 인공지능(AI) 시장 규모는?
  • 2025-2033년 기업 인공지능(AI) 시장 세계 시장 성장률은?
  • 세계 기업 인공지능(AI) 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇일까?
  • COVID-19가 세계 기업 인공지능(AI) 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 기업 인공지능(AI) 시장의 구성요소별 분석은?
  • 전 세계 기업 인공지능(AI) 시장의 전개 방식에 따른 분류는?
  • 전 세계 기업 인공지능(AI) 시장의 기술별 현황은?
  • 전 세계 기업 인공지능(AI) 시장의 조직 규모별 현황은?
  • 전 세계 기업 인공지능(AI) 시장의 산업별 분석은?
  • 세계 기업 인공지능(AI) 시장의 주요 지역은?
  • 세계 기업 인공지능(AI) 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 기업 인공지능(AI) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 구성요소별

  • 솔루션
  • 서비스

제7장 시장 내역 : 전개 방식별

  • 클라우드
  • 온프레미스

제8장 시장 내역 : 기술별

  • 자연어 처리(NLP)
  • 머신러닝
  • 컴퓨터 비전
  • 음성 인식
  • 기타

제9장 시장 내역 : 조직 규모별

  • 대기업
  • 중소기업

제10장 시장 내역 : 업계별

  • BFSI
  • 미디어와 광고
  • IT 및 통신
  • 소매
  • 헬스케어
  • 자동차·운송
  • 기타

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amazon Web Services Inc.(Amazon.com Inc.)
    • C3.ai Inc.
    • DataRobot Inc.
    • Google LLC
    • Hewlett Packard Enterprise Company
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • NVIDIA Corporation
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Sentient.io Pte Ltd
    • Verint Systems Inc.
    • Wipro Limited
ksm 25.04.22

The global enterprise artificial intelligence market size reached USD 30.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 426.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 32.34% during 2025-2033. The rising trends of using digital manufacturing, Industrial Internet of Things (IIOT), edge computing, industrial robots, and self-driving vehicles across the manufacturing sector are propelling the market.

Enterprise artificial intelligence (AI) is a technology that allows businesses to leverage advanced machine and cognitive capabilities to discover and deliver organizational knowledge, data, and information. The software mirrors the human brain to solve problems through logic, make decisions, respond to evolving scenarios, and communicate with decision-makers in an organization. Enterprise AI saves valuable time, enhances workflow, improves user experience, enables faster innovation cycles, eliminates room for human error, reduces overall costs, and promotes efficiency. As a result, it finds extensive applications across the automotive, media and advertising, healthcare, information technology (IT), telecommunications, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.

Enterprise Artificial Intelligence Market Trends:

The increasing digitization of end-use industries is one of the key factors driving the market growth. Additionally, the significant expansion in the manufacturing sector due to emerging trends such as industrial robots, self-driving vehicles, digital manufacturing, Industrial Internet of Things (IIOT), edge computing, and augmented and virtual reality (AR/VR), is favoring the market growth. Such solutions assist in making manufacturing processes more agile, flexible, and personalized. Apart from this, the introduction of reliable cloud computing infrastructures and improvements in dynamic AI solutions for preventive maintenance, customer behavior analysis, and detection of fraud and risks are providing a considerable boost to the market growth. Furthermore, the widespread product adoption among several organizations for analyzing and interpreting large amounts of data is positively influencing the market growth. Besides this, the increasing demand for AI in the healthcare industry, owing to its ability to analyze vast amounts of genomic data and ensure more accurate treatment and prevention of medical mishaps, is acting as another growth-inducing factor. Apart from this, ongoing developments in robots and smart virtual assistants, rising disposable incomes, and implementation of various government initiatives promoting industrial automation, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Solution
  • Services

Breakup by Deployment Mode:

  • Cloud
  • On-premises

Breakup by Technology:

  • Natural Language Processing (NLP)
  • Machine Learning
  • Computer Vision
  • Speech Recognition
  • Others

Breakup by Organization Size:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by Industry Vertical:

  • BFSI
  • Media and Advertising
  • IT and Telecom
  • Retail
  • Healthcare
  • Automotive and Transportation
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), C3.ai Inc., DataRobot Inc., Google LLC, Hewlett Packard Enterprise Company, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, NVIDIA Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Sentient.io Pte Ltd, Verint Systems Inc. and Wipro Limited.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global enterprise artificial intelligence market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global enterprise artificial intelligence market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global enterprise artificial intelligence market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global enterprise artificial intelligence market?
  • 5.What is the breakup of the global enterprise artificial intelligence market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global enterprise artificial intelligence market based on the deployment mode?
  • 7.What is the breakup of the global enterprise artificial intelligence market based on the technology?
  • 8.What is the breakup of the global enterprise artificial intelligence market based on the organization size?
  • 9.What is the breakup of the global enterprise artificial intelligence market based on the industry vertical?
  • 10.What are the key regions in the global enterprise artificial intelligence market?
  • 11.Who are the key players/companies in the global enterprise artificial intelligence market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Enterprise Artificial Intelligence Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solution
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 Cloud
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 On-premises
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Technology

  • 8.1 Natural Language Processing (NLP)
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Machine Learning
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Computer Vision
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Speech Recognition
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Organization Size

  • 9.1 Large Enterprises
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Small and Medium-sized Enterprises
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Industry Vertical

  • 10.1 BFSI
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Media and Advertising
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 IT and Telecom
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Retail
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Healthcare
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Automotive and Transportation
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast
  • 10.7 Others
    • 10.7.1 Market Trends
    • 10.7.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 C3.ai Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
    • 16.3.3 DataRobot Inc.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Google LLC
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 SWOT Analysis
    • 16.3.5 Hewlett Packard Enterprise Company
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
      • 16.3.5.4 SWOT Analysis
    • 16.3.6 International Business Machines Corporation
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 Microsoft Corporation
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
      • 16.3.7.4 SWOT Analysis
    • 16.3.8 NVIDIA Corporation
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Oracle Corporation
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 SAP SE
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
      • 16.3.10.4 SWOT Analysis
    • 16.3.11 Sentient.io Pte Ltd
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 Verint Systems Inc.
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 Financials
      • 16.3.12.4 SWOT Analysis
    • 16.3.13 Wipro Limited
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
      • 16.3.13.3 Financials
      • 16.3.13.4 SWOT Analysis
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