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시장보고서
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중동 및 아프리카의 소매 사이버 보안 : 소매업의 사이버 공격 및 사기 방지를 강화하는 AI의 역할Cybersecurity in EMEA Retail: AIs Role in Enhancing Cyberattack and Fraud Protection in Retail |
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이번 IDC Perspective에서는 진화하는 디지털 위협에 대응하기 위해 AI를 통합하여 EMEA 리테일의 사이버 보안이 어떻게 근본적으로 재편되고 있는지에 대해 설명합니다. 유럽, 중동, 아프리카의 리테일러들은 옴니채널 커머스, 클라우드 기반 공급망, 모바일 결제 등의 기술을 채택하는 등 디지털 혁신 노력을 가속화하면서 동시에 사이버 위협의 증가에 직면하고 있습니다. 이러한 위협에는 랜섬웨어, 피싱, 사기, POS 시스템에 대한 공격이 포함되며 고객 신뢰와 비즈니스 연속성을 위협합니다. IDC 리테일 인사이트의 수석 고문인 Cristiano Quattrini는 "EMEA 지역의 소매업체들이 점점 디지털화됨에 따라 사이버 보안은 더 이상 백엔드 IT 문제가 아니라 고객 신뢰와 운영 탄력성을 위한 전략적 기둥이 되었습니다. AI는 빠르게 진화하는 위협에 대응하는 데 필요한 인텔리전스, 속도, 적응력을 소매업체에 제공합니다. 실시간 사기 탐지부터 예측 위험 분석에 이르기까지 AI 기반 보안은 단순한 방어가 아니라 디지털 경제에서 안전한 성장을 가능하게 합니다."라고 말했습니다.
This IDC Perspective discusses how cybersecurity in EMEA retail is being fundamentally reshaped by the integration of AI to address evolving digital threats. As retailers in Europe, the Middle East, and Africa accelerate their digital transformation efforts - adopting technologies such as omni-channel commerce, cloud-based supply chains, and mobile payments - they simultaneously face an escalating wave of cyberthreats. These threats include ransomware, phishing, fraud, and attacks on point-of-sale systems, endangering both customer trust and business continuity."As retailers in EMEA become increasingly digital, cybersecurity is no longer a backend IT concern - it has become a strategic pillar of customer trust and operational resilience. AI offers the intelligence, speed, and adaptability retailers need to stay ahead of rapidly evolving threats. From real-time fraud detection to predictive risk analysis, AI-driven security isn't just about defense - it's about enabling secure growth in the digital economy," said Cristiano Quattrini, senior associate advisor, IDC Retail Insights.