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IT 서비스 관리 및 엔터프라이즈 서비스 관리의 가치와 성과 평가

Assessing the Value and Outcomes of IT Service Management and Enterprise Service Management

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 11 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이 IDC Perspective에서는 조직이 IT 서비스 관리 및 엔터프라이즈 서비스 관리의 가치를 평가하는 방법을 살펴보고, 효율성 이상의 영향을 입증하기 위한 메트릭과 스토리텔링의 중요성을 강조합니다. 이 보고서는 가치 향상에 있어 AI의 역할을 탐구하고 조직이 최적의 결과를 위해 서비스 관리 전략을 보다 광범위한 목표에 맞춰 조정하도록 장려합니다. "IT 서비스 관리 및 엔터프라이즈 서비스 관리의 가치에는 효율성을 포함하며 보안, 고객 만족도, 인사이트 등의 영역으로 확장됩니다."라고 IDC의 IT 서비스 관리 연구 책임자인 Snow Tempest는 말합니다.

주요 요약

상황 개요

  • 개요
  • 최우선 투자
    • 시스템 및 프로세스 개선, 디지털 전환, 투명성
    • 서비스 수준과 효율성
    • 고객만족도
    • IT와 그 너머에 대한 인사이트
  • 베스트 프랙티스 : 가치 이해와 전달

기술 구매자를 위한 조언

  • ITSM/ESM 소프트웨어 벤더용

IDC의 관점

참고자료

  • 관련 조사
  • 요약
ksm 25.06.30

This IDC Perspective explores how organizations assess value of IT service management and enterprise service management, emphasizing the importance of metrics and storytelling to demonstrate impact beyond efficiency. It explores AI's role in enhancing value and encourages organizations to align service management strategies with broader goals for optimal outcomes."The value of IT service management and enterprise service management includes efficiency and extends beyond to areas such as security, customer satisfaction, and insights," said Snow Tempest, research manager for IT Service Management at IDC.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Overview
  • Top Investment Priorities
    • System and Process Improvement, Digital Transformation, and Transparency
    • Service Levels and Efficiency
    • Customer Satisfaction
    • Insights into IT and Beyond
  • Best Practices: Understanding and Communicating Value

Advice for the Technology Buyer

  • For the ITSM/ESM Software Vendor

IDC's Point of View

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