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모바일 수익화에서 AI의 역할

The Role of AI in Mobile Monetization

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 13 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이번 IDC Market Perspective에서는 AI와 데이터가 5G 시대 통신 서비스 제공업체(CSP)의 수익화 및 운영 전략을 어떻게 재구성하고 있는지 살펴봅니다. 기존의 구독 기반 모델이 압박을 받고 있는 상황에서 CSP는 맞춤형 서비스, 성과 기반 제공, 운영 인텔리전스, 수익 창출을 위한 가치 중심 접근 방식으로 전환해야 합니다. 이 책은 IT 및 운영 현대화, 플랫폼 중심 아키텍처, 네트워크 자동화 및 고객 프로파일링, 인텐트 기반 오케스트레이션 및 SLA 보장에 이르기까지 전체 서비스 라이프사이클에 AI를 통합하는 전략적인 필요성을 강조합니다. 강조하고 있습니다. 알레한드로 카데나스(Alejandro Cadenas) IDC 유럽 Telco Research 부대표는 "CSP에게 가장 중요한 단계는 AI를 도구로 취급하는 것을 멈추고 전략으로 취급하는 것입니다. "단순히 운영을 개선하는 것뿐만 아니라 데이터, 자동화, 차별화된 서비스를 통해 새로운 수익화의 길을 열기 위해 AI를 비즈니스 모델에 통합하는 사업자가 업계의 변화를 주도하게 될 것입니다. "

주요 요약

새로운 시장 발전과 동향

  • 5G 수익화의 필요성
  • 구독 모델을 넘은 가치 재고
  • 수익화를 촉진하는 데이터와 AI
    • 잘 알려져 있는 데이터의 중요성과 별로 알려지지 않은 운영의 중요성
    • Data-to-Insight-to-Action Pipeline
      • 1단계: 데이터 식별 및 캡처
      • 2단계: 데이터 전송 및 플랫폼 수집
      • 3단계: 데이터 처리 및 AI 모델 학습
      • 4단계: 인사이트 추출 및 비즈니스 조정
      • 5단계: 인사이트의 운영 배포
      • 6단계: 운영 피드백 및 시스템 적응
  • 베스트 프랙티스 : 오렌지 비즈니스
    • 운영 연속성을 통한 IT 현대화
    • AI 전략: 집중적, 현실적, 영향력 중심
    • 전략적 앵커로서의 차세대 연결성

서비스 제공업체에 대한 어드바이스

  • 데이터와 AI를 기반으로 구독 중심에서 가치 중심으로 비즈니스 모델 재정의
  • 플랫폼 중심 아키텍처에 투자하여 AI 및 데이터 기반 가치 확장
  • IT 및 운영을 현대화하여 대규모 데이터 기반 실행 지원
  • AI와 자동화를 통해 신속한 실험 문화 도입
  • 조직 전반에서 AI 인식과 역량을 구축하여 미래 기회 발굴

참고 자료

  • 관련 조사
  • 요약
LSH 25.08.25

This IDC Market Perspective explores how AI and data are reshaping the monetization and operational strategies of communications service providers (CSPs) in the 5G era. With traditional subscription-based models under pressure, CSPs must pivot toward value-centric approaches, where revenue emerges from tailored services, outcome-based offerings, and operational intelligence. This document highlights the strategic imperative for modernizing IT and operations, adopting platform-centric architectures, and embedding AI across the service life cycle, from network automation and customer profiling to intent-based orchestration and SLA assurance.This document also stresses that AI must not remain isolated in technical teams but become an organizational capability supported by cultural change, talent alignment, and governance evolution. The shift requires fast, iterative experimentation, intelligent use of data from networks and users, and the ability to act on insights at scale."The most important step for CSPs is to stop treating AI as a tool and start treating it as a strategy," said Alejandro Cadenas, associate vice president of Telco Research at IDC Europe. "Operators that integrate AI into their business models - not just to improve operations but to unlock new monetization pathways through data, automation, and differentiated services - will be the ones to lead the industry's transformation."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • The 5G Monetization Imperative
  • Rethinking Value Beyond the Subscription-Based Model
  • Data and AI as Monetization Enablers
    • The Well-Known Importance of Data and the Lesser-Known Relevance of Operations
    • The Data-to-Insight-to-Action Pipeline
      • Step 1: Data Identification and Capture
      • Step 2: Data Transport and Platform Ingestion
      • Step 3: Data Processing and AI Model Training
      • Step 4: Insight Extraction and Business Alignment
      • Step 5: Insight Deployment into Operations
      • Step 6: Operational Feedback and System Adaptation
  • Best Practice: Orange Business
    • IT Modernization with Operational Continuity
    • AI Strategy: Focused, Realistic, and Impact Driven
    • Next-Generation Connectivity as a Strategic Anchor

Advice for the Service Provider

  • Redefine the Business Model from Subscription Driven to Value Centric, Powered by Data and AI
  • Invest in Platform-Centric Architecture to Scale AI and Data-Driven Value
  • Modernize IT and Operations to Enable Data-Driven Execution at Scale
  • Adopt a Culture of Rapid Experimentation, Enabled by AI and Automation
  • Build AI Awareness and Competence Across the Organization to Unlock Future Opportunities

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