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IDC의 세계 디지털 전환 이용 사례 분류법(2025년) : 통신

IDCs Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2025: Telecommunications

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 34 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이 IDC 조사는 통신 업계의 디지털 전환 우선순위를 조사하고 통신 서비스 제공업체가 네트워크, IT, 고객 대면 기술 및 프로세스를 발전시키는 데 필요한 핵심 요소를 분석합니다. IDC는 디지털 전환과 기술 지출에 미치는 영향에 대한 연구를 발표합니다. 이 연구에는 시장 예측 형태의 정량적 연구와 기술 구매자가 더 나은 의사 결정을 내리고 기술 공급업체가 고객에게 더 나은 서비스를 제공할 수 있도록 지원하는 정성적 연구가 모두 포함됩니다. "통신 서비스 제공업체는 기업 및 소비자와 경쟁하고 관련성을 유지할 수 있는 AI 기반 비즈니스로 전환해야 한다는 압박을 받고 있습니다."라고 IDC의 전세계 통신 인사이트 연구 책임자인 폴 휴즈(Paul Hughes)는 말합니다. "이러한 AI 기반 디지털 혁신은 기존 네트워크 및 프로세스의 업그레이드, 운영 및 비즈니스 지원을 위한 대내외 시스템에 대한 전용 솔루션 투자, 고객 경험을 개선하고 새로운 수익 창출 서비스를 제공하기 위한 보다 민첩하고 자동화된 방법을 포함하는 진화하는 기업의 노력입니다."

IDC의 전 세계 디지털 전환 분류

2025년 디지털 전환 분류의 변화

정의

  • 통신과 디지털 전환
  • 디지털 미션 : 다양하고 연결된 커뮤니티를 지원하고, 실현
    • 전략적 우선순위 : AI 강화 네트워킹
      • AI 강화 네트워킹 프로그램 : 네트워크 가상화
      • AI 강화 네트워킹 프로그램 : 멀티 액세스 엣지 컴퓨팅
      • AI 강화 네트워킹 프로그램 : 서비스로서의 네트워크
    • 전략적 우선순위 : 자율적 네트워크 운영
      • 자율 네트워크 운영 : 오케스트레이션, 프로비저닝, 활성화
      • 자율 네트워크 운영 : 리소스 관리 및 제품 카탈로그
      • 자율 네트워크 운영 : 서비스 보장(장애/성능/AI/ML)
    • 전략적 우선순위 : 수익화(BSS) 및 파트너 관리(PRM)
      • 수익화(BSS) 및 파트너 관리(PRM) 프로그램 : 통합 청구 및 정책
      • 수익화(BSS) 및 파트너 관리(PRM) 프로그램 : 역동적인 가격 책정 및 평가
      • 수익화(BSS) 및 파트너 관리(PRM) 프로그램 : 수익 보장 및 부정행위 관리
      • 수익화(BSS) 및 파트너 관리(PRM) 프로그램 : 홀세일 인터커넥트(Wholesale Interconnect)
      • 수익화(BSS) 및 파트너 관리(PRM) 프로그램 : 파트너 관리
    • 전략적 우선순위 : 고객 경험 관리
      • 고객 경험 관리 프로그램 : 옴니채널 경험
      • 고객 경험 관리 프로그램 : 고객 여정 관리
      • 고객 경험 관리 프로그램 : 고객 유지
      • 고객 경험 관리 프로그램 : 확장된 고객 지원

참고자료

  • 관련 조사
  • 요약
KSM 25.09.04

This IDC study examines the digital transformation priorities for the telecommunications industry and analyzes the key elements necessary for telecommunications service providers to evolve network, IT, and customer-facing technologies and processes. IDC publishes research on digital transformation and its influence on technology spending. This research includes both quantitative research in the form of market forecasts and qualitative research that assists technology buyers in making better decisions as well as technology vendors in better serving their customers."Communication service providers are under pressure to transform themselves to AI-fueled businesses that can compete and remain relevant to the enterprise and consumer," said Paul Hughes, research director, Future Enterprise Connectivity Strategies, Worldwide Telecommunications Insights, IDC. "This AI-enabled digital transformation is an evolutionary corporate effort that includes upgrades to existing networks and processes, dedicated solution investment in internal and externally facing systems for operations and business support, and a more nimble and automated way to improve the customer experience and to offer new revenue-generating services."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2025

Definitions

  • Telecommunications and Digital Transformation
  • Digital Mission: Support and Enable Diverse, Connected Communities
    • Strategic Priority: AI-Enhanced Networking
      • AI-Enhanced Networking Program: Network Virtualization
      • AI-Enhanced Networking Program: Multi-Access Edge Computing
      • AI-Enhanced Networking Program: Network as a Service
    • Strategic Priority: Autonomous Networks Operations
      • Autonomous Network Operations: Orchestration, Provisioning, and Activation
      • Autonomous Network Operations: Resource Management and Product Catalog
      • Autonomous Network Operations: Service Assurance (Fault/Performance/AI/ML)
    • Strategic Priority: Monetization (BSS) and Partner Management (PRM)
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Convergent Charging and Policy
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Dynamic Pricing and Rating
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Revenue Assurance and Fraud Management
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Wholesale Interconnect
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Partner Management
    • Strategic Priority: Customer Experience Management
      • Customer Experience Management Program: Omni-Channel Experience
      • Customer Experience Management Program: Customer Journey Management
      • Customer Experience Management Program: Customer Retention
      • Customer Experience Management Program: Augmented Customer Support

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