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배양토 및 배합토 시장 : 토양 유형별, 적용 유형별, 판매 채널별, 지역별(2025-2033년)

Potting Soil and Mixes Market by Soil Type, Application Type, Sales Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

배양토 및 배합토 시장 세계 시장 규모는 2024년 25억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 36억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 3.87%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상하고 있습니다.

배양토는 나무껍질, 물 이끼, 펄라이트, 질석, 질석, 퇴비 등의 재료의 혼합물로 구성되며, 용기에 식물을 기르는 데 사용됩니다. 배양토는 흙을 포함하지 않는 혼합물로 곰팡이 및 기타 식물 병원균이 화분에 심은 식물을 감염시키는 것을 방지합니다. 가볍고 푹신푹신하며 통기성, 배수성, 보습성이 우수합니다. 원예용 흙에 비해 천연소재로 만들어졌기 때문에 가격이 저렴합니다. 물과 영양분의 흐름을 방해하는 토양의 압축을 줄이기 위해 제조되었습니다. 토양 구조를 개선하고 식물의 성장을 촉진하기 위해 배양토는 전 세계 주거 및 상업 분야에서 사용되고 있습니다.

배양토 및 배합토 시장 동향:

현재, 인테리어의 미관을 개선하고 주거 지역의 녹지를 개선하기 위해 배양토 및 배합토에 대한 수요가 증가하는 것이 시장을 주도하는 주요 요인 중 하나입니다. 이 외에도 토양 온도를 조절하고 잡초 발생을 줄이기 위해 토양 매트의 사용이 증가하고 있으며, 이는 업계 투자자에게 유리한 성장 기회를 제공하고 있습니다. 또한, 오프라인 및 온라인 유통 채널을 통해 배양토 및 배합토을 광범위하게 이용할 수 있으며, 급성장하는 E-Commerce 산업이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 배양토 믹스의 장점에 대한 대중의 인식이 높아지면서 시장 전망이 밝아지고 있습니다. 이와는 별도로 주요 제조업체들은 연구 개발(R&D) 활동에 투자하여 토양용 영양소 및 미네랄을 포함한 보다 지속가능하고 환경 친화적이며 안전한 제품을 도입하고 있으며, 이는 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 고품질 작물을 생산하기 위해 정원과 농장에서 유기농 농법을 실천하기 위한 천연 배양토 및 배합토에 대한 수요가 전 세계적으로 증가하고 있는 것도 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 배양토 및 배합토 시장의 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 배양토 및 배합토 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 배양토 및 배합토 시장을 주도하는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 전 세계 배양토 및 배합토 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 배양토 및 배합토 시장의 토양 유형별 시장 현황은?
  • 세계 배양토 및 배합토 시장의 적용 유형별 시장 현황은?
  • 세계 배양토 및 배합토 시장의 주요 지역은?
  • 세계 배양토 및 배합토 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 배양토 및 배합토 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 토양 유형별

  • 다목적 배양토 및 배합토
  • 파종 배합토
  • 유기 배합토
  • 식물 특유 배합토

제7장 시장 내역 : 적용 유형별

  • 실내 원예
  • 잔디·조경
  • 인증 유기농 사용자

제8장 시장 내역 : 판매 채널별

  • 오프라인 판매
  • 온라인 판매

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • ASB Greenworld Inc.
    • Cocogarden
    • COMPO Group
    • FoxFarm Soil & Fertilizer Co.
    • Jiffy Products International B.V.
    • Klasmann-Deilmann Gmbh
    • Lambert Peat Moss
    • Michigan Peat Company
    • Sun Gro Horticulture
    • The Espoma Company
    • The Scotts Miracle-Gro Company
ksm 25.05.30

The global potting soil and mixes market size reached USD 2.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 3.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.87% during 2025-2033.

Potting soil and mixes comprise a mixture of materials, such as bark, sphagnum moss, perlite, vermiculite, and compost, used to grow plants in containers. They are a soilless blend of ingredients that prevent fungus and other plant pathogens from infecting potted plants. They are light weight and fluffy and provide aeration, improve drainage, and retain moisture. They are highly affordable as potting soil and mixes are made from natural materials compared to gardening soil. They are produced to reduce the compaction of soil, which can impede the flow of water and nutrients. As they assist in improving soil structure and promoting the growth of plants, potting soil and mixes find applications in residential and commercial sectors across the globe.

Potting Soil and Mixes Market Trends:

At present, the growing demand for potting soil and mixes to enhance interior aesthetics and improve greenery in residential areas represents one of the primary factors driving the market. Besides this, the increasing application of soil mats to regulate soil temperatures and decrease weed development is offering lucrative growth opportunities to industry investors. In addition, the wide availability of potting soil and mixes through offline and online distribution channels, along with the burgeoning e-commerce industry, is contributing to the growth of the market. Moreover, the rising awareness about the benefits of potting soil and mixes among the masses is offering a positive market outlook. Apart from this, major manufacturers are investing in research and development (R&D) activities to introduce more sustainable, eco-friendly, and safe products with nutrients and minerals for the soil, which is positively influencing the market. Additionally, the escalating demand for natural potting soil and mixes to practice organic farming in gardens and farms for producing high-quality crops around the world is bolstering the growth of the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Soil Type:

  • All-Purpose Potting Soil and Mixes
  • Seed-Starting Mix
  • Organic Mix
  • Plant-Specific Mix

Breakup by Application Type:

  • Indoor Gardening
  • Lawn and Landscape
  • Certified Organic Users

Breakup by Sales Channel:

  • Offline Sales
  • Online Sales

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being ASB Greenworld Inc., Cocogarden, COMPO Group, FoxFarm Soil & Fertilizer Co., Jiffy Products International B.V., Klasmann-Deilmann Gmbh, Lambert Peat Moss, Michigan Peat Company, Sun Gro Horticulture, The Espoma Company and The Scotts Miracle-Gro Company. Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the potting soil and mixes market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global potting soil and mixes market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global potting soil and mixes market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global potting soil and mixes market?
  • 5.What is the breakup of the global potting soil and mixes market based on the soil type?
  • 6.What is the breakup of the global potting soil and mixes market based on the application type?
  • 7.What are the key regions in the global potting soil and mixes market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global potting soil and mixes market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Potting Soil and Mixes Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Soil Type

  • 6.1 All-Purpose Potting Soil and Mixes
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Seed-Starting Mix
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Organic Mix
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Plant-Specific Mix
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application Type

  • 7.1 Indoor Gardening
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Lawn and Landscape
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Certified Organic Users
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Sales Channel

  • 8.1 Offline Sales
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Online Sales
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 ASB Greenworld Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Cocogarden
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 COMPO Group
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 FoxFarm Soil & Fertilizer Co.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Jiffy Products International B.V.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Klasmann-Deilmann Gmbh
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Lambert Peat Moss
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Michigan Peat Company
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Sun Gro Horticulture
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 The Espoma Company
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 The Scotts Miracle-Gro Company
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report

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