시장보고서
상품코드
1702068

전투기 시장 보고서 : 이착륙, 항공기 유형, 용도, 지역별(2025-2033년)

Fighter Aircraft Market Report by Take-off and Landing, Aircraft Type, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

IMARC Group은 2024년 전투기 세계 시장 규모가 628억 달러에 달했으며, 2025-2033년 연평균 2.69%의 성장률(CAGR)로 2033년에는 797억 달러에 달할 것으로 예측했습니다.

전투기는 주로 공대공 전투용으로 설계되었으며, 적기를 격파하여 중요 공역의 제공권을 확보합니다. 대지 공격, 화력, 기동성 등의 능력을 가지고 있어 군사 분쟁에서 전장의 항공 우위를 확보하는 데 도움이 됩니다. 또한 수송, 훈련, 수색 및 구조, 정찰, 관측 및 감시, 공중조기경보통제(AEW&C), 공중급유 등 비전투 목적으로도 사용됩니다. 현재 전투기는 오그멘터에서 연료 점화 시 추가 추력을 제공하는 애프터버너를 포함한 개선된 엔진 등 고도의 기능을 갖춘 고도로 전문화된 항공기입니다.

전투기 시장 동향 :

테러리즘 증가와 국가 간 지정학적 긴장으로 인해 국방 기관은 기존 전투기와 우세한 전투기를 차세대 항공기로 대체하기 위해 지출을 늘리고 있습니다. 이는 군사 현대화의 필요성 증가, 상황 인식 증가, 감시, 항법, 통신을 개선하기 위해 군용 항공기와 첨단 전장 시스템의 통합이 확산되고 있기 때문이기도 합니다. 이와는 별도로, 자연재해의 피해를 줄이고 구조 활동 중 자연재해 피해자들에게 필수적인 물품을 제공하기 위해 자연재해에 취약한 지역에서 수요가 증가하고 있습니다. 이와 더불어, 높은 민첩성, 스텔스 기능, 통합 센서 패키지, 우수한 성능, 최신 무기를 갖춘 다목적 전투기의 출시가 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 주요 시장 기업들은 정찰, 공격, 전자전, 신호 정보 등 다양한 임무를 위해 공대지 미사일, 레이저 유도 폭탄, 대방사선 미사일과 같은 첨단 기술을 통합한 전투기를 출시하고 있습니다. 또한, 많은 국가의 정부 기관이 국방 예산 확대에 주력하고 있어 첨단 전투기에 대한 수요는 향후 몇 년 동안 증가할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 전투기 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 전투기 시장 예상 성장률은?
  • 세계 전투기 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 전투기 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 전투기 시장의 이착륙별 시장 현황은?
  • 세계 전투기 시장의 기종별 시장 현황은?
  • 세계 전투기 시장의 주요 지역은?
  • 세계 전투기 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 전투기 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 이착륙별

  • 기존 이착륙
  • 단거리 이착륙
  • 수직 이착륙

제7장 시장 분석 : 항공기 유형별

  • 고정익
  • 회전익 항공기

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 국토안보부
  • 방위
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Airbus SE
    • Aviation Industry Corporation of China Ltd.
    • BAE Systems PLC
    • Dassault Aviation S.A
    • Hindustan Aeronautics Limited
    • Korea Aerospace Industries
    • Leonardo SpA
    • Lockheed Martin Corporation
    • Raytheon Technologies Corporation
    • Saab AB
    • The Boeing Company
LSH 25.05.28

The global fighter aircraft market size reached USD 62.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 79.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.69% during 2025-2033.

Fighter aircraft is designed mainly for air-to-air combat to secure control of essential airspace by destroying adversary aircraft. It has the capabilities of ground attack, firepower, and maneuverability, which help establish air superiority of the battlespace in military conflict. It is also used for non-combat purposes, including transport, training, search and rescue, reconnaissance, observation and surveillance, airborne early warning and control (AEW&C), and aerial refueling. Nowadays, fighter aircraft are highly specialized with advanced features like modified engines that contain an afterburner to provide additional thrust when fuel is ignited in the augmentor.

Fighter Aircraft Market Trends:

Due to a rise in terrorism and geopolitical tensions between countries, defense agencies are increasingly spending on replacing existing warplanes and superiority fighters with next-generation aircraft. This can also be attributed to the rising need for military modernization, growing situational awareness, and the widespread integration of advanced battlefield systems with military aircraft to improve surveillance, navigation, and communications. Apart from this, their demand is increasing in natural disaster vulnerable areas to mitigate the damage and provide essential supplies to victims of natural calamities during rescue missions. Besides this, the launch of multirole fighter planes with extreme agility, stealth features, integrated sensor package, superior performance, and modern weaponry is contributing to the market growth. Furthermore, key market players are launching fighter aircraft integrated with sophisticated technologies like air-to-surface missiles, laser-guided bombs, and anti-radiation missiles for a wide array of missions, including surveillance, attack, electronic warfare, and signals intelligence. In addition, as governing agencies of numerous countries are focusing on expanding defense budgets, the demand for advanced fighter aircraft is anticipated to increase in the coming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Take-off and Landing:

  • Conventional Take-off and Landing
  • Short Take-off and Landing
  • Vertical Take-off and Landing

Breakup by Aircraft Type:

  • Fixed-Wing
  • Rotorcraft

Breakup by Application:

  • Homeland Security
  • Defense
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, Aviation Industry Corporation of China Ltd., BAE Systems PLC, Dassault Aviation S.A, Hindustan Aeronautics Limited, Korea Aerospace Industries, Leonardo SpA, Lockheed Martin Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Saab AB and The Boeing Company.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global fighter aircraft market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global fighter aircraft market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global fighter aircraft market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global fighter aircraft market?
  • 5.What is the breakup of the global fighter aircraft market based on the take-off and landing?
  • 6.What is the breakup of the global fighter aircraft market based on the aircraft type?
  • 7.What are the key regions in the global fighter aircraft market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global fighter aircraft market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Fighter Aircraft Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Take-off and Landing

  • 6.1 Conventional Take-off and Landing
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Short Take-off and Landing
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Vertical Take-off and Landing
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Aircraft Type

  • 7.1 Fixed-Wing
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Rotorcraft
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Homeland Security
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Defense
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Airbus SE
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Aviation Industry Corporation of China Ltd.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 BAE Systems PLC
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Dassault Aviation S.A
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Hindustan Aeronautics Limited
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
    • 14.3.6 Korea Aerospace Industries
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 Leonardo SpA
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Lockheed Martin Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Raytheon Technologies Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Saab AB
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 The Boeing Company
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제