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디지털 저작권 관리(DRM) 시장 보고서 : 구성요소별, 전개 방식별, 기업 규모별, 용도별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)

Digital Rights Management Market Report by Component, Deployment Mode, Enterprise Size, Application, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 디지털 저작권 관리(DRM) 시장 규모는 2024년 57억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 135억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 9.5%에 달할 것으로 예측하고 있습니다. OTT(Over-the-top) 시청자 증가, BYOD(Bring-your-own-device) 정책의 확산, 미디어 및 엔터테인먼트 산업의 번영 등이 시장을 견인하는 요인으로 꼽힙니다.

디지털 저작권 관리(DRM)는 디지털 미디어의 저작물에 대한 액세스를 제어 및 관리하는 기술을 말하며, DRM은 특정 제품에 액세스하기 위해 일정 기간 동안 장치를 복사 및 사용하는 것을 금지하는 코드에 의존합니다. 이를 통해 출판사나 저작자는 유료 사용자의 저작물을 관리할 수 있고, 조직은 부정 사용으로 인한 법적 문제를 피할 수 있기 때문에 사용자가 특정 자산에 접근하거나 사용하는 것을 방지할 수 있습니다. 미디어, 전자책, 데이터, 컨텐츠, 소프트웨어, 소프트웨어, 기타 모든 저작물에 접근할 수 있는 복호화 키를 제공합니다. 음악, 영화, TV 프로그램, 게임을 보호하고 지적재산권(IP)과 수익원을 확보합니다. 또한 귀중한 교재와 협회 관리 시스템(AMS), 학습 관리 시스템(LMS)을 보호하기 위해 다양한 조직을 지원합니다. 컨텐츠의 편집, 전송, 저장, 인쇄를 제한하기 위해 DRM에 대한 수요는 전 세계적으로 증가하고 있습니다.

디지털 저작권 관리(DRM) 시장 동향:

현재 전 세계적으로 온라인 컨텐츠 기반 퍼블리셔의 가입자 수가 증가하고 있습니다. 이는 미디어 및 엔터테인먼트 산업의 번영과 함께 시장 성장을 뒷받침하는 중요한 요소 중 하나가 되었습니다. 이 외에도 디지털 컨텐츠 제공업체들 사이에서 더 많은 시청자에게 도달하고 컨텐츠를 보호하기 위해 DRM에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, BYOD(Bring-your-own-device: 개인 기기 반입) 정책이 확산되고 있으며, 직원들이 회사 정보에 접근하기 위해 자신의 기기를 사용할 수 있게 되었습니다. 이는 전용 문서 도난 위험의 증가와 함께 시장 성장을 강화하고 있습니다. 또한 주요 제조업체들은 전 세계 저작권 보호 제품의 유통을 추적하는 블록체인 기반 DRM 시스템을 도입하기 위해 연구 개발(R&D) 활동에 투자하고 있습니다. 이에 따라 OTT 플레이어가 모든 장르의 수요를 충족시키기 위해 컨텐츠 계획을 개편함에 따라 OTT 시청자 증가가 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로, 라이브 및 주문형 비디오(VOD) 컨텐츠를 보호하는 멀티 DRM 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한, 대중들 사이에서 데이터 손실에 대한 우려가 증가하고 있으며, 상업적으로 판매되는 자료의 온라인 불법 복제가 증가함에 따라 업계 투자자들에게 유리한 성장 기회를 제공하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 디지털 저작권 관리(DRM) 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔을까?
  • 세계 디지털 저작권 관리(DRM) 시장의 촉진요인, 억제요인, 기회는 무엇인가?
  • 세계 디지털 저작권 관리(DRM) 시장에 미치는 각 촉진요인, 억제요인, 기회가 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 디지털 저작권 관리(DRM) 시장은 어느 국가인가?
  • 구성요소별 시장 분석은 어떻게 되는가?
  • 디지털 저작권 관리(DRM) 시장에서 가장 매력적인 구성요소는?
  • 전개 모드별 시장 분석은?
  • 디지털 저작권 관리(DRM) 시장에서 가장 매력적인 전개 방식은?
  • 기업 규모별 시장 현황은?
  • 디지털 저작권 관리(DRM) 시장에서 가장 매력적인 기업 규모는?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 디지털 저작권 관리(DRM) 시장에서 가장 매력적인 애플리케이션은?
  • 최종 사용 산업별 시장 분석은?
  • 디지털 저작권 관리(DRM) 시장에서 가장 매력적인 최종 사용 산업은 어디일까?
  • 세계 디지털 저작권 관리(DRM) 시장의 경쟁 구조는?
  • 세계 디지털 저작권 관리(DRM) 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 디지털 저작권 관리(DRM) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 구성요소별

  • 솔루션
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 서비스
    • 시장 동향
    • 주요 부문
      • 컨설팅
      • 통합
      • 운영과 유지보수
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 전개 방식별

  • 온프레미스
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 클라우드 기반
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 기업 규모별

  • 대기업
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중소기업
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 주문형 비디오
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 모바일 컨텐츠
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 모바일 게임
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 내역 : 최종 이용 산업별

  • 미디어와 엔터테인먼트
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • IT·통신
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • BFSI
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 헬스케어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 교육
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제12장 촉진요인, 억제요인, 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Adobe Inc.
    • CapLinked Inc.
    • DivX LLC
    • EZDRM Inc.
    • Fasoo Inc.
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • LockLizard Limited
    • NextLabs Inc.
    • OVH Groupe SAS
    • Seclore
    • Vitrium Systems Inc.
    • Vobile Group Limited
ksm 25.02.12

The global digital rights management (DRM) market size reached USD 5.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 13.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.5% during 2025-2033. The growing over-the-top (OTT) viewership, rising trend of bring-your-own-device (BYOD) policies, and the thriving media and entertainment industry represent some of the factors driving the market.

Digital rights management (DRM) is the utilization of technology to control and manage access to copyrighted material for digital media. It relies on codes that prohibit copying and using the device for a particular time to access certain products. It enables publishers or authors to control the work of paying users and prevents users from accessing or using certain assets by allowing the organization to avoid legal issues that arise from unauthorized usage. It provides decryption keys to access media, e-books, data, content, software, or any other copyrighted material. It protects music, films, TV shows, and games while securing intellectual property (IP) and revenue streams. It also assists various organizations in securing their valuable teaching materials and association management systems (AMS) or learning management systems (LMS). As it restricts users from editing, forwarding, saving, and printing content, the demand for DRM is rising across the globe.

Digital Rights Management (DRM) Market Trends:

At present, there is an increase in the number of subscribers of online content-based publishers across the globe. This, along with the thriving media and entertainment industry, represents one of the key factors supporting the growth of the market. Besides this, the growing demand for DRM among digital content providers to reach the widest audience and protect their content is positively influencing the market. In addition, there is a rise in the trend of bring-your-own-device (BYOD) policies, which allow employees to use their own devices for accessing company information. This, coupled with the increasing risk of proprietary document theft, is strengthening the growth of the market. Moreover, key manufacturers are investing in research and development (R&D) activities to introduce blockchain-based DRM systems that track the distribution of copyrighted products around the world. In line with this, the rising over-the-top (OTT) viewership, as OTT players are re-vamping their content plans to meet the demand from every genre, is propelling the growth of the market. Apart from this, the growing demand for a multi-DRM solution that will protect the live and video-on-demand (VOD) content is offering a favorable market outlook. Additionally, the increasing online piracy of commercially marketed materials, along with the rising concerns about data loss among the masses, is offering lucrative growth opportunities to industry investors.

Key Market Segmentation:

Component Insights:

  • Solutions
  • Services
  • Consulting
  • Integration
  • Operation and Maintenance

Deployment Mode Insights:

  • On-premises
  • Cloud-based

Enterprise Size Insights:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium-sized Enterprises

Application Insights:

  • Video-on-demand
  • Mobile Content
  • Mobile Gaming
  • Others

End Use Industry Insights:

  • Media and Entertainment
  • IT and Telecommunication
  • BFSI
  • Healthcare
  • Education
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for digital rights management (DRM). Some of the factors driving the North America digital rights management (DRM) market included the increasing adoption of digital content distribution, the rising need for intellectual property (IP) protection, and the growing demand for secure digital platforms to prevent piracy and unauthorized access to content.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global digital rights management (DRM) market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies include Adobe Inc., CapLinked Inc., DivX LLC, EZDRM Inc., Fasoo Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), LockLizard Limited, NextLabs Inc., OVH Groupe SAS, Seclore, Vitrium Systems Inc., Vobile Group Limited, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global digital rights management (DRM) market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global digital rights management (DRM) market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global digital rights management (DRM) market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive digital rights management (DRM) markets?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • Which is the most attractive component in the digital rights management (DRM) market?
  • What is the breakup of the market based on the deployment mode?
  • Which is the most attractive deployment mode in the digital rights management (DRM) market?
  • What is the breakup of the market based on the enterprise size?
  • Which is the most attractive enterprise size in the digital rights management (DRM) market?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • Which is the most attractive application in the digital rights management (DRM) market?
  • What is the breakup of the market based on the end use industry?
  • Which is the most attractive end use industry in the digital rights management (DRM) market?
  • What is the competitive structure of the global digital rights management (DRM) market?
  • Who are the key players/companies in the global digital rights management (DRM) market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Digital Rights Management (DRM) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solutions
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Consulting
      • 6.2.2.2 Integration
      • 6.2.2.3 Operation and Maintenance
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Enterprise Size

  • 8.1 Large Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Small and Medium-sized Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Video-on-demand
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Mobile Content
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Mobile Gaming
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End Use Industry

  • 10.1 Media and Entertainment
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 IT and Telecommunication
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 BFSI
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Healthcare
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Education
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Others
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Drivers
  • 12.3 Restraints
  • 12.4 Opportunities

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Adobe Inc.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 CapLinked Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 DivX LLC
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 EZDRM Inc.
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 Fasoo Inc.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
    • 16.3.6 Google LLC (Alphabet Inc.)
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 SWOT Analysis
    • 16.3.7 LockLizard Limited
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 NextLabs Inc.
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
    • 16.3.9 OVH Groupe SAS
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
    • 16.3.10 Seclore
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 Vitrium Systems Inc.
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 Vobile Group Limited
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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